Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-06-2018, 20:36   #181
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
1. Walka jest w Młotku opisana tragicznie. Oburęczność to mały bonus dla postaci, której główna ręka z bronią nie nadaje się do trzymania broni (otrzymała krytyka czy jest związana czy cokolwiek). Wg zasad możesz sparować cios akcją natychmiastową trzymając cokolwiek w drugiej ręce. W tym wypadku, jeżeli masz oburęczność, ignorujesz karę -20.

2. Wydaje mi się, że wiedza dotyczy kultur, państw i ras. Natomiast nauka zajmuje się całą resztą. Przy opisie nauki masz naprawdę sporo przykładów. A co do większej ilości zastosowań wiedzy czy nauki - pozostaje Ci inwencja mistrza gry.

3. Sekretne języki nie są nigdzie opisane. Trzeba samemu wymyślić. Albo (jak ja, wybaczcie moi gracze) całkowicie zapomnieć o tej tragicznej umiejętności. Czasem jak na nią natrafiam, przygotowuję jakiś maleńki smaczek, w którym ją wykorzystuję.

Co do szpiega - oburęczność możesz wykorzystać do zmylenia opisu twojej postaci. W pewnych kręgach możesz udawać leworęcznego (na co zwraca się uwagę), a jak będziesz chciał się ukrywać, to oprócz przebrania możesz korzystać z prawej ręki. Ciężko będzie cię znaleźć, wszak szukają mańkuta. Wiedza... Pamiętaj o przejrzeniu nauki, może będziesz miał odpowiedź. A w takim wypadku sekretny język (i sekretne znaki) należy przedyskutować z MG. Można przy szpiegowaniu zrobić z tego ciekawy element gry.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-06-2018, 21:03   #182
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Ardel Zobacz post
1. Walka jest w Młotku opisana tragicznie. Oburęczność to mały bonus dla postaci, której główna ręka z bronią nie nadaje się do trzymania broni (otrzymała krytyka czy jest związana czy cokolwiek). Wg zasad możesz sparować cios akcją natychmiastową trzymając cokolwiek w drugiej ręce. W tym wypadku, jeżeli masz oburęczność, ignorujesz karę -20.
O ile się orientuję to zasady nie narzucają broni, którą postać ma parować... Ponadto zastosowanie czegoś takiego de facto wyklucza wiele początkujących całe tabuny postaci z walki.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-06-2018, 21:46   #183
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
@archiwum
Można parować główną bronią, jednak wtedy postać traci na parowanie akcję. W przypadku broni w drugiej ręce paruje za darmo, ale jeżeli nie jest oburęczna (ani nie używa tarczy czy lewaka) ma -20 do testu.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-06-2018, 22:08   #184
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
W opisie akcji (str. 133) jest:
Cytat:
Postać trzymająca w drugiej ręce broń, tarczę lub puklerz, może raz na rundę sparować cios poświęcając na to akcję natychmiastową.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-06-2018, 22:23   #185
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał archiwumX Zobacz post
W opisie akcji (str. 133) jest:
I jeśli nie posiadasz oburęczności Twoja "druga" ręka to w domyśle ta słabsza, której używanie w walce jest obarczone karą -20.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-06-2018, 22:43   #186
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
W opisie akcji parowania nic nie ma nic drugiej ręce.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-06-2018, 02:06   #187
 
Avdima's Avatar
 
Reputacja: 1 Avdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputację
Poniższe biorę z głowy. Nie zaglądałem do podręcznika, żeby cokolwiek sprawdzić, więc mogę się mylić, ale jestem przekonany na razie, że się nie pomyliłem.

Cytat:
Napisał Ascard Zobacz post
1. Oburęczność - jak działa i na ile przydatna w praktyce. Opis z księgi zasad w pełni rozumiem, bardziej zastanawia mnie wykorzystanie tej zdolności przy parowaniu. Np. Wojownik, miecz + sztylet, atakuje mieczem, do parowania używa zwykłego sztyletu (bez żadnych cech typu wyważony itp.). Ma wtedy -20 do WW przy parowaniu? I czy posiadanie wyżej wspomnianej zdolności niweluję tą karę.
Czysto mechnicznie, oburęczność niweluje karę za atakowanie drugą ręką i tyle, reszta to widzimisię MG.

Nie ma żadnej kary do parowania drugą ręką. Po prostu musisz mieć coś w drugim ręku, żeby dostać darmowe parowanie w rundzie (tj. żebyś nie musiał deklarować jej akcją).

Cała mechanika walki dwoma broniami w Warhammerze 2ed to po prostu:
- parowanie bez użycia akcji (sugerowałbym, że bronią, którą nie atakowano, ale podręcznik tego nie narzuca)
- możliwość wyboru którą ręką atakujesz, ale z minusem dla tej nie-głównej jeżeli nie masz oburęczności.

Nie na temat: nie pamiętam czy parowanie bronią do której nie posiadasz specjalizacji obarczone jest karą. To nie ma nic wspólnego z oburęcznością, ale gdybyś chciał posługiwać się bronią parującą (jak łamacz mieczy), to IMO powinieneś mieć karę do każdego testu tą bronią bez posiadania zdolności "Broń Specjalna (parująca)".

Cytat:
Napisał Ascard Zobacz post
2. Rodzaje umiejętności Wiedza. Chodzi mi o jakiejś dodatkowe nie wymienione w podstawowym podręczniku do gry i ew. w jakich oficjalnych publikacjach ich szukać.
Wiedza to znajomość danego regionu lub rasy. Chodziło Ci o naukę?

Nauki są wyczerpująco podane w podręczniku. Mało kto ma np. nekromancję, pomimo, iż jest wymieniona w podręczniku. Unikatowość to również znajomość demonologii czy chociażby sztuki, nie pamiętam, by to ostatnie kiedykolwiek miał ktoś na mojej sesji.

Jeżeli jednak chodziło Ci o wiedzę, to wygooglaj mapę Starego Świata i przeczytaj nazwy regionów. Myślę, że "Wiedza (Elfy)" nie pokrywa tego samego, co "Wiedza (Ulthuan)". Do ras możesz brać to, co Cię interesuje, np. jeżeli chcesz być wielkim łowcą smoków, "Wiedza (smoki)" brzmi rozsądnie - pół sukcesu to znać przeciwnika.

Potwory mają "Wiedzę (goblinoidy)" jeżeli się nie mylę. Możliwe, że inne potwory mają jakieś unikatowe wiedze, a może nawet nauki. Jeżeli chcesz się upewnić we wszystkim, musiałbyś sprawdzić cały Bestiariusz Starego Świata (bo zawiera większość potworów jakie są w Warhammerze), podręcznik o Skavenach (Dzieci Rogatego Szczura, bo zawiera zasady jak grać Skavenami), podręcznik rasowy o krasnoludach (nie pamiętam nazwy, ale może krasnoludy mają jakieś własne wiedze czy nauki), dowolny podręcznik regionalny (jak Rycerze Graala) oraz ten o Chaosie (też zapomniałem nazwy...). Jeżeli coś w którymś z tych podręćzników jest, to będzie wiedza/nauka spersonalizowana pod daną rasę, frakcję lub region, jest tak dużo podręczników do przejrzenia (prawie wszystkie, nie licząc przygód, które też coś mogą mieć, ja nie wiem), że ja bym po prostu zmyślał, zamiast je wszystkie czytać.

Cytat:
Napisał Ascard Zobacz post
3. Sekretny język, ten sam problem co powyżej.
Sekretny język to system symboli, gestów czy tajemnego pisma którym posługuje się jakaś organizacja lub profesja. Nie bardzo rozumiem, dlaczego zależy Ci na wymyślaniu czegokolwiek, zamiast brać z podręcznika.

Odpowiedz sobie na pytanie: kogo postać ma szpiegować lub kogo szpiegowała w przeszłości? Może na podstawie tego wyciągniesz, jaki sekretny język się jej przydał. Jeżeli była wtyką w organizacji przestępczej, może znać "Sekretny Język (złodziei)".

Dodatkowo jeżeli Twój szpieg ma być częścią jakiejś organizacji, może ona ma własny szyfr czy coś w ten deseń?
 
Avdima jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-06-2018, 11:21   #188
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
1. Rację ma tutaj Avdima. Zwracam uwagę, że cecha broni parująca oznacza +10 do WW przy parowaniu. Przy parowaniu np. zwykłym sztyletem lub mieczem trzymanym w słabszej ręce zwyczajnie tesujemy niezmodyfikowaną wartość WW.

Cytat:
Nie na temat: nie pamiętam czy parowanie bronią do której nie posiadasz specjalizacji obarczone jest karą. To nie ma nic wspólnego z oburęcznością, ale gdybyś chciał posługiwać się bronią parującą (jak łamacz mieczy), to IMO powinieneś mieć karę do każdego testu tą bronią bez posiadania zdolności "Broń Specjalna (parująca)".
Dobrze rozumujesz i tak też jest w zasadach. Na stronach 107-108 (Oręż) jest:

Cytat:
Bohater używający broni specjalnej, który nie posiada jednak odpowiedniej zdolności, musi zmniejszyć o połowę (zaokroglając w górę) wartość swojej Walki Wręcz lub Umiejętności Strzeleckich.
Nie ma wyszczególnienia, że tyczy się to takiej lub innej akcji - czyli tyczy się do wszystkich testów WW i US związanych z użyciem broni, zarówno ataku zweihänderem, jak i parowania lewakiem.

2. Inne rodzaje wiedzy niż te wymienione w rozdziale z umiejętnościami są rozsiane po podręcznikach. Są dosyć szerokie - nie ma więc wiedzy (Reikland), tylko wiedza (Imperium) (z ewentualnym modyfikatorem +10 do testów dotyczących Reiklandu dla osób pochodzących z tej prowincji, jak proponuje Dziedzictwo Sigmara).

Jeśli potrzebujesz nowej wiedzy spoza podręcznika, wybierz po prostu państwo lub lud (w przypadku ludzi) albo rasę (chyba tylko wiedza (zielonoskórzy) obejmuje kilka pokrewnych ras).

3. Poza tymi z głównego podręcznika w dodatkach pojawił się jeszcze chyba tylko sekretny język (więzienny) dla profesji recydywisty. Tworząc swoje, podobnie jak z wiedzą, myśl o szerszej grupie - to nie jest język danego kultu albo organizacji, a raczej szerszej grupy - np. wojenny dla wszystkich zawodowo związanych z wojną.
 
Fyrskar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-06-2018, 15:28   #189
 
Ascard's Avatar
 
Reputacja: 1 Ascard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputacjęAscard ma wspaniałą reputację
Wszystkim dziękuje za odpowiedzi.
Cytat:
Napisał Avdima Zobacz post
Chodziło Ci o naukę?
Nie, chodziło mi właśnie o wiedzę ale dzięki Twojej i innym odpowiedziom już wiem czego szukać. Tak samo z sekretnym językiem.
 
Ascard jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-12-2018, 00:03   #190
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Witam, mam pytanie odnośnie profesji Czarownik z Królestwa Magii, chodzi mi o jego zdolność Czarostwo i jej działanie.

Rozumiem, że działa to tak, że postać wydaje 200 PD i wybiera sobie dowolny czar z jakiejkolwiek szkoły / tradycji byleby tylko poziom mocy nie przekraczał 15 i może to powtarzać ile razy chce wydając za każdym razem 200 PD za 1 czar?

Rozumiem, że nadal mając np. już 2 Magii rzuca 3 kostkami dla krytycznego efektu ale moc zlicza tylko z 2 od profesji?
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427

Ostatnio edytowane przez Molkar : 05-12-2018 o 02:43.
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:21.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172