Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-10-2010, 18:21   #1
 
UPlord's Avatar
 
Reputacja: 1 UPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znany
Red face pomoc w profesji

Witam. Zaczne od tego że z RPGami jestem słabo obeznany (tym bardziej w warhammerze) więc proszę do mnie łopatologicznie .W czym tkwi mój problem, otóż chodzi o to że zaczołem interesować sie warhammerem (bo to tego czasu grałem jedynie w neuroshimę) i już na samym początku lektury podręcznik zdziwiło mnie to że profesje się losuje, a puźniej że można je zmieniać. Rozumiem w tym trochę sensu ale nie do końca. To moja pierwsza, przygoda tak na prawdę, z dark fantasy i zanim zaczołem czytać o tej grze w głowie miałem wizje bohatera- kapłana bojowego z chowańcem i długą kosturą za broń. Lecz niestety podręcznik nie opisuje niczego takiego . Czy wy jako doświadczeni gracze mogli byście mi doradzić jaka rasa, klasa podstawowa i zaawansowana odpowiadała by temu opisowi??
 
UPlord jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 18:57   #2
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Nie przypominam sobie, żeby w Warhammerze były w ogóle chowańce. Jak idzie o profesję, to moim zdaniem Akolita->Kapłan->Wybraniec Boży. Za bóstwo bym wybrał Sigmara, albo Ulryka (najbardziej bojowe). Ew. możesz też zacząć od jakiejś bojowej profesji, żeby sobie Walkę Wręcz rozwinąć ładnie i dostać zdolność "Broń specjalna (dwuręczna)", a dopiero później za 200 PD przeskoczyć na Akolitę.
Pamiętaj, że często MG wyraża zgodę na wybór profesji startowej, a nawet jeśli nie, to po ukończeniu wylosowanej możesz zapłacić 200 PD, żeby zmienić na dowolną profesję podstawową.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 19:10   #3
 
UPlord's Avatar
 
Reputacja: 1 UPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znany
Wielki dzięki za pomoc. A czy według ciebie coś takiego jak kostura z ostyrm zakończeniem ala postawiona na sztorc kosa (tylko że z krutszym ostrzem) jest zgodna z konwencją tego maga o którym mi powiedziałeś ??
 
UPlord jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 20:16   #4
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Więc tak możesz mieć kosę szczególnie gdy zagrasz Magiem z kolegium śmierci wyznawcą Morra, zresztą posiada on nawet czar tworzący taka magiczna kosę. Kapłani nie mają chowańców, acz chowańce w warhammerze występują opisane są w dodatku do II edycji Królestwa Magii lecz mogą mieć tylko czarodzieje.
Proponuję więc dla ciebie czarodzieja kolegium śmierci ich laski to często ozdobne kosy i potrafią tworzyć chowańce. Czyli schemat rozwoju uczeń czarodzieja, wędrowny czarodziej itd.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 20:23   #5
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
To nie jest konwencja maga, tylko moja propozycja. Przede wszystkim nie musisz grać stereotypową postacią, wykonaną wg. tej samej matrycy co setka takich samych. Jeśli Ci się idea podoba i nie kłóci się z realiami, to czemu nie? W świecie Warhammera nie widzę przeciwwskazań, żeby kapłan czy mag używali dowolnej broni jaka im przyjdzie do głowy, zakładając, że dadzą sobie z nią radę (wiesz, w większości nie są wystarczająco wyćwiczeni). Odpowiedz sobie tylko na pytanie, skąd wytrzasnęli akurat coś takiego. Nie wiem, czy należy to uznać za włócznię, czy co, czy istniało coś takiego w rzeczywistości.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 20:26   #6
 
UPlord's Avatar
 
Reputacja: 1 UPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znanyUPlord nie jest za bardzo znany
Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o zwierze jakieś, no np. skoła, ale jak czytam właśnie księge zasad do widzę że nie będzie z tym większych problemów . A co do kosy, to też nie o to mi chodzi. To ma być coś takiego jak kij o długosći 1,5m zakończony takim ostrym 30cm pół księżycem.
 
UPlord jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 20:29   #7
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
To o czym mówisz zwie się berdyszem i może być spokojnie brane jako halabarda czy coś podobnego drzewcowego.

A poza tym, to temat o profesjach a także temat przeznaczony na różne takie pytania już jest, nawet przyklejony...
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-10-2010, 20:54   #8
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Komplikujesz owszem mogą z dowolna bronią jak i magowie, też nikt im nie zabrania paradować z halabardami, lecz pewne bronie niejako przypisane są dla wyznawców danego boga np trójząb Manan, młot Sigmara, miecz Vereny.
Kosę zaś uznaje się za broń dwuręczną więc wymaga dodatkowego atutu biegłości w broniach specjalnych: dwuręcznych których to kapłani przeważnie nie mają. Mogą jeśli zgodzi się MG wykupić taki atut pomimo braku w schemacie rozwoju za 200PD.
Chowańców kapłani nie posiadają lecz od czego tresowane zwierzęta, w zależności od ilości PD jaką daje na początek twój MG można naprawdę różne postacie stworzyć.
Np wyjść od chłopa, poprzez akolitę i kapłana, wtedy dzięki odpowiedniemu doborowi miejsca urodzenia i umiejetności można niezłego tresera stworzyć,a wtedy o tresowane zwierzęta już łatwo.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 18-10-2010 o 20:58.
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2010, 16:34   #9
 
Bothari's Avatar
 
Reputacja: 1 Bothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumny
1. Warhammer opiera się na postaciach początkujących. Ma schemat od zera do (czasem) bohatera (a częściej trupa). Podstawową profesją (bo o to pytasz jak rozumiem) dla przyszłych kapłanów jest akolita. Potem wybierzesz sobie kapłana, jak go skończysz dorzucić do tego żołnierza/najemnika/weterana i będziesz miał wymiatacza o którego ci chodzi. (pod katem mechanicznym)

2. Kapłani chyba w żadnych systemie nie mają chowańców, bo to domena magów. Tak jak napisałeś w drugim poście - prędzej towarzysza zwierzaka. Dokładnie poczytaj sobie najpierw o bogach, bo kapłan i jego zwierzak muszą być dostosowani do wyznania. Ogólnie to przychodzą mi tu do głowy Tall oraz Ulryk.

3. Uzbrojenie twojego kapłana ja bym początkowo uznał za kij. Bo taki półksiężyc osadzony poprzecznie na drągu ma kiepskie właściwości bojowe. Gdy zostanie już tym żołnierzem to bym mu to przekwalifikował na włócznie, jeżeli nadal by z tym latał i trenował. Biorąc ten kształt uznałbym, że to kapłan Talla.

Przyjemnych sesji.
 
Bothari jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2010, 21:09   #10
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Jeśli chcesz tworzyć kapłana nastawionego na walkę czyli kapłana bojowego, swoją drogą zapożyczenie z D&D, to musiałby to być kapłan Sigmara, Urlyka, Myrmidii inne kulty nie posiadają kapłanów bojowych w czystym tego słowa znaczeniu.
Czyli rozwój akolita - kapłan - wybraniec boga - arcykapłan.
Reszta zależy od MG czy np. dopuszcza zasady o pochodzeniu postaci z konkretnego miejsca ilu PD otrzymuje się. Bo to wszystko zależy od MG jeśli prowadzi początkująca drużynę w kampanie od początkujących drużyn to tylko jedno rozwiniecie tzw wolne. Jeśli jedna dołącza do już zaawansowanej drużyny postać to najczęściej daje ileś tam rozwinięć do wykorzystania np. lekko zaawansowanej drużynie daje się często 16 rozwinięć.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:23.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172