Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-10-2005, 12:24   #21
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
No raczej to jest oczywiste, co napisałeś... Problem w tym, jak wykorzystywać PPki oraz kiedy na ich wykorzystanie pozwalać, a kiedy nie...

Zasadniczo w podręczniku napisano, że PP są czymś, co czyni bohatera wyjątkowym i bohaterem. Są jakimś zrządzeniem losu/boską łaską, która sprawia, że bohaterom sprzyja niesamowite szczęście....

No i co z tym zrobić?
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-10-2005, 14:31   #22
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Ale ciekawi mnie jedno:
To jest nieziemski fart, tak?
Więc gracz nie nie może powiedzeć kiedy to szczęscie działa a kiedy nie. Bo ono działa automatycznie.
A to wyklucza pewną rzecz: Zamierzoną śmierć.
Bogowie wbyrali go na herosa? Więc chronią go przed każda śmiercią. I w taki sposób by uratowac go na AMEn z danej opresji. Czyli mówimy graczu że postaci przeszła ochota na śmierć (ot male pranie muzgu, możemy dodać PO :P).
To w sumie żart mały, bo łatwo go rozwiązać - Bogowie nie lubią samobójców.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-10-2005, 17:50   #23
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Nie zgodzę sie z Tobą, gdyż należy odróżnić gracza od bohatera. To gracz dysponuje PPkami, a nie bohater. Dla bohatera nie istnieją PPki, dla bohatera istnieje fabularne wytłumaczenie: fart nieziemski, albo boska opatrzność. A gracz jest tutaj osobą, która decyduje o tym farcie lub opatrzności bohatera... (oczywiście za zgodą MG).
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2005, 09:57   #24
 
Aredzakhar's Avatar
 
Reputacja: 1 Aredzakhar ma wyłączoną reputację
Ja jako MG na swoich sesjach kożystałem z PPków w sposób następujący: jeśli któryś z graczy poczuł przypływ myśli samobójczych, i postanawiał np. rzucuć sie na najblirzszą bande wojowników chaosu lub inne ścierwo wtedy w pewien sposób go ratowałem np. ot okazało sie że tędy przejęrzdzał akurat oddział Imperialnej kawaleri i robli rozpierduche , albo coś innego sie stawało.
Pamiętam jak raz kiedy grałem magiem najemnikiem (Poniewarz przeszedłem szkolenie wojskowe i stałem się z czasem Kapitanem Najemników) walczyłem z wyjątkowo silnym wojownikiem chaosu i bym przegrał gdyby nie to że MG nie uratował mnie przysyłając jakiegoś demona który był "wyższy stopniem" od mojego przeciwnika i powidział mu że "On się nam jeszcze przyda..." w ten dziwny nieco sposób ocalałem...

A więc PPkami nalerzy przerobić w pewien sposób wydrzenia...
 
__________________
Nie cierpię słońca w dzień... ale to lepsze niż by miało świecić w nocy :P
Aredzakhar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2005, 15:48   #25
 
Milly's Avatar
 
Reputacja: 1 Milly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputację
Jeśli gracz rzuca się w pojedynkę na bandę wojowników, to dla mnie to jest jawna głupota i nigdy nie uratowałabym go PPkiem. Jak już to zostało powiedziane - PP jest czymś bardzo ważnym i cennym, a do tego trzeba potrafić rozróżnić sytuację, w której można go użyć, a w której nie. Jeśli śmierć gracza jest spowodowana jego własną głupotą i brakiem logicznego myślenia (jak rzucenie się na bandę wojowników), no to bardzo mi przykro, ale żaden PP tu nie pomoże. Fajnym przykładem na wykorzystanie PPka jest historia opisana przez Hooda. W pełni popieram coś takiego. Natomiast kiedy MG będzie ratował graczy od każdej śmierci spowodowanej "przypływem myśli samobójczych", to gracze nauczą się, że mogą robić każdą głupotę, bo ich fajny MG odratuje, albo ześle do pomocy armię czy demona Z resztą coś na ten temat znajduje się już w topicu o wychowywaniu graczy.
 
Milly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-10-2005, 03:12   #26
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
Napisał Milly
Natomiast kiedy MG będzie ratował graczy od każdej śmierci spowodowanej "przypływem myśli samobójczych", to gracze nauczą się, że mogą robić każdą głupotę, bo ich fajny MG odratuje, albo ześle do pomocy armię czy demona
Oj święto prowda, święto, że hej!

A co do "przerabiania wydarzeń" to owszem - to innymi słowy jest po prostu fabularne wytłumacznie/wyjaśnienie, które przedstawiamy postaciom

Podobnie, często musimy stawić czoła fabule, gdy kości dyktują krytyki, choć wcale na takowy się nie zanosiło... Ale przecież...

"Jeśli komu pisane, to i w drewnianym kościele cegła na głowę spadnie..."
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-12-2005, 11:02   #27
 
metalslave's Avatar
 
Reputacja: 1 metalslave ma wyłączoną reputację
W sumię , to chcę powiedzieć, że samotna szarża na horde wojowników niekoniecznie musi być objawem nieskończonej głupoty i debilizmu . Weźmy na to sytuacje , że gracz rzuca się z mieczem na znacznie przeważającego go liczebnie przeciwnika , naprzykład po to , by reszta drużyny zyskała troche czasu i zdołała [ciach!] wycofać się . Czyn samobójczy , ale bohaterski ( moim zdaniem podstawa RPG, bo w realu się tego żadko doświadcza ) . No i co w takie sytuacji . Czy taki gracz powinien zginać ? Moim zdaniem niekoniecznie . Na przykład po usieczeniu dwóch , trzech wrogów ( jeżeli jest dobry w swoim fachu ) bohater ostatecznie pada pod ciosami przeciwników , po czym wrogowie masakrują jego martwe ciało , lub , jeśli ma PP , padnie bez ducha, ale żywy a wrogowie albo go zostawią , przekonani że już jest martwy, albo wezmą w niewolę ( lub jako następny posiłek, ewentualnie ofiarę ). Włąsnie po to są PP , by bohater cudem uniknał śmierci i moim zdaniem nieważne czy jest to śmierć herosa, czy pijaczyny w barze . Utrata czegoś tak cennego jak PP jest już karą samą w sobie, a jak się ich nie ma to wiadomo... każdemu kiedyś kończy się szczęście .

Jeszcze co do tego czy gracz powienien wiedzieć ile ma PP. Moim zdaniem powinien . Fakt , że dokonuje czynów bohaterskich , wiedząc , że ma PP, wcale nie musi psuć klimatu gry . Można po prostu uznać , że hero ma przeczucie , że czuwa nad nim jakaś boska siła . A z punktu widzenia gracza to żadko jest tak , by ktoś szastał PP-kami, bo w sumie to nigdy nie wiadomo, czy po walce ze smokiem nie rozwali nam głowy jakiś oprych w karczmie .


[kom:219c32e785="Milly"]Prosiłam już kiedyś o nie używanie wykropkowanych wulgaryzmów. To już druga prośba, trzeciej nie będzie [/kom:219c32e785]
 
metalslave jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-12-2005, 12:07   #28
Banned
 
Reputacja: 1 inwyt nie jest za bardzo znany
111111111
 

Ostatnio edytowane przez inwyt : 02-10-2008 o 17:32.
inwyt jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-12-2005, 13:21   #29
 
Milly's Avatar
 
Reputacja: 1 Milly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał metalslave
Weźmy na to sytuacje , że gracz rzuca się z mieczem na znacznie przeważającego go liczebnie przeciwnika , naprzykład po to , by reszta drużyny zyskała troche czasu i zdołała [ciach!] wycofać się .
Mimo wszystko gracz w tym przypadku nie powinien wiedzieć czy ma PP czy nie. Co to za heroizm, gdy gracz z pełną świadomością tego, że nie zginie bo ma jeszcze w rękawie PP rzuca się "bohatersko" na całą bandę goblinów aby pomóc w ucieczce swoim towarzyszom? To żaden heroizm. Jeśli poświęca siebie dla reszty drużyny z pełną świadomością tego, że zaraz umrze - to już zmienia postać rzeczy. Gracz wybiera świadomie i dobrowolnie śmierć, a czy bogowie zauważą jego wyczyn, czy gobliny nie dobiją go jeszcze i nie zjedzą na kolację - to już wielka tajemnica, bo przecież nikt nie może przewidzieć, że oto nastanie cud.
Co ja bym w takiej sytuacji zrobiła jako MG? Wzięłabym pod uwagę to, jak gracz odgrywa swoją postać. Tak naprawdę wydaje mi się, że w RPG najważniejsze jest odgrywanie i wczuwanie się w bohatera. Jeśli ów gracz robił to dobrze, jego postać jest bogata i pełna, to otrzyma swoją nagrodę - swój cud. Jeśli oczywiście ma PP w zanadrzu Ale nie w ten sposób, że gracz widzi, że oto poszedł kolejny PP i będzie żył. Niech sobie trochę "pocierpi". Dałabym mu do zrozumienia, że jego postać zginęła, drużyna z pewnością będzie podsycać atmosferę komentarzami, że bohater był dzielny i wspaniały, że jest prawdziwym herosem. Kiedy gracz będzie myślał, że został z gry wykluczony - wtedy zyska swój cud, obudzi się gdzieś ledwo żywy w jakiejś świątyni, wiosce czy może znajdą go jacyś podróżnicy

Inna kwestia - jaka drużyna poświęciłaby swojego członka zostawiając go i uciekając, nawet na jego wyraźne życzenie? Nie zostawiłabym przyjaciela na pewną śmierć, wolałabym już zginąć razem z nim. Ale to już zupełnie inny temat
 
Milly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-12-2005, 21:01   #30
 
metalslave's Avatar
 
Reputacja: 1 metalslave ma wyłączoną reputację
Bywa, że są rzeczy ważniejsze niż życie towarzysza.....

Cytat:
Napisał Milly
Mimo wszystko gracz w tym przypadku nie powinien wiedzieć czy ma PP czy nie. Co to za heroizm, gdy gracz z pełną świadomością tego, że nie zginie bo ma jeszcze w rękawie PP rzuca się "bohatersko" na całą bandę goblinów aby pomóc w ucieczce swoim towarzyszom? To żaden heroizm.
No niby tak , ale gdy gracze mają świadomość , że jego bohaterowie mają szansę wyjśc z takich sytuacji cało to częściej się decydują na takowe zagrania . Moim zdaniem gra wtedy staje się nieco ciekawsza, a historia bardziej klimatyczna . No a tak wogóle, to gracz nigdy nie ma pewności jak w takiej sytuacji zachowa się MG. Zawsze istnieje szansa , że mistrzunio stwierdzi , że te kilka PP wystarczy na zaledwie kilka ciosów . No i nigdy nie wiadomo co będzie potem .... swoją drogą uwalnianie towarzysza z niewoli to całkiem niezły motyw na przygodę.
 
metalslave jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172