Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > WIEŚCI
Zarejestruj się Użytkownicy

WIEŚCI Nowinki w dziedzinach fantastyki, science-fiction i wielu innych. Również Ty możesz dodać tutaj jakąś ciekawą informację.


komentarz
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->Cubicle7 oficjalnie zapowiada czwartą edycję WFRP<!-- google_ad_section_end -->
Cubicle7 oficjalnie zapowiada czwartą edycję WFRP
Autor artykułu: Fyrskar
24-05-2017
Cubicle7 oficjalnie zapowiada czwartą edycję WFRP

Cubicle 7, już od jakiegoś czasu posiadająca prawa do gry fabularnej osadzonej w realiach Warhammera, ogłosiła oficjalnie wydanie nowej edycji systemu osadzonego w ponurym świecie niebezpiecznych przygód.

Pierwsze informacje umieścili oni na swojej stronie internetowej, pod tym adresem - w momencie wrzucania tego artykułu serwer padł, także może się okazać, że ciekawi będą musieli trochę poczekać na odwiedzenie strony.

Sam wydawca powiedział tak dużo, jak i mało o nowej-starej grze. Wiemy, że będzie wzorowała się na pierwszej i drugiej edycji, co najpewniej oznacza powrót do mechaniki d100 i innych rozwiązań znanych wieloletnim miłośnikom systemu.

Co ciekawe, pod względem settingu system wróci do Starego Świata - nie będzie dział się w nowym uniwersum Games-Workshop, znanym z Age of Sigmar. Czy nastąpią jakieś zmiany w stosunku do jego wizji znanej z wcześniejszych materiałów, tego nie wiadomo.

Cubicle 7 ma na koncie m.in. bardzo dobre systemy One Ring i Ygdrasill.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się opiniami.
  #1  
Fyrskar on 24-05-2017, 18:29
Może ja sam zacznę. Z jednej strony mam sentyment do oryginalnej mechaniki i Starego Świata, ale po opisie od Cubicle7 system brzmi jak typowy heartbreaker. "Ostatnia edycje była niefajna, ale teraz wszystko będzie jak dawniej". Uważam, że Age of Sigmar ma mniejszy potencjał pod RPG od oryginalnego świata i tutaj powrót do korzeni jest dobrym pomysłem, ale mechanicznie chciałbym zobaczyć coś nowego - mamy już dwa systemy w tym uniwersum na mechanice opierającej się na mechanice d100.

Osobiście wolałbym, żeby albo skierowali się w stronę dobrze zrealizowanej mechaniki z umiejętnościami i procentowymi rzutami (patrz Basic Role-Playing od Chaosium, wykorzystane np. w Zewie Cthulhu i Runequeście), albo spróbowali czegoś nowego.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #2  
Cattus on 25-05-2017, 07:05
W trzeciej spróbowali czegoś nowego i jakoś się nie przyjęło, choć jak testowałem to było całkiem spoko. I tak bardziej skupialiśmy się na grze, niż przerzucaniu się kośćmi.

Z pewnością zainteresuje się jak już wyjdzie. O ile nie przegapię. Daj tutaj znać jak coś.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #3  
Gveir on 26-05-2017, 02:37
A może pokuszą się przesunięcie świata WH w czasie?
Odpowiedź z Cytowaniem
  #4  
Cattus on 26-05-2017, 06:11
A przykładowo gdzie byś widział takie przesunięcie?
Odpowiedź z Cytowaniem
  #5  
Autumm on 26-05-2017, 10:41
Cytat:
Napisał Cattus Zobacz post
A przykładowo gdzie byś widział takie przesunięcie?
np. 40 tys. lat do przodu
Odpowiedź z Cytowaniem
  #6  
Gveir on 26-05-2017, 15:59
Cytat:
Napisał Autumm Zobacz post
np. 40 tys. lat do przodu
Zostawmy 40k w spokoju. Fakt, że spierd... umysłowe GW powoli niszczy i ten system, zakrawa o łzy.

Cóż, Stary Świat to kontrasty. Masz Imperium, które jest odpowiednikiem Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego i tkwi w wczesnym renesansie. Bretonie - harde średniowiecze, niemal wyciągnięte z czasów Ryszarda Lwie serce i legend arturiańskich. Tam gdzieś majaczy Kislev etc.

Jako oś głównych wydarzeń czyt. Imperium, posunąłbym je w czasie do powiedzmy baroku. Wielkich różnic nie będzie, ale skok technologiczny w pewnym sensie nastąpi.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #7  
Clutterbane on 28-05-2017, 09:42
Cytat:
Napisał Fyrskar Zobacz post
Uważam, że Age of Sigmar ma mniejszy potencjał pod RPG od oryginalnego świata i tutaj powrót do korzeni jest dobrym pomysłem, ale mechanicznie chciałbym zobaczyć coś nowego - mamy już dwa systemy w tym uniwersum na mechanice opierającej się na mechanice d100.
Bez obaw, Age of Sigmar wyjdzie równolegle do czwartej edycji, patrz kolejny nius od Cubicle.

Ogólniej: Tyle wydawnictw w ciągu zaledwie 30 lat gry - WFRP to taka niekochana porażka wydawnicza, dodatek do bitewniaka, w którym możesz co najwyżej grać szczurołapem, bo wszystkie fajne stołki są już obsadzone przez figurki. Fajnie, jakby coś w tym temacie się zmieniło i gracze mieli większe szanse na epickie przygody z samego założenia gry. Reszta dla mnie może być dowolna, byle przemyślana.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #8  
Fyrskar on 28-05-2017, 10:13
Cytat:
Bez obaw, Age of Sigmar wyjdzie równolegle do czwartej edycji, patrz kolejny nius od Cubicle.
Gdyby ktoś jeszcze tego newsa nie widział, może się z nim zapoznać tutaj.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #9  
Gveir on 28-05-2017, 10:19
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Bez obaw, Age of Sigmar wyjdzie równolegle do czwartej edycji, patrz kolejny nius od Cubicle.

Ogólniej: Tyle wydawnictw w ciągu zaledwie 30 lat gry - WFRP to taka niekochana porażka wydawnicza, dodatek do bitewniaka, w którym możesz co najwyżej grać szczurołapem, bo wszystkie fajne stołki są już obsadzone przez figurki. Fajnie, jakby coś w tym temacie się zmieniło i gracze mieli większe szanse na epickie przygody z samego założenia gry. Reszta dla mnie może być dowolna, byle przemyślana.

Clutter, pardon, ale popiłeś wczoraj i jeszcze Cię trzyma?
WH to system w którym ktoś komuś blokuje epickość oraz możliwość rozwoju. Nigdy tego nie odczułem, nigdy nie wybierałem tych najgorszych profesji, bo ktoś zajął rzekomy stołek. Bierzesz banitę w 1ed, bo ma sporo dobrych skilli i rozwijasz go dalej. Bardzo szybko go wyciągasz do pomniejszego kafara, by przejść do kafara, znacznego kafara, aż do koksa klasy niskiej. Kończysz na turbokoksie

Dla mnie, Age of Sigmar nie ma podstaw do bycia rpg. O ile ktoś pomyślał i dorobił do bitewniaka RPG, a przez lata trzymało się to formy oraz treści, wiele pokoleń graczy wychowało się na tym i nadal ten system cieszy, tak coś, co z założenia jest nastawione na bitewniaka - no nie wiem. Wystarczy, że dowiedziałem się od pracownika GW czym jest AoS. Zwątpiłem w poczytalność GW. Bardzo bym chciał, by jakiś gigant-śmieszek wykupił ich, zwolnił tych, którzy nadają kierunki markom i dalej kontynuował zarządzanie firmą.
Odpowiedź z Cytowaniem
komentarz



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:18.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166