lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Ogólne zasady - wątpliwości (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3160-ogolne-zasady-watpliwosci.html)

PanDwarf 27-02-2016 23:04

Ja powiem wam jestem mocno zdegustowany czytam sobie księgę spaczenia...
Warhammer daje takie możliwości... a nikt ich nie wykorzystuje :/

Ciągle to samo 1 profka i uganianie się za snotlingami, a takim potencjał drzemie w księdze spaczenia uf... aż się prosi :) i to na jaką byś nie spojrzał "złą" rasę.

Orthan 15-05-2016 23:10

Mam pewien problem odnośnie pewnej zdolności, profesja podstawowa górnik ma do wyboru zdolność ,,bardzo wytrzymały" przy czym owa zdolność nie występuje w spisie zdolności ani nie jest opisana w podręczniku głównym czy jest to jakiś błąd drukarski lub przeoczenie ???
Dziękował bym bardzo za szybką odpowiedz.

Hakon 15-05-2016 23:15

Błąd drukarski. Ktoś wspominał edycję 1 i dlatego tak wyszło.
Oczywiście chodzi o Niezwykle odpornego.

Gveir 07-09-2016 00:17

Pierwsza edycja. System rozwinięć.
Nie jestem pewien czy stosuje go właściwie, aczkolwiek podręcznik niczego nie wskazuje.
Wykupując rozwinięcia, dodajemy je na stałe do statystyk, czy na czas rozwijania profesji?
Po przejściu na pierwszą profesję zaawansowaną, rozwinięcia z poprzedniego są niwelowane? Jeśli tak, to ma mija się to z celem, bo nie odzwierciedla procesu wzrostu potęgi postaci. Przechodząc z złodzieja na rektera, musisz cofnąć rozwinięcia, by móc wykupić nowe? Uzbieranie doświadczenia trochę zajmie, to implikuje, że cofasz się na jakiś czas w rozwoju postaci, by wykupić nowe rozwinięcia. Jak to więc jest? Dowolna interpretacja?

Campo Viejo 07-09-2016 01:13

Bez zaglądania w podręcznik napiszę, że wykupione rozwinięcia są na stałe. Cechy statystyk są obniżane tylko w wyjątkowych okolicznościach, np. przez choroby psychiczne, fizyczne ułomności, deformacje i tak dalej.

No i zestarzały BG w WFRP "walking-talking paradoks" ;-) fabularnie powinien mieć przycięte niektóre statystyki, ale to już moja interpretacja.

Anonim 07-09-2016 17:13

Jak jest czarodziej to przy pierwszym poziomie musisz między innymi wykupić +10 I, żeby dotrzeć do drugiego poziomu, a wtedy musisz wykupić kolejne +10 I, żeby dotrzeć do trzeciego, a zapisują to na pierwszym poziomie "+10", a na drugim "+20" - wykupujesz jednak co 10. Dzięki temu jak zmienisz profesję to twoja potęga nagle nie wzrośnie, czyli:

Czarodziej poziom 1 ma możliwość wykupienia +10 I, jak stanie się czarownikiem poziom 2 ma możliwość wykupienia kolejne +10 I (zapisywane jako +20 I), ale jak chce być demonologiem poziom 1 to ma możliwość wykupienia tylko +10 I, więc to samo co czarodziej poziom 1, więc skoro już był czarodziejem poziom 1 to nie ma niczego do wykupywania przy atrybucie I.

Aryadney 17-11-2016 21:51

Witam, szukałem ale nie mogę nigdzie znaleźć więc nie bijcie i bądźcie wyrozumiali. Mianowicie chodzi mi o przechodzenie z postaci podstawowej do zaawansowanej i dalej, i tutaj o ile nie mam problemu ze zrozumieniem zasad działania umiejętności ekwipunku etc to mam go z punktami. Przykładowo mamy elfa banitę, którego początkowe cechy wyglądają tak:
ww:30 us42 k31 odp 34 zr 40 int 31 sw 34 ogd 36 rozwinęliśmy go do końca mamy więc: ww 40 us 52 k 31 odp 34 zr 40 int 36 sw 34 ogd 36. I tutaj pojawia się moje pytanie jak będzie wyglądało przejście np w demagoga jak będą wyglądały statystki po ponownym pełnym rozwinięciu. NP jeżeli w profesji początkowej miałem ww +10 a w zaawansowanej ww +15 gdzie moja początkowa wartość wynosiła 40 to po obydwóch rozwinięciach będzie jej 65 czy 55 ?
Mam nadzieję że ktoś zrozumiał o co mi chodzi, gdyż nie wiem jak mam inaczej przedstawić mój problem .

Fyrskar 17-11-2016 22:03

Witam. :) Już staram się wytłumaczyć. Otóż tak: wartości rozwinięć się ze sobą nie sumują. Posługując się Twoim przykładem - wartość początkowa cechy to 40. Pierwsza profesja pozwoliła Ci rozwinąć cechę o +10. Cecha ma teraz wartość 50. Przechodzisz na drugą profesję, gdzie w schemacie rozwinięcia cechy masz +15. Nie dodajesz tego do poprzedniego +10, nie masz w sumie +25 do rozwinięcia u danej cechy. Po prostu maksymalne dostępne rozwinięcie zwiększa się, w tym przypadku, o 5 (z +10 do +15). Po rozwinięciu go masz 55 i to maksymalnie ile możesz mieć przy rozwinięciach z przykładu. Daj znać, czy zrozumiałeś, czy coś zagmatwałem. :)

Aryadney 17-11-2016 22:17

Jasne rozumiem, trafiłeś w sedno dokładnie o to mi chodziło. Mam jeszcze jedno pytanie jak w takim wypadku wygląda wydawanie PD na te rozwinięcia, bo +10 kosztuje nas 200 PD w takim razie rozwijam postać wydałem te 200 PD mam wartość 50 w następnej profesji jest +15 więc muszę wydać 300 PD czy tylko 100 ponieważ wartość zmieni się o 5 ?

Hakon 17-11-2016 23:15

Witam. Rozwijasz o 5. Masz +10 to musisz wydać 200PD fakt, ale nie zbierasz ich do 200 ale po zebraniu 100 możesz o 5 zwiększyć.
I tu przychodzi te +15. W sumie musisz dać 300 PD, ale mając już rozwinięte o 10 to za 100PD rozwijasz znowu o 5.

Ps. Jeśli masz +10 z podstawowej profesji a zaawansowana daje np +5 to znaczy, że nie możesz rozwijać. Zostawiasz jak jest :-)

Mam nadzieję, że pomogłem :-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:55.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167