|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-12-2007, 22:08 | #11 |
Reputacja: 1 | Jestem nowy. Help? Mniej więcej 1 tydzień, 1 dzień, 3 godziny, 54 minuty i 23 sekundy temu kolega zaprosił mnie na sesje Warhammera, na co mu odpowiedziałem że nie znam tego systemu. Na co z kolei on mnie zbrechtał Tutaj pojawia się mój problem. Chciałbym się zapoznać z tym systemem, ale jestem zielony. Na początek mam kilka prostych (w miarę) pytań: 1. Jakie podręczniki kupić sobie najpierw? 2. Jak wygląda granie, powiedzmy w porównaniu do D&D? 3. Słyszałem że w WH są różne edycje, czym się różnią? (np. słyszałem o 40k, czy o edycji drugiej) 4. Słyszałem też że są różne profesje od 1 do 3 bodajże. Chodzi tutaj o coś w stylu łotrzyk -> zabójca -> lepszy zabójca? |
02-12-2007, 22:30 | #12 |
Reputacja: 1 | Raczej powinieneś umieścić te pytania w temacie: http://lastinn.info/warhammer-fantas...tpliwo-ci.html 1. Jeśli zamierzasz tylko grać to na twoim miejscu nie kupowałbym podręcznika (Księga Zasad- podstawowy kosztuje chyba teraz ok.90zł) chyba, że zamierzasz kiedyś prowadzić. Przeczytanie paru artykułów o świecie powinno wystarczyć (jeden zdaje się jest nawet na LI). A KP zawsze możesz razem z MG ułożyć tak jak ja to pierwszy raz robiłem 2. Zasadnicza różnica polega na tym, że D&D to heroic fantasy a Warhammer dark fantasy. Warhammer jest znacznie bardziej brutalny tu postać może bardzo łatwo zginąć ( z początku, potem troszkę łatwiej jest ) 3. Jest 1ed (stara), 2ed (najnowsza) a od 40 000 różnią się tym, że w nich czas gry to mniej więcej 2500 r. i korzysta się tam raczej z broni białej a 40 000 mówi o bardzo odległej przyszłości tego świata (i tak jak poniżej napisał Cedryk jest to bitewniak). 4. O profesje pytał wcześniej w wyżej podanym temacie Ostrze.
__________________ Jeśli masz zamiar wznieść miecz, upewnij się, że czynisz to w słusznej sprawie. Armia Republiki Rzymskiej Ostatnio edytowane przez John5 : 02-12-2007 o 22:35. |
02-12-2007, 22:32 | #13 |
Reputacja: 1 | Ad 1. Podstawka II edycja. Królestwo Magii i Księga Spaczenia. Następnie Dziedzictwo Sigmara i Rycerzy Gralla te uwżam za najważniejsze. Ale najważniejsze są dwa pierwsze. Ad 2. Bardzo trudno porwnywać napewno mniej rzucania i statystyk. Ad 3. Edycje I i druga zasadniczo różnią się mechaniką i tym iż II dzieje się po Burzy chaosu. Co do 40k to już jest bitewniak. Ad 4. Profesji jest wiele i taki awans jak opisałeś jest możliwy jak równierz przerwanie po łotrzyku i przejscie nawet na maga.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
02-12-2007, 22:35 | #14 |
Reputacja: 1 | 1. Na początek wystarczy ci tylko Księga Zasad do drugiej edycji WFRP jest w niej zawarte wszystko co jest niezbędne do gry, opis świata, mechanika, ekwipunek, magia, mały bestiariusz, przygoda, jeśli chciałbyś grać magiem to przydało by ci się również Królestwo Magii jest to jeden z najlepszych podręczników do WFRP i szczegółowo opisuje on dozwoloną do praktykowanie magię i wyczerpująco opisuje Osiem Kolegiów Magii gdyby jednak zamarzyło by ci się wcielić się w czarnoksiężnika babrającego się plugawą magią Chaosu to niezbędna wręcz jest Księga Spaczenia w której też znajdziesz wszystkie informacje o Chaosie. Jeśli chciałbyś być kiedyś MG w Warhammera to polecam także lekturę Dziedzictwa Sigmara które opisuje największy kraj Starego Świata - Imperium; oraz Bestiariusz Starego Świata który jest jednym z najlepszych bestiariuszy do RPG jaki widziałem (przebija go tylko Antagonists do nWoDa). 2. Jeśli jesteś przyzwyczajony do tytułowych rzeczy D&D czyli lochów i smoków do o nich zapomnij. Lochy które w Warhammerze najczęściej się zwiedza to podmiejskie ścieki a smoki śpią gdzieś w górach i się ich nie spotyka. Znacznie ważniejsza jest umiejętność dobrego kombionowania i łączenia faktów niż statystyki w Walce Wręcz. Mechanika jest bardzo prosta i wszystko ogranicza się do paru rzutów kośćmi k10. 3. WFRP doczekał się dwóch edycji, pierwsza była pierwszym systemem RPG wydanym w Polsce, wydano ją w 1980 którymś tam, w 2005 wyszła jednak druga edycja i jest ona znacznie lepsza pod względem jakości dodatków i rzetelności wydawnictwa. Warhammer 40 000 to całkiem inny świat, w marcu 2008 wyjdzie RPG Warhammer 40 000 Dark Heresy, w Polsce doczekamy się go pewnie na początku 2009 roku. 4. W Księdze Zasad masz około 100 profesji i jeśli interesuję cię schemat rozwoju złodzieja to wygląda on tak: złodziej->włamywacz->mistrz cieni->książę złodziej jedne profesje są bardziej "wojenne" inne mniej i tak możesz grać nawet hieną cmentarną.
__________________ Poznaj mroczne tajemnice czterdziestego millenium |
02-12-2007, 22:41 | #15 |
Reputacja: 1 | Macharius co do rozwoju trzeba nadmienić iż masz do wyboru czy zostaniesz typowym złodziejem czy te po liźnięciu tego życia zostaniesz np cyrkowcem, paserem, szarlatanem, włamywaczem, kanciażem czy też hieną cmentarną bo to są zwykłe profesje wyjściowe dla złodzieja.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 03-12-2007 o 13:24. |
02-12-2007, 22:49 | #16 |
http://lastinn.info/artyku-y-warhamm...arhammera.html - Podstawy wiedzy o świecie warhammera. Na początek powinno wystarczyć. http://lastinn.info/artyku-y-warhamm...arhammera.html - Historia w skrócie autorstwa Machariusa. http://lastinn.info/artyku-y-warhamm...rhammerze.html - podstawy wiedzy o wampirach. http://lastinn.info/artyku-y-warhamm...asnolud-w.html - podstawy wiedzy o krasnoludach w pigułce. http://lastinn.info/artyku-y-warhamm...-o-elfach.html - rzecz elfia. To na początek powinno ci w zupełności wystarczyć. Artykuł pierwszy będę w najbliższym czasie rozbudowywał. Witaj w naszym mrocznym świecie . | |
03-12-2007, 00:40 | #17 |
Reputacja: 1 | Hmm, jak tak patrzę na okładkę tej Księgi Zasad to sobie przypominam że gdzieś w domu ją widziałem. Warto poszukać, a z tego co mówisz Macharius to to mi wystarczy do podstawowego grania... |
05-12-2007, 20:03 | #18 |
Reputacja: 1 | Warhammer to świat, w którym wielki bohater z D&D staje nie przed dylematem jak ubić smoka i zdobyć skarby, ale jak uciec przed goblinami, skavenami lub wyznawcami Chaosu. Taki bohater dumny ze swojej sławy tu zostanie szybko zapomniany ginąc w jakiejś ciemnej uliczce. Tu nie ważne jest ratowanie świata, bo już dawno świat został spisany na straty. Przeżyć choćby jeden dzień więcej - o tym będą myśleć twoje postacie. Cieszę się że się nawróciłeś.
__________________ Nic nie zostanie zapomniane, Nic nie zostanie wybaczone. Księga Żalu I,1 |
05-12-2007, 20:13 | #19 |
Reputacja: 1 | Kokesz, nie jak uciec przed kultystami a czy przed nimi uciec czy się do nich przyłączyć >:-]
__________________ Poznaj mroczne tajemnice czterdziestego millenium |
09-12-2007, 20:25 | #20 |
Reputacja: 1 | Moim zdaniem nie ma nic lepszego, co wprowadzi nas w swiat warhammera niz lektura 'zabójcy" Williama Kinga |
| |