Mam kłopot ze zlokalizowaniem w podręczniku do 1ed. konkretnego zapisu: Gdzie jest zdefiniowany efekt rzutu 96-100 w teście procentowym? Wszyscy wiemy, że to najgorszy z możliwych scenariuszy itd. ale muszę coś doczytać a jedyne co znalazłem to "sukces i przegrana" na stronie 64. |
Cytat:
e. Długie szukanie nie przyniosło efektów. Możliwe, że zasady znajdowały się w którymś z numerów z roku '96 (tutaj sprawdzić nie mam możliwości). |
Dzięki za sprawdzenie Na chwilę obecną będę przyjmował zatem, zgodnie z głównym podręcznikiem, że test nieudany o 30+ jest fatalny w skutkach, ale tylko na 96-100 będą działy się rzeczy naprawdę niefortunne (jak wytrącenie sobie samemu broni z ręki podczas ataku czy nieprzytomność na skutek upadku). Każdy zaś fatalny wynik będzie miał skutki niekorzystne (jak kara -1 do Siły przy nieudanej próbie podnoszenia ciężaru czy bonus +10 WW dla przeciwnika w następnej rundzie walki). Każdy czas jest odpowiedni na samodoskonalenie. |
Po prawdzie to 96-00 było po prostu zawsze failem (nie że jakimś mocnym, ot nieudana proba niezaleznie od cechy). Nawet jak ktoś miał 100% szans na sukces (cecha 100 lub mniejsza ale modyfikatoryna + dające 100 i wyżej) to na 96-00 mu sie nie udawało. Takim epic fail po maksie to właśnie 00 w rzucie było. Jako GM możesz wszystko. Ja bym jednak ostroznie podchodził do tego, by dawać epic faile na 30 roznicy rzutu i cechy, a uberepicfaile na 96-00 Początkująca postac o cesze dobrej jak na człowieka (36) ma w tej konstrukcji 33% szans na bardzo złe konsekwencje proby (wynik 66+) i 5% na coś zupelnie totalnie pohytanego. Odpowiednio 1 rzut na 3 i 1 rzut na 20. Dark fantasy to dark fantasy, ale imho to przesada :D Tak tylko porównam do WOD. W wampirze, ktos testujacy szalenie mzerną próbę (pula kosci 1) ma 10% szans na botcha (czyli cos szalenie srogiego). Na 4 kosciach (taka sobie pula kosci testu) na normalnym stopniu trudności szansa na osiagniecie botch to jakis 2% szans. |
Cytat:
Zasiałeś mi ziarno wątpliwości patrząc na sprawę od strony prawdopodobieństwa i choć bardzo korci wypalić coś w stylu "poszukiwacze przygód przecież są na tyle naiwni, że wydaje im się, że są bohaterami - nie są, więc i szansa porażki duża" to będę musiał rozważyć dokładnie kwestię proporcjonalności konsekwencji fatalnego rzutu do okoliczności. Że tak się uczepię na chwilę konkretnej sytuacji. Podany przeze mnie wyżej przykład ujemnego modyfikatora do siły przy przedźwignięciu się postaci jest mocno na wyrost w przypadku noszenia ciężaru stosunkowo stabilnego (worka ze zbożem?). Wtedy karę -1S na czas do następnego przebudzenia wypadałoby przyznać dopiero przy skrajnie nieudanym rzucie (te 5% pasuje idealnie, choć złośliwy MG mógłby na 00 pokarać np. rwą kulszową). Jeśli zaś postać stara się operować przedmiotem ciężkim, niewymiarowym (choćby pociągnąć załadowany wóz albo wyjąć solidne drzwi z zawiasów) szansa na otrzymanie analogicznej kary wzrośnie. Czy do 33%? Niekoniecznie. Zasada mówi bowiem, że TEST nieudany o 30% i więcej jest fatalny a podstawą testu jest zmodyfikowana charakterystyka. Zależnie od okoliczności przyznawane są modyfikatory trudności testu, które mogą zredukować lub zwiększyć szanse na fatalny wynik. W większości modyfikatory są dodatnie i mają swoje źródło w umiejętnościach postaci. Nie chcę doprowadzić do tego, jak napisałeś: Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Bardziej grałem w 1 ed. skąd właśnie biorę casus 96-00 i 00. Drugą edycje w kwestii zasad nie rozkminiałem tak mocno, jezeli jest w ktorymkolwiek podręczniku zapis ze jak test nieudany o 30% ma wynik fatalny, to imho każdy gracz i GM ma prawo pokazać podręcznikowi hawajski gest pozdrowień. [...] To jest tak durne, że aż komiczne. Cytat:
I spójrz na "konsekwencje" nieudanych rzutów: Test budowy nieudany o '30 w rzucie' - zrobione i 17% na rozpad tegoz co zrobione na turę. Test na WW nieudany o '31 w rzucie' - coś poszło fatalnie. Postać upadła, straciła broń? Pozamiatane. |
Cały czas piszę o 1ed. Skoro: Cytat:
|
Cytat:
MiM 7(12)/94 W tych czasopismach jest opis krytycznej porażki. |
Nie znam Cię jeszcze, kowalsky85, ale dzięki Ci za to! |
Pytanie o drugą edycję, konkretniej rozwój postaci. Jak wiadomo można rozwinąć umiejętność na 10% za 100pd właściwie od startu. Jak wygląda z rozwijaniem na 20%? //Edit: Zapoznałem się z wątkiem - a nie chcę trzaskać doubleposta Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:25. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0