Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > WIEŚCI
Zarejestruj się Użytkownicy

WIEŚCI Nowinki w dziedzinach fantastyki, science-fiction i wielu innych. Również Ty możesz dodać tutaj jakąś ciekawą informację.


komentarz
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->Głębia Przestrzeni - recenzja<!-- google_ad_section_end -->
Głębia Przestrzeni - recenzja
Autor artykułu: Campo Viejo
19-08-2012
Głębia Przestrzeni - recenzja




Na Blogu Last Inn została opublikowana recenzja nowej, polskiej kosmicznej gry fabularnej "Głębia Przestrzeni".

Autorem recenzji jest Arek "Armiel" Mielczarek, autor "Aphalona", opiekun forumowych działów sesji Horroru i Innych, którego znacie głównie jako Mistrza Gry wielu świetnych sesji pbf na LI.

Zapraszamy do lektury!

Źródło:
Licze Blog Blog Archive Numer 48: Głębia Przestrzeni [recenzja]
http://lastinn.info/372895-post127.html
http://lastinn.info/inne-systemy-rpg...stemu-rpg.html
  #1  
Anonim on 20-08-2012, 18:20
Aż krótki komentarz strzelę sobie. Ogólnie to czytałem fragmenty zwłaszcza, gdy była beta nawet trochę dokładniej. Nie czytałem fragmentów o mechanice i bardzo poruszyło mnie, że to taki świat mroku. Rzeczywiście góra karty mi ŚW przypominała, ale nie wiedziałem... Teraz już wiem. Źle. Rozbawiła mnie czarnobiała mapa i opis różnych kolorów pod nią. Ale wtopa. Profesje mi się nie podobają. Niby fajnie wyglądają, ale nie bardzo rozumiem jaka jest ich zasadność. Uważam, że lepiej budować swoje postacie dowolnie wybierając statystyki. Na przykład w Astropolu profesje są bardziej dla celów informacyjnych i dla ułatwienia wdrożenia się w grę. Tutaj one krępują graczy? W każdym razie tak zwane umiejętności specjalne to "perki" czy "traitsy" znane z systemu Fallouta o wiadomej nazwie... a przynajmniej tak mi przyszło do głowy po przeczytaniu recenzji. Idąc dalej to szczegółowy opis planet mi osobiście nie przeszkadza, ale i zgadzam się z tym, że to nie jest potrzebne. W Star Without Number załatwili to od strony rpgowej - losuje się konkretne "słowa klucze", a nie cyfry. O codziennym życiu to fajnie, że jest. "Extensivity" to jakiś paskudny makaronizm, ale fajnie, że jest podłączenie do internetu w tym świecie... co mnie osobiście odstrasza od gry. Wszystko byłoby za bardzo połączone. Może nadinterpretuje, ale takie internety tworzą globalne wioski, a jaka to zabawa skoro zawsze możesz skontaktować się z punktem A? Nawet jak jesteś gdzieś w pobliżu punktu L. Nie mówiąc już o tym, że ekstencośtam brzmi z angielska. Co do grania obcymi to da się zrobić, szkoda, że nie zostało to przemyślane dokładnie w tej grze (no według Armiela, a nie mam powodu mu nie wierzyć w tym względzie). ESP - no skoro ktoś inny niż ja zareagował na niepolskie słowa to znaczy, że to naprawdę jest tam naładowane po wszechmiar. Nieładnie. Przy statkach kosmicznych odczułem, że to bardzo dobry pomysł, że można aż tak pogrzebać przy statkach kosmicznych, a z drugiej strony... im więcej statystyk tym mniej się chce je używać. Ile można kością turlać? Taki sam zarzut do walk w kosmosie.

Odtwórczość i klonowatość mechaniki WoDa odejmuje mnóstwo punktów.

To tylko komentarz na podstawie komentarza i tych szczątkowych informacji o systemie, które pozyskałem, gdy o tej grze jeszcze rozmawialiśmy w "autorskich".
Odpowiedź z Cytowaniem
  #2  
Indoctrine on 20-08-2012, 21:46
@Armiel

Dziękuję pięknie za obszerną recenzję Sam autor innego podręcznika napisał - to się ceni!

@Anonim

Dużo Twoich refleksji jest jak piszesz na podstawie szczątkowych informacji właśnie

Profesje (a właściwie Profile) umożliwiają bardzo szerokie wybory zarówno atrybutów jak i umiejętności. Dają niewielkie bonusy w pewnych obszarach, ale nie są to przewagi wielkiej wagi. Można mieć strzelca wyborowego z profilem Badacz i bardzo dobrego mechanika oraz pilota który jest Kryminatorem. Perki zdobywa się podczas gry i nie zależą one zupełnie od Profili.

Extensivity nie łączy natychmiastowo punktów w całej galaktyce, wręcz odwrotnie - to lokalne sieci. Międzygwiezdna wymiana informacji jest ograniczona i nie działa tak pięknie, szczególnie w mniej zaawansowanych okolicach.

Grania Obcymi w założeniu ma nie być, bo są Obcy Zbyt różni od ludzi i byłoby to strasznie trudne dla graczy. Nie wspominając o elemencie balansu, którego po prostu by nie było, bo niektóre rasy są lepsze właściwie we wszystkim co ma przełożenie na statystyki. A sztuczne ograniczanie w imię równowagi to coś czego nie cierpię.

Inspiracja WoDową mechaniką to ryzykowna rzecz była, ale feedbacki rozkładają się dość równo z przewagą poparcia, więc to była ogólnie chyba dobra decyzja
Odpowiedź z Cytowaniem
  #3  
Anonim on 20-08-2012, 22:22
No dobra, w takim razie Profile i Ekstensywność brzmią już lepiej. Choć "tęczostrzeń" wspomniana w recenzji kojarzy mi się bardziej z jakąś siecią międzygwiezdną - hiperprzestrzeń i te sprawy. Kwestia nazwy i moich skojarzeń.

Co do obcych to pamiętaj, że MG musi ich odgrywać I chyba o tym problemie pisał Armiel.

ps. Oczywiście wciąż podkreślam, że kieruję się wiadomościami z recenzji
Odpowiedź z Cytowaniem
  #4  
Campo Viejo on 28-08-2012, 03:51
A gdyby ktoś jeszcze nie przeczytał recenzji Armiela na Blogu LI, to możecie to również to zrobić w naszym forumowym dziale artykułów ->
Odpowiedź z Cytowaniem
komentarz



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172