Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-10-2015, 18:55   #21
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Pytanko - jak to jest z ożywieńcami? Nekromanta tworzy sobie szkielecik, oddala się na 50 metrów i... szkielecik się rozpada? Żeby zwłoki zachowywały swoją zdolność służenia panu, muszą stać przy nim, jak sobie ów mag śpi? Czy może zrobić sobie armię, zostawić w szopce, pójść spać i wrócić do nich na te 40 metrów i wydawać komendy, bez potrzeby powtórnego wskrzeszania? Bo to dość niejasno napisane w podręcznikach wszystkich.
 
Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-10-2015, 22:10   #22
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Ardel Zobacz post
Pytanko - jak to jest z ożywieńcami? Nekromanta tworzy sobie szkielecik, oddala się na 50 metrów i... szkielecik się rozpada? Żeby zwłoki zachowywały swoją zdolność służenia panu, muszą stać przy nim, jak sobie ów mag śpi? Czy może zrobić sobie armię, zostawić w szopce, pójść spać i wrócić do nich na te 40 metrów i wydawać komendy, bez potrzeby powtórnego wskrzeszania? Bo to dość niejasno napisane w podręcznikach wszystkich.
Niezależnie od edycji WFRP jeśli chcesz na sesji nekromantę - generała wielkiej armii nieumarłych, powinieneś wyposażyć go w odpowiedni magiczny przedmiot. W Liczmistrzu Heinrich Kemmler miał magiczną różdżkę z osadzoną na szczycie czaszką, która stabilizowała i dawała kontrolę nad nieumarłymi w zasięgu 2400 metrów.
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2015, 10:15   #23
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
EDYCJA 1
Po pierwsze trzeba rozpatrzyć sprawę zasięgu. Przeglądając księgę zasad dowiadujemy się:

Cytat:
Nekromanta może kontrolować wszystkich przyjaznych ożywieńców (przyzwanych przez niego lub jego sojusznika), gdy znajdują się one w odległości nie większej niż 24 metry od niego. Nie jest to czar, lecz wrodzona zdolność nekromantów, choć mogą oni korzystać z czarów, by zwiększyć zasięg, w którym roztacza się kontrola, czy nawet, by całkowicie pozbyć się konieczności kontrolowania ożywieńców. Jednak kontrolowane ożywieńce muszą zawsze znajdować się w zasięgu wzroku maga, niezależnie od działającej magii.
Czyli w standardzie mamy 24 metry kontroli i dodatkowo musi się nasz pupilek znajdować w zasięgu wzroku. Oczywiście jest to opcja dla nisko poziomowego bohatera. Na dalszych poziomach można rozszerzyć obszar działania odpowiednio:

Cytat:
Rozszerzenie kontroli
Czar umożliwia rozszerzenie normalnego zasiegu kontroli nad ożywieńcami z 24 do 48 metrów. Zaklęcie działa przez 1 godzinę na każdy poziom osoby, która je rzuciła.
Cytat:
Całkowita kontrola
Ten czar pozwala magowi rozszerzyć normalny zasięg kontroli nad ożywieńcami na obszar o promieniu 2400 metrów. Zaklęcie to działa do świtu następnego dnia.
Także super, na czwartym poziomie wtajemniczenia możemy kontrolować naszych nieumarłych przyjaciół na prawie dwa i pół kilometra, jednak nadal musimy ich widzieć. Czyli idealny czar na wojny w otwartym terenie. Ciekawym elementem jest składnik - esencja z wampira. Wampira najwyraźniej trzeba zalać małą ilością wody i zostawić, aż nasiąknie. Chyba.

Druga sprawa to kwestia tego co się dzieje jeżeli nie widzimy naszego szkieleta. Zgodnie z tym co piszą to w sumie nic szczególnego. Jeżeli są w zasięgu to nekromanta jest w stanie je kontrolować czyli nadawać im motywację do działania. Jeżeli nie są kontrolowane to cytując bestiariusz:

Cytat:
(...) jeżeli nie ma nikogo, kto by je kontrolował, stają się podatne na głupotę.
Mogą przez to wyjść miejsca gdzie powstały, co może z kolei spowodować, że staną się niestabilne. A wtedy przy dobrych rzutach rozpadną się w pył.

Następna kwestia jest łatwa do rozpatrzenia, czy nekromanta może pójść spać i spodziewać się swojej drużyny szkieletorów? Niestety niekoniecznie, no chyba, że ma jakiś fajny budzik. Wszystkie czary przyzywania ożywieńców są opatrzone takim komentarzem:

Cytat:
Czas trwania: do następnego wschodu słońca.
Także podsumowując naszą czysto hipotetyczną sytuację: pierwszoedycyjny nekromanta musi być co najmniej 24 metry od swojego ożywieńca, fajnie by było jakby go widział, ale niestety będzie on "żył" do następnego poranka. Czyli w naszym wypadku wyspany nekromanta będzie musiał na nowo tracić czas na przyzywanie. Oczywiście tutaj nasuwa się pomysł pracowania i knucia w nocy, a spania podczas dnia, aby jak najefektywniej wykorzystywać swoich pracowników, ale to pozostawmy przyszłemu nekromancie do rozpisania we własnym biznes planie.

Warto dodać, że zgodnie z zasadami tej edycji nekromanta może kontrolować tyle ożywieńców ile wynosi jego inteligencja.

---------

EDYCJA 2

Druga edycja jest o wiele bardziej dokładna.

Cytat:
Te "żywe" trupy muszą być stale kontrolowane przez nekromantę. W przeciwnym wypadku spajające je magia rozprasza się, a ożywieńcy rozpadają się w pył lub zamieniają się z powrotem w gnijące zwłoki. Ożywieńcy muszą pozostawać w odległości do 48 metrów od kontrolującego ich nekromanty.
To tyle...
Niestety podręcznik główny nie mówi wiele więcej o nekromantach, podobnie jak Królestwo magii. Jedynie, że społeczeństwo ich nie lubi i są ogólnie chętnie paleni na stosach. Czyli nasz nekromanta śpioch decydując się na sen niszczy swoich ożywieńców i rano musi ponownie zabierać się za robotę. To samo będzie jeżeli znajdą się oni poza zasięgiem 48 metrów. Jedynym plusem tej edycji jest fakt, że przyzwania nie mają ograniczeń czasowych. Czyli teoretycznie jeżeli nekromanta nie musiałby spać to mógłby mieć swoich martwych ochroniarzy non-stop. Zapewne dlatego tak wielu chce być liczami tak szybko jak to tylko możliwe.

Tutaj w przeciwieństwie do starszej edycji nekromanta może kontrolować tyle istot ile wynosi jego siła woli.

---------

Także bez względu na edycję nasz nekromanta ma dużo roboty. Oczywiście wszystko można załatwić fabularnie i zgodnie z pomysłem Clutterbane'a dodać naszemu nekromancie jakiś ciekawy przedmiot, który rozszerzy jego umiejętności w tym polu. Trzeba też pamiętać, że w sumie nekromancja jest wiedzą, która wyniszcza człowieka, także brak snu powinien być dla użytkownika czymś normalnym. Chociaż wszystko ma swoje plusy...

 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2015, 18:53   #24
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Czyli jest niestety tak jak myślałem. Szczęśliwie są jeszcze rytuały, które można wymyślać do woli, a niektóre są nawet opisane w podręczniku Night Dark Masters.

A inne pytanie - w jakiż to sposób nasz nekromanta może zostać liczem?

To mi przypomniało stary komiks: Virgin Warrior. Grupa bohaterów jest na cmentarzu, jeden nagle dostrzega licza i krzyczy: "Licz!". Na co drugi: "Jeden, dwa... Ale w sumie po co?"
 
Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2015, 22:43   #25
 
Matyjasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
Przejrzałem "Night Dark Masters" i jest podany rytuał ożywiający 30 szkieletów na raz*. Szkielety nie muszą być bezpośrednio kontrolowane, nie wliczają się w limit kontroli i nie mają limitów czasowych.
Czas trwania to 4 godziny więc w 40 godzinnym czasie pracy jeden nekromanta z MAG 3 może ożywić 300 szkieletów.
Wtedy zwykłe nekromantyzne czary ożywienia to takie chwilówki kiedy banda wścibskich poszukiwaczy przygód niezapowiedzianie wpada do twojej mrocznej cytadeli w odwiedziny
O zostaniu liczem nic nie ma, więc musisz wymyślić sam.

PS. Dla Evil_Maniaka, internetowa okejka za wklejenie Sandro z HoMM, jeżeli dobrze poznaje.

*Nazwa "Legion Umarłych" jest znacznym przejaskrawieniem
 
Matyjasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-10-2015, 09:42   #26
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
Również zajrzałem do tego dodatku i znalazłem jeszcze fajny kawałek o kontrolowaniu nieumarłych:

Cytat:
Many of the Undead have no minds of their own, and those that do may be wilful, resenting the control exerted over them by a necromancer. Young, inexperienced necromancers struggle to maintain this control whilst remembering how to manipulate their own limbs at the same time. Spellcasters with a Magic Characteristic of 2 or less must be in line of sight, as well as within 48 yards (24 squares) to retain control of summoned Undead. It takes a half-action each round to issue commands to these Undead, though they may command all of their minions simultaneously.

Necromancers with a Magic Characteristic of 3 or more are considered powerful enough to master this delicate art and may issue commands as a free action. They do not need to be within line of sight to do so and may control Undead through the thickest of walls as long as they remain within range. They may even see through their minions’ eyes, which manifest as coloured witchlights in corpses too decayed to still have eyes.
Najważniejsze, żeby nekromanta był w zasięgu. O ile spełnia ten warunek to może nawet używać swoich przyzwanych przyjaciół jako patrzałek. Fajna sprawa i wyjaśniająca jak wygląda kontrola w drugiej edycji.

Co do samego rytuału "Legion of the Dead" - teoretycznie tak, można zrobić armie w stosunkowo krótkim czasie. Jednakże wiąże się to z potężnym nakładem sił, nie sądzę, aby żaden normalny MG pozwoliłby na taki rytuał więcej niż raz dziennie. Bardzo zaporowym elementem tego rytuału jest składnik "a fragment of Warpstone the size of skull" - przecież kawałki skrystalizowanego chaosu są ogólnie dostępne i nie ma problemu znaleźć takich 10 :)

Czyli tak - teoretycznie pewnie, 300 szkieletów / zombie w 40 godzin, matematyka nie kłamie. W praktyce raczej niemożliwe, zbyt duże zapotrzebowanie na składniki i ciała. Ogromne ilości Kamienia Wiedźm, potrzeby byłby też cmentarz czy pobojowisko, i sporo rumu :)

Cytat:
Napisał Matyjasz
Dla Evil_Maniaka, internetowa okejka za wklejenie Sandro z HoMM, jeżeli dobrze poznaje.
:*

---------------

A i zapomniałem o Liczowaniu.
Twórcy WFRP nie chcą, aby postacie graczy były tak potężne. Nie ma żadnego wyjaśnienia ze strony twórców. Musiałbyś wymyślić jakiś ciekawy fabularny sposób, aby uzasadnić taką zmianę. W końcu postać jest w stanie lawirować na granicy śmierci i życia, a dodatkowo zyskuje przy tym ogromną moc. Przykładowo możesz spojrzeć na historie najsławniejszych liczów młotka:
  • Nagash - jego moc jest aktualnie porównywalna ze starożytnymi Slannami, także mówi to wiele. Ogólnie rzecz biorą ten koleś stworzył Eliksir Życia, który nie tylko sam wypił, ale też dał swoim znajomkom i w praktyce stworzył pierwsze wampiry. Potem zrobił w cholerę więcej złych rzeczy, w tym stale okaleczył Sigmara w walce zatrutym ostrzem. Licz nad licze :)
  • Heinrich Kemmler - znany też jako Liczmistrz - w dużym skrócie, opętany rządzą zemsty były nekromanta (jakiś przeor walnął go różdżką i stracił moc) natknął się na kurhan demona Nurgle'a, który ofiarował mu ogromną moc i możliwość zemsty za to, że będzie zabijał, a potem sam umrze. Wykręcił się od tej całej śmierci i został liczem :)

Także jakieś sposoby są, ale trzeba się MOCNO postarać, aby dołączyć do tego elitarnego grona nieumarłych nekromantów.
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-10-2015, 14:07   #27
 
Matyjasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
Jak chce się komuś bawić w zdobywanie świata to te składniki są mało warte.
Spaczeń jest jednym z surowców kopalnych, cała technologia skavenów na nim bazuje więc nie może być aż tak strasznie rzadki. Zwyczajnie ludzie go nie wydobywają bo nie mają takiej potrzeby/jest dla nich zabójczy.

Więc jak chcesz zawojować stary świat to najpierw znajdź źródło spaczenia (np. Mordheim) i każ swoim przywołanym szkieletom go kopać. Całą resztę zdobędziesz zdobywając kolejne wsie, każ tylko pozostałym przy życiu wieśniakom produkować rum.
Jak nekromancie, chcącemu budować umarłą armię brakuje trupów to znaczy, że coś źle robi
 
Matyjasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-10-2015, 14:33   #28
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
Myślę, że taki konglomerat magii, pracujących wieśniaków, destylarni rumu i szkieletów górników zwróciłaby powszechną uwagę arcymagów ze Starego Świata (I feel disturbance in the force...). Ale oczywiście nie o tym jest rozmowa. Tak jak pisałem, teoretycznie da się radę :)

Powoli zamienia się to w przepis jak być super nekromantą. Mam nadzieję, że Sigmar nie czyta LI :)
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-10-2015, 14:16   #29
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Evil_Maniak
Także jakieś sposoby są, ale trzeba się MOCNO postarać, aby dołączyć do tego elitarnego grona nieumarłych nekromantów.
Nieoficjalne zasady do WFRP2 jak zostać liczem można znaleźć tutaj (na ostatniej stronie jest rytuał przemiany).
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172