lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Pomysły na nową profesję (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/7263-pomysly-na-nowa-profesje.html)

Komtur 21-04-2009 11:19

Pomysły na nową profesję
 
Zawsze wydawało mi się że lista profesji w WH jest odrobinę nie kompletna. Oto mój pierwszy pomysł na profesję:

Poszukiwacz Skarbów. W zasadzie jest ona naturalnym przedłużeniem profesji Hiena Cmentarna z pewnymi oczywiście różnicami. Poszukiwacz skarbów w odróżnieniu od hieny nie kradnie wszystkiego jak leci, jego poszukiwania skupione są zazwyczaj na konkretnym artefakcie, klejnocie, relikcie czy skarbie (np. skarb Jednookiego Jacka). Przyczyny poszukiwań mogą być różne np. chęć zysku, pragnienie sławy, zlecona misja (np. kapłan bóstwa zleca zawodowcy, odszukanie zaginionej relikwii), lub naukowe poszukiwania (np. odnalezienie dowodów na istnienie jakiejś starożytnej cywilizacji).

Na razie to tyle. Proszę o wrzucanie do tematu innych pomysłów z krótkim opisem.

John5 24-04-2009 14:50

Tylko, że twój poszukiwacz jest profesją niekompletną. Jakie ma rozwinięcia, z jakiej profesji można na niego awansować i na jaką profesję można później przejść? Sam opis to trochę za mało ;)

Komtur 24-04-2009 16:41

Stworzyłem kiedyś schemat dla pierwszej edycji, ale postaram się stworzyć odpowiednik dla edycji drugiej. A więc:

Poszukiwacz skarbów
WW+20, US+20, K+10, Odp+20, Zr+30, Int+30, SW+25, Ogd+15, A+1, Żyw+6

Umiejętności:
czytanie i pisanie, nauka (historia), powożenie, otwieranie zamków, nawigacja, rzemiosło (kartografia), pływanie, przeszukiwanie, wycena, sztuka przetrwania, język tajemny (magiczny), wspinaczka, wiedza (trzy dowolne), znajomość języka (trzy dowolne), spostrzegawczość, wioślarstwo

Zdolności:
obieżyświat, wykrywanie pułapek, grotołaz, opanowanie, wyczucie kierunku, wyostrzone zmysły, chodu

Wyposażenie:
koń i wóz, broń jednoręczna, lekki pancerz, łuk lub kusza i 20 pocisków (strzał lub bełtów), trzy worki, wytrychy, plecak, 10m liny, hak, latarnia sztormowa, 10l oleju, wytrychy, łom, kilka map, 100 zk

Profesje wejściowe:
hiena cmentarna, górnik, złodziej, przemytnik, włóczykij, skryba, żak, odkrywca, uczony.

Profesje wyjściowe:
zwiadowca, włamywacz, odkrywca, łowca wampirów, kupiec, uczony

I gotowe.

John5 24-04-2009 20:34

No teraz to co innego ;)
Statystyki lekko przesadzone wg. mnie. Po co mu aż takie rozwinięcie ogłady, walki wręcz i umiejętności strzeleckich? Rozumiem, że często napotykając niebezpieczne stwory taka osoba musiałaby walczyć, ale jednak 20 to nieco zbyt wiele.
Z tego co napisałem powyżej wyłania się też mój główny zarzut. Z podanych statystyk wynika, że jest to profesja lepsza w walce, zwinniejsza i inteligentniejsza od choćby sierżanta, czy rycerza. Więc nie powinno byc do niej dostępu z profesji podstawowych. Przynajmniej w mojej opinii ;)

Z kolei w umiejętnościach dałbym:
powożenie lub pływanie
wspinaczka lub wioślarstwo
nawigacja lub kartografia
Nad tym językiem magicznym też bym się zastanawiał, bo niby skąd postać miała się go nauczyć? Magowie raczej niechętnie udostępniają swoją wiedzę ludziom spoza kolegium.

Chociaż to wszystko może brzmieć jak dość mocna krytyka, to nią nie jest. W skali na 10 dałbym 7 bo rzeczy, które wymieniłem to rzeczy raczej mniej istotne (poza tym awansem z profesji podstawowej) ;)

Komtur 24-04-2009 21:49

Cytat:

Z tego co napisałem powyżej wyłania się też mój główny zarzut. Z podanych statystyk wynika, że jest to profesja lepsza w walce, zwinniejsza i inteligentniejsza od choćby sierżanta, czy rycerza. Więc nie powinno byc do niej dostępu z profesji podstawowych.
Może trochę przesadziłem z WW i US, natomiast w doborze profesji wejściowych jako kryterium brałem pod uwagę naturalność przejścia z jednej profesji w drugą. Z drugiej strony zwykły majordomus co nie wychylił nosa za próg ma +10 do ww i US. Co do dużej ilości umiejętności to poszukiwacz skarbów jest profesją na długi okres grania, taka postać często poświęca całe życie na poszukiwanie jednego skarbu (i nie zawsze go znajduje). A język tajemny magiczny to rzeczywiście trudno się go nauczyć, ale mimo tego fachowiec powinien go znać ze względu na sposób jego badawczej pracy (tajemnicze inskrypcje na ścianach katakumb, starożytne zwoje papirusu, opisy artefaktów w magicznych księgach itp.).
No to tyle mojej odpowiedzi na dzisiaj. Dzięki John5 za bardzo dobrą ocenę.
Myślę nad jeszcze jedną profesją, ale o tym innym razem.

Komtur 29-04-2009 12:16

I kolejna profesja Oprawiacz.

Czym taka osoba się zajmuje? Czarodzieje do wsparcia swych czarów lub przeprowadzania różnych magicznych eksperymentów potrzebują wielu dziwnych komponentów. Jest to fakt powszechnie znany, ale czy szanowany czarodziej któregoś z kolegium będzie się włóczył po bezdrożach żeby zdobyć np. oczy chimery? No raczej nie. I tu wkracza oprawiacz, postać nie będąca magiem, ale znająca się na magicznych komponentach i walce z potworami. Oprawiacz dostarcza czarownikom wszelkich niezbędnych do czarowania składników. Im składnik rzadszy tym wyższą cenę uzyska na rynku magicznych przyborów.

Schemat rozwoju dostarczę w późniejszym terminie.

hanzo 30-04-2009 13:08

Zamiast zastanawiania się nad nowymi postaciami to może lepiej trwożyć otoczką świata gdzie prowadzisz przygody.

Komtur 30-04-2009 14:36

Cytat:

Zamiast zastanawiania się nad nowymi postaciami to może lepiej trwożyć otoczką świata gdzie prowadzisz przygody.
Hanzo to są luźne sugestie, nikogo do niczego nie zobowiązują. Miałem potrzebę podzielić się z kimś nimi i to zrobiłem. Jeżeli komuś ten temat nie odpowiada czytać nie musi, to wolny kraj (przynajmniej mam taką nadzieję).

Yaneks 01-05-2009 13:39

A ja uważam, że nie ma sensu tworzyć profesji ogólnych. Wg. mnie profesje przedstawione w księdze zasad wyczerpują temat profesji dostępnych wszędzie, jako że wszystkie inne zbyt grywalne LUB sensowne, nie będą. Dlatego wydaje mi się, że lepiej (i łatwiej) zająć się profesjami regionalnymi, np. tam gdzie występują nieumarli, nacisk na rozwinięcie cech potrzebnych do walki z chodzącymi trupami itp.

Komtur 01-05-2009 17:29

Cytat:

Dlatego wydaje mi się, że lepiej (i łatwiej) zająć się profesjami regionalnymi, np. tam gdzie występują nieumarli, nacisk na rozwinięcie cech potrzebnych do walki z chodzącymi trupami itp.
Taka profesja już jest, to Łowca Wampirów ewentualnie Łowca Czarownic.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:33.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172