lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Ogólne zasady - wątpliwości (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3160-ogolne-zasady-watpliwosci.html)

Cedryk 01-02-2008 18:27

Homeosapiens ma w zasadzie rację, zpomina tylko o broni parującej. Można używać ją w słabszej ręce mając w głównej rece broń podstawową czyli np miecz. Uzyskuje się wtedy darmowe parowanie bronią parującą. Zaraz homeosapiens odparuje, iż oburęcczność nie ma znaczenia, ponieważ broń parująca ma cechę wywarzony, negujacą tę karę i ma rację, więc w zasadzie, oburczność ma znaczenie psychologiczne. Można przerzucać bronie i zmieniać ciągle broń jaką trzymasz w danej tj raz lewak raz miecz. Takie efekciarstwo chociaż MG może wprowadzić zasadę, iż ciosy zadawane inną ręka niż główna przeciwnika, są przez przeciwnika walczącego z oburęcznym bohaterem, trudniej parowane, ale to już jest prywatna zasda MG, a nie oficjalna.

Kerath 05-02-2008 09:21

To jeszcze jedno pytanie... autorzy Podręcznika wyraźnie oczekiwali od czytających "domyślenia się" o co im chodziło...
Ludzki Wędrowny Czarodziej może nauczyć się tylko jednego Wiatru Magii na początku tej ścieżki, potem musi się go trzymać i nie może korzystać z Magii innych tradycji racja ? Więc jeśli grałbym Elfickim Czarodziejem, to wynikając z opisu razy, ci mogą kontrolować wszystkie 8 wiatrów...oznacza to że magowie Elfów mogą od początku kariery Czarodzieja rzucać wszystkie zaklęcia wszystkich Tradycji ?
Jeśli ktoś miałby cierpliwość do wyjaśnienia mi tego byłbym wdzięczny :D

Cedryk 05-02-2008 10:37

Owszem cierpliwości mi nie brak.
Prawda, iż elfowi mogą się nauczyć wszystkich wiatrów magii, ale tylko ich Arcymagowie Wysokiej Magii. W Królestwie Magii jest wyjaśniona ta kwestia. Elf jest traktowany jak zwykły ludzki mag i może poznać tylko jeden kolor magii, gdy już byłby w nim arcymagiem może się udać po nauki dalej poznając inne kolory, a w końcu wysoką magię. Tylko taka postać kończy grę ze względu na okres nauki potrzebanej, no i oczywiście całkowite zaburzenie mechaniki gry, na co nie może pozwolić żaden z MG.

Powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości w tej kwestii.

Oromis 01-03-2008 19:01

No to ja potrzebuje pomocy, a raczej wytłumaczenia, nie przeczytałem całego podręcznika, ale chodzi mi o profesje.


Mamy profesję początkową, powiedzmy strzelca i jeśli ma się do wyboru, dwie umiejętności, 1)to potem można wykupić tą co się nie wybrało? żeby przejść na następną profesję, powiedzmy skrytobójcy, 2)to wystarczy wykupić odpowiedni ekwipunek, czy jeszcze rozwinąć wszystkie statystyki, tj wykupić z tej tabelki, co jest przy poprzedniej profesji? i 3)jeśli przechodzimy to mam automatycznie umiejętności i zdolności, czy wszystko umiejętności zdolności i statystyki musimy wykupić?

Macharius 01-03-2008 19:21

1) Możesz wykupić tą drugą umiejętność ale nie musisz
2) Musisz mieć wszystko tj. umiejętności, zdolności, charakterystyki i ekwpunek.
3) Wszystkie umiejętności i zdolności musisz wykupić w cenie 100 PD za jedną.

Cedryk 01-03-2008 19:36

Ad.1.
Po wykupieniu wszystkich rozwinięć, a przed przejściem na wybraną można wykupić umiejętności i zdolności, które były oznaczone, iż pomiędzy nim jest wybór. Można, ale nie trzeba.
Ad.2,
Niejako odpowiedziałem już wcześniej, ale aby nie było żadnych wątpliwości, aby przejść na inną profesję zawsze trzeba zakupić lub zdobyć sprzęt potrzebny do wykonywania profesji. Należy też zakończyć schemat poprzedniej profesji wykupując wszelkie rozwinięcia. Nie dotyczy to oczywiście umiejętności i zdolności, które są do wyboru.
Istnieją wyjątki od tej reguły, ale tylko za zgodą MG. Np. przy tworzeniu postaci można za zgodą MG za 200Pd, czyli musi być tworzona postać, chociaż lekko doświadczona przejść do innej profesji podstawowej bez wykupywania rozwinięć w porzuconej. Nie otrzymuje się z drugiej profesji, do której przeszło, automatycznie ani zdolności ani umiejętności, trzeba je wykupić za PD. Jest jeszcze parę przypadków, ale to tylko MG może zaproponować je, więc ich tu nie omawiam.
Ad.3.
Odpowiedziałem w poprzednim punkcie, ale dla porządku, żadnych umiejętności ani zdolności nie otrzymuje się za darmo. Wszystko trzeba wykupić za PD.

Oromis 01-03-2008 20:00

To jeszcze jedno pytanko:

Czy zawsze trzeba losować statystyki, dla graczy, czy można to objeść stosując jakiś inne rozdzielanie punktów, typu, "masz do wykorzystania tyle i tyle porozdzielaj je".

Cedryk 01-03-2008 20:09

To już zależy od MG, w tym wypadku może sobie określić własne zasady. Oficajnie trzeba losować cechy.

Oromis 01-03-2008 20:17

No właśnie mi chodzi jakie mogą być te, zasady, przez MG wymyślone.

Arango 01-03-2008 20:24

Takie jakie wymyśli MG ? Człowieku pomyśl trochę zanim coś napiszesz :)

"Decyzja, które zasady maja zastosowanie, które nie, zależy wyłącznie od MG. MG jest ostatecznym arbitrem zasad i może je zmodyfikować, poprawić, a nawet zignorować pewne zasady, by lepiej dostosować się do stylu gry Twojej grupy".

Strona 9 Podręcznika w I i II edycji.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172