lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   MG czy HISTORIA... jak myślicie? (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3963-mg-czy-historia-jak-myslicie.html)

Karczmarz 28-08-2007 19:24

Hmmm

Cytat:

Co mi po dobrym MG, skoro jako gracz mam mniejsze prawo wprowadzania swoich pomysłów niż on?
Jak sama nazwa wskazuje mówimy o dobrym MG, a takowy nie będzie pchał się i rościł sobie jedynego prawa do posiadania pomysłów.

Kelgar 05-09-2007 09:22

Co z tego że Mg jest [ciach!] to nic nie da jeżeli nie ma histori i BG chcąc nie chcąc kazdy MG musi mieć wątek główny nie koniecznie całą historie ale musi umiec ją rozbudować tak żeby sesja nie padła po 3 godzinach gry. Mg musi być wytrwały i wyrozumiały Bez Bg nie ma Mg

Corran 08-09-2007 20:12

Oczywiście że Tylko dobry Mg potrafi stworzyć swiat w którym bedziemy chcili uczestniczyc co po świetnej historii skoro nie ma kto jej pzedstawić

bushido 19-09-2007 19:11

Powiem prosto:

Mało doświadczony/zły mg(wybór zależy od was :P ) może zepsuć nawet najlepszy scenariusz jaki istnieje a doskonały mg nawet z prostolinijnej przygody (typu: idź-zrób coś- wróć) może zrobić wspaniałą i wciągającą rozgrywkę.

John5 19-09-2007 22:33

Dokładnie. Co więcej z doświadczenia (niewielkie ale zawsze :) ) wiem, że dobry MG potrafi prowadzić nawet bez przygody. Zdarzyło mi się parę razy tak grać i takie sesje w niczym nie ustępowały normalnym. Po prostu kiedy gramy z porządnym MG to potrafi on z miejsca wymyślić jakąś nieskomplikowaną fabułę (ale nie zawsze w końcu każdy ma też gorsze dni) i choćby to było zadanie typu "znajdź-zabij" to w między czasie potrafi wpleść w to sporo ciekawych rzeczy.
Dla mnie wniosek jest jeden bez dobrego MG nie ma grania.

bushido 19-09-2007 23:54

Zapominasz, że każdy kiedyś się uczy. Nie możesz od razu siąść i zacząć prowadzić niesamowitej przygody gdy nigdy nie miałeś styczności z rpg. Najlepiej najpierw zostać graczem a następnie zabrać się za mistrzowanie, ale nawet wtedy popełniasz błędy. Bo jedno różni się od drugiego.

Jednak gdy mistrz jest początkujący wtedy dobieramy zaawansowanego gracza albo nawet kilku, którzy pomogą i doradzą. Sesja będzie wtedy także udana.

Nie jest powiedziane, że jak mg nie jest bardzo dobry to sesja też nie będzie.

Poza tym jeśli mg będzie bardzo doświadczony a cała drużyna to laiki? Wtedy sesja także może okazać się nie wypałem.

Powtarzam dobry mg to praktycznie gwarancja doskonałej sesji, ale nie mogę się zgodzić z tobą John5, że bez niego nie ma grania.

John5 20-09-2007 01:54

Hmmm... chyba źle się wyraziłem. Nie chodziło mi o to, że bez porządnego MG nigdy nie będzie dobrej sesji tylko zazwyczaj.

Co do nauki to też się zgadzam, że zazwyczaj trzeba czasu zanim zacznie się porządnie grać czy prowadzić. Moim celem było dopowiedzenie na pytanie zawarte w temacie a nie twierdzenie, że trzeba grać jedynie z najlepszymi (choć rzeczywiście tak to zabrzmiało w poprzednim poście). Po prostu twierdzę, że dobry MG jest ważniejszy niż historia.

homeosapiens 10-10-2007 03:29

Na początek wg mnie do tego tematu spokojnie można by dodać sondę. Nie pytajcie dlaczego.

Dla mnie esencją jest MG - bez MG nie ma niczego i to MG tworzy wszystko. Dla postaci, którymi grałem zawsze najważniejsze były opisy MG, sytuacje, zdarzenia, a mój pierwszy MG był improwizatorem. Jak tu więc mówić cokolwiek o historii, kiedy wszystko było tworzone na bieżąco? To były moje najlepsze sesje do tej pory i nigdy ich nie zapomnę, mimo że rozstałem się z nimi już ze dwa lata temu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:33.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172