|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
06-01-2021, 14:58 | #1 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Warhammer - Generator spotkanych BN-ów Siemka Poniżej prezentuję generator do tworzenia BN-ów do Warhammera. Raczej takich randomowych, fabularnych bez mechy. Ot, zestaw cech jakie widać na pierwszy rzut oka. I zestawem rzutów można sobie na szybko zmajstrować potrzebnego BN-a do ubarwienia danej scenki czy lokacji. Ot pomyślane jako krótka wzmianka na przypadkowe osoby spotkane na ulicy, sklepie czy karczmie. Poniższe rzuty wykonuje się na k100 (dokładniej 7k100). Co do proporcji to są czysto przykładowe. Jeśli ktoś czuje potrzebę może je oczywiście ułożyć wedle własnych potrzeb. Takie wydawały mi się w miarę uniwersalne. Ale specyfika sesji, miejsca czy sceny może oczywiście być całkiem inna np. w sprawie płci w męskim czy żeńskim klasztorze szansa na spotkanie tej drugiej płci powinno być zdecydowanie mniejsze. Podobnie z wiekiem, zachowaniem czy innymi detalami. Ogólnie dobrze jest zachować zdrowy rozsądek i mieć na uwadze, że powstałe postacie to zestaw przypadkowych rzutów kostką. Dlatego gdyby taki zestaw miał wywrócić sens sceny to można go pominąć albo edytować. Ten generator to pomyślany jest jako pomoc a nie przeszkoda w sesji. 1 Płeć Prosta sprawa albo on albo ona. W różnych karczmach, traktach i innych lokacjach drogi wydaje mi się, że mężczyzn można spotkać częściej. Ale ja ktoś chce choćby w bardziej domowych pieleszach to proporcje mogą być bardziej równomierne. Podobnie jeśli specfika danego miejsca zakłada zdecydowaną przewagę danej płci np. klasztor męski/żeński. rzut k100: 01 - 70 mężczyzna 71 - 00 kobieta 2 Rasa/pochodzenie Przy sesji toczonej w Imperium zapewne większość spotkanych osób to będą obywatele tego Imperium. Podobną zasadę można przenieść jeśli sesja toczy się poza Imperium. Więc np. w Bretonii największe szanse będzie na spotkanie Bretończyka, w Kislevie Kislevczyka a na Ulthuanie elfa. rzut k100: 01 - 40 człowiek: lokalne (z danego miasta, prowincji np. Ostland, Nordland, Port Wyrzutków) 41 - 50 człowiek: Imperium (inna prowincja niż lokalna) 51 - 60 człowiek: Kislev 61 - 70 człowiek: zagranica (Bretonia, Tilea, Marienburg, Estalia, Ks.Graniczne itd.) 71 - 80 krasnolud 81 - 90 niziołek 91 - 00 elf 3 - Wiek W świat czy w jakichś służbach najwięcej jest osób w sile wieku. Stąd właśnie takie a nie inne proporcje. Wiek jest przykladowy dla ludzi i istotom o podobnej długości życia. Stare rasy należy odpowiednio zmodyfikować albo traktować orientacyjnie te ktegorie wiekowe. rzut k100: 01 - 20 młodzik (nastolatek) 21 - 60 młody (ok 20 - 30 l) 61 - 80 dojrzały (ok 30 - 40 l) 81 - 90 podstarzały (ok 40 - 50 l) 91 - 00 stary (ok 50+ l) 4 Typ/klasa Nie chodzi o żadną konkretną profesję. Raczej o ogólny charakter danej postaci. To czym się najczęściej para i jaki ma profil zawodowy. Lider to jakiś szef, oficer czy przywódca, żyje z zarządzania innymi. Łotrzyk to różni złodzieje, oszuści i przemytnicy, ktoś kto bywa na bakier z prawem. Ranger to ludzie z dziczy, tropiciele, myśliwi, przewodnicy itd. Uczony to kapłan, mag, uczony, skryba czy ktoś im podobny. Wojownik idzie drogą miecza więc to różni żołnierze, najemnicy i inne zbiry nastawione na walkę. rzut k100: 01 - 20 lider 21 - 40 łotrzyk 41 - 60 ranger 61 - 80 uczony 81 - 00 wojownik 5 Ranga/status Czyli jak ktoś jest wysoko w hierarchii społecznej. Im wyższa Ranga tym wyższy status. Najczęściej można spotkać przeciętniaków stąd jest ich najwięcej. A im dalej od tego centrum tym szanse są mniejsze. Jeśli specfika miejsca wymaga można oczywiście zmienić te proporcje np. w środowisku arystokratycznych ci właśnie będą dominującym elementem a wśród miejskiej biedoty czy w jakiejś wiosce będzie dokładnie na odwrót. rzut k100: 01 - 10 b. niska 1 - 2 11 - 30 niska 3 - 4 31 - 65 przeciętna 5 - 7 66 - 85 niezła 8 - 9 86 - 95 wysoka 10 96 - 00 b.wysoka 11+ 6 Zasoby Czyli to jakimi zasobami i możliwościami dysponuje dana postać. Chodzi o ekwipunek, podwładnych, gotówkę czy wpływy. Im więcej tym ma te możliwości większe. Mocno związany z powyższym punktem czy nawet jego modyfikacja jaka może wpłynąć na Rangę takiej postaci. rzut k100: 01 - 10 b.słabe (Ranga -3) 11 - 30 słabe (Ranga -1) 31 - 65 przeciętne (Ranga 0) 66 - 85 niezłe (Ranga +1) 86 - 95 duże (Ranga +3) 96 - 00 b.duże (Ranga +5) 7 Zachowanie Czyli dominujące zachowanie postaci w chwili spotkania BG. Czysto przykładowa lista, w razie potrzeby można coś dodać, ująć czy wymienić według własnych potrzeb. rzut k100: 01 - 05 agresywne - szuka zaczepki, wyzywające 06 - 10 biznes - spotkanie w interesach 11 - 15 chory - gorączka, rany, opatrunki, kaszle 16 - 20 czeka - czeka na kogoś, rozgląda się, niecierpliwi 21 - 25 głodny - zainteresowany głównie jedzeniem 26 - 30 maniery - dobrze wychowany, dystyngowany, kulturalny 31 - 35 nijakie - trudno coś powiedzieć, enigmatyczne 36 - 40 obserwuje - czujność, ostrożność, spięty 41 - 45 odpychające - odstręczające, wulgarne, głośne 46 - 50 ponętny - przykuwa uwagę atrakcyjnością lub zachowaniem 51 - 55 pijany - pijany na całego 56 - 60 radosne - cieszy się, świętuje 61 - 65 show - robi jakiś numer, przykuwa uwagę, robi scenę 66 - 70 smutne - rozpacz, smutek, przygnębienie 71 - 75 sympatyczne - przychylne, miłe, ciepłe 76 - 80 szuka - szuka kogoś, czegoś, ankietuje, nagabuje, werbuje 81 - 85 wulgarne - cham z gminu, oprych 86 - 90 wycofane - unika kontaktu, bojaźliwe 91 - 95 zamroczony - upity jak bela, pod wpływem narkotyków, czarów itd. 96 - 00 zbir - odpychający, groźny wygląd lub zachowanie, typ spod ciemnej gwiazdy Przykład 1: rzut 7k100: 76,43,11,81,44,26,19 1 Płeć: 76 > kobieta 2 Rasa/pochodzenie: 43 > człowiek Imperium 3 Wiek: 11 > młodzik, nastolatek 4 Typ/klasa: 81 > wojownik 5 Ranga/status: 44 > przeciętna ok 5 - 7 6 Zasoby: 26 > słabe (Ranga -1) > Ranga ok 4 - 6 7 Zachowanie: 19 > czeka na coś/kogoś Opis: Młoda wojowniczka w koszulce kolczej i tarczą spoczywającą przy ławie często zerka na drzwi wejściowe ilekroć ktoś wejdzie do środka. Wygląda jakby na kogoś czekała. Przykład 2 rzut 7k100: 39,25,21,39,86,68,26 1 Płeć: 39 > mężczyzna 2 Rasa/pochodzenie: 25 > człowiek lokalne 3 Wiek: 21 > młody, ok 20 - 30 l 4 Typ/klasa: 39 > łotrzyk 5 Ranga/status: 86 > wysoka, ok 10 6 Zasoby: 68 > niezłe (Ranga +1) > Ranga ok 11 7 Zachowanie: 26 > maniery, dobrze wychowany Opis: Przy jednym ze stołów siedzi jakiś młody człowiek. Wygląda na dobrze ubranego, jak jakiś szlachcic albo bogaty kupiec a zachowuje z prawdziwą szarmancją. Przykład 3 rzut 7k100: 58,46,34,93,89,87,63 1 Płeć: 58 > mężczyzna 2 Rasa/pochodzenie: 46 > człowiek Imperium 3 Wiek: 34 > młody, ok 20 - 30 l 4 Typ/klasa: 93 > wojownik 5 Ranga/status: 89 > wysoka, ok 10 6 Zasoby: 87 > duże (Ranga +3) > Ranga ok 13 7 Zachowanie: 63 > show Opis: Sporo osób kieruje swoje głowy w stronę jednego ze stołów. Przy nim siedzi jakiś młody i bogato ubrany szlachcic który prawi takie komplementy siedzącej z nim kobiecie, że nie tylko ona jest zachwycona. Aż przyjemnie posłuchać i oglądać taki spektakl.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
16-01-2021, 11:05 | #2 |
Reputacja: 1 | Bardzo ciekawe narzędzie. Wykorzystam w najbliższej sesji. Dużo lepsze od innych metod, choć sam w sobie jestem przeciwnikiem losowanych spotkań, choć rzecz jasna nie da się ich uniknąć prowadząc cokolwiek. Ja zwykle miałem w czasach gry w realu taki zeszyt w który wklejałem wycięte postaci [klimatyczne], jakie udało mi się znaleźć na łamach różnych czasopism itd.. Przez to moje MiM'y wszystkie niemal wyglądają jak ser szwajcarski A jakie były by w komplecie cenne dzisiaj?! Ehhhhh, błędy młodości, ale kto to przewidzi? Ale tych NPCów kroiłem z wszystkiego co się pod rękę wcisnęło. Z RAzem, Pani domu, Claudi itp. Nie tylko z Fantastyk. Tylko książki oszczędziłem, na całe szczęście, bo inaczej sam bym sobie do dupy nakopał. Narzędzie prima sort. Oto test: 1 Płeć: 84 > kobieta 2 Rasa/pochodzenie: 56 > człowiek Kislev 3 Wiek: 99 > stara, ok 60 4 Typ/klasa: 32 > łotr 5 Ranga/status: 38 > przeciętna, ok 5-7 6 Zasoby: 87 > duże (Ranga +3) > Ranga ok 13 7 Zachowanie: 12 > chora/ranna/umierająca Stara baba o wschodnich rysach leżąca w kącie słabym wzrokiem przeszywając przybyszy. Jej wąskie wargi uśmiechnęły się w uśmiechu na widok ich przerażenia, gdy zobaczyli potworną ranę, którą ledwie opatrzono. Mimo to wciąż żyła pojona różnymi driakwiami i eliksirami, które jej podwładni regularnie jej podawali. Musiała żyć. Miała jeszcze coś do załatwienia na tym świecie a przybysze mieli być jej narzędziem. Stać ją na to było... [I tak właśnie poznaliśmy Ivanę Ognilov, dawniej wziętą specjalistkę od skomplikowanych zamków i innych zabezpieczeń. Dziś szefową gangu. Niestety ciężko ranną w zasadzce, którą na nią uczyniła konkurencja. A że i jej ludzi poszarpano, stara postanowiła wynająć nowych w mieście do załatwienia swoich spraw. Ostatecznie.] Dzięki Pigboy79 p b .
__________________ Bielon "Bielon" Bielon |
16-01-2021, 11:53 | #3 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Bielon - Zmajstrowałem ten generator gdy w kolejnej sesji, po raz kolejny, stanąłem przed opisaniem jakiejś randomowej karczmy. Takiej improwizowanej co kompletnie nie była w planie. No i co tu popisać? No szunkwas, barman, kelnerki, stoły, goście... Nie bardzo to się różni od tego co było wcześniej. Więc wymyśliłem, że chociaż wśród gości może się trafić ktoś ciekawy, ktoś kto się wybija swoim wyglądem czy zachowaniem. Ale nie zawsze miałem wenę by tak na szybko wymysleć kogoś takiego. No to uszyłem ten generator. Teorytycznie po to by właśnie by BG mogli na kimś charakterystycznym zawiesić oko. Bo nie mam aż takich zdolności do improiwzacji by za każdym razem na prędko wymyślić kogoś nowego. - A takie randomowe postaci owszem, większość BG nie zwraca na nie uwagi jak nie mają nad głową tabliczki z napisem "Mam questa dla was!". Ale zdarzają się wyjątki. I wtedy może się pojawić całkiem nowy wątek związany z taką niby randomową postacią. - A chociaż ten generator zmajstrowałem z myślą o karczmach i podobnych przybytkach to zdarzało mi się go stosować nie tylko tam. - A ten przykład co wylosowałeś i opisałeś no właśnie ja też to robię z tego generatora w podobny sposób
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |