|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-01-2009, 14:16 | #111 |
Reputacja: 1 | 1. Tu nie walczysz o sławę, tu walczysz o przetrwanie. Świat jest przeklęty, nie ma nadziei. Tylko głupiec wierzy jeszcze w to, że jest przed nim jakaś przyszłość. Prędzej czy później wszystko pochłonie Chaos. 2. Wystarczy podstawka. Choć jest wiele ciekawych podręczników. Jednak na początek to w zupełności wystarczy. 3. Teoretycznie losujesz wszystko do współczynników po kolor oczu, ale połowę z tego można spokojnie olać. W ogóle jeśli gracze są rozsądni to mogą sobie w karcie wpisać co chcą.
__________________ Nic nie zostanie zapomniane, Nic nie zostanie wybaczone. Księga Żalu I,1 |
27-01-2009, 22:01 | #112 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Dużo od siebie nie dodam, gdyż moi przedmówcy wymienili najważniejsze rzeczy. 1. To co wymienili przedmówcy. Ale dodam od siebie, że więcej się ginie przez głupotę graczy, choroby, mutacje, oraz głód niż od potworów no chyba, że sesja powołuje do walki z potworami. W teorii śmiertelność w tej grze jest większa niż w DnD ale w dużej mirze zależy to od graczy i nie chodzi mi o ich statystyki ale o rozsądek, żadna Hiena Cmentarna nie będzie szarżować na wyćwiczonego szeryfa czy rycerza. Mentalnie system też jest osadzony w średniowieczu. Gracze przemieszczają świat pełen zabobonów, mutantów, straszliwych plag żywcem wziętych z koszmarów(Przy niektórych Czarna Śmierć to pikuś. ). Ale w świecie gry pojawiają się pierwsze egzemplarze broni palnej, oraz nowe wynalazki inżynierii(przeważnie dziełem kochanych krasnali) co świadczy o zaawansowaniu tego świata. Mimo wszystko średniowiecze góruje tutaj nad Renesansem. 2. Księga Zasad i jak zależy Ci na Magach to polecam: Królestwo Magii. 3. To jest tylko alternatywna opcja. Jak komuś się nie chce to może takie rzeczy losować ale zdecydowanie lepiej jest sam wykreować postać. Mimo tego popieram losowe wybieranie początkowej profesji. Jest to tym bardziej nieocenione jak większość graczy wybiera postacie wojujące i robi z klasycznego Dark Fantasy Hack'n'Slash. 4. Z filmów fantasy przychodzi mi jedynie Bracia Grimm, klimat bardziej baśniowy ale utrzymuje w podobnych czasach... no może przesadziłem tam jest epoka oświecenia a tu bardzo późne średniowiecze ale jeszcze nie Renesans a to robi różnicę. Z książek to chyba jedynie książki umiejscowione w świecie Warhammera(Dużo ich tam jest). Ostatnio edytowane przez Warlock : 27-01-2009 o 22:13. |
28-01-2009, 13:07 | #113 |
Reputacja: 1 | Z filmów może jeszcze Joannę D`Arc. Klimat średniowiecza przesączony zabobonami, wojną, korupcją. W Starym Świecie (świat w którym najczęściej toczy się akcja przygód) także można znaleźć nawiedzonych "wybrańców" walczących ze złem w imię jakiegoś boga (przeważnie Sigmara lub bogów Chaosu).
__________________ Nic nie zostanie zapomniane, Nic nie zostanie wybaczone. Księga Żalu I,1 |
31-08-2010, 01:22 | #114 |
Reputacja: 1 | Witam. Mam male pytanko, jak to jest jesli mag rzuca zaklecie np. magiczne zadlo i uzyskal odpowiedni poziom mocy to trafia w cel i tutaj dochodzimy do mojego pytania czy postac, ktora zostala trafiona pociskiem natychmiast dostaje obrazenia rowne 1k10 + sila czaru, czy moze sie obrnic przed czarem rzucajac na sile woli ? Ok, dzieki Ci wielkie. Ostatnio edytowane przez Vanqus : 31-08-2010 o 09:26. |
31-08-2010, 08:23 | #115 |
Reputacja: 1 | Otrzymuje natychmiast obrażenia. W opisie czarów napisano przy jakich czarach można się bronić testem i jakim.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
05-09-2010, 11:01 | #116 |
Reputacja: 1 | A ja mam pytanie czy umiejętność magia tajemna daje możliwość rzucania wszystkich czarów z określonej tradycji?? |
05-09-2010, 11:55 | #117 |
Reputacja: 1 | Zależy z ilu podręczników korzystasz. Jeśli masz tylko główny to tak, zdolność magia tajemna daje mozliwośc rzucania czarów z jednej szkoły (Tradycji) magii. W Królestwie Magii opisano podział jednej tradycji na trzy ścieżki wtedy w szkole wybiera się konkretną ścieżkę magii w której jest 10 czarów inne z danej szkoły (tradycji) można zakupić za PD. W tymże tez podręczniku zwiększono ilość czarów tradycji do 20 z tym, że rozdzielone są różnorodnie po 10 na ścieżki.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
05-09-2010, 12:10 | #118 |
Reputacja: 1 | No posiadamy królestwo i podręcznik. A mam jeszcze jedno pytanie czy mag ognia może posiadać czary z innej tradycji np bursztynu albo z tradycji nekromanckiej lub chaosu |
05-09-2010, 12:19 | #119 |
Reputacja: 1 | Tylko jeśli wcześniej przeszedł przez klasy Guślarza i Czarownika (str.131 KM) dzięki uzyskaniu dostępu do zdolności czarowstwo. Zwyczajny mag ognia nie ma dostępu do czarów innej szkoły tajemnej i vice -versa.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
08-04-2011, 12:30 | #120 |
Reputacja: 1 | Jeszcze jedno pytanie dotyczące magii. Mianowicie jeśli mag rzuca jakiś czar np. Magiczne żądło który wymaga poziomu mocy równego 6 a mag wyrzucił np 4 to co wtedy się dzieje ? Zaklęcie po prostu nie wychodzi i mag może rzucać je ponownie w następnej rundzie czy otrzymuje jakieś kary ? Ok dzięki wielkie Ostatnio edytowane przez Vanqus : 08-04-2011 o 14:52. |