|
WIEŚCI Nowinki w dziedzinach fantastyki, science-fiction i wielu innych. Również Ty możesz dodać tutaj jakąś ciekawą informację. |
| Narzędzia artykułu | Wygląd |
Autor artykułu: Campo Viejo 19-08-2012 | |||
| |||
|
#1
Anonim
on
20-08-2012, 17:20
|
Aż krótki komentarz strzelę sobie. Ogólnie to czytałem fragmenty zwłaszcza, gdy była beta nawet trochę dokładniej. Nie czytałem fragmentów o mechanice i bardzo poruszyło mnie, że to taki świat mroku. Rzeczywiście góra karty mi ŚW przypominała, ale nie wiedziałem... Teraz już wiem. Źle. Rozbawiła mnie czarnobiała mapa i opis różnych kolorów pod nią. Ale wtopa. Profesje mi się nie podobają. Niby fajnie wyglądają, ale nie bardzo rozumiem jaka jest ich zasadność. Uważam, że lepiej budować swoje postacie dowolnie wybierając statystyki. Na przykład w Astropolu profesje są bardziej dla celów informacyjnych i dla ułatwienia wdrożenia się w grę. Tutaj one krępują graczy? W każdym razie tak zwane umiejętności specjalne to "perki" czy "traitsy" znane z systemu Fallouta o wiadomej nazwie... a przynajmniej tak mi przyszło do głowy po przeczytaniu recenzji. Idąc dalej to szczegółowy opis planet mi osobiście nie przeszkadza, ale i zgadzam się z tym, że to nie jest potrzebne. W Star Without Number załatwili to od strony rpgowej - losuje się konkretne "słowa klucze", a nie cyfry. O codziennym życiu to fajnie, że jest. "Extensivity" to jakiś paskudny makaronizm, ale fajnie, że jest podłączenie do internetu w tym świecie... co mnie osobiście odstrasza od gry. Wszystko byłoby za bardzo połączone. Może nadinterpretuje, ale takie internety tworzą globalne wioski, a jaka to zabawa skoro zawsze możesz skontaktować się z punktem A? Nawet jak jesteś gdzieś w pobliżu punktu L. Nie mówiąc już o tym, że ekstencośtam brzmi z angielska. Co do grania obcymi to da się zrobić, szkoda, że nie zostało to przemyślane dokładnie w tej grze (no według Armiela, a nie mam powodu mu nie wierzyć w tym względzie). ESP - no skoro ktoś inny niż ja zareagował na niepolskie słowa to znaczy, że to naprawdę jest tam naładowane po wszechmiar. Nieładnie. Przy statkach kosmicznych odczułem, że to bardzo dobry pomysł, że można aż tak pogrzebać przy statkach kosmicznych, a z drugiej strony... im więcej statystyk tym mniej się chce je używać. Ile można kością turlać? Taki sam zarzut do walk w kosmosie. Odtwórczość i klonowatość mechaniki WoDa odejmuje mnóstwo punktów. To tylko komentarz na podstawie komentarza i tych szczątkowych informacji o systemie, które pozyskałem, gdy o tej grze jeszcze rozmawialiśmy w "autorskich". |
#2
Indoctrine
on
20-08-2012, 20:46
|
@Armiel Dziękuję pięknie za obszerną recenzję Sam autor innego podręcznika napisał - to się ceni! @Anonim Dużo Twoich refleksji jest jak piszesz na podstawie szczątkowych informacji właśnie Profesje (a właściwie Profile) umożliwiają bardzo szerokie wybory zarówno atrybutów jak i umiejętności. Dają niewielkie bonusy w pewnych obszarach, ale nie są to przewagi wielkiej wagi. Można mieć strzelca wyborowego z profilem Badacz i bardzo dobrego mechanika oraz pilota który jest Kryminatorem. Perki zdobywa się podczas gry i nie zależą one zupełnie od Profili. Extensivity nie łączy natychmiastowo punktów w całej galaktyce, wręcz odwrotnie - to lokalne sieci. Międzygwiezdna wymiana informacji jest ograniczona i nie działa tak pięknie, szczególnie w mniej zaawansowanych okolicach. Grania Obcymi w założeniu ma nie być, bo są Obcy Zbyt różni od ludzi i byłoby to strasznie trudne dla graczy. Nie wspominając o elemencie balansu, którego po prostu by nie było, bo niektóre rasy są lepsze właściwie we wszystkim co ma przełożenie na statystyki. A sztuczne ograniczanie w imię równowagi to coś czego nie cierpię. Inspiracja WoDową mechaniką to ryzykowna rzecz była, ale feedbacki rozkładają się dość równo z przewagą poparcia, więc to była ogólnie chyba dobra decyzja |
#3
Anonim
on
20-08-2012, 21:22
|
No dobra, w takim razie Profile i Ekstensywność brzmią już lepiej. Choć "tęczostrzeń" wspomniana w recenzji kojarzy mi się bardziej z jakąś siecią międzygwiezdną - hiperprzestrzeń i te sprawy. Kwestia nazwy i moich skojarzeń. Co do obcych to pamiętaj, że MG musi ich odgrywać I chyba o tym problemie pisał Armiel. ps. Oczywiście wciąż podkreślam, że kieruję się wiadomościami z recenzji |
#4
Campo Viejo
on
28-08-2012, 02:51
|
A gdyby ktoś jeszcze nie przeczytał recenzji Armiela na Blogu LI, to możecie to również to zrobić w naszym forumowym dziale artykułów -> |