Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > WIEŚCI
Zarejestruj się Użytkownicy

WIEŚCI Nowinki w dziedzinach fantastyki, science-fiction i wielu innych. Również Ty możesz dodać tutaj jakąś ciekawą informację.


komentarz
 
Narzędzia artykułu Wygląd
Cubicle7 oficjalnie zapowiada czwartą edycję WFRP
Fyrskar
Fyrskar
24-05-2017
Cubicle 7, już od jakiegoś czasu posiadająca prawa do gry fabularnej osadzonej w realiach Warhammera, ogłosiła oficjalnie wydanie nowej edycji systemu osadzonego w ponurym świecie niebezpiecznych przygód.

Pierwsze informacje umieścili oni na swojej stronie internetowej, pod...
  #50  
Fyrskar on 14-05-2018, 16:40
Noobirus to faktycznie polski bloger, autor Grot i Gigantów - chyba, że to po prostu zbieżność nicków.

Zobaczymy, jak potwierdzenie się pojawi albo wręcz przeciwnie.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #51  
Warlock on 14-05-2018, 17:22
Wszystko wskazuje na to, że to tylko nieprawdziwa plotka. C7 wypowiedziało się publicznie na forum w tej sprawie, zaprzeczając tym doniesieniom. False alarm

@Clutterbane
Chodziło o odebranie praw autorskich C7 zaraz po wydaniu Podręcznika Głównego i Starter Setu. Choć kto wie, czy nie ma w tych plotkach ziarna prawdy...
Ostatnio edytowane przez Warlock : 14-05-2018 o 17:42.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #53  
Clutterbane on 15-05-2018, 15:38
Mam ambiwalentne odczucia odnośnie Ambitions (staram się omijać podobne zasady w mainstreamowych grach jak Inspiration w D&D 5 chociażby), ale fajnie, że wróciły niziołki (po wywaleniu ich w trzeciej edycji), fajnie, że planują dodatki "regionalne" (zapowiedziane już w pierwszej edycji przez GW - nareszcie się doczekam ), a odnośnie trzech sposobów rozstrzygania jeśli pierwszy wyobrażam sobie w miarę celnie to może być lekarstwem na bolączki systemu k100.

I pojawił się pierwszy podobający mi się obrazek. Naprawdę nice.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #54  
Warlock on 30-05-2018, 18:51
Zasady walki:

Cytat:
Warhammer Fantasy Roleplay Preview - Combat

The combat system for WFRP Fourth Edition has its roots in earlier editions of the game, but we’ve made significant changes. The design goals were to speed up fights and eliminate boring stalemates arising from repeated attack roll failure.

When you get into a confrontation, everyone acts in Initiative order. We’ve added in a few alternative options here for you to tailor the game to your play style. You can keep things simple and just use the Characteristic, or introduce some randomness and deploy the GM catchphrase ‘Roll for initiative’, plus several other permutations.

Every combat round you get to move and do something. The ‘something’ might be using a skill, making an attack, casting a spell, and so on. An attack isn’t meant to only represent one swing of a sword arm. It’s movement, positioning, timing, dodges, feints and parries - all the things that happen in exciting fantasy combat.

D100 systems can suffer from so-called ‘whiff factor’ – endless inaction due to everyone failing rolls time and time again. This was something we wanted to eliminate as much as possible. One of the new mechanics we introduced to help with this in combat is called Advantage. You can gain Advantage from sources including Surprise, Charging and winning an Attack Test. Each point of Advantage gives you +10 to your Attack Tests, and represents you pressing your foe back, gaining control of the space, gaining confidence, leaping onto the table, kicking sand in their face, or whatever you feel is appropriate to the battle at hand.

When you attack your foe, you both make a Weapon Skill Test and compare your success levels. If the attacker wins they will have the chance to do damage and gain a point of Advantage. If the defender wins, they don’t inflict damage but do gain the Advantage as they dodge or parry and take the upper hand. There is always an outcome from a combat round – the least that can happen is someone gains Advantage.

You can win multiple points of Advantage, and you keep them until you lose an Attack Test, take a wound or the combat ends. So, if you keep rolling well, you’ll get in your stride and do better and better. But if you lose a Test you’ll lose all your Advantage. It’s a huge amount of fun, especially if you have the Talents or Spells that let you steal Advantage! You get a real sense of turning the tide of battle, or of getting unstoppable momentum and cleaving through your foes.

There are loads of possibilities and outcomes that these rules bring to the table: a combatant can whale on a bunch of lesser foes first, build up a pool of Advantage and then unleash that on the big baddie. Combining the various Skills and Talents that allow characters to work together to make the most of Advantage adds a tactical edge to this exciting way of determining the outcome of a fight.

But it’s certainly not all one-way traffic! Adversaries have special abilities that are powered by Advantage, so can become progressively more powerful. And there’s loads of fun times for the GM in deciding when to use monster abilities, or simply keep a bonus to hit.

And if your foes are building their Advantage up to truly scary levels, Characters can use a point of Resilience (more on this in a later preview) to remove it.

Critical hits are a staple of WFRP, and in Fourth Edition occur on especially successful blows, as indicated by the roll of a double. In addition to extra damage and special wounds, critical hits can inflict a variety of Conditions that change the way combat works for those who receive them.

That’s the core of the new combat system. Of course, there’s much more to it - Strength and Toughness work in ways familiar to players of First and Second Edition, as does armour. Hits are locational. There are fumbles, and ranged combat throws in some interesting and original quirks.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #55  
Avitto on 30-05-2018, 20:27
Hm. Hm. Hm.
Zacytowałbym pirszoedycyjny podręcznik, ale nie chce mi się przepisywać. Na stronach 118-119 wszystko szczegółowo wyjaśniono. Nie są to punkty, które na zasadzie PSów czy PPków uaktywniają "cuda" a znaczne modyfikatory szybko przełamujące impas nawet przy bardzo podstawowych postaciach. Powyższe dowodzi moim zdaniem "odgrzania kotleta" w zakresie walki.

Zastanawiają mnie natomiast owe Conditions, bowiem ta kwestia w 1 i 2 edycji nie były moim zdaniem dobrze opracowane.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #56  
Warlock on 28-07-2018, 09:40
Z tego co się orientuję, to PDFy do czwartej edycji trafiły już do osób, które zamówiły Pre-Ordery. W internecie pojawiają się pierwsze recenzje, a na DriveThruRPG można już PDFy kupować.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #57  
Fyrskar on 28-07-2018, 12:54
W ciągu tygodnia ma się pojawić prawie skończony PDF (bez jednej mapy i czegoś tam jeszcze), a do dwóch - finalna, pełna wersja.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #58  
Campo Viejo on 11-08-2018, 20:58
Po wywiadach z C7 z GenConu wiadomo co będzie wydawane w 4 edycji w pierwszej kolejności po Podręczniku Głównym, Starter Set i kampani Wewnętrznego Wroga. Potwierdzony jest dodatek o Magii oraz tytuł innego dodatku, minikampanii “Rough nights and hard days”. Graeme Davis zdradził, że chciałby pracować nad dodatkiem o Bretonnii.

Główny podręcznik traktuje o Reiklandzie, więc inne regiony będą pojawiać się w przyszłości (podobna strategia wydawnicza z regionami świata była w The One Ring).
Wewnętrzny Wróg będzie niespodzianką dla graczy, którzy znają tą kampanię, bo zostanie na tyle zmieniona, że ma nie wiać nudą odgrzewanych kotletów.
Więcej o WW jest tutaj od autora: https://youtu.be/Pol8q9YIOaw
Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 11-08-2018 o 21:27.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #59  
Campo Viejo on 19-08-2018, 21:23
Krótki wywiad z Graeme Davis o 4 edycji.
Między innymi o roli humoru w świecie Młotka.

https://youtu.be/zj2_VTTjYWs
Odpowiedź z Cytowaniem
komentarz



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:02.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166