lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Wytrzymałość zbroi (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3229-wytrzymalosc-zbroi.html)

Yaneks 21-05-2007 12:45

Wytrzymałość zbroi
 
Czy wprowadzacie jakiekolwiek ograniczenia w noszeniu zbroi? To jest moje główne pytanie w tym temacie.

Jak gramy z kumplami, to zawsze wprowadzamy taką zasadę: wytrzymałość zbroi.
Im mocniejsze uderzenie, tym bardziej zniszczona jest nasza zbroja. Naprawa kosztuje najwyżej 25 złotników.
Jak gram prywatnie z inną grużyną, wprowadzam taką zasadę:
Skórznia - 1000 wytrzymałości. Każdy cios zabiera 3k100 wytrzymałości
Zbroja kolcza - 2000 wytrzymałości, jak wyżej
Zbroja płytowa - 3000 wytrzymałości, każdy cios zabiera 2k100 wytrzymałości.

Im lepsza jakość zbroi, tym więcej ma wytrzymałości.
Kiepska jakość - wytrzymałość zbroi /2
Zwykła jakość - wytrzymałość zbroi
Dobra jakość - wytrzymałość zbroi x 2
Najlepsza jakość - wytrzymałość zbroi x5

A co wy na to?

Arango 21-05-2007 13:07

To post do "Zasad opcjonalnych w WFRP", a raczej "Zasad opcjonalnych do WFRP ciąg dalszy".

Chyba, że chodzi o mnożenie kolejnych tematów ?

Dziwi mnie to, o tyle, że w drugim z nich Yaneks sam zabierałeś głos, więc raczej trudno Ci tłumaczyć się niewiedzą.

Co zaś do samego pytania - o rzeczach oczywistych, nie warto pisać po raz n-ty, a jakie kto przyjmie wartości liczbowe dla uszkodzeń zbroi i jakie kości zastosuje (K100, K50, czy jakąkolwiek inną) jest kwestią zupełnie marginalną, nie wartą dyskusji.

No chyba, że sądzisz, iż któryś z rozmówców będzie sądził, iż im lepsza zbroja, tym szybciej ulegnie zniszczeniu ?

Bo jak tak to ja mam kilka "gotowców" :

"Wytrzymałość tarczy"
"Wytrzymałość broni białej" itd

Trochę powagi.

Pozdrowienia.

Yaneks 21-05-2007 13:28

Hmm, nie przeglądałem tematu, i nie mam zwyczaju usprawiedliwiać się w tak głupi sposób :)
Nie, nie chodzi o mnożenie tematów, chciałem po prostu poznać opinię innych młotkowiczów. Mój błąd że albo nie przejrzałem dokładnie tamtego tematu, albo po prostu o tym zapomniałem.
Przepraszam.

Kutak 21-05-2007 15:07

Nie podoba mi się to, powiem szczerze. Jestem w stu procentach przeciwny mnożeniu rzutów- a to po prostu monotonne rzucanie, podliczanie sporych sum i odejmowanie ich. Jeżeli w środku walki, w krytycznym i epickim finale kogoś cieszy odpisywanie od 2437 punktów wytrzymałości zbroi 294 pkt to życzę miłej gry- ale to nie dla mnie... :P

Pomysł w porządku, zresztą to nic nowego, ale wykonanie leży i kwiczy ;P

Pozdr, Ktk

denis 21-05-2007 15:15

Ja tez uwazam ze pomysł jest ... beznadziejny .
Ale bywałem na sesjach na których MG nie mogł obejsc sie bez laptopa ( np sesje z pełnym wykorzystaniem systemu KC w jego najpozniejszym etapie )

W sumie jak kto woli ... ale w ten sposob mozna dojsc do tego ze co dwa kroki bedziesz testował wytrzymałosc butów i odejmował po 1 pk za krok a k3 pk za bieg od 100 tys punktów wytrzymałosci butów ... w sumie ... no i napewno wytrzymałosc zebów - za gryz chleba k2 pk .. za gryz miesa k4 pk a jak sie trafi na kosc to 2k6 pk ... po osiągnieciu odpowieniego limitu punktów uszkodzen zab zaczyna sie psuc a w przypadku krytycznie nieudanego rzutu na wytrzymałosc - złanianie zeba albo nawet jego wypadniecie .

Revan 21-05-2007 20:17

MG powinien sobie w swoich sekretnych notatkach pisać ile jakich ciosów dana postać dostała i w ew. momencie po walce, jeśli przeżyją, lub nawet w trakcie powiedzieć, że zbroja już ich nie ochroni i mogą się w nią teraz wysmarkać.

Yaneks 21-05-2007 22:18

denis, dlaczego uważasz taki pomysł za beznadziejny? Czy myślisz, że jak przyjmiesz trzydzieści potężnych ciosów topora na klatę, to twój napierśnik nadal będzie jak nowy?
Pomysł Revana wydaje mi się bardzo dobry.
Nie róbmy z igły wideł... Wytrzymałość zębów? Tutaj obowiązuje zasada zdrowej logiki. Przesadzasz, wytrzymałość zębów to nie to samo co wytrzymałość zbroi, obie grupki mają inne zadania :)
MG nie mógł się obejść bez lap-topa? To idiotyczny MG. Gry fabularne polegają na oderwaniu się od codzienności, próbie bycia kimś innym. Elektronika najmniej do tego pasuje.

Arango 21-05-2007 22:56

Zdaje się, że w podręczniku Warhammera (mówię o pierwszej edycji) wspomniane jest coś o odejmowaniu od wytrzymałości broni i zbroi punktów TYLKO w wypadku trafień krytycznych.

Jak dla mnie to dość rozsądne podejście.

Yaneks 22-05-2007 08:08

A ja tutaj mówię o drugiej edycji :) Hmm, a co tam rozumieją przez trafienie krytyczne? Bardzo silny cios, czy gdy gracz spada na krytyki? :)

Malkav3 22-05-2007 12:54

Według stosowanego przeze mnie podejscia do walki...
Zapisuje sobie wszystkie obrażenia jakie zadano postacią zmniejszające Żyw pomniżej 0. bo to są dopiero jakieś rany, i wgniecenia w zbrojach. Do tego dochodzą trafienia krytyczne. Oraz ostatni wypadek gdy nastąpi przerzut na k6 (mowa o 1ed), dana część zbroi staje się wtedy celem nie tyle co mocnego ciosu ale trafionego na tyle precyzyjnie, że mogło to coś jej zrobić.

Nie jestem zwolennikiem zbytnich rzutów. W walce można sobie porzucać, jakiś teścik podczas gry ale po co wiecej?

Co też ważne gracze nie noszą u mnie na sobie podczas podróży więcej niż przeszywki czy pikówki. Zbroje zakłąda się przed walką.

Jeżeli stwierdze że dana część zbroi dostała mocne trafienie to znaczy, iż może niebawem się jej coś stać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172