Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-04-2011, 13:59   #121
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Tak właśnie się dzieje, czarodziejowi nie wychodzi zaklęcie, a wrogowie są już tuż, tuż... No chyba, że wypadnie 1, to wtedy... patrz Podręcznik str. 149
 
xeper jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-06-2011, 21:34   #122
 
Kharim's Avatar
 
Reputacja: 1 Kharim nie jest za bardzo znany
Mam pytanie związane z podręcznikiem "Rycerze Graala".
Mianowicie, zdolność "cnota rycerskości" pozwala błędnym rycerzom modlić się do Pani Jeziora celem uzyskania błogosławieństw. Jednym z nich jest "siła wiary"- "Przy wyliczaniu zadawanych obrażeń rycerz rzuca dwoma kostkami i wybiera wyższy wynik".

Co jeśli jednocześnie walczy mieczem dwuręcznym, który pozwala na wybranie lepszego wyniku z dwóch kości?
Efekty dodają się całkowicie (4kości?), częściowo (3 kości?), czy też Pani Jeziora zainstalowała w tym błogosławieństwie ogranicznik mocy (tylko 2 kości)?
 
Kharim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-06-2011, 21:44   #123
 
Uzuu's Avatar
 
Reputacja: 1 Uzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skałUzuu jest jak klejnot wśród skał
Nie mam dodatku ale w obydwu przypadkach jedna kość zawsze należy do broni więc logicznie rzecz biorąc będziesz mieć trzy kości i to spośród nich wybierasz najwyższy wynik.
 
__________________
He who runs away
lives to fight another day
Uzuu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 10:53   #124
 
Marrrt's Avatar
 
Reputacja: 1 Marrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputację
Parowanie/ataki

Jak w tytule.

Parowanie zgodnie z podręcznikiem wygląda następująco:
"Każdy kto posiada odpowiednią broń może próbować parować który normalnie zadałby obrażenia. Należy rzucić k100 - jeśli wynik jest niższy niż WW parująca postać od zadanych przez cios obrażeń odejmuje K6 punktów"

I oczywiście jak każda definicja i ta budzi wątpliwości. A mianowicie:
1) Czy koszt parowania to następny atak z bieżącej rundy? Czy może po prostu następny atak bez względu na to, czy postać ma jeszcze jakiś w tej rundzie, czy po prostu zostanie jej ujęty ten, który przysługuje jej w następnej rundzie.

Ja osobiście skłaniam się do drugiej opcji, głównie dlatego, że gdyby pierwsza wchodziła w grę, to postaci z wysoką inicjatywą, które w pierwszej kolejności wykonują ataki, nigdy nie miałyby czasu, żeby sparować to co trafi w nie później. Jak dla mnie druga opcja niweluje też nieco sztuczną granicę między "rundami", które w pbfie są mało fabularnym reliktem walki turowej.

2) Czy postać ma prawo znać wartość zadanych jej obrażeń przed deklaracją parowania? Z definicji wygląda na to, że tak. A to jak na mój gust, kompletna bzdura.

Oczywiście pytania dotyczą pierwszej edycji.
 
__________________
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
Benjamin Franklin
Marrrt jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 11:19   #125
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Prawdę mówiąc, w takiej sytuacji najlepiej przyjąć typowe "zasady domowe", których należy się trzymać. Pierwsza edycja warhammera była dawno temu i delikatnie mówiąc, ta mechanika w wielu miejscach wielce przemyślana nie była.

Ad 1: Rozsądnie jest przyjąć drugą opcję, tak chyba się kiedyś grało nawet. Przy czym oczywiście to też jest nie w pełni dobre. Bo jeśli szermierz wykonuje pełen atak, siepie na prawo i lewo, to gdzie tu czas na parowanie? Jego broń śmiga w ataku, przez co na dobrą sprawę się także odsłania. Myślę, że należy to wziąć pod uwagę.

Ad 2: Nie powinna. To zwykle było "goblin cię trafia" "paruję" "ok, sparowałem za 4" i tu dopiero następuje rzut na obrażenia ataku goblina. Bo inaczej gracz mógłby uznać, ze to i tak "nie przebije" jego pancerza i wytrzymałości i olać taki atak, co byłoby nielogiczne.

Tak jak do wszystkiego jednak, przyjąć najlepiej domowe, stałe zasady i trzymać się ich zgodnie z tym co samemu się lubi i uważa za najsensowniejsze.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 19:21   #126
 
baltazar's Avatar
 
Reputacja: 1 baltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znany
Ja ciut inaczej na to patrzę. Może nieco po krasnoludzku

Ad1.
Właśnie do tej „pełni dobra” nieco brakuje bo takie rozwiązanie powoduje zachwianie pewnej elementarnej równowagi. Bohater z wyższą inicjatywą ma możliwość zagięcia czasoprzestrzeni i wykonania parowania kosztem ataków z przyszłej rundy. Czyli w jednej rundzie wykonuje dwie. A jak zginie to parowanie wykonał kosztem czego?

W podręczniku na s. 118 stoi „bohater może próbować w ciągu rundy odparować tyle cisów, ile ma ataków i każda próba parowania pochłania jeden z TYCH Ataków”

„Jeden z tych” mowa jest o konkretnej rundzie i o konkretnych atakach. Parowanie odbywa się kosztem ataku… a jeżeli nie można ponieść tego kosztu to nie można parować. Dla mnie nie powinno być parowania „na zeszyt”.

Osoba w wysoką inicjatywą ma do wyboru albo zaatakować i wykorzystać swoją szybkość i liczyć na łut szczęścia. Znaczy, że właśnie tą szybkością uda się pokonać przeciwnika… albo zostawić sobie atak na czarną godzinę - parowanie. Bohater z wyższą Ini nie musi atakować pierwszy. Może poczekać na akcje przeciwnika jak głosi podręcznik(s. 116). Więc ma do wyboru albo koncentruje się na ataku (kosztem obrony co jest logiczne bo jak ktoś rzuca się do ataku odsłania się szukając własnej szansy) czyli wypstryka się z wszystkich ataków albo zastanawiam się też nad obroną. Ma wybór albo, albo. Nie zaś i full atak i full obrona.

Oczywiście nie jest też tak, że taki zawodnik z dwoma atakami i wysoką inicjatywą po swoich ciosach czeka z otwartą buzią i patrzy na ciosy przeciwnika. Co najwyżej mogąc pomodlić się o to aby go nic nie trafiło. Większość profesji z możliwością dodatkowego ataku ma również UNIK… a z wysoką Inicjatywą ten unik jest bardzo skuteczną obroną.

Ad.2
Można by się było też o to spierać… że niby widać czy cios jest potężny albo ma szansę dosięgnąć żywotnych organów (wyższe obrażenia) czy to takie cięcie z nadgarstka raczej na draśnięcie. Jednak tutaj ortodoksyjne podejście do litery zasad ustępuje nieco logice.
 

Ostatnio edytowane przez baltazar : 13-03-2014 o 19:26.
baltazar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2014, 08:53   #127
 
Marrrt's Avatar
 
Reputacja: 1 Marrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputację
Cóż Baltazarze.

W Twoim rozumowaniu widzę logikę. Ba. Nawet pewną ideę.
Ale cały czas pokutuje w niej "turowe" podejście do walki.

1) W pierwszej więc kolejności postaram się dodać kilka słów o rzekomej gigantycznej przewadze osób z wyższą inicjatywą. Dla Ciebie ta walka wygląda zawsze:
Runda 1
Atak postaci A (wyższa inicjatywa)
Atak postaci B (niższa inicjatywa)
Runda 2
A
B
Runda 3
A
B

I cały czas pierwsza atakuje A... no elfi świat niewątpliwie.

Ale gdy spojrzeć na to zachowując ciągłość to mamy
A
B
A
B
A
B

Czyli właściwie wyższa inicjatywa wpływa tylko na pierwszy atak w całej walce. Potem jest cios za cios.

2) Co się znowu tyczy ataków, które się wydaje to są dwie kwestie. Pierwsza jest praktyczna i wygląda tak, że w całej karierze jaką Warhammer zrobił w Polsce, można na palcach jednej ręki policzyć sytuację gdy gracz deklarował "czekam aż ork mnie pierwszy zaatakuje, żeby oszczędzić atak na parowanie". W tym wydaniu wyższa inicjatywa daje wyłącznie możliwości samobójcze.
Druga kwestia jest techniczna. Bo parowanie to nic innego jak utrata inicjatywy. Ktoś Cię tłucze. Ty się zasłaniasz. Więc logicznym jest, żeś choć szybszy, nie zaatakujesz go potem pierwszy właśnie dlatego, że się broniłeś. Straciłeś więc następny atak. Bez względu na to, w której rundzie on był. Po prostu następny.

3) Paradoks śmierci przed poniesieniem kosztu utraty ataku. Też prosta sprawa, bo to żaden paradoks tylko nieudane parowanie. Koszt energetyczno czasowy i tak postać na niego wydała. A że zginęła... Cóż. Ze stratą następnego ataku przy parowaniu jest jak z prostatą. Jest ona nieunikniona. A czy jej dożyjesz to już inna sprawa



Do Ad. 2 się nie odnoszę, bo widzę, żeśmy są względnie zgodni. Ewentualnie przyznałbym graczowi rzut na inteligencję by mógł sam ocenić czy trafienie będzie groźne.
 
__________________
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
Benjamin Franklin
Marrrt jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2014, 21:50   #128
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Ja tam popieram zdanie Baltazara. Jak postać ma jeden atak i wyższą inicjatywę to albo wali ile sił wlezie, albo nie chce uszkodzić przeciwnika i paruje. Jak już tych ataków ma więcej to może się pobawić w szermiercze sztuczki i zużytkować jeden atak na parowanie.

Mechanika nijak się ma do realizmu walki (dotyczy każdego systemu rpg), więc należy grać i dobrze się bawić, a nie zastanawiać się czy jest to zgodne z rzeczywistością.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-03-2014, 14:57   #129
 
baltazar's Avatar
 
Reputacja: 1 baltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Marrrt Zobacz post
Cóż Baltazarze.

W Twoim rozumowaniu widzę logikę. Ba. Nawet pewną ideę.
Ale cały czas pokutuje w niej "turowe" podejście do walki.
Tak faktycznie trzymam się tury i tego co postać może w tym czasie zrobić. Ty zresztą też… w końcu dość ważne jest to ile Ataków ma dany BN / BG. Czyli w gruncie rzeczy te tury i w twojej propozycji są.


Nie ma płynności A B A B A B A B

Nie. Tak to niestety nie wygląda. A ta płynność byłaby pożądana.

Mamy sytuację taką, że A wali Atakami ile wlezie niczym berserker:

Postać A (wyższa Inicjatywa)
Postać B (niższa Inicjatywa)

Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A O powinęła się noga to B może zaatakować
Atak B
Parowanie A
Atak A (bo ma wyższą inicjatywę czyli pierwszy atakuje)
Parowanie B

Mój punkt widzenia jest taki, że w momencie w którym ktoś decyduje się na ustawiczny atak… to jednak automatycznie zaniedbuje obronę. Natomiast twoja propozycja daje możliwość szaleńczego ataku bo jak się noga powinie to gładko przechodzi się do pełnej obrony.

W moim podwórkowym Warhamerze nie było takiego problemu z parowaniem ponieważ jakoś tak wyszło, że wzięliśmy się za rozwiązanie problemu płynności walki od innej strony czyli Inicjatywy i Ataków. Wyglądało to tak:

Pierwszy atak z Inicjatywą, kolejny z 1/2 Inicjatywy, kolejny znowu pozostałą dzielona na 2 itd… Oczywiście niewiele zmienia się dla elfa i krasnoluda walczącego dwuręczną bronią. Natomiast walka dwóch wojowników o podobnej Inicjatywie już nie wygląda tak jednostronnie. Mamy to do czego oboje dążymy – cios za cios…

Rzecz jasna nie rozwiązuje to problemu parowania i płacenia atakiem z następnej tury (bo my tu trzymaliśmy się litry podręcznika). Natomiast walka już mając 1 mniej inicjatywy nie wygląda jak walka z berserkerem.

Oczywiście to przybrało rozmowy o charakterze jakby można było zmienić walkę żeby wyglądało to lepiej. Bo w podręczniku jest mowa o płaceniu atakiem z tej samej rundy.

s. 118 stoi „bohater może próbować w ciągu rundy odparować tyle cisów, ile ma ataków i każda próba parowania pochłania jeden z tych ataków"
 
baltazar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-03-2014, 06:00   #130
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Mart, a korzystasz z modyfikatorów broni (i pancerza) do inicjatywy, trafienia, obrażeń i parowania? To są zasady opcjonalne ale warte wykorzystania zamiast od razu uciekać do tworzenia domowych. Bo ja zauważyłem, że wychodzi sztucznie walka turowa zwłaszcza wtedy, gdy za bazę bierze się z grubsza tylko to co stoi na KP a takie upraszczanie to lekceważenie realiów kontekstu, w którym przychodzi lać się dla BG i BN zazwyczaj na śmierć i zycie Długo by pisać, ale to niekoniecznie musi być takie schematyczne, choć zdaża się, że faktycznie bywa. Masz jeden atak a ktoś nie w kij dmuchał, to lepiej paruj i módl się, żeby w końcu nie trafił. To jak walka bokserska, tylko, że w ringu jedynie sędzia może być modyfikatorem przeszkody, no chyba, że ktoś walczy z Kliczko, to jeszcze ma w plecy za niski teren chyba

Aha. No nie można zużywac przyszłych Ataków, bo kto powiedział, że przeżyje się rundę? To nie syfy z powrotem do przyszłości i z powrotem.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill

Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 18-03-2014 o 06:04.
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172