Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-12-2016, 12:12   #181
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Mam kłopot ze zlokalizowaniem w podręczniku do 1ed. konkretnego zapisu:

Gdzie jest zdefiniowany efekt rzutu 96-100 w teście procentowym?

Wszyscy wiemy, że to najgorszy z możliwych scenariuszy itd. ale muszę coś doczytać a jedyne co znalazłem to "sukces i przegrana" na stronie 64.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2016, 12:35   #182
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mam kłopot ze zlokalizowaniem w podręczniku do 1ed. konkretnego zapisu:

Gdzie jest zdefiniowany efekt rzutu 96-100 w teście procentowym?

Wszyscy wiemy, że to najgorszy z możliwych scenariuszy itd. ale muszę coś doczytać a jedyne co znalazłem to "sukces i przegrana" na stronie 64.
Wydaje mi się, że podobnie jak kilka innych rzeczy (zasady używania niektórych broni, itd.) twórcy zwyczajnie zapomnieli umieścić to w głównym podręczniku. Wiem, że wrzucano opis krytycznej porażki w starym numerze White Dwarfa oraz Magii i Mieczu. Jeśli to znajdę, to dokonam edycji tego posta i umieszczę tu wspomniane zasady.

e. Długie szukanie nie przyniosło efektów. Możliwe, że zasady znajdowały się w którymś z numerów z roku '96 (tutaj sprawdzić nie mam możliwości).
 

Ostatnio edytowane przez Fyrskar : 10-12-2016 o 13:32.
Fyrskar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2016, 14:09   #183
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Dzięki za sprawdzenie

Na chwilę obecną będę przyjmował zatem, zgodnie z głównym podręcznikiem, że test nieudany o 30+ jest fatalny w skutkach, ale tylko na 96-100 będą działy się rzeczy naprawdę niefortunne (jak wytrącenie sobie samemu broni z ręki podczas ataku czy nieprzytomność na skutek upadku). Każdy zaś fatalny wynik będzie miał skutki niekorzystne (jak kara -1 do Siły przy nieudanej próbie podnoszenia ciężaru czy bonus +10 WW dla przeciwnika w następnej rundzie walki).

Każdy czas jest odpowiedni na samodoskonalenie.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2016, 16:22   #184
 
Leoncoeur's Avatar
 
Reputacja: 1 Leoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputację
Po prawdzie to 96-00 było po prostu zawsze failem (nie że jakimś mocnym, ot nieudana proba niezaleznie od cechy). Nawet jak ktoś miał 100% szans na sukces (cecha 100 lub mniejsza ale modyfikatoryna + dające 100 i wyżej) to na 96-00 mu sie nie udawało.
Takim epic fail po maksie to właśnie 00 w rzucie było.

Jako GM możesz wszystko. Ja bym jednak ostroznie podchodził do tego, by dawać epic faile na 30 roznicy rzutu i cechy, a uberepicfaile na 96-00

Początkująca postac o cesze dobrej jak na człowieka (36) ma w tej konstrukcji 33% szans na bardzo złe konsekwencje proby (wynik 66+) i 5% na coś zupelnie totalnie pohytanego. Odpowiednio 1 rzut na 3 i 1 rzut na 20.
Dark fantasy to dark fantasy, ale imho to przesada

Tak tylko porównam do WOD. W wampirze, ktos testujacy szalenie mzerną próbę (pula kosci 1) ma 10% szans na botcha (czyli cos szalenie srogiego). Na 4 kosciach (taka sobie pula kosci testu) na normalnym stopniu trudności szansa na osiagniecie botch to jakis 2% szans.
 
__________________
"Soft kitty, warm kitty, little ball of fur...
Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur."

"za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!"

Ostatnio edytowane przez Leoncoeur : 13-12-2016 o 21:40.
Leoncoeur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2016, 18:41   #185
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Cytat:
Po prawdzie to 96-00 było po prostu zawsze failem
Też zawsze tak grałem, tylko u mnie na 96-100 zawsze działo się COŚ strasznego. Teraz jednak przeczytałem podręcznik w tej materii ponownie i widzę, że stosowałem jakieś własne zasady zamiast podręcznika.

Zasiałeś mi ziarno wątpliwości patrząc na sprawę od strony prawdopodobieństwa i choć bardzo korci wypalić coś w stylu "poszukiwacze przygód przecież są na tyle naiwni, że wydaje im się, że są bohaterami - nie są, więc i szansa porażki duża"

to

będę musiał rozważyć dokładnie kwestię proporcjonalności konsekwencji fatalnego rzutu do okoliczności.

Że tak się uczepię na chwilę konkretnej sytuacji. Podany przeze mnie wyżej przykład ujemnego modyfikatora do siły przy przedźwignięciu się postaci jest mocno na wyrost w przypadku noszenia ciężaru stosunkowo stabilnego (worka ze zbożem?). Wtedy karę -1S na czas do następnego przebudzenia wypadałoby przyznać dopiero przy skrajnie nieudanym rzucie (te 5% pasuje idealnie, choć złośliwy MG mógłby na 00 pokarać np. rwą kulszową). Jeśli zaś postać stara się operować przedmiotem ciężkim, niewymiarowym (choćby pociągnąć załadowany wóz albo wyjąć solidne drzwi z zawiasów) szansa na otrzymanie analogicznej kary wzrośnie.

Czy do 33%? Niekoniecznie. Zasada mówi bowiem, że TEST nieudany o 30% i więcej jest fatalny a podstawą testu jest zmodyfikowana charakterystyka. Zależnie od okoliczności przyznawane są modyfikatory trudności testu, które mogą zredukować lub zwiększyć szanse na fatalny wynik. W większości modyfikatory są dodatnie i mają swoje źródło w umiejętnościach postaci.

Nie chcę doprowadzić do tego, jak napisałeś:
Cytat:
by dawać epic faile na 30 roznicy rzutu i cehy, a uberepicfaile na 96-00
Zacytuję jednak podręcznik, bo wychodzi na to, że obaj graliśmy w "innego warhammera".
Cytat:
Jeżeli test był nieudany o więcej niż 20% sprawy potoczyły się naprawdę niedobrze i bohater może znaleźć się w opałach. (...)
Jeżeli test był nieudany o więcej niż 30% sprawy potoczyły się fatalnie.
Dalej podręcznik odwołuje się do opisów standardowych testów, żeby MG mógł złapać odniesienie. I tak test budowy:
Cytat:
Jeżeli test jest nieudany o 21-30% - Wadliwa konstrukcja. W każdej turze, w której jej używasz rzuć k6. Konstrukcja rozpadnie się, gdy zostanie wyrzucone 6 oczek.
Jeżeli test jest nieudany o więcej niż 30% - Zupełnie bezużyteczna, partacka robota, która nawet nie wygląda bezpiecznie. Rozpada się w momencie, gdy wbijasz ostatni gwóźdź.
Opisy innych testów dają przykłady o podobnej skali.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2016, 21:55   #186
 
Leoncoeur's Avatar
 
Reputacja: 1 Leoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputację
Bardziej grałem w 1 ed. skąd właśnie biorę casus 96-00 i 00.
Drugą edycje w kwestii zasad nie rozkminiałem tak mocno, jezeli jest w ktorymkolwiek podręczniku zapis ze jak test nieudany o 30% ma wynik fatalny, to imho każdy gracz i GM ma prawo pokazać podręcznikowi hawajski gest pozdrowień.
[...]
To jest tak durne, że aż komiczne.

Cytat:
Jeżeli test jest nieudany o 21-30% - Wadliwa konstrukcja. W każdej turze, w której jej używasz rzuć k6. Konstrukcja rozpadnie się, gdy zostanie wyrzucone 6 oczek.
Jeżeli test jest nieudany o więcej niż 30% - Zupełnie bezużyteczna, partacka robota, która nawet nie wygląda bezpiecznie. Rozpada się w momencie, gdy wbijasz ostatni gwóźdź.
Hm, to są efekty nieudanego testu tworzenia czegoś. Tu nie ma epic faila. Co więcej, zauwaz, że na 21-30 pkt procentowych nieudanego testu, twór jest nieudany, ale mozna go uzywać z prawdopodobienstwem ~17% na turę, że się rozpadnie.

I spójrz na "konsekwencje" nieudanych rzutów:
Test budowy nieudany o '30 w rzucie' - zrobione i 17% na rozpad tegoz co zrobione na turę.
Test na WW nieudany o '31 w rzucie' - coś poszło fatalnie. Postać upadła, straciła broń? Pozamiatane.
 
__________________
"Soft kitty, warm kitty, little ball of fur...
Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur."

"za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!"

Ostatnio edytowane przez Zombianna : 21-11-2017 o 11:11. Powód: Usunięcie wulgarnej grafiki
Leoncoeur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-12-2016, 18:55   #187
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Cały czas piszę o 1ed.

Skoro:
Cytat:
Bardziej grałem w 1 ed. skąd właśnie biorę casus 96-00 i 00.
to czy jesteś wskazać, gdzie to jest napisane? Takie było moje pierwotne pytanie.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2017, 09:59   #188
 
kowalsky85's Avatar
 
Reputacja: 1 kowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znanykowalsky85 wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Fyrskar Zobacz post
Wydaje mi się, że podobnie jak kilka innych rzeczy (zasady używania niektórych broni, itd.) twórcy zwyczajnie zapomnieli umieścić to w głównym podręczniku. Wiem, że wrzucano opis krytycznej porażki w starym numerze White Dwarfa oraz Magii i Mieczu. Jeśli to znajdę, to dokonam edycji tego posta i umieszczę tu wspomniane zasady.

e. Długie szukanie nie przyniosło efektów. Możliwe, że zasady znajdowały się w którymś z numerów z roku '96 (tutaj sprawdzić nie mam możliwości).
White Dwarf #91
MiM 7(12)/94

W tych czasopismach jest opis krytycznej porażki.
 
kowalsky85 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-11-2017, 20:10   #189
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Nie znam Cię jeszcze, kowalsky85, ale dzięki Ci za to!
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-02-2018, 23:49   #190
 
Yellow King's Avatar
 
Reputacja: 1 Yellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputacjęYellow King ma wspaniałą reputację
Pytanie o drugą edycję, konkretniej rozwój postaci.

Jak wiadomo można rozwinąć umiejętność na 10% za 100pd właściwie od startu. Jak wygląda z rozwijaniem na 20%?


//Edit: Zapoznałem się z wątkiem - a nie chcę trzaskać doubleposta

Cytat:
Napisał Leoncoeur Zobacz post
Bardziej grałem w 1 ed. skąd właśnie biorę casus 96-00 i 00.
Drugą edycje w kwestii zasad nie rozkminiałem tak mocno, jezeli jest w ktorymkolwiek podręczniku zapis ze jak test nieudany o 30% ma wynik fatalny, to imho każdy gracz i GM ma prawo pokazać podręcznikowi hawajski gest pozdrowień.
[...]
To jest tak durne, że aż komiczne.


Hm, to są efekty nieudanego testu tworzenia czegoś. Tu nie ma epic faila. Co więcej, zauwaz, że na 21-30 pkt procentowych nieudanego testu, twór jest nieudany, ale mozna go uzywać z prawdopodobienstwem ~17% na turę, że się rozpadnie.

I spójrz na "konsekwencje" nieudanych rzutów:
Test budowy nieudany o '30 w rzucie' - zrobione i 17% na rozpad tegoz co zrobione na turę.
Test na WW nieudany o '31 w rzucie' - coś poszło fatalnie. Postać upadła, straciła broń? Pozamiatane.
Odpowiadając na ten post i inne - te zasady krytycznej porażki są z nr 7(12)/94] Magii i Miecza, ów podręcznik posiadam więc zainteresowanym mogę na PW wysłać to i owo. Zasady są świetne, niektóre przerobiłem na swoje sesje bo czasami były zbyt bolesne. Tak czy inaczej, skąpcem nie jestem i zapraszam na pw.
 
__________________
Prowadzę:
Kryminaliści: Ucieczka Termin: 04.05

You are in Carcosa now.

Ostatnio edytowane przez Yellow King : 28-02-2018 o 01:55.
Yellow King jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172