lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   "Papierkowy" generator postaci (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/6933-papierkowy-generator-postaci.html)

iwoszki 25-02-2009 11:45

"Papierkowy" generator postaci
 
Witam wszystkich!

Chciałem wam przedstawić mój projekt generatora postaci/NPC. Pozwala on na płynne wymyślenie postaci np. karczmarza sklepikarza, cyrulika itp. Co prawda potrzebna jest mała inicjatywa, np. kiedy wylosuje nam się krasnolud - zielarz, można to wytłumaczyć np. kompleksami z dzieciństwa, tym, że zwariował, lub po prostu ma taką pasję.

Ogólnie chodzi o to, że rzucamy kilka razy kostką k10 :)

Oto pierwszy projekt:

Rzut 1 rasa
__________________________________
0-3 człowiek
__________________________________
4-6 krasnolud
__________________________________
7-8 niziołek
__________________________________
9 elf
__________________________________


Rzut 2 postura
__________________________________
0-1 niski chudy
__________________________________
2-3 wysoki chudy
__________________________________
4-5 niski gruby
__________________________________
6-7 wysoki gruby
__________________________________
8-9 umięśniony
__________________________________


Rzut 3 znaki szczególne
__________________________________
0 tatuaż
__________________________________
1 brak palca
__________________________________
2 bielmo na oku
__________________________________
3 znaki po bójce (siniaki itp)
__________________________________
4 podchmielony
__________________________________
5 brak brwi
__________________________________
6 brodaty
__________________________________
7 łysy
__________________________________
8 śmierdzący (jak to napisać? :) )
__________________________________
9 mocno owłosiony
__________________________________

Przykład bez "generatora"
BG: Wchodzę do karczmy
MG: Jest to mała, wiejska karczma, za ladą karczmarz... eee... niski krasnolud... nie... eee... wysoki człowiek... brodaty i yyy... brudny, tak, brudny i niechlujny... aha! I ma bielmo na oku!
I MG się namęczył, a było niepłynnie i nieskładnie :)

Przykład z "generatorem"
BG: Wchodzę do karczmy.
MG: Jest to mała, wiejska karczma, za ladą karczmarz, (rzut) niski (rzut) niziołek (rzut) bez większości brwi.
MG się namęczył o tyl, ile kosztuje kilka ruchów nadgarstkiem, a wszystko jest ładnie i składnie!

Napiszcie, co o tym myślicie, jakieś błędy itp. jestem otwarty na propozycje.

Redone 25-02-2009 14:58

Szczerze? Szybciej myślę niż rzucam kostką, ale może to tylko ja? :p Mój opis bez generatora wyglądałby płynnie, a przerywany rzutami kością byłby... przerywany :p Z resztą jak MG robi przygodę to chyba ma jakiś pomysł karczmy i karczmarza już gotowy. Także w moim mniemaniu generator jest mało przydatny, ale czekam na opinię innych.

Aschaar 25-02-2009 15:59

Zgadzam się z przedmówczynią. Przynajmniej ja nie mam problemu z szybkim "generowaniem" postaci, czy miejsc. Przygotowując się do prowadzenia tworzę zarysy miejsc i postaci... ważnych dla scenariusza.
Zwłaszcza, że często taki karczmarz ma odegrac jakąś rolę w przygodzie (chociaż by przed zlecenie drużynie zadania).

Oczywiście, jeżeli ktoś lubi rzucać... ja nie przepadam.

MrYasiuPL 26-02-2009 18:25

Jeśli jest sesja to wymyślam wszystko na poczekaniu. To, że tak sobie idzie jest moją winą ale taki generator jest [tu czytaj 2 wcześniejsze posty]. Poza tym ogranicza... w sumie robienie takich dupereli nie jest czymś nad czym trzeba się zastanawiać. Ilu można spotkać ludzi z bielmem na oku? Żeby zrobić to pożądnie trzeba by było zmodyfikować wynik rzutu więc wyjdzie tak jakby MG nie ruszał ani kostek ani kostek w nadgarstku Jeśli już się uparłeś i chcesz coś takiego zrobić to przydała by się wielościenna. No bo 9 opcji to raczej mało prawda?

iwoszki 27-02-2009 16:27

Dzięki za krytykę, ale mi chodzi o sesje "na poczekaniu", bez scenariusza, np. w szkole kiedy jest okienko itp.

morti 02-03-2009 20:09

według mnie ten system jest dobry dla tibijczyków ale jak na mnie to wole pomyśleć

Po raz kolejny prośba o używanie w "miarę" polskiej pisowni. Zdanie zaczynamy z dużej litery.

-merill-

Aveane 03-03-2009 17:12

W sesje szkolne bawiłem się w pierwszej klasie gimnazjum. Takie sesje "na poczekaniu" powodują brak czasu na wczucie się w postać, brak możliwości swobodnej rozmowy między postaciami, liniową fabułę, wymuszenie podążania tylko ścieżką wytyczoną przez MG, bo nie było czasu na wymyślenie alternatyw etc. Innymi słowy zabierają to, co najpiękniejsze w RPG.

No ale nie o tym mowa. Taki generator (choć osobiście generatorem bym tego nie nazwał) wymaga również wcześniejszego wydrukowania, wyciągnięcia go na sesji, co powoduje kolejną niepotrzebną kartkę w śmietniku MGa, co z kolei powoduje trudności w znalezieniu ważniejszych notatek. Mógłbym takich rzeczy wymienić setki, ale po co? Już pomijam to, co było wcześniej mówione.

Poza tym jeśli MG opisuje coś wzorem przykładu nr. 1, to może powinien dać sobie z MGowaniem spokój?

iwoszki 08-03-2009 12:05

Nie wiedziałem po prostu, jak nazwać to inaczej, poza tym (wg. mnie) tak brzmi po prostu ciekawiej :) A ten przykład był specjalnie przesadzony. Aha, mieści się on na jednej małej karteczce, takiej jak w kalendarzykach - sprawdzone :)

P.S. Przez określenie "sesje na poczekaniu" rozumiem pojedynczą przygodę, tak dla zabicia czasu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172