Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-12-2006, 13:59   #1
 
Conductor's Avatar
 
Reputacja: 1 Conductor ma wyłączoną reputację
WFRP czy tylko RP w świecie W?

Dotychczas brałem udział w zaledwie kilku sesjach via forum i były one prowadzone głównie w systemach autorskich (dość luźnych). Ostatnio dopadłem podręcznik Warhammera (2 ed.), ponieważ sprawiał wrażenie (system) nieco dojrzalszego niż D&D. Moje pytanie (jako że nie miałem przyjemności brać udziału w sesjach opartych o w/w systemy i inne podobnie rozbudowane) wiąże się z mechaniką WFRP podczas sesji na forum. Otóż: Czy jest możliwe przeniesienie zasad/mechaniki Młotka na łono sesji forumowych? Jeśli tak, to w jakim stopniu da się to zrobić, a w jakim jest praktykowane wśród Mistrzów? Nie ukrywam, iż bardzo interesowałoby mnie wzięcie udziału w sesji, gdzie mechanika grałaby nieco większą rolę niż ma to miejsce w obecnych sesjach. Niemniej zdaję sobie sprawę, iż nie wszystkie aspekty systemu są odpowiednio 'mobilne',a część z nich pewnie utrudniałaby pracę MG. Z góry dziękuję za wszelkie wyjaśnienia.
 
Conductor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 14:07   #2
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Ciężko. Teoretycznie da się to zrobić. Jest tutaj program symulujący rzutami kośćmi i można spróbować pójść bardziej mechanicznie niż to ma miejsce w chwili obecnej.

http://lastinn.info/generator_kosci-t938.html

Tu jest Generator Kości. Teoretycznie da się to zrobić. Pytanie jak będzie z praktyką.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 16:23   #3
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Tak właśnie będzie w sesjach warsztatowych, które są prowadzone w dziale Warhammera. Będą rzuty kośćmi i inne "mechaniczne" sprawy - będzie można podejrzeć to od strony forumowej.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 16:30   #4
 
Conductor's Avatar
 
Reputacja: 1 Conductor ma wyłączoną reputację
Tak więc z miejsca piszę się na kolejną odsłonę warsztatów (o ile taka się odbędzie). A czy tego typu przedsięwzięcia miały już miejsce na forum? (mam na myśli dość restrykcyjne podejście do przestrzegania zasad systemowych) Jeśli tak to z jakim skutkiem?
 
Conductor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 16:41   #5
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Takie, jak warsztaty, są po raz pierwszy. A jeśli chodzi o restrykcje, to nie są one tutaj jako wyznacznik, a raczej obraz tego, jak później korzystać z mechaniki na forum. I nie będzie to za bardzo uciążliwe dla graczy - to w końcu oni się uczą i chcą poznać świat i mechanikę. Jak to wyjdzie? Zobaczymy.
Możliwe, że warsztaty będą jeszcze zarządzane bo w końcu nie wszystkie obszary zostały objęte obecnymi rekrutacjami.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 17:10   #6
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Np. Nie ma kapłanów. Po za tym warsztaty Rasowe też by się cieszyły sporym zainteresowaniem. Chodzi i były by trudniejsze.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 17:37   #7
 
Conductor's Avatar
 
Reputacja: 1 Conductor ma wyłączoną reputację
Może znajdzie się jakiś chętny MG by wesprzeć Yarota? IMHO dla początkujących graczy obecna ilość gildii byłaby wystarczająca, choć mogłyby one wymagać pewnej 'rozbudowy' przy większej liczbie chętnych. Cztery aktualnie prowadzone profesje są jednymi z najbardziej popularnych i dobrze obrazują różne rodzaje prowadzenia walki. Kapłani czy np. kupcy są bardzo ciekawymi zawodami, jednakże prowadzenie takich postaci wymaga więcej własnego myślenia i zdolności wczucia się w odgrywane postacie, podczas gdy warsztaty skupiają się raczej na technicznej stronie gry. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
 
Conductor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 19:18   #8
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Mylisz się. Każdy aspekt gry wymaga myślenia i odgrywania. A warsztaty są po to by młodzi nauczyli się zarówno zasad jak i Odgrywać. Jakby Yarot chciał tylko przedstawić zasady to by napisał Artykuł o nich i tyle. Tu chodzi by ośmielić graczy pisać posty wypowiadać się i myśleć jak maksymalnie i ciekawie rozbudować swój post by się go przyjemnie czytało. Zresztą pierwsze słyszę by Mag nie musiał myśleć :P Nawet granie zwykłym wojownikiem wymaga wczucia się w postać i myślenia.
Yarotowi pomagamy, w każdej gildii jest jeden początkujący i jeden lepiej zorientowany gracz by móc służyć radą jak i przykładem.
Uwierz mi, że prowadzenie zbyt dużej liczby graczy w realu jest ciężkie a na forum nie jest lepsze trzeba przejrzeć każdą linijkę tekstu i zinterpretować to i odpowiedzieć. W realu masz intonacje gesty i mimikę twarzy. Tutaj tylko tekst.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 19:26   #9
 
Conductor's Avatar
 
Reputacja: 1 Conductor ma wyłączoną reputację
Trochę się nie zrozumieliśmy: nie powiedziałem, że mag czy wojownik nie musi mysleć; w każdą odgrywaną postać należy się możliwie mocno wczuć. Chodziło mi raczej o to, iż 4 w/w profesje lepiej prezentują system walki/magii. Pisania "dobrych" postów raczej ciężko nauczyć kogoś kto dotychczas przeczytał jedynie np. instrukcję do video. Oczywiście, praktyka czyni mistrza, lecz wydaje mi się, iż samo nabijanie postów nie wystarczy by przerobić teksty w stylu "wpadam, zabijam i spadam" w rozbudowane, ciekawie napisane opisy. Takie warsztaty oczywiście napewno odniosą pewien skutek, lecz raczej nie spodziewałbym się jakichś spektakularnych osiągnięć. Tak nad tym myślałem i wydaje mi się, że całkiem dobre byłoby przekazywanie "młodym" graczom raczej wiedzy na temat omawianych profesji, tak by mogli lepiej się w nie wczuć. By np. mag nie kojarzył się jedynie z ostrzeliwywaniem wrogów magicznymi pociskami, lecz także z nauką, swego rodzaju mądrością, dążeniem do poznawania tajników swego fachu etc. Nie wiem czy dobrze to ująłem. Chodzi mi o to by pokazać nieco szerszy obraz danego zawodu, zarówne jego dobrych jak i tych mniej przyjemnych cech, ponieważ odnoszę wrażenie, że w dużej mierze odgrywane przez graczy postacie w sesjach na forum są powielaniem pewnych prostych schematów. Charaktery bohaterów także często są do siebie dziwnie podobne (np. popularny motyw małomównego, tajemniczego, trochę gburowatego i aroganckiego wędrowca)
 
Conductor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2006, 23:00   #10
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Z tego co się orientuje właśnie warsztaty są właśnie tym o czym mówisz. Gracze mają poznać życie owych profesji. Spektakularnych sukcesów nikt się nie spodziewa chodzi o to by gracze się oswoili z pisaniem postów. Trening czyni mistrza inaczej będzie pisał ktoś, kto dopiero zaczyna inaczej osoba, która przeszła przez warsztat po zachętach na pisania obszerniejszych postów bardziej rozbudowanych i praktyce.
Co do powielania wzorców to jest takie powiedzonko że wszystko już było i nic nowego się już nie wymyśli :P Z oryginalnych postaci to poszukaj trochę na forum a na pewno coś znajdziesz o czym nie słyszałeś. Zerknij też do Mojej Sesji Terminowanie u Mistrza Magyi w sesjach innych. Powinno pomóc.
A co do systemu Walki i Magii to np. Kapłani są już w ogóle fajni bo w światach Fantasy Kapłani zwykle młotem mieczem tudzież toporem szerzą chwałę swego boga przy okazji czyniąc cuda.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172