Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-10-2005, 09:35   #1
 
LMGray's Avatar
 
Reputacja: 1 LMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnieLMGray jest jak niezastąpione światło przewodnie
Teczka LMGray-a: Zielnik

Zielnik Starego Świata





Brudzistopa (trawa)
Opis: Długie, trawiaste łodygi z białymi, wełnistymi kwiatami
Dostępność: Przeciętna, jesień, bagna.
Cena: 6/- | 1ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 5 dni
Przydatność: 3 dni
Umiejętności: -
Testy: -
Działanie: Roślina zawiera silny narkotyk powodujący (lub wymuszający) sen. Czas, liczony w godzinach, spędzony we śnie jest równy 6 x (liczba dawek wziętych). Osoba budzi się odświeżona i wypoczęta, jednak nie jest w stanie spamiętać niczego, co zdarzyło się w ciągu ostatnich 3 godzin przed zażyciem narkotyku.

Czarne Ziele
Opis: Przywiezione do Starego Świata przez elfy z Ulthuan, w elfim jest nazywany Saelisath, co dosłownie znaczy "mroczny". Czarny kwiat z ciemnozielonymi łodygą i liśćmi.
Dostępność: Niewielka, lato, łąki (tylko w okolicach Marienburga).
Cena: 3ZK | 6ZK.
Stosowanie: Wywar
Przygotowanie: 2 miesiące warzenia
Przydatność: 3 tygodnie
Umiejętności: Chemia & Warzenie trucizn
Testy: INT
Działanie: Czarny Ziele jest magicznie stworzoną rośliną, wszystkie wrażliwe na magię stworzenia są świadome obecności korzeni w okolicy. Zwierzęta z niewyjaśnionych powodów ich unikają. Roślina została stworzona przez jednego z wysokich kapłanów Kultu Rozkoszy, zanim został on wyklęty w Ulthuan. Kapłanowi udało mu się zbiec do Starego Świata, jednak nie udało mu się zmylić pogoni i został wkrótce zabity. Przed śmiercią zdołał posadzić próbki swego projektu na bagnach wokół Marienburga. Tam ziele rozwinęło się i stamtąd przeszło na większy obszar.
Jeżeli wywar zostanie wypity przez używające magii istoty uwolni nagle dławiącą energię magiczną o sile równej Poziomowi Mocy czarodzieja (jest to wartość, którą on „wchłania”). Dzięki tej roślinie Punkty Magii czarodzieja mogą przekroczyć wartość maksymalną. Niestety, istnieją również mroczne strony używania tej rośliny. Jest ona uzależniająca i istnieją poważne skutki uboczne. W godzinę do trzech po wypiciu wywaru osoba stanie się oszołomiona, później doświadczy trwającego przez około 3 godziny uniesienia, później przyjdzie depresja. WSZYSTKIE procentowe charakterystyki są zmniejszane o 15%. Na początku używania roślina nie ma opóźnienia pomiędzy uwolnieniem energii a uniesieniem, później skutki działania subtelnie się zmieniają.
Typ: Stymulacyjny
Uzależnienie: 30
Nałóg: 30
Przedawkowanie: 10
Czas: 1k3
Liczba dawek do uzyskania efektów ubocznych: 10 + 1k10
Efekty uboczne: Bezpowrotna utrata 5% jednej z podstawowych charakterystyk
Przydatność: Pitny wywar

Czarosen
Opis: Pomarańczowe, niewielkie łodygi, mało liści.
Dostępność: Mała, zimą, góry.
Cena: 7ZK | 14ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 4 tygodnie
Przydatność: 1 tydzień
Umiejętności: Chemia
Testy: -
Działanie: Spożywana przez czarodzieja, wbrew swojej nazwie nie powoduje jego zaśnięcia. Wręcz przeciwnie, pozwala mu pozostać przytomnym i jednocześnie odzyskiwać punkty magii. Zioło spożyte przez czarodzieja pozwala na odzyskanie maksymalnie ž całkowitego Poziomu Mocy, jeżeli spędza on noc bezsennie.

Deliona
Opis: Jasnożółte kwiaty, z ciemnozielonymi łodygą i liśćmi
Dostępność: Rzadka, wiosna, niziny
Cena: 2 ZK i 4GC.
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 9 dni
Przydatność: 5 dni
Umiejętności: Brak
Testy: Brak
Efekt: Deliona jest środkiem znieczulającym. Działa w przybliżeniu 4 godziny, zależnie od indywidualnych różnic przyjmujących. Osoba spożywająca to ziele całkowicie traci poczucie bólu na określony czas, jak również zdolność do używania czegokolwiek innego. Deliona wyłącza wszystkie emocjonalne odczucie, jakie normalnie posiada osoba.

Dil
Opis: Cienkie zielone łodygi, rozgałęziające się z korzenia, bez liści..
Dostępność: Powszechny, latem na łąkach
Cena: 10/- i 3 ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 1 tydzień
Przydatność: 2 dni
Umiejętności: Brak
Testy: Brak
Efekty: powoduje lekki, trwający 1k4 godzin sen (bez możliwości rzutu obronnego). Jeżeli w pobliżu rozlegnie się głośny hałas, osoba się obudzi.

Erwurgwort
Opis: Brylantowo niebieskie kwiaty, wiele małych kwiatków na długiej łodydze
Dostępność: Bardzo rzadkie, jesień, lasy iglaste
Cena: 10/-, 3 ZK
Stosowanie: Wywar
Przygotowanie: 5 tygodni
Przydatność: 3 tygodnie
Umiejętności: Warzenie trucizn
Testy: INT
Efekty: Aby nie doznać ciężkich obrażeń, ofiara musi zdać dwa testy WT (odporność na trucizny +10). Jeżeli oba testy okazały się udane, ofiara ma przez jakiś czas trudności z oddychaniem, doznaje również niekontrolowanych drgawek przez następnych 5 godzin (-10 do wszystkich procentowych charakterystyk). Jeżeli jeden lub oba testy zakończyły się niepowodzeniem, po około godzinie płuca ofiary zostają zaatakowane przez truciznę i sparaliżowane, co prowadzi do uduszenia.

Feuerkraut (Ogniste Ziele)
Opis: Czerwone kwiaty, krótkie łodygi z wieloma liśćmi.
Dostępność: Powszechne, wczesna wiosna, lasy mieszane.
Cena: 15/- | 2ZK.
Stosowanie: Olej.
Przygotowanie: 1 tydzień
Przydatność: 1 dzień
Umiejętności: -
Testy: INT
Działanie: Zaaplikowane jako maść na oparzenie ziele przyspiesza ich gojenie i łagodzi ból. Dzięki leczniczym właściwościom rośliny osoba odzyskuje 1 punkt ŻW (efekty nie są kumulowane).

Finkel
Opis: Białe kwiaty, długie łodygi, niewiele liści, długi korzeń.
Dostępność: Rzadki, lato, wzgórza.
Cena: 8 ZK/20 ZK.
Stosowanie: Inhalacja
Przygotowanie: 7 tygodni
Przydatność: Zobacz poniżej
Umiejętności: Warzenie trucizn
Testy: -
Działanie: Ziele ma delikatne, odświeżające działanie, jednak może być uzależniające (zobacz Middenheim – Miasto Białego Wilka). Może być łatwo wzięta za Żółty Korzeń.
Typ: Środek uspokajający
Uzależnienie: 25
Nałóg: 30
Przedawkowanie: 105
Czas: 1k3
Liczba dawek do uzyskania efektów ubocznych: 10 + 1k10
Efekty uboczne: Utrata włosów, depresja
Przydatność: Wdychanie oparów

Kapitańskie Serce
Opis: Małe czerwone kwiaty przypominające serca
Dostępność: Przeciętna, jesień, łąki
Cena: 9/- | 1ZK 5/-
Stosowanie: Wywar
Przygotowanie: 1 tydzień
Przydatność: 5 dni
Umiejętności: Warzenie trucizn
Testy: Brak
Działanie: Ludzie zawsze uważali, że te rośliny dobrze działają na serce, ale, prawidłowo przygotowane, mają i inne efekty. Druidzi używają tej rośliny dla jej właściwości uspokajających, często podają ją rannym zwierzętom w celu utrzymania je w bezruchu wystarczającym dla przeprowadzenia leczenia. Na ludzi działa w dość podobny sposób, każda osoba pijąca ten wywar stanie się senna i spokojna. Charakterystyki tych osób zmieniają się następująco: S -1, WW&US –10, I –20, ZR –20, CP –20, INT –10, OP-10, SW –10. Osoba staje się również chwiejna i z trudem utrzymuje równowagę, tak że każdy obserwator z dużym prawdopodobieństwem uzna ją za pijaną.

Końska Stopa (krzew)
Opis: Cienkie, brązowe gałązki z ciemnozielonymi liśćmi i malutkimi, niebieskimi kwiatami.
Dostępność: Powszechny, wiosna, góry.
Cena: 2/- | 15/-
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 1 tydzień
Przydatność: 2 dni
Umiejętności: -
Testy: -
Działanie: Liście: Jeżeli zostaną zjedzone, rozrastają się, zmniejszając uczucie głodu i pozwalając osobie zajmować się innymi, ważniejszymi sprawami. Uwaga: Liście nie zaspokajają zapotrzebowania organizmu na pokarm, jedynie łagodzą uczucie głodu. Korzeń: Zjedzony powoduje lekkie skurcze żołądka i biegunkę. Nie jest również szczególnie smaczny.

Koper
Opis: Zielone zioło z dużym białym korzeniem.
Dostępność: Przeciętna, jesień, bagna.
Cena: 9/-, 2 ZK
Stosowanie: Wywar
Przygotowanie: 1 tydzień
Przydatność: 1 tydzień
Umiejętności: Warzenie trucizn
Testy: INT
Działanie: Ziele jest niezwykle skutecznym środkiem przeciwko truciznom. Osoba pijąca wywar z tego zioła otrzymuje możliwość na wykonanie dodatkowego testu WT przeciwko każdej truciźnie, która dostała się do jej ciała w ciągu ostatnich 30 minut.

Lekarstwo Storina
Opis: Grube ciemnozielone liście, brak kwiatów.
Dostępność: Mała, zima, łąki.
Cena: 1ZK | 3ZK
Stosowanie: Olej
Przygotowanie: 1 dzień
Przydatność: 4 dni
Umiejętności: -
Testy: -
Działanie: Jeżeli wiecznie zielone liście zostaną rozsmarowane na odmrożeniach, zapewniają oleistą ochronę ogrzewającą skórę i łagodzącą ból. Mniejsze odmrożenia potraktowane lekarstwem Storina całkowicie goją się w czasie 3 dniowego odpoczynku, nie zostawiając żadnych niemiłych efektów.

Lisi Ogon
Opis: Ciemnoczerwone kwiaty krótkie łodygi, niewielkie korzenie.
Dostępność: Rzadki, późne lato, łąki.
Cena: 2 ZK | 4 ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 3 tygodnie
Przydatność: 1 tydzień
Umiejętności: Chemia
Testy: -
Działanie: Lisi Ogon jest silną trucizną powodującą paraliż w wypadku nieudanego testu WT. Ofiara będzie sparaliżowana przez 1k6+4 godziny. Osoba ma możliwość wykonania testu INT w celu odkrycia, czy do jedzenia zostało dodane to ziele (Lisi Ogon ma bardzo charakterystyczny smak, wszyscy zielarze natychmiast go rozpoznają – nie są konieczne żadne testy).

Pryskacz
Opis: Małe białe kwiaty, gruba łodyga i długie, cienkie liście.
Dostępność: Powszechna, wiosna, lasy mieszane.
Cena: 4/- | 9/-
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 3 dni
Przydatność: 1 tydzień
Umiejętności: -
Testy: -
Działanie: Pryskacz pozwala pozostać obudzonym w czasie nocy i ma podobne efekty, jak wypicie 5 litrów kawy.

Purpurowy Maślak (grzyb)
Opis: Purpurowy kapelusz, często pokryty żółtymi plamami, czarny korzeń.
Dostępność: Przeciętna, jesień, lasy iglaste
Cena: 12/- | 3ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: -
Przydatność: 3 dni
Umiejętności: Warzenie trucizn
Testy: -
Działanie: Grzyb nie ma żadnego działania na ludzi, jednak wywiera znaczne efekty na koniach (także mułach i kucach). Zwierzę staje się spokojne i przyciszone przez około 120 minut, potem trucizna w grzybie powoduje wybitną aktywność. Taka jazda jest bardzo przykrym doświadczeniem dla każdego jeźdźca.


Woali Kwiat
Opis: Roślina korzenna, biała, ma wiele odrośli, „woali”.
Dostępność: Mała, wiosna, lasy mieszane
Cena: 2ZK | 5ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 2 tygodni
Przydatność: 5 dni
Umiejętności: -
Testy: INT
Działanie: Woali Kwiat powoduje bolesne skurcze żołądka przez około ˝ do 1 godziny. Ofiara w tym czasie nie jest w stanie robić nic poza zwijaniem się z bólu.

Spoczynek Hallorna (grzyb)
Opis: Przybrudzony biały kolor, szeroki kapelusz, długi korzeń.
Dostępność: Niewielka, lato, wzgórza.
Cena: 12/- | 4ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 4 tygodnie
Przydatność: 2 dni
Umiejętności: Chemia
Testy: -
Działanie: Silny halucynogen. Powoduje najpierw mocny sen, później sny. Sny są najbardziej efektownym efektem, zawsze są bardzo niemiłe.

Żółtostopy (mech)
Opis: Zielony mech z malutkimi, żółtymi kwiatami
Dostępność: Niewielka, lato, łąki
Cena: 15/- | 5ZK
Stosowanie: Doustnie
Przygotowanie: 3 tygodnie
Przydatność: 5 dni
Umiejętności: -
Testy: -
Działanie: Nie ma żadnych efektów poza obdarzenia spożywającej tą roślinę osoby ciemnoniebieskim językiem (żenujące).



Żółty Korzeń

Opis: Żółte kwiaty, długie łodygi, niewiele kwiatów, długie korzenie.
Dostępność: Mała, lato, górskie lasy.
Cena: 3ZK | 8 ZK
Stosowanie: Doustnie (korzeń)
Przygotowanie: 2 tygodnie
Przydatność: 3 dni
Umiejętności: -
Testy: -
Działanie: Osoba zjadająca korzeń otrzymuje premię +10% do wszystkich procentowych charakterystyk na czas 1k4 godzin. Po zakończeniu działania, zażywający traci połowę WT, ŻW i ZR na następne 2k6+5 godzin.


Niektóre zioła muszą być łączone z innymi do uzyskania pełnych efektów, inne powinna być przechowywane oddzielnie.

Jeżeli osoba zażyje narkotyk powodujący na przykład otępienie, inne ziele może wywrzeć działanie wcześniej. Dwa zioła mogą dać mieszane i oryginalne efekty, mogą stać się bardzo stymulujące (osoba pozostaje w uniesieniu przez następne 24 godziny) lub wręcz przeciwnie, spowodować śpiączkę. MG powinien znaleźć optimum pomiędzy tymi skrajnymi efektami.

Jeżeli chcesz sprawdzić wzajemny wpływ różnych ziół, rzuć k100 i porównaj wynik z poniższą tabelę w celu sprawdzenia, jakie efekty zostały osiągnięte.


01-20 Bardzo stymulujący
21-40 Lekko stymulujący
41-60 Negacja efektów
61-80 Otępienie
81-0 Śpiączka
 
__________________
"Niektórzy patrzą na świat i pytają: Dlaczego?
Inni patrzą na swoje marzenia i pytają: Dlaczego nie?"
George Bernard Shaw
LMGray jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2021, 16:38   #2
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
Autor pewnie już tu nie zagląda. Ktoś wie, czy to inwencja własna, czy są do tego jakieś materiały źródłowe?
 
Gladin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2021, 21:34   #3
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Nie znam tych roślin, nie pasują mi do żadnego znanego źródła oficjalnego. Ale bierz poprawkę, bo pełną wiedzę mam raczej tylko na temat 1 ed.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:28.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172