Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-05-2013, 20:27   #31
VIX
 
VIX's Avatar
 
Reputacja: 1 VIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumny
Cytat:
Miałem oba języki w szkole. Tutaj pewnie rzecz rozbija się o to co uważasz za 'nie tak skomplikowany', i ile lat sam się go uczyłeś.
...ot, nie uczyłem się go ani w ząb w szkole, ale przeszedłem ciekawą szkołę tego języka w praktyce u mieszkańców hrabstwa Leitrim, taki tam epizod... może to kwestia przyswajania, ot co dla jednych proste dla drugich trudniejsze. Znam niemców co za grosz po polsku nie potrafią mówić choć na ziemi polskiej prowadzą interesy, a znam i włochów co przyjeżdząją na wakacje do polski i mówią świetnie... kwestia obycia i zdolności pewnie.

Cytat:
Czemu pasuje do demonologów? Bo nie jest polski? Bardziej do druidów, jako język tajemny warhowych hedge witchy itp.
Czy to pytanie retoryczne jest? Tak czy inaczej. Co do czarodzejów ''zielonych'' tradycji to gealic pasuje bardzo dobrze, ale sprawa wtedy sprowadzałby się tylko do nich, a to mały procent jest całej gry, o wiele mniejszy niż demony, demonolodzy, chaos itp. itd. Skala macro zawsze ponad micro jest. Wyjątki i mniejszości nie interesują nikogo w skali całego uniwersum, dla takich są inne reguły, 'wyjątkowe'. Czemu jednak pasuje do demonologów? Pewnie dlatego że jego wymowa, jak sam pewnie wiesz, jest bardzo 'płynna' kiedy mówi tym językiem ktoś kto go zna lub ewentualnie odczytuje go ktoś z zapisu fonetycznego. Takiego ciekawego wydźwięku trudno szukać w języku polskim, gdzie akcent jest na inną sylabę...a że o braku tajemniczości nie wspominając dłużej.

Cytat:
Gdzie znajdę informacje o języku demonów w Warhu i o tym, że żaden śmiertelnik się nim nie posługuje? Co do genericowych systemów, w takich dedekach język demonów jest w zasięgu pierwszopoziomowej postaci.
Tu można by użyć uniwersalnej tarczy społecznej jaką jest zasada że ' nie wszystko jest w podręcznikach zawarte'... i to niestety fakt jest. Zakładając logicznie, że można języka demonów się nauczyć trzeba by mieć umysł który może to pojąć, co jakby wyklucza się z samej zasady o demonach, ich naturze, przywoływaniu, odsyłaniu, etc. taka osoba musi być szlaona i w myślach pokrętna, gdyż rozumienie samego języka demonów nie daje tylko umiejętności mowy i pisma, ale i rozumienia pewnych zasad rządzących taką naturą ( jak to ze wszystkimi językami jest ), tak więc, taka postać jest dobra na NPC'a albo do zabawy grupą kaośników. Jeśli jednak chcesz powiedzieć że skoro czegoś nie ma w podręczniku to znaczy że tego wogóle nie ma ( a tak wynika z twojego zdania ), to znaczy że mocno trzymasz się kanonu i ja to rozumiem, ale nie podążam tym tropem.

Cytat:
Łał.
... no cóż, nie każdy 'pyka' w gierki komputerowe. Już lata temu poświęciłem rozsądnie czas który mógłbym zmarnować na gry komputerowe, na inne hobby, oraz bardziej socjalne rozrywki. Szczerze to nie widzę w tym nic dziwnego czy złego... każdy robi to co lubi. Jeśli gram sobie w rpg twarzą w twarz i PBF'y to musze też w Baldura? Hehehe. To było pytanie retoryczne oczywiście.

Cytat:
Łacina pasuje na języki magiczne
Na to pytanie odpowiedziałem już wcześniej. Sprawdź mój poprzedni post. Dodam jedynie że mało kto teraz łacinę połączy z kościołem czy rzymem w 'pierwszym' skojarzeniu. Tu przyjdzie raczej medycyna i prawo...choćby dlatego że większość studentów, niezależnie od kierunku studiów, gdzieś tam o chemię, fizykę czy prawo zahaczy, tak to jest... ergo... łatwiej jest mi/nam użyć na potrzeby gry, języka 'martwego' o tajemniczym brzmieniu, ale znanego nam pobieżnie niż, języka arabskiego, suahili czy pandżabi... bo ilu jest graczy rpg którzy je znają...procentowo? Nawet niezależnie od konkretnej odpowiedzi wiem jedno, niewielu! W grze nie chodzi raczej o to co pasuje bardziej terytorialnie czy historycznie do danego rodzaju magii, bo nie o tym tu mowa, sprawa idzie o to co lepiej brzmi a zarazem jest nam znane jako tako i co nie wymaga wielogodzinnych studiów. Łacina sprawdza się tu świetnie... zresztą posty mówią same za siebie. Wystarczy przejrzeć kilka sesji na LI i odpowiedź gotowa... ludzie wybierają łacinę domyślnie, na języki magiczne i mroczne. Fakt, robią różne 'przeróbki' i wariacje, ale bazą wciąż jest łacina.

Cytat:
Metagra to ślepa uliczka. Gracz używający własnej wiedzy gdy jego postać nie ma żadnych informacji o danej dziedzinie(setting średniowieczny vs. rozszczepianie atomów, brak odpowiedniego skilla - doktor medycyny odgrywający szczurołapa próbuje zoperować rannego towrzysza tłumacząc że to prosta procedura) to nie jest dobry gracz. Odgrywając warhammerowego uczonego lubię bazować na ogólnej wiedzy dostępnej we wczesnym Renesansie razem z zabobonami i błędnymi wnioskami, bez względu na to ile mam doktoratów i publikacji.
Źle mnie zrozumiałeś lub może ja się źle wyraziłem. Użyłem tu raczej skrótu myślowego...teraz wyjaśnię o co mi chodziło bo chyba zbyt dosłownie to zabrzmiało. Mowy o tym by szczurołap operował rannego bazując na własnej, realnej, wiedzy jest niedorzeczna. Tego nikt nie stara się powiedzieć. Mowa raczej o systemach osadzonych w naszych czasach i przyszłości. Te futurystyczne systemy, jeśli bazują na tych samych podstawach naukowych co nasz realny świat, też się zaliczają... gdyż panują tam te same zasady rządzące światem. Grafik komputerowy świetnie zagra hackera czy innego netrunnera, student 'lubelskiej dziennikarki' świetnie wpasuje się we wszelkiej maści reportera czy detektywa, a chłopak który pracuje jako konwojent dla sieci łódzkich banków, jest doskonałym ochroniarzem czy żołnierzem. Fakty są takie że niezależnie jaką postacią grasz to zawsze jest tam cząstka tego co robisz w 'realu'. Dobry obserwator dość szybko wywnioskuje z twojej postaci i gry kim możesz być, jaki zawód reprezentujesz...nawet bezrobotnego da się 'wyczaić'... tak to już z ludźmi jest. Jeśli chcesz grać dobrze to graj kimś kogo znasz...najlepiej siebie Zasadniczo jeśli chłopak który lubi sztuki walki, strzelanie i sztukę przetrwania, słabo sprawdza się jako niziołek - kucharz... można próbować, ale osobowości nie oszukasz.

Jak byłem w szkole średniej to graliśmy wszystkim, jak popadnie, jak leci. Wraz z kształtowaniem się naszej osobowości, kształtujemy także osobowości naszych bohaterów, tak też zyskują oni pewne wady i zalety. Jeśli więc lekarz na stażu nie może przeprowadzić operacji gdyż jest szczurołapem to niech zagra cyrulikiem/medykiem...tak będzie lepiej. Ta zasada nie dotyczy PBF'ów jako że tu każdy wspomaga się 'wujkiem google' i każdy jest naukowcem, lekarzem i żołnierzem, ekspertem od wszystkiego. Jednak gdy dochodzi do gry twarzą w twarz to sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Wszystko zależy od tego na jakim poziomie i w jaki sposób chcesz grać. Ja jestem otwarty na każdy sposób gry...ale cenię sobię jakieś wyzwania i fajnie jak grupa przedstawia jakąś więcej wiedzę niż tylko tę która pochodzi z rzutów kostką. Dodaje to elastyczności grze, pewnego ducha który sprawia że sesja zamienia się w super opowieść.

Zresztą K.D. muszę dodać że rozmowa zaczyna przypominać ping ponga tutaj między nami, a do szermierki słownej nie chce mi się wdawać, i tak mam mnóstwo innych spraw i tekstów do napisania. Jedziemy 'off topowo' i tak trochę 'między nami' tylko, to nie jest w dobrym guście. Jeśli bardzo zależy ci na wymianie poglądów to musimy otworzyć nowy temat bo nas wurzucą stąd z ostrzeżeniami, a tego nie chcę... bo po co? Toteż siedzę już cicho i się nie wypowiadam, chyba że na temat języka nekromantycznego. Rozumiem że ostatnie słowo do mnie należeć nie będzie, zatem czekam w ciszy na kontrę... i ciszą ją skontruję.

Pozdrawiam.
 
VIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-05-2013, 21:23   #32
 
K.D.'s Avatar
 
Reputacja: 1 K.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumny
Cytat:
Zresztą K.D. muszę dodać że rozmowa zaczyna przypominać ping ponga tutaj między nami, a do szermierki słownej nie chce mi się wdawać, i tak mam mnóstwo innych spraw i tekstów do napisania. Jedziemy 'off topowo' i tak trochę 'między nami' tylko, to nie jest w dobrym guście.
Trochę gimnastyki mentalno-werbalnej co najmniej raz w tygodniu poprawia krążenie, pamięć i pracę jelit.

Cytat:
Rozumiem że ostatnie słowo do mnie należeć nie będzie, zatem czekam w ciszy na kontrę... i ciszą ją skontruję.
Przykro mi że masz o mnie takie zdanie
 
__________________
"Uproczywe[sic] niestosowanie się do zaleceń Obsługi"

Ostatnio edytowane przez K.D. : 14-05-2013 o 21:52.
K.D. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-05-2013, 22:19   #33
VIX
 
VIX's Avatar
 
Reputacja: 1 VIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumny
... no co Ty K.D. tylko se tak tam żartowałem. Zwracam honor. Najlepiej wychylić butlę i po nekromancku gadać wtedy.
 
VIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-05-2013, 22:30   #34
 
K.D.'s Avatar
 
Reputacja: 1 K.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumny
Jak już wspominasz o nekromantach, to do nich dopiero pasuje łacina. Starożytny, martwy język, quasi-naukowe niby-religijne (i do religii, i nauki łacina jak znalazł) rytuały, patologiczna wręcz obsesja na punkcie śmierci Rzymian jak i ludzi żyjących w wiekach średnich, totentanz, halucynacja, hemoglobina, dwutlenek węgla, taka sytuacja.
 
__________________
"Uproczywe[sic] niestosowanie się do zaleceń Obsługi"
K.D. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-05-2013, 23:17   #35
VIX
 
VIX's Avatar
 
Reputacja: 1 VIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumny
Zgadzam się w stu procentach z Tobą. Co do rzymskich wierzeń jak i co do wieków średnich, szczególnie rzymianie byli mocno pokręceni na punkcie religijnym.

Zatem, tak jak w temacie o nekromantycznych językach. Łacina jest super dla nekrusów, tylko że GW zarezerwowało ten język, jego mutację, dla potrzeb języka klasycznego/magicznego. Oczywiście można stworzyć swojego 'mutanta' łaciny i do nekroldowania wykorzystywać. Ja tak robię ostatnio ( wznowiłem ostatnio, stosowałem od czasów niepamiętnych ) i wydaje się działać
 
VIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-06-2013, 16:04   #36
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
nie chce psuć wam zabawy, ale
- Łacina to język Klasyczny
- Islandzki najbardziej podobny do Norskiego
- Starogermański to Reikspiel (Staroświatowy)
co do języków południa każdy wie
- Francuski - Bretonnia
- Włoski - Tilea
- Łamany Angielski/Polski - Orkowy

Jeśli już chodzi o mowę używaną przez magów przed wszystkim język demoniczny i mroczna mowa (które są dwoma osobnymi)

NIE MAJĄ one odpowiednika w naszym świecie
Demoniczny jest nie z tego świata, to język demonów
Mroczna Mowa z drugiej strony to język ludzi z północy (Norweski, Szwecki?), który został w dużej mierze wzbogacony przez Demoniczny więc też nie ma odpowiednika.

Reasumując

Klasyczny - Łacina
Demoniczny - NIE MA/ po prostu chrząkaj
Mroczna Mowa - Skandynawskie + chrząkanie

W podreczniku do WFB 7 ed Wojownicy Chaosu, znajduje się Mroczna Mowa
 
__________________
Man-o'-War Część I

Ostatnio edytowane przez Baird : 17-06-2013 o 16:15.
Baird jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-06-2013, 17:22   #37
VIX
 
VIX's Avatar
 
Reputacja: 1 VIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumny
Wybacz Baird, ale muszę ja ci popsuć troszkę zabawę

Tak jak już stoi w podręczniku do WH, ustanowione przez GW i ustalone przez nas - łacina to klasyk ( Lingua Praestantia ) - to oczywiste jest, ty to wiesz i każdy z nas oczywiście też. Jednak trzeba dodać że język klasyczny występuję jedynie w piśmie... nikt nie mówi klasykiem w WH.

Jednak jeśli idzie o jezyk norsmanów i staroświatowego, to nie mogę się z tobą zgodzić, zresztą podręcznik sam to nam, poniekąd, tłumaczy, logika też... i tak:

Język islandzki dał zaczątek norweskiemu ( norskiemu ) - ( wiadomo, islandzki, najstarszy język, a jego kroniki datowane są na 10k lat wstecz - Sagi - choćby Volsungakavida en nyja i ogólnie pisma eddy starszej [Eu... coś tam o tym wiem, dodam że mój nick jest prawdziwe islanldzki i nie jest to khazadzki imię, a faktyczne imię i nazwisko z reykjavikskiego patriarchatu ] - bo przecież nie wprzód )

ale...

jeśli reikspel byłby oparty na starogermańskim ( co wydaje się logiczne ) to przedstawiciele norski i cesarstwa, nie mogłiby się dogadać, a podręczniki mówią o podobieństwach języka... a przecież starogermański pochodzi z grupy indoeuropejskiej jako język pra' podobnie jak węgierski, ta sam grupa, inny okres historyczny.

Zatem język norweski i niemiecki musiałby być podobne, a nie są, norski i reikspel też nie...a przeciez GW wyjaśnia - '' Większość języków Starego Świata wywodzi się ze wspólnego starożytnego narzecza, choć w ciągu wileu wieków różnice pomiędzy poszczególnymi dialektami doprowadziły do powstania odrębnych języków ''. Wiadomo GW zrobiło ten wybieg po to by gracze/NPC mogli latwiej się dogadać między sobą... ale daje to tez podstawy do tego by sądzić że wszystkie jezyki bazuja na łacinie ( np. tak jak z niemickim/reikspel = wpływ włoskiej łaciny, z czasem przekształconej ).

... no i najwazniejsze. GW napisało artykuł o tym że w norsce mowi się językami bazowanymi na duńskim, norweskim i szwedzkim, co ma odzwierciedlać podział na plemiona norsmanów... aeslingów, bjornlingów, skealingów, vargów, sarlsów, grealingów - niekoniecznie w tej kolejności i z podziałem dialektów. Zatem jezeli twórcy gry mówią że to są odwzorowania tych języków to nie wypada mówić inaczej... choć oczywiście każdy może sobie interpretować grę na swój sposób i zmieniać wedle woli. Na to twórcy tez pozwolili

Francuski i Włoski...wiadomo, podstawa do Bretońskiego i Tileańskiego. Tak jak piszesz, ale to ogólnie wiadome z podstawki jest.

... ale orkowy = łamany angielski/polski??? przecież GW ustanowiło orkowy język ( Orrakh ) i język goblinów ( Ghazkhak ), hobgoblinów ( Harghazhakh ) i pokazało jego przykłady po czym wytłumaczyło że te języki opierają się na idiomach i tak język orków ma zniekształconą formę języka ogólnie przyjętego na danym terytorium przez rasę dominującą i cywilizowaną. Dlatego te śmieszne gadki w stylu : czachy gupowatych ludzikóf to wersja dla nas. Fabularnie jednak, ork mówi w zniekształconej formie riekspela jeśli żyje i wojuje na terytorium cesarstwa... ork bretoński bedzię mówił zniekształconą formą bretońskiego. Orki mogą dogadać się jedynie ze sobą, jeśli pochodzą z różnch terytoriów, a jak się nie dogadają to się zabijają.

Wyjątek stanowią dzikie orki ( hahahah, a które są nie dzikie? )... te mówią spaczoną formą Waaagh! ... znaną tylko im samym. Dlatego też orki nie mogą mówić łamanym angielskim czy polskim.

Mroczna mowa to faktycznie spaczone języki norski... i najlepiej chyba wyszedł by tu w użyciu język fiński... bo choć skandynawski jakby to zupełnie z innej grupy jezykowej i brzmi jak...jak... no cóż jak fiński lub estoński lub...Mroczna Mowa.

P.S. ... a skoro w języku klasycznym się nie mówi, to nadaję się on jak znalazł dla nekromantów, jako jeden z wariantów... wszak już wspomniałem... najlepiej bazowac na tym o czymś coś tam już wiemy... a islandzkim/norweskim/szwedzkim/duńskim - gadłowym trudno mówić ... lepiej po polsku ... a na czarną magię? brac łacinę i sobie nie utrudniać życia. Chyba że ktoś lubi po dod górkę... ja lubię
 
VIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-06-2013, 19:38   #38
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
Twe argumenty trafne i zgadzam sie z wiekszoscia z nich

JEDNAK
nie uwazam ze lacina to jezyk nekromantow, z prostej przyczyny, historii nekromancji

Zakladam ze jak i ja, tak i ty oraz wiekszosc osob na forum wie skad sie nekromancja wziela. Dla tych co nie wiedza, w szybkime skrocie

Dawno dawno temu byl Nagash, nagash spotkal Druchii, Druchii nauczyly go Dhar, Nagash uzyl Dhar by zyskac niesmiertelnosc, nagash stworzyl eliksir zycia, wampiry wypily eliskir...bla bla bla kto chce wiedziec wiecej ten niech kupi LIBER NECRIS

w kadym badz razie, ja osobisie sobie rozumuje, ze skoro ojciec nekromancji, pierwszy i najwiekszy nekromanta byl z nekrarhy, to czary nekromanckie powinny byc w jezyku tego kraju, lub w jego bastardyzowanej wersji.

Tu nasuwa sie pytanie, czym jest Nekrahanski i jak brzmi.
A to juz sprawa dla Egiptologa, choc kazdy inny jezyk z bliskiego wschodu tamtego okresu tez sie nada, Akadyjski byl jezykiem miedzynarodowym w tamtych czasach tu na ziemi wiec polecam ten jako ogólny, choc Hetycki czy Asyryjski tez daja rade

Wiem, ktos zaraz powie ze to jezyki martwe i nikt nimi nie operuje, a to nie prawda jest, jesli dobrze sie poszuka to znajdzie sie.

Jako dodatek powiem tylko ze w lacinie dzisiaj tez sie mowi, jesli tylko sie nauczy
 
__________________
Man-o'-War Część I
Baird jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-06-2013, 19:59   #39
VIX
 
VIX's Avatar
 
Reputacja: 1 VIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumnyVIX ma z czego być dumny
Zgadza się Baird. Z małym ale, bo w Imperium jest dwóch...dobra trzech wielkich Nekrusów. Drachenfels, Heinrich Kemmler i von Carstein. Wszyscy pobrali z wiedzy z Khemrii ( Nekrarchy )... to było na bank w językach podobnych bliskiemu wschodowi/afryki. Tyle się zgadza...ale i wszyscy ( Kemmler i von Carstein, na pewno, bo mieli uczniów ) nauczali innych, można więc przyjąć że powstało mnóstwo ksiąg z ich podpisem, z których obecni nekromanci się uczą...ale raczej nie w języku nekrarchów, tylko pewnie w języku magicznym/klasycznym - podobnemu łacinie. Dlatego księgi z Khemrii byłyby takie wartościowe i wręcz artefaktyczne ( atlasy ciał, zwoje arabskich alchemików, itd. )

Dodam że pisząc o nekrusach, miałem na myśli demonologów... ale jakoś napisałem co innego... zdarza się

Twoje założenia, Baird, są jak najbardziej słuszne... ale w grze, aby już posługiwać się jakimś językiem obcym, a tajemniczym , najlepiej jest łaciną... bo jak Ty, ja i inni zauważyli... to język martwy (?), ale wciąż nauczany i znany... jest podstawą wielu obecnych języków.

Chodzi mi tylko o to że jak już używać do magii/nekromancji/demonologii, jakiegoś języka to tego chyba najlepiej - bo kto będzie sobie głowę łamał językami północnej afryki czy bliskiego wschodu... to by było mało grywalne raczej.
 
VIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-06-2013, 15:11   #40
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
A jak ktoś nie zna łaciny tudzież innego języka obcego to zawsze może język wymyślić lub skorzystać z wymyślonych już (esperanto). Twórca tematu szukał języka na potrzeby rytułałów co już znacznie ułatwia - można iść na żywiół lub stworzyć kilka słów, których zmieniałbym kolejność w trakcie magicznego zaśpiewu. A jeśli ktoś chce prowadzić przy drużynie konwersacje z demonem używając języka obcego to trzeba pamiętać o tym, aby i Mistrz Gry go zrozumiał. Z drugiej strony to czy język brzmi demonicznie czy też nie w sporej mierze zależeć będzie od intonacji - przeciągły, dudniący głos, zdania przerywane nieartykułowanym bełkotem to klucz do fajnego odgrywania języka demonów. Jak ktoś ma wprawę to bez problemu wykorzysta język angielski do tego celu.
 
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172