Gnomy w drugiej edycji Warhammerze Postanowiłem przerobić artykuł znaleziony na gildii rpg tak aby pasował do drugiej edycji Wrhammera. OPIS Gnomy są małe, krępe, mają ok. 1.2 m wzrostu i noszą czarne, brązowe lub rude włosy. Są trochę podobne do krasnoludów, mają jednak trudniejszy charakter i są mniej od nich opanowane. Mówią własnym dialektem, khazalidu lecz używają podobnego pisma runicznego. Liczebność gnomów stale spada za sprawą mieszkańców podziemnych tuneli, z którymi toczą nieustanne walki. Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ chaosu. Największe skupiska gnomów występują po zachodniej stronie Gór Krańca Świata (a więc tereny goblinoidów) oraz w Albionie. Są to jednak żałosne pozostałości dawnej, wspaniałej kultury. Poza tym siedziby, jak same gnomy, owiane są tajemnicą jeszcze większą niż krasnoludy; gnomy jeszcze mniej chętnie zdradzają sekrety. Z powodu licznych najazdów na ich siedziby, niektóre gnomy wyruszają w świat lub mieszkają w ludzkich miastach. Ich praca jest wysoko ceniona, ponieważ są urodzonymi złotnikami, jubilerami, specjalizują się w obróbce drewna, kamienia, a najbardziej skóry (gnomie buty to szczyt osiągnięć szewskich w SŚ), jak również metalu. Ogólnie biorąc są sprawnymi rzemieślnikami o sporej inwencji i zręcznych rękach. Jednak niektórzy z nich preferują profesje lotne, jak goniec, posłaniec, złodziej - a to z racji na niewielki wzrost i wrodzony spryt. Nie wykonują natomiast profesji związanych z morzem, unikają jak mogą wód większych niż płytkie strumienie - gdzie zdarza im się wchodzić po kolana w celu wydobycia złota. LOSOWANIE BOHATERA Charakterystyka: WW US K Odp Zr INT SW OGD 2K10+30 2K10+20 2K10+20 2k10+10 2K10+30 2K10+20 2K10+20 2K10+20 A Żyw S Wt Sz Mag Po PP 1 -- -- -- 4 0 0 -- Wzrost: M 105+2k10; K 100+2k10 cm Waga: 40 - 87.5 kg Przeznaczenie: jak u krasnoluda Profesja: losowanie wg tabeli krasnoluda z naciskiem na rzemiosło Umiejętności: rzemiosło (jubilerstwo lub metalurgia), rzemiosło (złotnictwo lub kamieniarstwo), wiedza (gnomy), język (kher-khazalid), język (staroświatowy) Zdolności: zapiekła nienawiść, odporność na magię, widzenie w ciemności, bardzo szybki lub szósty zmysł Żywotność jak u krasnoluda Pochodzenie: k100 - 01-39 zachodnia strona Gór Krańca Świata 40-69 Albion 70-00 urodzony wśród ludzi - tabela dla człowieka Rodzina: jak krasnoludy Religia: panteon gnomich bóstw nie zdradzanych nigdy i nikomu, prawdopodobnie są oni zbliżeni do bóstw krasnoludzkich, ale nie ma pewności; jest to jedna z najgłębiej strzeżonych tajemnic. Inne uwagi: gnomy zwykle noszą ubrania ze skóry lub innych materiałów naturalnych podbite z reguły futrem. Wśród wolnych gnomów przyjęły się bogate ozdoby, lecz gnomy w miastach zwykle ich unikają by nie kusić łotrów, jakich tam pełno. Pozostałe rzeczy MG powinien określić samemu. Rasa przygodowa powstała na bazie bestiariusza i kilku innych wiadomości ogólnych o tej rasie. Mam nadzieję, że przyda się w drużynie gnom. |
Wielkie dzięki!! Mi osobiście się przyda, gdyż zawsze chciałem zagrać inną rasą. Myślałem już nad gnomem, lecz miałem problemy z charakterystyką. Teraz będe hasał po Starym Świecie xD. Jeszcze raz dzięki. |
Szarleju, skoro w II edycji praktycznie gnomów nie ma, to może warto byłoby wykorzystać materiały do tej rasy z podręcznika TofT'a, gdzie ta rasa jest szczegółowo przedstawiona. Zarknij tam. Taka synteza mogłaby przynieść ciekawy efekt w opracowaniu artykułu. |
Mówiąc szczerze nie dawno zgłosiłem się do jednej sesji i stworzyłem do niej postać gnoma właśnie używając podręcznika TofT'a. Myślę, że tamta charakterystyka jest godna wykorzystania. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:43. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0