|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-09-2010, 22:45 | #1 |
Reputacja: 1 | Jak zrobić postać do Warhammera (Druga edycja) Krótki i prosty kurs korzystania z jednego z najfajniejszych narzędzi skrytych w odmętach internetu. Nie potrzeba żadnych podręczników, znajomości angielskiego, ani samego systemu. Od wieków do wszystkich młotkowych sesji z tego korzystam, więc się wreszcie podzielę 1. Wchodzimy na stronę www.malleus.dk 2. Na górze po lewej wybieramy "Go to Malleus WHFRP" 3. Klikamy na listwę "Character Generator" 4. Na górze wybieramy polską flagę 5. Rejestrujemy sobie konto (bezpłatne i bez reklam, potrzebne, by postać została zapisana na później). Jak nie chcemy się rejestrować, to postać zostanie zapisana tylko do zamknięcia strony, co czasem starcza. 6. Po zarejestrowaniu logujemy się na swoje konto. 7. Na samym dole strony możemy zaznaczyć, z których dodatków chcemy korzystać przy tworzeniu postaci. Warto wcześniej zapytać o to MG. Gdy nie wybierzemy żadnego, wyświetli nam tylko profesje z podręcznika podstawowego - czyli te najmniej udziwnione. 8. By zacząć tworzyć postać wybieramy jedną z pięciu dostępnych ras (prawie nigdy nie można grać ostatnią - Skavenami) i klikamy na boczną kulkę reprezentującą płeć postaci, którą chcemy stworzyć. 9. Otwiera nam się docelowa karta postaci. Podzielona jest na trzy ramki (na screenie widać tylko dwie górne). Ramki to kolejno: - Ogólne informacje o postaci plus startowe cechy i startowy przydział zdolności i umiejętności (zależnych od rasy) - Rozwinięcia cech, umiejętności i zdolności zależne od wybranej profesji - Ekwipunek Zajmujemy się nimi po kolei. 10. Dajemy "Edit" w pierwszej ramce od góry. I znowu mamy trzy ramki. - W pierwszej możemy sobie wszystko sami uzupełnić albo dać reroll, by nam rzucił. - W drugiej mamy startowe cechy. Tu znowu możemy dać reroll, by komputer rzucił za nas. Jeśli znamy system i wiemy jakie wartości możliwe są u poszczególnych ras możemy sobie też wypełnić manualnie (jeśli MG pozwala). - W trzeciej ramce mamy zdolności, które dostajemy na starcie w zależności od wybranej rasy. Tam gdzie jest "must select all" wybieramy wszystkie, tam gdzie "must select 2" dwie dowolne itp. Na dole mamy jeszcze pola "dodatkowe zdolności" i "dodatkowe umiejętności", ale tych zazwyczaj nie ruszamy. Służą one do modyfikacji dodatkowych, niezgodnych ze standardowym tworzeniem postaci. Gdy wybierzemy już wszystko, co trzeba, dajemy na dole (albo na górze) Accept (przy zielonym symbolu) i wracamy do strony głównej karty postaci. 11. Teraz pora na wybór profesji. Klikamy na listę profesji (tam gdzie jest akolita) i wybieramy pasującą nam propozycję. Potwierdzamy wybór zielonym ptaszkiem obok. 12. Następnie trzeba będzie wybrać niektóre z umiejętności i zdolności wybranej przez nas profesji. By to uczynić klikamy na jej fioletową nazwę (koło "0xp"). Tym samym przechodzimy na stronę profesji. Tutaj ekran podzielony jest na dwie części. W jednej mamy tabelkę cech (z okienkami +0), w drugiej listę zdolności i umiejętności. Jeśli MG w rekrutacji napisał, że na starcie mamy jakieś dodatkowe punkty doświadczenia, to możemy je tutaj od razu wydać. Jedno "+5" albo "+1" kosztuje 100pd. Jeśli nawet MG nic o tym nie wspomniał, to jedno takie rozwinięcie mamy w standardzie za darmo. Druga część ekranu to umiejętności i zdolności. Widzimy tu już te, które zyskaliśmy na samym początku procesu z rasy, ale i nowe, które możemy dostać z profesji (pod "nowe umiejętności" i "nowe zdolności)". Tam gdzie jest required to complete musimy wybrać wszystkie dostępne. Jeśli jednak jest "x required to complete" to możemy wybrać tylko "x" z dostępnych. Jeśli mamy not required to complete, to wybieramy jedną z pozycji oddzielonych od innych poziomymi kreskami. Gdy już wszystko tu zrobiliśmy, dajemy znowu Accept i wracamy na główną stronę karty postaci. Teraz koło nazwy profesji zobaczymy liczbę wydanego doświadczenia (xp). W standardzie powinno być 0xp. Bo jedno rozwinięcie, które wzięliśmy jest za darmo. Jeśli robicie postać standardowo (bez dodatkowych xp od MG), a wyszło więcej niż 0xp, to pewnie popełniliście gdzieś błąd, wybierając za dużo zdolności, umiejętności albo rozwinięć. UWAGA: W niektórych profesjach niestety jest błąd. Jeśli w danej profesji było na przykład 2 required to complete (albo więcej), to możecie wziąć dwa, ale niestety tylko jeden policzy wam jako darmowy, a za drugi doda już XP. W takich sytuacjach nie kierujemy się zasadą "0xp". Na głównej stronie mamy teraz też kolumny Umiejętności/Zdolności i Nowe umiejętności/ Nowe zdolności. To pierwsze to to, co już ostatecznie postać ma, to drugie to to, co było do wyboru, ale wybraliście coś innego. Tego nie macie. 13. Na głównej stronie karty postaci mamy ostatnią, trzecią ramkę z ekwipunkiem. Tu już wszystko zależy od tego, czy MG pozwolił wam dobrać sobie dowolnie sprzęt, czy musi być taki, jaki przynależny jest profesji. Jeśli to drugie, to generator wam nie pomoże, bo tych danych tu akurat nie ma. Jeśli jednak wiecie co jest potrzebne, to możecie wszystko dodać do postaci, a generator podpowie wam odpowiednie statystyki sprzętu. Gdy WSZYSTKO jest już gotowe. Dajecie ACCEPT na samym dole głównej strony karty postaci. Jeśli macie zarejestrowane konto, to ta postać zostanie zapisana na serwerze i logując się, będziecie mieli zawsze do niej dostęp. W przyszłych odcinkach rozwój i awansowanie postaci. Jakby były jakieś pytania, to proszę pytać w temacie. Się zrobi FAQ Ostatnio edytowane przez Tadeus : 10-09-2010 o 10:47. |