Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Zakątek LI-teracki > Warsztaty Pisarskie Last Inn
Zarejestruj się Użytkownicy

Warsztaty Pisarskie Last Inn Jeśli chcesz udoskonalić swój warsztat pisarski lub wiesz, że możesz pomóc w tym innym, zapraszamy do naszej forumowej szkoły pisania! Znajdziesz tu ćwiczenia, porady, dyskusje i wiele innych ciekawostek dotyczących języka polskiego.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07-02-2009, 13:10   #11
AC.
 
AC.'s Avatar
 
Reputacja: 1 AC. nie jest za bardzo znanyAC. nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
Fajnie, pięknie, cudownie.
Tylko powiedz mi, gdzie to jest zawarte w opowiadaniu?

Słowem tam nie wspomniałeś o jakimś demonie, czy dominacji. U mnie paladyna zauroczyła elfka (patrz jej pierścień) a nie jakieś mistyczne siły zła.
Także charakter elfki i orka jest nam bliżej nieznany, bo nigdzie nie został opisany.

Problem tutaj polega na tym, że masz koncepcję i dla Ciebie ten fragment opowiadania jest jak najbardziej przejrzysty - bo przecież wszystko możesz sobie wytłumaczyć. Jednak dla osoby postronnej, która to czyta, taka wypowiedź jest pozbawiona... jakby to powiedzieć... sensu.
Wszystko nabiera sensu z czasem. Czy dla ciebie wszystkie filmy, w których nie ma odrazu wyjaśnień są bez sensu? CSI, Sherlock Holmes, czy działania tego starego króla z Władcy Pierścieni - wszystko to nie miało sensu, bo "co się dzieje" było wyjaśnione później?

1. Wspomniałem o demonie - niewidzialna siła, którą Sawin wyczuł w pomieszczeniu rytuału.
2. Sawin bez słowa stanął przy ołtarzu i nie mógł się ruszyć, podobne mechaniczne ruchy wykonywała pozostała dwójka.
3. To było twoje wyobrażenie, w dalszej części okazało się że pierścień był tylko fałszywym tropem.
4. Charakter nie został opisany dzięki czemu mógł powstać ten ciekawy zwrot akcji.
5. Zwroty akcji też uważasz za teksty pozbawione sensu?

Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
Yyy... Wchodzą sobie do chatki, stają na środku... i zaczynają się zabijać? To jest fabuła rodem z kiepskiej gry akcji/strzelaniny.
A mają czekać tygodnie? Miesiące? Dać szansę więźniom na ucieczkę? Tysiące zdań nie potrzebnych rozmów? Oczywiście, że odrazu. Nie trzeba nikogo karmić ani niepotrzebnie przedłużać czarów. Nie trzeba się ukrywać ani badać czy akurat oddział paladynów nie przechodzi obok.

Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
To ja sobie też taki plan napiszę, ok?
1. Paladyn w następnej kolejce nabieże sił i rozmiarów giganta.
2. Zniszczy całą wioskę mordując kobiety i dzieci.
3. Wtedy nadleci Wielki Złoty Jaszczur by go pokonać.
4. Rozegra się epicka bitwa, po której Paladyn i Jaszczur zostaną najlepszymi przyjaciółmi.
5. A wszystko to dlatego, że bardzo potężne bóstwo wpłynęło na nich ze swojego planu i tak im kazało.

No przecież to ma tyle sensu, że o więcej nie można prosić, prawda? Problem polega na tym, że Ty to wszystko widzisz - oczami wyobraźni i w ogóle, ale nigdzie w opowiadaniu słowem o tym nie wspomniałeś.
Tamto to nie był plan to po pierwsze. A po drugie pośrednio wyjaśniłem jaki interes w tych okolicach miał Mroczny Jeździec i czemu trójka postaci dotarła do chatki starego typa, który się ich spodziewał. Po prostu nie podobała ci się część Terrapodiana i moja kontynuacja ci się tym bardziej nie podoba.

Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
Pomyśl. On się nawet słowem nie odezwał! A dla takiego staruszka-zuego kapłana, moment poświęcenia siebie i innych dla swojego bożka to moment największej eksytacji i ekstazy (czy coś). Mógł przynajmniej wykrzyczeć swoją radość ze złożenia ofiar - już by było wiadomo o co chodzi w tym zabijaniu i postać staruszka by była bardziej realistyczna.
1. Nie wszystkie złe postacie są głupie.
2. Jak już powiedziałem on również znajdował się pod wpływem czaru co zostałoby wyjaśnione w późniejszym czasie.
3. Wykrzyczeć swoją radość? WTF? On nie chciał siebie złożyć w ofierze. Pozostała trójka nie mogła się odzywać, czemu on by miał taką możliwość?
4. Słowo: pomyśl. No właśnie pomyśl, że wraz ze śmiercią starca czar wcale nie przestał działać.

Czy to ma być opowiadanie fantasy czy jakaś instrukcja: a teraz umieść mrocznego kapłana w świątyni zła. Pamiętaj tylko, żeby oznaczyć teren i wywiesić wielką flagę. Mroczny kapłan musi śmierdzieć zgnilizną i mieć czarny kaptur. Na plecach powinien mieć znak mrocznego boga. Musi wciąż wznosić okrzyki radości wymieniając dokładnie nazwę swojego boga. A tak, nie zapomnij że to miejsce powinno być oznaczone na mapie z przypisem "Świątynia Złego Demona - przyjmujemy od 22 do 6, mile widziane elfie ofiary".

Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
No ewidentnie mamy różne pojęcia uroków. Zauroczenie, prawie że z definicji, polega na zafascynowaniu osobą, która urok rzuciła. Czasami zauroczenie jest tak silne, że dla tej osoby zrobimy wszystko.
Zaś to co Ty opisałeś - mógł myśleć co chciał, ale robił co mu kazała, to już nie jest zauroczenie. To jest przejęcie kontroli nad ciałem (ona - lalkarz, on - marionetka).
Pod pojęcie urok (jako magii) kryje się więcej niż w słownikach. Zresztą tak jest ciekawiej, gdy postać ma pewne wątpliwości a i tak robi to co mu karzą. Zresztą bez tego elementu nikt by nigdy nie mógł wyjść spod działania takiego czaru.

"Sawin padł ofiarą Epickiego Zmaksymalizowanego Plugawego Uroku. Do końca życia pracował w kopalni demona. Koniec."

Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
PS. Znasz takie powiedzonko "Tylko winny się tłumaczy"? Jak dotąd tylko Ty próbowałeś mi wyperswadować słuszność swojego fragmentu.
Próbowałem ci wyjaśnić tego czego nie zauważyłeś (bo w końcu nie każdy musi lubić kryminały, zwroty akcji i działania sług demonów), ale jeśli tak uważasz to mogłem nic nie pisać.

Opowiadanie poszło dalej i nikt nie widział większego problemu. Conajwyżej Lilith niezauważyła, że na samym końcu Sawin był poza chatką, Ale moje zdanie można było inaczej zinterpretować rzeczywiście, więc nie ma problemu. "Na zewnątrz nie było niczego nadzwyczajnego jednak od strony drzwi emanowało dziwne zło... "
 
AC. jest offline  
Stary 07-02-2009, 13:20   #12
 
Terrapodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Terrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłośćTerrapodian ma wspaniałą przyszłość
Geez, Gettor, mam nadzieję, że wiedziałeś o tym, jak bardzo wizje innych będą odbiegać od wizji Twojej. Można się bawić definicjami, ale to nic nie da - każdy poddaje własną część i o to tu chodzi. Nie wszyscy chcą ponurej opowieści, podobnie jak nie wszyscy marzą o epickich bitwach i sądzę, że każdy kto zgłaszał się do udziału, miał tą świadomość.
 
Terrapodian jest offline  
Stary 07-02-2009, 13:44   #13
 
Lilith's Avatar
 
Reputacja: 1 Lilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie cośLilith ma w sobie coś
Miał też świadomość, że to Gettor jest tu szefem i to on decyduje, co jest grane. Rozumiem, że AC ma opracowany plan i będzie się starał go wprowadzić. Jeśli tak, to niechże go wprowadza, ale we własnych warsztatach. Ja się dostosuję do tego, co postanowi Gettor. Dziękuję
 
__________________
"Niebo wisi na włosku. Kto wie czy nie na ostatnim. Kto ma oczy, niech patrzy. Kto ma uszy, niech słucha. Kto ma rozum, niech ucieka" (..?)
Lilith jest offline  
Stary 07-02-2009, 13:59   #14
AC.
 
AC.'s Avatar
 
Reputacja: 1 AC. nie jest za bardzo znanyAC. nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Lilith Zobacz post
Miał też świadomość, że to Gettor jest tu szefem i to on decyduje, co jest grane. Rozumiem, że AC ma opracowany plan i będzie się starał go wprowadzić. Jeśli tak, to niechże go wprowadza, ale we własnych warsztatach. Ja się dostosuję do tego, co postanowi Gettor. Dziękuję
Źle rozumiesz. Terrapodian dobrze napisał. Nie można tak po prostu zmieniać zasad, opowiadanie kolejkowe polega na tym, że kolejne osoby piszą jedno opowiadanie. Każdy pisze własną część, która musi pasować do części poprzedników. Jeśli Gettorowi aż tak bardzo nie podobał się mroczny jeździec i pustelnik mógł po poście Terrapodiana napisać "STOP Wywal mrocznego jeźdźca i pustelnika bo mi nie pasuje do mojej wizji" . Skoro mroczny jeździec i pustelnik zostali to ja napisałem fragment, który dokładnie pasował do takiej wersji. I znów Gettor nie raczył napisać, że coś mu się nie podoba. Pytani Lilith i Mono nie zgłosili zastrzeżeń.

Zresztą wszystko jest utrzymane w konwencji fantasy. Nikt tutaj nie dołożył ninja, jest harmonia opowiadania.

Giant In the Playground Games << ostatni obrazek.
 

Ostatnio edytowane przez AC. : 07-02-2009 o 14:08.
AC. jest offline  
Stary 07-02-2009, 14:23   #15
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Terrapodian
Geez, Gettor, mam nadzieję, że wiedziałeś o tym, jak bardzo wizje innych będą odbiegać od wizji Twojej.
Masz rację, byłem tego świadom, jednak to nie ma nic do rzeczy.
Ale jak już napisałem w swojej części, że paladyn pod wpływem uroku uważa pomysł elfki za świetny i idzie za nimi zachwycony, że może jej pomóc, to nie zmieniaj tej koncepcji.

Cytat:
Napisał AC
Skoro mroczny jeździec i pustelnik zostali to ja napisałem fragment, który dokładnie pasował do takiej wersji. I znów Gettor nie raczył napisać, że coś mu się nie podoba.
Mi w żadnym wypadku nie chodzi o to żeby edytować posty, przecież w opowiadaniu chodzi o to żeby się czegoś nauczyć, a nie żeby to ładnie wyglądało dla niewiadomo kogo.

Jak widzisz napisałem swoją opinię o wypowiedziach kiedy już napisali wszyscy. I zauważyłem pewną rzecz o której już wcześniej pisałem, a która jest dość (wg. mnie) istotna i została jakoby zignorowana.

Im dalszą osobę podsumowywałem, tym więcej było plusów i mniej minusów.

Jakie to ma znaczenie? Ano takie, że pierwsze osoby w opowiadaniu musiały na siebie wziąć ciężar wymyślenia jakiejś fabuły - zrobiły to jak zrobiły, a ja, czyli zły, niedobry i w ogóle mistrz najzwyczajniej Was za to ochrzaniłem.

To był błąd, wybaczcie (pisanie o pierwszej w nocy wprowadza skutki uboczne...), już nie będę
... no, przynajmniej się postaram.

Generalnie to o co mi chodziło, o co się kłuciliśmy z AC to nic innego jak popularna w tego typu opowiadaniach zasada rachunku prawdopodobieństwa - czyli nieważne, że bohater jest w najzwyklejszym miejscu na świecie to i tak ściągają do niego najdziwniejsze i najgroźniejsze wydarzenia/potwory.

No cóż - widać nic na to nie poradzę i trzeba się dostosować.
 
Gettor jest offline  
Stary 07-02-2009, 22:54   #16
 
Matyjasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
Ja przybywam z zapytaniem, czy można do pisania opowieści dołączyć. Oraz propozycją ułatwienia, czy może usprawnienia opowiadania

By uniknąć niedomówień co do intencji, czy zachowań postaci za każdym razem gdy ktoś wprowadzi nową postać napisać jej krótką charakterystykę. Dzięki temu niemal nie możliwa stałaby się sytuacja w której jeden z piszących wprowadza postać złego czarnoksiężnika, a w następnej części staje pomaga paladynowi z czysto altruistycznych powodów.

Oraz zapytam się o jeszcze jedną rzecz. Czemu paladyn musi być praworządny dobry? Przecież to ponoć opowiadanie fantasy a nie opowiadanie sytemu jakiegoś.
 
Matyjasz jest offline  
Stary 07-02-2009, 23:18   #17
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
Matyjasz:
Zgłoszenie przyjmuję i zapisuję Cię jako szóstego w kolejce.

Co do pisania charakterystyk krótkich - pomysł niezły, jednak autor takiej charakterystyki może się nieco zdenerwować w następnej kolejce, bo "jego" postać nagle bardzo szybko zginęła. A przecież tak się napracował nad tą charakterystyką!

Ustalam więc dowolność - jeśli ktoś chce opisać charakter wprowadzanej postaci, nie widzę przeszkód.

Co zaś do praworządnego dobrego charakteru paladyna, to odsyłam do wikipedii, a dokładniej do tamtejszej definicji paladyna - klik!
 
Gettor jest offline  
Stary 08-02-2009, 14:35   #18
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Chciałbym się zgłosić do pisania opowiadania.

Czytałem wszystkie poprzednie posty i wydaje mi się, że źle do tego podeszłeś Gettor. Choćby niewiem jak bezsensowne wydawało Ci się czyjeś działanie, to zakładaj, że autor miał w tym jakiś zamiar. Do opowiadania kolejkowego nie należy podchodzić z własną wizją, tylko improwizować, dostosowywać się do wypowiedzi innych.

Konsekwencja i inwencja - słowa kluczowe przy pisaniu wspólnych opowiadań.

Mamy wprowadzone postaci: Sawina, Thoka, Ellitre, Mrocznego Rycerza i starca (choć dwóch jest już martwych, to nie oznacza, że nie mogą w opowiadaniu odegrać jakiejś roli), o których nieco wiemy, z tego co już jest napisane.
-Sawin to paladyn, noszący ze sobą miecz dwuręczny, który nie przykładał się do nauk o magii. Wiemy też, że przez pewien czas służył na posterunku granicznym
-O Thoku wiemy, że jest połorkiem, biegłym w posługiwaniu się morgenszternem
-Ellitre to elfka, iluzjonistka.
-Starzec ma coś wspólnego z demonami.

Te fakty wykorzystujemy, uzupełniamy w miarę możliwości. Nie zmieniamy cudzej koncepcji - znaczy, że jeśli ty wprowadziłeś postać, ale nie określiłeś od razu pewnych jej cech, to nie miej pretensji, jeżeli inna osoba przedstawi koncepcję inną od twojej. Jednocześnie gdy coś o postaci jest określone, to nie przekręcajmy na siłę "bo ona wcale nie była elfką, tylko biegłym w iluzjonistyce gnomem".

Pozdrawiam
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P
Prabar_Hellimin jest offline  
Stary 08-02-2009, 14:59   #19
 
Mono's Avatar
 
Reputacja: 1 Mono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwuMono jest godny podziwu
Moim skromnym zdaniem charakterystyka jest czymś istotnym, bo:

- W przypadku pierwszym, gdy każdy będzie miał inną wizję jakiegoś bohatera (i nie chodzi o to czy owy człek ma być praworządny czy zły - albo jak wolisz pisać "zuy”), czyli będą różnice w wypowiedziach jak postrzega pewne sprawy, na przykład rozwiązywanie sporów siłą czy "po dobroci", a także sprawy intelektualne (czy postać mówi: "ja pić, ja jeść", albo czy jest wybitnie uzdolnionym mędrcem) - taka charakterystyka by może i pomogła w trzymaniu wszystkiego w "kupie", ale...

- W przypadku drugim, gdy nie byłoby takiej charakterystyki, zmusza to do trzymania klimatu i spójności przez mistrzuniów (czyli każdego, kto odpisuje - Nas). Zmusza nas też niejako do sporego wysiłku - myślenia - i ciągłego kształcenia, udoskonalania zdolności by wszystkie wątki spleść w pewnym momencie... i to konsekwentnie bez bzdur i rzeczowych błędów w ciągłości. Pozwala to też w pewnym sensie nadać wprowadzanej postaci pewnych pożądanych cech już na starcie, bo każdy kto będzie chciał wprowadzić postać będzie musiał (żeby nikt później nie "zbezcześcił" jej postaci) opisać ją subtelnie, ale dokładnie w tekście... a więc dajemy każdemu pole do popisu, gdyż potem każdy mistrzuniu będzie musiał odnieść się do określonych cech powiedzmy naszego paladyna (dodanych przez poprzedników), a dodać tylko takie, które nie będą kolidować z poprzednimi - w ten sposób postać się rozwija i z płaskiej osobowości stanie się (powoli) postacią żywą i trójwymiarową.

Ja jestem za opcją bez charakterystyki, bo wymaga więcej wysiłku, uczy nas więcej no i skłania do kombinowania... - to dopiero szkoła


Ps. Gettor(rze?) nie każdy ma tę samą wizję jakiejś postaci, a gra nie polega na bieganiu i szukaniu w Wiki czy innych słownikach znaczenia/opisu/wyglądu... każdy ma swój świat, a najważniejsze jest by następny mistrz wziął pod uwagę poprzedników...



Cytat:
Napisał Prabar_Hellimin Zobacz post
[...]"bo ona wcale nie była elfką, tylko biegłym w iluzjonistyce gnomem".
- zgadzam się, grunt to konsekwencja!
 
Mono jest offline  
Stary 08-02-2009, 15:14   #20
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Warsztaty mają uczyć, a wyciąganie wniosków z czyjegoś posta nauczy więcej niż korzystanie z charakterystyki (IMO). Bez charakterystyki:
-możemy dać więcej informacji, tak by postać się już dość przejrzyście prezentowała, lub
-opisać tylko pobieżnie, zostawiając dużo pola dla pozostałych

Pamiętajmy, że komentarze nie mają za zadanie krytykować. To nasza wzajemna ocena i wzajemne sugestie. Jeżeli ktoś mówi mi, że coś jest mało wiarygodne, to znaczy że powinienem się zastanowić nad tym jak piszę i starać się, by było to bardziej zrozumiałe.

EDIT:
Gettor wspomniałeś o "królu państwa". Proponowałbym nieco śmielsze kreowanie świata. Przydałoby się nadać imię królowi i nazwę państwu, żeby nie pisać o jakimś paladynie z jakiegoś zakonu, który służył na jakimś posterunku na jakiejś granicy, na prośbę jakiegoś króla jakiegoś królestwa. Wolałbym pisać o paladynie imieniem Sawin, członku Żelaznego Zakonu, który służył na posterunku granicznym Dranain, z rozkazu króla Ferdrada I, miłościwie panującego wielkim Olegrainem.
Taka drobna sugestia.

Pozdrawiam
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P

Ostatnio edytowane przez Prabar_Hellimin : 08-02-2009 o 15:25.
Prabar_Hellimin jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172