Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > WIEŚCI
Zarejestruj się Użytkownicy

WIEŚCI Nowinki w dziedzinach fantastyki, science-fiction i wielu innych. Również Ty możesz dodać tutaj jakąś ciekawą informację.


komentarz
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->"Graj fabułą" - poradnik dla Mistrzów Gry w druku<!-- google_ad_section_end -->
"Graj fabułą" - poradnik dla Mistrzów Gry w druku
Autor artykułu: Milly
11-05-2009
"Graj fabułą" - poradnik dla Mistrzów Gry w druku

Wydawnictwo Portal właśnie poinformowało, że do druku trafił najnowszy poradnik dla Mistrzów Gry - "Graj fabułą". To już trzeci tom uniwersalnych almanachów dla Mistrzów Gry, który traktuje o tworzeniu przygód. Znajdują się w nim konkretne, opatrzone licznymi anegdotami i przykładami z gry odpowiedzi na pytania:

- Co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do projektowania przygody?
- Jakich błędów unikać?
- Jak zaprojektować przygodę od podstaw?
- Jakimi erpegowymi przyprawami ją doprawić?
- Jak włączyć graczy w jej powstawanie?

Autorem Graj fabułą jest Mateusz Zaród wespół z Ignacym Trzewiczkiem i Rafałem Szymą. Cena książki wyniesie 35 złotych.





Na stronie Wydawnictwa Portal można także zamówić pozostałe dwie części Almanachu MG:

Pierwszy tom cyklu to polska edycja słynnego zbioru artykułów Johna Wicka, wydanych w USA pod tytułem "Play Dirty" (polski tytuł "Graj Twardo"). 120 stronicowa książka zawiera dwanaście rozdziałów, w których Wick porusza najważniejsze tematy związane z prowadzeniem sesji (zabijanie postaci graczy, prowadzenie scen walki, kreowanie żyjącego świata i in.) pokazując jak on podchodził do tych spraw. Bardzo kontrowersyjne pomysły, prowokacyjne porady, bezpośredni język sprawiły, iż ten materiał wywołał w USA olbrzymią burzę i spowodował gorące debaty na forach internetowych. Wick zadaje trudne pytania, a co najważniejsze proponuje nieszablonowe rozwiązania. Z wieloma z nich trudno zgodzić się bez dyskusji, bez debaty. Graj Twardo to niezwykły almanach MG, książka zawierająca tyleż sztuczek i trików ileż ogólnych, ważnych omówień problemów i zagadnień. Zmusza do zastanowienia nad rolą MG, nad jego prawami i nad tym co wolno mu poświęcić, by sesja była emocjonująca.


Książkę można zamówić w sklepie REBEL za pośrednictwem Wydawnictwa Portal: Wydawnictwo Portal - Graj Twardo







Drugi tom cyklu almanachów MG nosi tytuł "Graj z głową". Tym razem autorem podręcznika jest Ignacy Trzewiczek. Graj z głową skupione jest wokół jednego tematu i w całości poświęcone relacjom pomiędzy graczami, a Mistrzem Gry. Autor skupia się na tym, jak wywołać pozytywne relacje pomiędzy wszystkimi, którzy tworzą sesję RPG.
Podręcznik podzielony jest na cztery duże rozdziały:

- GRACZ - w którym znajdują się techniki związane z relacjami pomiędzy MG i graczem, wyjaśnienie tego, czego pragną gracze na sesji i jak realizować ich potrzeby.
- DRUŻYNA - w którym znajdują się metody, dzięki którym MG może zespolić graczy i zmienić ich w dobrze współpracującą, ciekawą drużynę BG.
- PUNKTY DOŚWIADCZENIA - w którym znajdują się porady i sztuczki związane z przyznawaniem graczom PD.
- BOHATER GRACZA - zawierający techniki poświęcone postaciom graczy i takim zagadnieniom jak śmierć postaci, czy metodom ubarwiania Bohaterów Graczy.

Całość materiału jest dodatkowo ubarwiona i wzbogacona szeregiem ramek zawierających dodatkowe pomysły i uwagi, przygotowanych przez Michała Oracza oraz Rafała Szymę.


Wydawnictwo Portal udostępniło fragment książki w formacie PDF, który dostępny jest pod tym linkiem: http://files.neuroshima.org/graj_z_glowa_wstep.pdf


Książkę można zamówić w sklepie REBEL za pośrednictwem Wydawnictwa Portal: Wydawnictwo Portal - Graj z głową

  #1  
Sayane on 11-05-2009, 17:28
No nieźle - jeśli Night wygra kolejny konkurs na Rebelu, to go namówię na zakup całej trójcy :>
Odpowiedź z Cytowaniem
  #2  
Macharius on 11-05-2009, 18:56
Ja muszę sobie sprawić tylko dwupak - Graj z głową i Graj fabułą ;p
Odpowiedź z Cytowaniem
  #3  
woltron on 11-05-2009, 19:49
Bu, a ja sobie nic nie sprawię, bo nie mam kasy. Może ktoś na urodziny mi kupi A książki ciekawe i przydatne, zarówno dla początkujących MG jak i tych bardziej doświadczonych. Chociaż osobiście uważam, że najlepszym podręcznikiem dla MG był podręcznik CP2020 "Słuchajcie Głąby!" ^_^
Odpowiedź z Cytowaniem
  #4  
Bielon on 12-05-2009, 00:06
Przeczytałem "zielonego". Większość rzeczy stosowałem w sesjach, ale miło mnie połechtało, że tak dobrze sobie radzę. Kupię pozostałe na bank.
Odpowiedź z Cytowaniem
komentarz



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172