Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-10-2009, 19:36   #41
 
Korm's Avatar
 
Reputacja: 1 Korm nie jest za bardzo znany
Cytat:
1. Po co agresywny ton wypowiedzi?
Błędnie interpretujesz, jak 80% ludzi.

Cytat:
3. Zasady są po to, by ich przestrzegać (wbrew powszechnemu przekonaniu, że są po to, aby je łamać)
Zawsze grasz według zasad. Ale nikt nie powiedział, że masz grać według czyichś zasad. Możesz opracować własne.

4
Cytat:
. Warhammer jest grą, która dość mocno ogranicza ingerencję "użytkowników" w mechanikę, i dlatego jest dużo prostsza od np. DnD.
Jedyne, co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia. No, mniej więcej. Ogranicza nas też przekonanie, że coś nas ogranicza... Woebc tego, ograniczają Cię Twoje przekonania, a nie zasady rzadzące światem czy mechaniką.


Cytat:
5. A jeżeli gracz uważa, że nie może znaleźć nic dla siebie, to znaczy że ma wygórowane wymagania.
To znaczy, że gracz ma ochotę na coś, czego nie ma. I nic nie stoi na przeszkodzie, by coś takiego stworzyć.

Cytat:
Nie można mieć wszystkiego, nie ma postaci uniwersalnej, nadającej się do wszystkiego, bo po roku gry nie byłoby sensu dalej grać.
Nic nie mówiłem o postaci uniwerslanej - czytaj ze zrozumieniem. Ale taka postać też jest mozliwa - ponieważ to zależy od MG. I jeżeli komuś podoba się taka konwencja, to nie widzę przeciwwskazań, by się takową nie pobawić.
O tym, co możesz mieć, decyduje MG. Chociaż gracze też moga mieć na to wpływ - kwestia dogadania się. Ponieważ gra polega na tym, by wszyscy dobrze się bawili. Więc jeżeli Tobie nie będzie odpowiadała wszechstronna postać, to wcale takiej tworzyć nie musisz, chociaż byoby to możliwe za zgodą MG, lub kwestii mechaniki - na przykład.

Ciekawi mnie, czy jesteś MG czy tylko graczem. Jeżeli MG, to Twoim graczom współczuję. Mam rozumieć, że absolutnie nie ma u ciebie mowy o czymkolwiek, czego nie ma w podręczniku? Ograniczasz i siebie i graczy.

Gracz: MG, czy można...
MG: Nie.
Gracz: Ale...
MG: Czy to jest zgodne z zasadami gry?
Gracz: No, niezgodne z zasadami w podręczniku, ale...
MG: Wobec tego nie można.

Tak to wygląda...?
 
__________________
Mądrość i głupota, to tylko dwa przeciwstawne rozumowania, oparte na skrajnie odmiennych wartościach.
Korm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-10-2009, 23:14   #42
 
Matyjasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
Cóż jeżeli:
Cytat:
Błędnie interpretujesz, jak 80% ludzi.
Tyle osób błędnie interpretuje to nie ich wina. Tylko autora, że napisał tekst nie dający się zrozumieć. (W ewentualność poetyki nie będę wchodził)

Niby wszystko fajnie ogranicza nas tylko wyobraźnia, ale...

No właśnie ale... to jest temat w dziale warhammera. To zobowiązuje do gdybania na temat konkretnego systemu a nie luźnego nawiązania do niego.

Na mój rozum w tym temacie powinno się zamieszczać pomysły na profesje:
Logicznie osadzone w starym świecie i nie naginające podręcznikowego opisu.
Oraz lepiej nie tworzyć bytów ponad miarę, więc wszystko co już jest pokryte w swej funkcji jest mniej lub bardziej zbędne.

Przyczyna kłótni szaman odpada przy pierwszym warunku.
Raz, szaman pasuje to średniowieczno/renesansowego starego świata jak beduin do lasu deszczowego. (I proszę nie mówcie, że stary świat to nie Europa, bo to wiem. Lecz autorzy "na chama" wskazują z jakiego źródła czerpać odniesienia)
Dwa, nie ma magii bez użycia wiatrów. Czy to moc kapłanów, czarna magia, wysoka, kolegiów lub nawet szamanizm goblinów. Wszystko wykorzystuje to samo źródło, różniąc się sposobem jego kontroli.

Choć miejsce na szamana jest. Wśród zielonoskórych. Jeżeli ktoś szykuje dla nich kampanie to może mieć problem z rozwinięciami i listą zaklęć. Tylko na razie pomysły odnoszą się do ludzi.

Przepraszam za offtopic.
 
Matyjasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-10-2009, 19:22   #43
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
W pierwszej edycji Warhammera w jednej z oficjalnych przygód podano profesje szamana Pszczelomira i Perzomroka, dla pigmejów z Lustrii. Były one podobne do kapłańskich profesji (w końcu związane były z wierzeniami pigmejów) i nic nie stoi na przeszkodzie by zmodyfikować je do drugiej edycji. Uważam że raczej nie są to profesje do odegrania w cywilizowanych rejonach, chyba że jakieś dziwne okoliczności rzuciły takiego szamana do np. Imperium (może przywieziony przez kupców jako ciekawostka?).
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-10-2009, 01:50   #44
 
Korm's Avatar
 
Reputacja: 1 Korm nie jest za bardzo znany
W drugiej edycji, w dodatku "Królestwo magii" opisano wszystko, co jest potrzebne do stworzenia szamana. Zresztą, tam gdzieś nawet stoi, że guślarze, to zaklinacze (tak ich tez zwą), więc szaman także jest na miejscu.
Magia Dhar idealnie mi tutaj pasuje...
 
__________________
Mądrość i głupota, to tylko dwa przeciwstawne rozumowania, oparte na skrajnie odmiennych wartościach.
Korm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172