Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Wasze Savage > Wasze światy
Zarejestruj się Użytkownicy

Wasze światy Tutaj można umieszczać pomysły na swoje światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-11-2013, 19:18   #1
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Potworna podróż

Oglądałem dzisiaj z synkiem Uniwersytet Potworny. Od razu dla nie kojarzących produkcji dorzucam trailer:

[media]http://www.youtube.com/watch?v=_o6-IROt46Y[/media]

Wpadłem na pewien pomysł świata/settingu do Savage Worlds. Nie ma co go wybitnie opisywać, więc opowiem krótko.

Co jeśli by opracować lekki system specjalnych zdolności straszenia i ustalania skali jak dobrze udało się kogoś wystraszyć (można w tym celu zwyczajnie kierować się tabelą strachu). Gracze byli by potworami którzy w jakiś sposób utknęli w świecie ludzi. Jest to za czasów gdy potwory są przekonane, że ludzie są toksyczni i można ich tylko straszyć by zdobyć energię. Różni się to ciut o Potworów i spółki w ten sposób, że potwory mogą używać strachu i krzyku innych by przenosić się przez dowolne drzwi do innych na nie wielkie odległości (kilka, klikanaście, kilkadziesiąt km w zależności od mocy strachu). Dzięki temu mogą szybko się poruszać pomiędzy lokacjami. Ogólnym wiecznym celem graczy jest ucieczka ze świata ludzi, z powrotem do swojego.

Jest to w sumie materiał bardziej na parę sesji, czy kampanię, niż na stały uniwersalny setting, wydaje mi się to jednak ciekawe urozmaicenie w stosunku do innych światów akcji Co o tym sądzicie, jakie elementy byście dorzucili do takiej gry? Może zaproponujcie wersje dla starszych odbiorców, gdzie np potwory zdobywały by dodatkowe boosty za pełne strasznie np dorosłych w stylu najlepszych monstrów z horrorów? Wszelkie pomysły mile widziane, byle by konstruktywne.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-11-2013, 21:55   #2
 
etcposzukiwacz's Avatar
 
Reputacja: 7 etcposzukiwacz nie jest za bardzo znanyetcposzukiwacz nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał JPCannon Zobacz post
Oglądałem dzisiaj z synkiem Uniwersytet Potworny.
Wpadłem na pewien pomysł świata/settingu do Savage Worlds. Nie ma co go wybitnie opisywać, więc opowiem krótko.
Opisanie nie zaszkodzi, a może komuś pomoże? Chodziło mi to po głowie kilka lata temu przy okazji obejrzenia razem z dzieciakami "Potwory i spółka", jednak nie zabrałem się konkretnie do sprawy, a szkoda.

Cytat:
Napisał JPCannon Zobacz post
Co jeśli by opracować lekki system specjalnych zdolności straszenia i ustalania skali jak dobrze udało się kogoś wystraszyć (można w tym celu zwyczajnie kierować się tabelą strachu).
Właśnie opracowanie tego systemu, a właściwie nie opracowanie dobiło moje plany sesji w świecie "Potworów...". Dlatego chętnie popatrzyłbym na pomysły mądrzejszych w tej dziedzinie.

Cytat:
Napisał JPCannon Zobacz post
Gracze byli by potworami którzy w jakiś sposób utknęli w świecie ludzi. Jest to za czasów gdy potwory są przekonane, że ludzie są toksyczni i można ich tylko straszyć by zdobyć energię. Różni się to ciut o Potworów i spółki w ten sposób, że potwory mogą używać strachu i krzyku innych by przenosić się przez dowolne drzwi do innych na nie wielkie odległości (kilka, klikanaście, kilkadziesiąt km w zależności od mocy strachu). Dzięki temu mogą szybko się poruszać pomiędzy lokacjami. Ogólnym wiecznym celem graczy jest ucieczka ze świata ludzi, z powrotem do swojego.
Czemu ograniczać przenoszenie się drzwiami do kilkudziesięciu kilometrów? Moim zdaniem spokojnie można by było przenosić się po całym świecie ludzi. Stosowałbym przenoszenie się i grę w dwóch równoległych światach ludzi i potworów. A co do zdobywania strachu to może by tak: czym więcej zebranego strachu tym bardziej można rozbudować postać?

Cytat:
Napisał JPCannon Zobacz post
Jest to w sumie materiał bardziej na parę sesji, czy kampanię, niż na stały uniwersalny setting, wydaje mi się to jednak ciekawe urozmaicenie w stosunku do innych światów akcji.
Czy ja wiem. Przecież przy rozbudowaniu świata potworów po za to co było w filmach, materiał na setting mógłby się znaleźć.

Cytat:
Napisał JPCannon Zobacz post
Co o tym sądzicie, jakie elementy byście dorzucili do takiej gry? Może zaproponujcie wersje dla starszych odbiorców, gdzie np potwory zdobywały by dodatkowe boosty za pełne strasznie np dorosłych w stylu najlepszych monstrów z horrorów? Wszelkie pomysły mile widziane, byle by konstruktywne.
Przede wszystkim rozbudowa świata potworów i opisanie jak wygląda w różnych miejscach (zróżnicowanie go). Może jak powstał? Na pewno opisanie wielu ras potworów które w nim żyją. Raczej nie tego jako poważnego świata w klimatach horroru, jednak jak to mówią jak nie spróbuje to nie wiesz na pewno.
 
etcposzukiwacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-11-2013, 23:17   #3
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Cóż wstawię tu lekki spojler. W Uniwersytecie Potwornym jest scena gdzie główni bohaterowie trafiają do świata ludzi i wpakowują się w takie tarapaty, że gonią ich policjanci z bronią, a do tego ich drzwi zostały odcięte od zasilania. Jedyna szansa jaka mogła ich uratować to przerazić dorosłych tak bardzo by naładować drzwi. Scena przypominała klimatem horror pomimo faktu, że była to bajka Właśnie ta scena była dla mnie głównym motorem pomysłu. Chodziło mi bardziej o wpakowanie graczy w bagno, gdzie muszą się ratować strasząc ludzi, a nie żeby był to ich zawód, chociaż i to by mogło wypalić. By zrobić setting w pełni na Potworach i Spółce trzeba by sporo materiału. Dużo mniej wymaga mechanika kampanii gdzie potwory utykają w świecie ludzi. Drzwi miały dawać ograniczoną teleportację, żeby gracze byli zmuszeni dalej straszyć i zdobywać energię. Jeśli zaś chodzi o odległość to rzecz w tym, że tylko jakieś konkretne przenoszą do ich świata i muszą się do nich dostać by się uratować Gdyby mogli się od razu do nich przenieść, sesja nie miała by sensu. Jeśli zaś chodzi o mechaniczny aspekt skilli to ja to widzę bardzo prosto. Ustalasz jakimi aspektami Twoja postać najlepiej straszy. Potem dorabia do tego odpowiedni skill. Np. Mam potwora który wygląda jak Hulk. Straszy jednak głównie np. miażdżąc różne obiekty. Cecha pochodna skillu to siła a skill nazywam "Miazga". Gdy dochodzi co do czego używam mojego skilla i testuje jak dobrze mi poszło. Haczyk polega na tym, że na różne osoby może działać co innego i np skill z pod danej cechy może być mało wydajny, posiadać ujemne modyfikatory itp. (Tak jak w filmie ludzie mają swoje najgorsze lęki i takie rzeczy które ich nie ruszają).
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 13-11-2013 o 23:20.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-11-2013, 22:32   #4
 
etcposzukiwacz's Avatar
 
Reputacja: 7 etcposzukiwacz nie jest za bardzo znanyetcposzukiwacz nie jest za bardzo znany
Swoją drogą chętnie i z ciekawością popatrzyłbym na karty postaci (rozpiski)
Jamesa Sullivana (Sulleygo) i Mike Wazowskiego.
 
etcposzukiwacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-11-2013, 17:16   #5
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Mogę zrobić przykładowe. Do opisu kart też by się uwagi przydały Chociaż wyzwaniem było by ustawienie ich skilli straszenia, bo poza tym to pewnie Sullivan byłby górą mięcha a Wazowski mądralą.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:19.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166