lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Ogólne zasady - wątpliwości (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3160-ogolne-zasady-watpliwosci.html)

Kokesz 27-01-2009 15:16

1. Tu nie walczysz o sławę, tu walczysz o przetrwanie. Świat jest przeklęty, nie ma nadziei. Tylko głupiec wierzy jeszcze w to, że jest przed nim jakaś przyszłość. Prędzej czy później wszystko pochłonie Chaos.

2. Wystarczy podstawka. Choć jest wiele ciekawych podręczników. Jednak na początek to w zupełności wystarczy.

3. Teoretycznie losujesz wszystko do współczynników po kolor oczu, ale połowę z tego można spokojnie olać. W ogóle jeśli gracze są rozsądni to mogą sobie w karcie wpisać co chcą.

Warlock 27-01-2009 23:01

Dużo od siebie nie dodam, gdyż moi przedmówcy wymienili najważniejsze rzeczy.

1. To co wymienili przedmówcy. Ale dodam od siebie, że więcej się ginie przez głupotę graczy, choroby, mutacje, oraz głód niż od potworów no chyba, że sesja powołuje do walki z potworami. W teorii śmiertelność w tej grze jest większa niż w DnD ale w dużej mirze zależy to od graczy i nie chodzi mi o ich statystyki ale o rozsądek, żadna Hiena Cmentarna nie będzie szarżować na wyćwiczonego szeryfa czy rycerza. Mentalnie system też jest osadzony w średniowieczu. Gracze przemieszczają świat pełen zabobonów, mutantów, straszliwych plag żywcem wziętych z koszmarów(Przy niektórych Czarna Śmierć to pikuś. :D). Ale w świecie gry pojawiają się pierwsze egzemplarze broni palnej, oraz nowe wynalazki inżynierii(przeważnie dziełem kochanych krasnali) co świadczy o zaawansowaniu tego świata. Mimo wszystko średniowiecze góruje tutaj nad Renesansem.

2. Księga Zasad i jak zależy Ci na Magach to polecam: Królestwo Magii.

3. To jest tylko alternatywna opcja. Jak komuś się nie chce to może takie rzeczy losować ale zdecydowanie lepiej jest sam wykreować postać. Mimo tego popieram losowe wybieranie początkowej profesji. Jest to tym bardziej nieocenione jak większość graczy wybiera postacie wojujące i robi z klasycznego Dark Fantasy Hack'n'Slash.

4. Z filmów fantasy przychodzi mi jedynie Bracia Grimm, klimat bardziej baśniowy ale utrzymuje w podobnych czasach... no może przesadziłem tam jest epoka oświecenia a tu bardzo późne średniowiecze ale jeszcze nie Renesans a to robi różnicę. Z książek to chyba jedynie książki umiejscowione w świecie Warhammera(Dużo ich tam jest).

Kokesz 28-01-2009 14:07

Z filmów może jeszcze Joannę D`Arc. Klimat średniowiecza przesączony zabobonami, wojną, korupcją. W Starym Świecie (świat w którym najczęściej toczy się akcja przygód) także można znaleźć nawiedzonych "wybrańców" walczących ze złem w imię jakiegoś boga (przeważnie Sigmara lub bogów Chaosu).

Vanqus 31-08-2010 02:22

Witam.
Mam male pytanko, jak to jest jesli mag rzuca zaklecie np. magiczne zadlo i uzyskal odpowiedni poziom mocy to trafia w cel i tutaj dochodzimy do mojego pytania czy postac, ktora zostala trafiona pociskiem natychmiast dostaje obrazenia rowne 1k10 + sila czaru, czy moze sie obrnic przed czarem rzucajac na sile woli ?



Ok, dzieki Ci wielkie.

Cedryk 31-08-2010 09:23

Otrzymuje natychmiast obrażenia.
W opisie czarów napisano przy jakich czarach można się bronić testem i jakim.

Malarr 05-09-2010 12:01

A ja mam pytanie czy umiejętność magia tajemna daje możliwość rzucania wszystkich czarów z określonej tradycji??

Cedryk 05-09-2010 12:55

Zależy z ilu podręczników korzystasz. Jeśli masz tylko główny to tak, zdolność magia tajemna daje mozliwośc rzucania czarów z jednej szkoły (Tradycji) magii.
W Królestwie Magii opisano podział jednej tradycji na trzy ścieżki wtedy w szkole wybiera się konkretną ścieżkę magii w której jest 10 czarów inne z danej szkoły (tradycji) można zakupić za PD. W tymże tez podręczniku zwiększono ilość czarów tradycji do 20 z tym, że rozdzielone są różnorodnie po 10 na ścieżki.

Malarr 05-09-2010 13:10

No posiadamy królestwo i podręcznik. A mam jeszcze jedno pytanie czy mag ognia może posiadać czary z innej tradycji np bursztynu albo z tradycji nekromanckiej lub chaosu

Cedryk 05-09-2010 13:19

Tylko jeśli wcześniej przeszedł przez klasy Guślarza i Czarownika (str.131 KM) dzięki uzyskaniu dostępu do zdolności czarowstwo.
Zwyczajny mag ognia nie ma dostępu do czarów innej szkoły tajemnej i vice -versa.

Vanqus 08-04-2011 13:30

Jeszcze jedno pytanie dotyczące magii. Mianowicie jeśli mag rzuca jakiś czar np. Magiczne żądło który wymaga poziomu mocy równego 6 a mag wyrzucił np 4 to co wtedy się dzieje ?
Zaklęcie po prostu nie wychodzi i mag może rzucać je ponownie w następnej rundzie czy otrzymuje jakieś kary ?



Ok dzięki wielkie :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:13.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172