Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Wasze Savage > Wasze światy
Zarejestruj się Użytkownicy

Wasze światy Tutaj można umieszczać pomysły na swoje światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-05-2013, 12:33   #1
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
[Światotworzenie] Soulbringer

Kopia tematu ze starego forum

[Światotworzenie] Soulbringer

Postprzez Coin » 19 gru 2010, o 23:57
Postanowiłem założyć na forum temat dotyczący mojego settingu pt. "Soulbringer". Oczywiście brał on udział w organizowanym przeaz wydawnictwo Gramel konkursie i odpadł Poniżej to co zostało wysłane. Postaram się w najbliższym czasie dorzucić nieco więcej informacji i pomysłów które rozbudują pomysł. Na razie zajmę się fluffem, na mechanikę przyjdzie czas później (mam bowiem nadzieję że ktoś mi pomoże, jako że początkowo setting był tworzony z myślą o d20). Wszelka krytyka mile widziana, włącznie z wytykaniem błędów i waleniem obuchem po mordzie

Soulbringer to osadzona we współczesnych realiach gra, w której gracze będą mogli wcielić się w role Bezdusznych. Bezduszni, jak sama nazwa wskazuje, są ludźmi pozbawionymi dusz, którzy posiadają umiejętność wchodzenia w interakcje z błąkającymi się po świecie duszami pozbawionymi Naczyń (nosicieli). Bezdusznym trzeba się urodzić, ale tak zwane Przebudzenie, czyli moment w którym Bezduszny uświadamia sobie istnienie wolnych dusz wokół, następuje dopiero między 15 a 20 rokiem życia, choć zdarzają się wyjątki od reguły.

Podstawa:
Po śmierci człowieka dusza nie odchodzi do piekła, nieba, valhalli czy gdziekolwiek. Po śmierci dusza pozostaje na ziemi jeszcze przez 77 dni, błąkając się bez celu, pozbawiona świadomości istoty która była jej Naczyniem. Dopiero po tym okresie odchodzi – gdzie, jest kwestią wiary. Nie wszystkie dusze są jednakowo silne, istnieją słabe dusze a także wyjątkowo potężne (skala od 1 do 10), a ich moc zależy od czynów człowieka który był dla danej Naczyniem. I tak dusza urzędnika który nigdy się nie ożenił i całe życie przepracował w jednej firmie, na jednym stanowisku, nie miał przyjaciół itd. jest duszą słabą (od 1 do 3), zaś dusza człowieka który pociągnął za sobą całe społeczeństwa, którego czyny odbiły się echem w historii ludzkości, to najprawdopodobniej byt o potędze w granicach 8 - 10. Zło czy dobro nie mają tutaj nic do rzeczy.

Ale kim jest Bezduszny? Skąd ma wiedzieć jakie umiejętności są dla niego dostępne? Co sprawia że nie idzie ze swoim problemem do psychoanalityka i nie mówi mu „I see dead people”? Otóż są pewne grupy które będą chciały nowego Bezdusznego przekonać do siebie - lub go wykorzystać.

Organizacje:

Stowarzyszenie Kolekcjonerów – jest najstarszą i najbardziej rozbudowaną organizacją Bezdusznych jaka istnieje. Jej początki sięgają około siedmiu tysięcy lat wstecz. Organizacja na zewnątrz przypomina dobrze zorganizowaną agencję wywiadowczą z siatką agentów rozrzuconych po całym świecie i filiami w każdym większym mieście, ale im głębiej brnąć w jej struktury, tym bardziej zaczyna przypominać zakon lub sektę w której centrum znajduje się sprawująca władzę Rada Czterech. Kolekcjonerzy poszukują potężnych dusz oraz nowych, jeszcze nie przebudzonych Bezdusznych których mogą zwerbować i naprowadzić na swoją ścieżkę.
U podstaw działań Kolekcjonerów leży doktryna Boskiego Miłosierdzia. Zakłada ona że bóg, kiedy tworzył świat i ludzi, miał świadomość tego że dla jego tworów nadejdzie Dzień Próby, który może doprowadzić do końca istnienia ludzkości. Dlatego też pozwolił duszom błąkać się po śmierci Naczyń przez 77 dni, a Bezdusznych stworzył po to by wyszukiwali i przechowywali potężniejsze dusze, po to by w Dniu Próby skorzystać z ich mądrości i zwiększyć szanse ludzi na przetrwanie.
Kolekcjonerzy obecnie przechowują dusze w platynowych sztabach z wygrawerowanymi imieniem i nazwiskiem Naczynia. Owe sztaby są przechowywane w jednym z czterech Banków Dusz, których lokalizacja nie jest znana nawet większości członkom Stowarzyszenia. Nie trzeba wspominać o tym że rzeczone banki są jednymi z najlepiej chronionych obiektów na świecie. Dawno temu jednakże przechowywali oni dusze w ogólnodostępnych Zbiornikach, ale zrezygnowano z powodu ich niskiej funkcjonalności oraz problemów z chronieniem dostępu do nich. Niemniej jednak Zbiorniki nadal istnieją, tylko są pozbawione dusz (Stonehenge, Aleja Menhirów w Carnac, Menhir Rocha dos Namorados itd.)

Bractwo Wyzwolicieli – jest stosunkowo młodą organizacją względem Kolekcjonerów, liczącą zaledwie około siedmiuset lat. Bractwo wykształciło się wewnątrz Stowarzyszenia, a następnie odłączyło się w okolicznościach które rozpoczęły trwającą do dziś wojnę pomiędzy organizacjami. Struktura Bractwa przypomina wojsko, gdzie każdy ma określoną rangę i kogoś o wyższej randze nad sobą, a oprócz głównej bazy istnieją mniejsze jednostki dowodzone przez wyznaczonych oficerów. Na szczycie tej piramidy stoi założyciel Bractwa, nazywany przez Wyzwolicieli Odkupicielem, a przez członków Kolekcjonerów Heretykiem.
Wyzwoliciele stale poszukują nowych Bezdusznych by zwerbować ich dla własnej sprawy, zanim zrobią to wrogowie, zaś ich nadrzędnym celem jest odsyłanie dusz. Jako że Kolekcjonerzy dusze zbierają, Bractwo postawiło sobie za cel ubieganie członków Stowarzyszenia i odsyłanie dusz które ci mogliby chcieć pojmać i umieścić w Bankach Dusz. Konflikt interesów tych dwóch organizacji jest powodem bezustannej walki pomiędzy nimi, raz cichej i polegającej na krzyżowaniu planów tych drugich, a raz krwawej i brutalnej.
Podstawą wiary Wyzwolicieli jest doktryna Błędu Bożego. Zakłada ona że bóg popełnił błąd przy tworzeniu świata, pozwalając duszom na błąkanie się jeszcze przez jakiś czas po ziemi. Z jakichś powodów nie mógł tego błędu naprawić bezpośrednio, powołał więc do istnienia Bezdusznych, których zadaniem miało być odsyłanie dusz przed czasem. Odkupiciel po ogłoszeniu doktryny Bractwa i zebraniu kilkudziesięciu Bezdusznych którzy byli chętni pójść za nim, odłączył się od Stowarzyszenia, a odchodząc uwolnił 23 potężne dusze z jednego ze Zbiorników i odesłał je ( wśród nich były podobno dusze Aleksandra Wielkiego, cara Symeona I Wielkiego czy Seneki Młodszego). Za ten czyn Stowarzyszenie wydało na niego wyrok śmierci który nadal czeka na wykonanie.

Egoiści: Egoistami nazywa się wszystkich Bezdusznych nie należących do żadnej z dwu organizacji. Egoiści to zazwyczaj jednostki które szukają osobistych korzyści płynących z danych im umiejętności. Wśród egoistów nawet kruche sojusze to rzadkość, choć czasem i takie się zdarzają.. Większość egoistów ma za sobą epizod z przynależności do Bractwa lub Stowarzyszenia, jako że samotne udoskonalenie umiejętności bez wiedzy doświadczonych Bezdusznych jest dosyć problematyczne. Tylko kilku najstarszych egoistów może się poszczycić brakiem jakichkolwiek powiązań z organizacjami, są to jednak jednostki wpływowe, nieufne i dorównujące mocą i umiejętnościami członkom Rady Czterech. Ci potężni egoiści czasem biorą pod swoje skrzydła całkowicie nowego Bezdusznego, który nie miał jeszcze styczności z organizacjami ale takie jednostki są zazwyczaj ślepo oddane swoim mistrzom.
Istnieje jednak kilka niedużych grup egoistów połączonych jakąś pokrętną ideologią lub wspólna sprawą. Przykładem niech będzie sekta „Dziewięć słów”, składająca się z dziewięciu Bezdusznych i grupki kilkuset wiernych ludzi. Owych dziewięciu Bezdusznych wierzy że zniszczenie duszy przywraca ją do cyklu jakim jest reinkarnacja.

Bezduszny może oddziaływać na duszę na siedem podstawowych sposobów, którymi są:

Pojmanie: oznacza złapanie wolnej duszy. Im bardziej doświadczony Bezduszny, tym łatwiej przychodzi mu łapanie potężniejszych dusz. Każdy Bezduszny może przechowywać w swoim ciele maksymalnie do trzech dusz. Czas 77 dni dla duszy przetrzymywanej w ciele Bezdusznego zostaje wstrzymany.
Wydarcie: oznacza odebranie duszy będącej w posiadaniu innego Bezdusznego, lub wyciągnięcie jej z napełnionego przedmiotu. Częsta praktyka podczas starć.
Wykorzystanie: Bezduszny może korzystać z pewnych profitów jakie daje mu przetrzymywana wewnątrz siebie dusza. Im potężniejsza dusza tym większe profity (bonusy do testów, zwiększona kość itp.)
Odesłanie: oznacza po prostu odesłanie duszy tak jakby przeznaczone jej 77 dni właśnie dobiegło końca (stopień trudności odesłania zależy od mocy duszy i doświadczenia odsyłającego). Specjalizują się w tym przede wszystkim członkowie Bractwa.
Niszczenie: praktycznie nieużywana przez Bezdusznych umiejętność, powodująca zniszczenie duszy bez żadnych profitów dla niszczącego. Stowarzyszenie i Bractwo uważa zniszczenie duszy za największą zbrodnię. Stosowane w zasadzie tylko przez egoistów.
Wypalanie: Bezduszny wypala poziomy mocy duszy, otrzymując w zamian na pewien czas jakieś korzyści. Wypalając potężną duszę, Bezduszny może nawet nagiąć rzeczywistość ( np. natychmiastowe uleczenie śmiertelnej rany, sprawienie że broń przeciwnika rozpadnie się w proch itp.). Wypaloną duszę można Odesłać lub Zdeprawować ( Deprawacja to sprowadzenie mocy duszy do poziomu zerowego i nie pozwolenie jej odejść – zazwyczaj napełnia się taką duszą jakiś przedmiot – stąd poltergeisty, duchy i pozornie żywe przedmioty). Bractwo i Stowarzyszenie dopuszcza wypalanie, ale musi istnieć ku temu bardzo dobry powód.
Napełnienie: czyli napełnienie duszą jakiegoś przedmiotu, co powoduje wstrzymanie okresu 77 dni do czasu aż dusza nie zostanie z przedmiotu wyciągnięta. Specjalizuje się w tym głównie Stowarzyszenie.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:45.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172