|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-01-2017, 18:59 | #151 |
Reputacja: 1 | Super, wielkie dzięki za pomoc |
26-01-2017, 19:34 | #152 |
Reputacja: 1 | Trzeba jeszcze pamiętać że Morr nie znosi nekromancji, tak więc kapłani tego bóstwa zajmują się także zwalczaniem nekromantów i nieumarłych. Są też morryckie zakony rycerskie, które czyszczą tego typu zło, szczególnie w Sylvanii.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
27-01-2017, 22:04 | #153 |
Northman Reputacja: 1 |
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
03-09-2017, 19:02 | #154 |
Reputacja: 1 | Witajcie, zapoznaję się z mechaniką Warmłotka (2 ed.) i nie rozumiem do końca o co chodzi z pewnym aspektem profesji, a mianowicie jak ma się profesja startowa (początkowa z którą zaczynamy) i rozwinięcie? By sprecyzować skąd biorą się moje wątpliwości to już opisuję: W podręczniku w rozdziale profesje mamy je rozpisane, wszystko pięknie ładnie, ale co oznaczają te małe tabelki ze statystykami? Chodzi o to, że będąc przedstawicielem tej profesji możemy rozwinąć swoje statystyki o tyle ile pozwala na to dana profesja, czy też oznacza to, że za bycie przedstawicielem tej profesji dostajemy takie bonusy do statystyk? Czy startowa profesja jest już w pełni rozwinięta (może mi to ktoś jakoś bardzo przystępnie wyłożyć? I o co chodzi z rozpiską rozwoju, czy czymś tam?), czy też po prostu ma się tą profesję i dopiero trzeba zainwestować PD, by ją rozwinąć, a tym samym ukończyć (czy jakoś tak) i otworzyć sobie możliwość rozpoczęcia nowej? Jak to ma się z umiejętnościami oraz zdolnościami specjalnymi? Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam Zormar |
03-09-2017, 20:00 | #155 |
Reputacja: 1 | Tabelka oznacza, że możesz te statystyki o dane wartości powiększyć za PD (+5 za 100 PD). Pierwsza profesja nie ma wykupionych żadnych rozwinięć statystyk, prócz jednego wybranego +5. A na przyszłość warto wiedzieć, że jeżeli pierwsza profesja daje ci +10 do WW, a kolejna +20, to robiąc drugą profesję, możesz rozwinąć WW tylko o +10 (podane rozwinięcia dotyczą statystyk wylosowanych przy tworzeniu postaci). Np. bazowo masz 30 WW, w pierwszej profesji możesz mieć maksymalnie 40, w drugiej 50. Pierwsza profesja ma wszystkie zdolności i umiejętności wykupione.
__________________ |
03-09-2017, 21:00 | #156 |
Reputacja: 1 | Dziękuję. |
27-12-2017, 14:56 | #157 |
Reputacja: 1 | Mam pytanie odnośnie kalendarium Warhammera. W 2 edycji jest przedstawiona historia do 2522 roku i tak też zaleca się grać. Natomiast jaki jest oficjalny czas gry w Warhammerze 1 edycji? W podręczniku historia jest przedstawiona do 2502 roku, kiedy to nowy cesarz zasiada na tronie, ale widziałem też jakąś fanowską rozszerzoną 1 edycję, w której z kolei dopiero w 2508 roku (chyba) na tron Bretonii wchodzi Charles, a w 2512 roku umiera Karl-Franz, co sugerowałoby okres gry pomiędzy tymi datami, ale nie wiem, na ile ta fanowska wersja czerpie historię z dodatków, a ile jest tu własnej inwencji twórczej. Także moje pytanie - opisy krain i świata są na jaki rok zaprezentowane? |
27-12-2017, 17:54 | #158 |
Reputacja: 1 | 2512 to czas startu oficjalnej megakampanii do ed. 1 pt. Wewnętrzny Wróg w której trakcie w ed. 1 o ile dobrze pamiętam ginie Karl Franz. Jako że rzeczona kampania przeznaczna jest dla początkowych graczy rok 2512 jest tu właściwy. Faktycznie w Bretonii rządzi Charles de la Tête d'Or III i jeżeli jest koronowany w 2508 to w ed. 1 to czas gry jest 2512 z możliwością przesunięcia tego na lata 2508-2511, jak GM i gracze mają taką fantazję. Wiele zalezy od tego czy GM ma zamiar prowadzić WW lub nie prowadząc tej kampanii wydarzenia z niej przedstawiać (będące bez udziału postaci graczy). Ale też nie ma przeszkód, by sobie zmienić i z jakiegoś powodu zacząć np. 2510 i w tym roku zacząć Wewnętrznego Wroga.
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" Ostatnio edytowane przez Leoncoeur : 27-12-2017 o 17:59. |
08-02-2018, 21:47 | #159 |
Reputacja: 1 | Hej wszystkim, mam pytanie: Chciałbym aby gracze zaczęli już bardziej rozwiniętymi postaciami (będą losować profesje początkową). Chciałbym im dać tyle doświadczenia na starcie aby mogli spokojnie wykupić profesje startową oraz kilka rozwinięć z drugiej, lecz nie wiem ile tego doświadczenia dać, bo przy profesjach początkowych nie każda wymaga tyle samo doświadczenia aby ją ukończyć. Jest mi w stanie ktoś obeznany w systemie podpowiedzieć ile doświadczenia musieliby otrzymać tacy gracze dla swoich postaci?
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |
08-02-2018, 22:18 | #160 |
Reputacja: 1 | Jakieś 1200-1400 PD pozwala na wykupienie większości (albo i wszystkich profesji) i do tego jakichś 2-4 rozwinięć drugiej.
__________________ |