Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Wasze Savage > Wasze pomysły
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-03-2015, 14:29   #1
 
PiotrP.'s Avatar
 
Reputacja: 1 PiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodze
Morrowind

Nie bardzo wiedziałem, czy wrzucać ten temat do pomysłów, czy może do światów, ale ostatecznie postanowiłem napisać tu - w razie czego, JPC temat przeniesie. Ba, nawet walczyłem długo ze sobą nie mogąc się zdecydować, czy wrzucać materiały na Lastinna, czy na bloga, czy na społeczność G+. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że wrzucę na Lastinna, bo mało się tu dzieje, a może w ten sposób jakaś dyskusja powstanie.

Elder Scrollsy lubiłem od gnoja. Zaczynałem wprawdzie od Morrowinda, ale zapoznałem się również z Daggerfallem (oraz późniejszymi częściami serii). To Morrowind jednak mnie wciągnął najbardziej z powodu egzotyczności fauny i flory wyspy Vvardenfell, jak również ciekawych NPCów, szalenie wciągającego Main Questu i interesujących zadań pobocznych, nie mówiąc już o frakcjach, dialogach, czy książkach (część z nich jest z Daggerfall), które prezentują zajefajne elementy Lore świata. Lore ten jest tak rozbudowany, że do tej pory jestem zdziwiony, a może wręcz zdruzgotany faktem, że nie powstał jeszcze porządny erpeg w tym świecie, a najlepiej w tej konkretnej prowincji.

Jako diehard fan Savage Worlds uznałem, że na tym systemie Morrowind pięknie by śmigał. Zanim jednak przejdę do tematu konwersji warto byłoby podkreślić, czym jest dla mnie konwersja ogólnie i jakie mam do niej podejście. Otóż w konwersji jakiejkolwiek liczy się dla mnie przede wszystkim przeniesienie szeroko pojętego klimatu danego settingu, a nie robienie kalki mechanicznej. Z podobnego założenia wychodzi Kristian Serrano przy okazji swojej konwersji Eberrona na Savage Worlds i konwersja wyszła mu naprawdę zacna. Ponadto, jestem człowiekiem, który lubi swobodę. Tak bardzo bardzo. Dlatego też, o ile jestem ogromnym fanem Lore The Elder Scrolls, nie boję się na własnym sposób pewnych rzeczy interpretować, co będę pewnie jeszcze wielokrotnie zaznaczał. Zostaliście ostrzeżeni.

Za każdym razem, kiedy mam ochotę przenieść jakiś świat na Savage Worlds, a jest to świat fantastyczny, to zaczynam od szablonów ras (lub nacji ludzkich, jeśli dany świat takowe uwypukla, zamiast ras). Wybranie rasy jest w końcu pierwszym krokiem każdego Gracza w drodze do stworzenia swojego protagonisty. Postanowiłem zatem wrzucać po jednej rasie na wpis (w ramach tego jednego tematu) i od razu tłumaczyć, dlaczego akurat jest tak, a nie inaczej oraz przybliżać jednocześnie The Elder Scrolls tym, którzy świata nie znają w ogóle lub znają go słabo.

Zaczniemy zatem od Dunmerów. Dunmerowie są jedną z kilku ras merów (przez niektórych zwanych elfami), żyjącą na kontynencie Tamriel. Dawno temu, grupa Aldmerów (Aldmer - Stary Lud) pod przewodnictwem Velotha, z powodu różnic w poglądach wyruszyła w tzw. Wielkim Exodusie z Wysp Letnich w głąb kontynentu, by znaleźć dla siebie ziemię obiecaną. Zaczęli nazywać się Chimerami (Chimer - Zmieniony Lud) albo Velothami (od Velotha, swojego przywódcy, dziś jednego ze świętych). Tak się złożyło, że ziemię obiecaną przyszło im dzielić z Dwemerami (Lud Głębinowy) - ludem ekspansywnym, zapatrzonym w siebie i trudnym. Ciągłe wojny i wojenki przeplatały się z sojuszami aż do Bitwy o Czerwoną Górę, w trakcie której Nerevar Indoril, generał wojsk Chimerów i Pierwszy Hortator (Hortator, to tytuł, który przyjmuje ten, kto obejmuje tymczasową władze nad wszystkimi Wielkimi Rodami - wielka rzadkość), został zdradzony przez trójkę swoich najbliższych doradców, którzy zapragnęli stać się bogami. Azura, jedno z bóstw wyznawanych przez Chimerów, wściekła się i za to świętokradztwo postanowiła ukarać (można polemizować nad tym) wszystkich Chimerów. Ich skóra przybrała popielaty kolor, ich oczy zapłonęły czerwienią, a rysy twarzy stały się ostre. W ten sposób narodzili się Dunmerowie (Dunmer - Przeklęty Lud lub Ciemnoskóry Lud). Tyle w zajedwabiście dużym skrócie.

Moja interpretacja mechaniczno-fabularna tej rasy wygląda tak, jak poniżej:

Dunmerowie (szablon z myślą o Dunmerach z Vvardenfell, nie z Morrowind kontynentalnej)

Dziecię Czerwonej Góry [+2]: Postać otrzymuje modyfikator +4 do opierania się efektom ognia i ciepła.

Dunmerowie są ludem silnie związanym z ogniem. Czerwona Góra mocno wpłynęła na klimat panujący na Vvardenfell, jak i na istoty zamieszkujące wyspę. Stąd wzięła się moja propozycja odporności Dunmerów.

Gniew Przodków [+2]: Dunmerowie są ludem silnie związanym z duchami swych przodków. Raz na dzień, po wydaniu Fuksa i sukcesie w teście Ducha, Dunmer może wezwać Gniew Przodków, działający podobnie do czaru Aura Bólu z wariantem ogniowym. Gniew Przodków działa na zasięgu 1 metra wokół postaci, a czas jego trwania nie może zostać przedłużony.

Tutaj miałem niemałą rozkminkę. Otóż Dunmerowie swego czasu, przed nadejściem Trójcy (wspomniani wyżej ex-doradcy Nerevara, którzy zapragnęli stać się bogami - co im się udało), oddawali cześć zarówno daedrom (daedra - Lepsi Przodkowie w języku dunmeris; coś w rodzaju demonów; Azura jest daedrą), jak i duchom swoich przodków. Mimo że obecnie zakazane jest oddawanie czci przodkom, więzy Dunmerów z przodkami wciąż pozostały bardzo silne. W Morrowind (grze) każdy Dunmer potrafi przywołać zjawę swego przodka, co jest bardzo prostym i dosłownym potraktowaniem tematu. W Skyrim zaś, ten przodek (lub przodkowie) nie objawia się, jako istota eteryczna, a jako ogień, otaczający Dunmera i ta właśnie wersja chyba bardziej przypadła mi do gustu.

Nieprzyjemny [-1]: Dunmerowie nie są zbyt przyjaźnie nastawieni do przybyszy. Postać otrzymuje -2 do Charyzmy w kontaktach z każdym n’wah. Nawet jeśli Dunmer nie jest niemiły, wciąż cierpi z powodu stereotypu.

Dunmerowie mają charakterek. Z punktu widzenia pozostałych mieszkańców Cesarstwa, Dunmerowie to mruki i buce. Co więcej, Dunmerowie (szczególnie ci z Vvardenfell) są strasznie nacjonalistycznym ludem i ceniącym sobie wolność - ciężko znoszą fakt, że Morrowind jest prowincją Cesarstwa. Każdy przybysz (nawet Dunmer spoza Morrowind) lub niewolnik, to dla Dunmera istota niższej kategorii, co pokazują na każdym kroku - mniej lub bardziej subtelnie. N'wah to popularny w Morrowind termin, oznaczający niewolnika, służącego lub obcokrajowca.

Wróg Rasowy [-1]: Dunmerowie nienawidzą Argonian z wzajemnością. Postać otrzymuje -4 do Charyzmy w kontaktach z Argonianami.

Jest jedna rasa, której Dunmerowie wręcz nie cierpią (i z pewnością określają ją jeszcze paskudniejszym słowem od n'wah). Jest to rasa Argonian (jaszczuroludzi), która stanowi ok 70% niewolników w Morrowind (20%, to Khajiity, a 10%, to pozostałe rasy). Na południowej granicy Morrowind kontynentalnej oraz północnej części Czarnych Mokradeł, co i rusz trwają przepychanki między Dunmerami a Argonianami, a sami Dunmerowie, głównie za pośrednictwem Domu Dres (Dresi mają poniekąd monopol na handel niewolnikami i w tym się specjalizują) dokonują częstych rajdów na osady Argonian, by pozyskać niewolników - bardzo niebezpieczne zajęcie z uwagi na trujące opary oraz specjalność Argonian w walce partyzanckiej.

Tym oto sposobem mamy szablon Dunmera w dużej mierze oparty o Lore. Niektóre spośród kolejnych ras będą nieco bardziej odstępować od Lore, ale głównie dlatego, że Dunmerowie (oraz niektóre inne rasy) wydali mi się wystarczająco interesujący "as is", zaś z innymi rasami bywało różnie.
 
__________________
Fast! Furious! Fucking Awesome!
PiotrP. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172