|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
01-04-2018, 23:17 | #171 |
Reputacja: 1 | Weź tą profesję, rozwinięcia (albo lekko je zmodyfikuj), dodaj/odejmij jakieś umiejki (by pasowały do elfa), nazwij ją jakoś, nie wiem: "Keän"... i voila, masz 'akolitę' elfa elifich bogów. W World of Darkness, w podręczniku, jest tzw 'Złota zasada', która wskazuje, że wszystko co jest w podręczniku to jedynie propozycja, czy tam coś w tym stylu. To najpiękniejsza zasada w RPG. Masz podręcznik 'Warchlaczka', modyfikuj, baw sie nim, zmieniaj jak Ci potrzeba. Jedyne na co IMHO powinieneś zwracać uwagę to by to miało przednie i tylne łapki, jakaś logika, pewna zgodność z realiami Starego Świata. BTW, nie ma problemu, by elf był akolitą Sigmara. Starczy, że w historii postaci będzie, że wychował się w ludzkiej osadzie.
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" |
02-04-2018, 14:12 | #172 |
Reputacja: 1 | Rozumiem Jeszcze raz dzięki wielkie. Pozdrawiam |
02-04-2018, 14:52 | #173 |
Reputacja: 1 | Kwestia dogadania się z mistrzem gry - no i jeśli będą to elfie bóstwa, Leoncoeur to wypadałoby stworzyć do nich lore magii kapłańskiej. Oczywiście, w kwestii pewnych bóstw można by pójść na skróty i przerobić pewne rzeczy. |
15-04-2018, 13:23 | #174 |
Reputacja: 1 | Miałbym pytanie, bawił się ktoś w tworzenie postaci w systemie punktowym coś jak w DnD? Jeśli tak to ile mniej więcej punktów można dać do rozdania na statystyki? Dodatkowo jest gdzieś opisane ile żyją Elfy? Bo znalazłem w necie wzmianki o tym ile krasnoludy ale nawet w warhammer wiki jaką znalazłem nie ma nic o długości życia elfów i tego jakie okresy przypadają na przedziały wiekowe. (dziecko / młody / dorosły / starszy itp.)
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 Ostatnio edytowane przez Molkar : 15-04-2018 o 14:02. |
15-04-2018, 14:23 | #175 |
Reputacja: 1 | Molkar->punkty oraz ich cena zależą od edycji. w dnd3 są chyba trzy sety do wyboru, domyslny to bodajże 24. Atrybuty zaczynają się wtedy od 8, wydajesz po punkcie do 14 a potem po dwa na 15 i 16. 17 i 18 są za 3 w dnd5 chyba 25 ale pisze z pamięci. jednak koszt rozdawania jest inny. Gdzieś mogę/ktoś może znaleźć z wiekiem elfów zależy od settingu edycji też początkowy w wjększości dnd to jakieś 120+lat maks może być wszystko między 500-1500 w dnd5 chyba początkowy elfi jest jak ludzki ale znów, zależy od settingu Podaj jaki setting cię interesuje i jeśli to z jakoegoś powodu Forgotten Realms to mogę znaleźć
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. |
15-04-2018, 14:34 | #176 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | @Molkar Za podręcznikiem do 1. edycji wiek elfów jako BG to pomiędzy 16 a 215 lat. Dodatkowo w wieku 41 lat elf jest "pełnoletni", a w 91 "dorosły". Co do punktów do rozdania - jeśli dobrze pamiętam, to pi0t zastosował je w swojej sesji i dał do rozdania 90 pkt na cechy główne (2. edycja). Sam nigdy ich nie potrzebowałem, ale łatwo obliczyć, że jeśli średni rzut z 2k10 to 11-12 to aby stworzyć "średnią" postać nalezy przyznać graczom od 88 do 96 pktów do rozdania. |
15-04-2018, 14:53 | #177 |
Reputacja: 1 | dziękuje
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |
16-04-2018, 23:56 | #178 |
Reputacja: 1 | Samemu przez jakiś czas dawałem graczom 95 punktów do rozdania i pozwalało zrobić to niezłego zabijakę czy innego speca w jakiejś dziedzinie. Lubiłem wtedy dać graczom trochę więcej punktów, żeby nie musieli decydować się na ustępstwa i mogli uśrednioną postać nadal w jednej dziedzinie wyróżnić. Dopóki ktoś nie zrobi zabójcy trolli z 55 WW, 50 Odp, 40 K (lub 50 WW i 60 Odp... ludzki wojownik w kolczudze tyle ma wyparowania obrażeń) i resztę wrzuci byle gdzie, gra się balansuje podobnie jak D&D. Jedna postać ma o +1 (czyli 5%) więcej do ataku, inna +2 do sztuki przetrwania i jest tropicielem. Tylko ten uczeń czarodzieja, jak bardzo się nie wysili, może jedynie całować odciski butów maga z dedeków, który nie musi bać się, że magiczne pierdnięcie na poziomie procy okupi obłędem. Polecam taki system dla tych, którzy brzydzą się rzucać. Działa nawet kiedy gracze trochę powergamują i nie psuje to gry. Chyba, że mowa o walce i wspomnianym krasnoludzie. |
17-04-2018, 00:25 | #179 |
Reputacja: 1 | Zamiast ładować punkty w Odp i K to bym dał w US i Zr... I mamy uniwersalnego elfa-wojownika: jak przeciwnik za dobrze walczy bronią wręcz to go zdejmie się z broni strzelackiej, a obronę sceduje się na uniki. Co do DnD to na wyższych poziomach te +2 nie robi już wielkiej wartości, bo w grę wchodzą komba.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |
05-06-2018, 19:51 | #180 |
Reputacja: 1 | Mały odkop ale pomoc doświadczonych graczy potrzebna w rozwianiu wątpliwości tudzież wskazania kierunku dalszych poszukiwań mądrości. Zebrało mi się parę pytań odnośnie Młotka 2 edycji, otóż: 1. Oburęczność - jak działa i na ile przydatna w praktyce. Opis z księgi zasad w pełni rozumiem, bardziej zastanawia mnie wykorzystanie tej zdolności przy parowaniu. Np. Wojownik, miecz + sztylet, atakuje mieczem, do parowania używa zwykłego sztyletu (bez żadnych cech typu wyważony itp.). Ma wtedy -20 do WW przy parowaniu? I czy posiadanie wyżej wspomnianej zdolności niweluję tą karę. 2. Rodzaje umiejętności Wiedza. Chodzi mi o jakiejś dodatkowe nie wymienione w podstawowym podręczniku do gry i ew. w jakich oficjalnych publikacjach ich szukać. 3. Sekretny język, ten sam problem co powyżej. Tak, tworzę postać Szpiega na potrzeby jednej z rekrutacji. Z góry dziękuję za pomoc. Ostatnio edytowane przez Ascard : 05-06-2018 o 20:12. |