Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Wioskowa Akademia
Zarejestruj się Użytkownicy

Wioskowa Akademia Jedyna w okolicy i najlepsza aż do stolicy! Akademium zaprasza na kursa wszelakie: jak zupę gotować i skarpetę cerować. Jak dziewczę zapoznać i strzygę rozpoznać. (Masz pytanie, fabularne czy mechaniczne - zadaj je tutaj!)


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-01-2011, 09:24   #11
 
woltron's Avatar
 
Reputacja: 1 woltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumny
Aneks I:

Umiejętności i języki



I. Rzecz o umiejętnościach...

Warto pamiętać, że umiejętności w świecie D&D dzielą się na:

1. niewyszkolone, takie z których korzysta każdy z nas;
2. wyszkolone, takie których opanowanie wymaga nauki lub ćwiczeń.


Do pierwszej grupy, umiejętności niewyszkolonych, należą takie umiejętności jak np. skok, pływanie, przebieranie itd. Brak rangi oznacza tylko i wyłącznie tyle, że przy rzucie określającym powodzenie akcji korzystamy z modyfikatora atrybutu przypisanego do danej umiejętności. I tak nie mając umiejętności skok, nasza postać skacze korzystając z modyfikatora atrybutu siły, a nie umiejętności jako takiej, przebierając się korzysta z mod. atrybutu charyzmy itd.

Do drugiej grupy, umiejętności wyszkolonych, należą takie umiejętności jak np. wiedza tajemna (i każda inna! liczone osobno), zręczność, czarostwo itd. Z tych umiejętności nasza postać nie może korzystać, jeżeli wcześniej nie została przez kogoś nauczona lub sama nie poświęciła czasu nauce. Niestety, ale tak jak w realnym świecie nie rodzimy się z umiejętnością np. gry na skrzypcach, tak w świecie D&D nie rodzimy się automatycznie z umiejętnością czarowania. Nawet zaklinacz, którego magia jest intuicyjna musi poświęcić czas na naukę jej kontroli.

Oczywiście RPG, to RPG, a nie świat rzeczywisty i na różne rzeczy MG przymknie oko. Ba, przepuszczam, że jeżeli dobrze uzasadnicie dlaczego macie jakąś umiejętność, to MG ucieszy się i powie: "Wow! Fajny pomysł, przekroczył limit punktów, ale niech mu będzie!". Trudno jednak przejść do porządku dziennego, jeśli wasza postać ma np. język, którego nigdy nie używała i nie ma żadnego uzasadnienia dla którego miałaby go znać. Bo niby dlaczego ktoś z zatęchłej dziury na końcu świata ma nagle znać smoczy, język mędrców i czarodziejów? No chyba, że w tej wiosce zamieszkał arcymag, który szukał spokoju na stare lata i postanowił nauczyć waszą postać paru przydatnych rzeczy...


II. Rzecz o językach...

Prawie wszyscy (sic!) zapomnieliście, że możecie sobie wybrać dodatkowy język. Dlaczego? Otóż w D&D jest tak, że jeśli postać ma wysoką inteligencję i dostaje plusy z inteligencji (od +1 do +1000 ), to za każdy +1 dostaje 1 (słownie: jeden) dodatkowy język, np. elfi mag o inteligencji 15 (mod. int. +2) dostaje 2 (słownie: dwa) dodatkowe języki (poza tymi, które wynikają z RASY i KLASY). Nasz mag zna więc elficki (z rasy), wspólny (z rasy) oraz smoczy/draconic (z klasy, musi znać ten język by móc czytać swoją magiczną księgę) i dwa inne, wybrane przez siebie języki. Oczywiście języki te nie powinny być oderwane od historii postaci i mieć jakieś fabularne uzasadnienie!! Na przykład ja wykreślam postaciom (szczególnie młodym!) języki, jeżeli nie ma fabularnego uzasadnienia gdzie postać się ich nauczyła.


III. Rzecz o liczeniu punktów...

Niestety, ale mechaniczna część karty wymaga liczenia punktów... Na szczęście PCPROFILER, program z którego korzystacie do "robienia" kart, sam podlicza ilość wydanych punktów umiejętności. Dlatego jeżeli na pierwszym poziomie dostajecie do wydania 32 umiejętności, a pcprofiler podlicza wam 36, to znaczy, że wydaliście o 4 punkty za dużo i o tyle musicie odchudzić waszą postać! Po to właśnie korzystamy z tego programu by móc korzystać z jego dobrodziejstw.

A przy okazji, kolejny apel: pamiętajcie by zaznaczać umiejętności międzyklasowe poprzez kliknięcie w odpowiednią rubrykę w programie. My, MG-owie, będziemy bardziej niż zobowiązani, bo podliczanie wam umiejętności bez tego jest nieco... kłopotliwe i czasochłonne.

I to by było na tyle.
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2011, 14:02   #12
 
one_worm's Avatar
 
Reputacja: 1 one_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał wotlorn
W przypadku Calega jest to 2+2 x 4 = 16, czyli Caleg ma 16 punktów umiejętności
Ekhem... 2+2 x4 = 16? o0 Najpierw mnożymy, a później dodajemy przecież...

4X2= 8
8+2 = 10

10 punktów...
 
__________________
Do szczęścia potrzebuję tylko dwóch rzeczy. Władzy nad światem i jakiejś przekąski.
one_worm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2011, 14:44   #13
 
woltron's Avatar
 
Reputacja: 1 woltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumnywoltron ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał one_worm Zobacz post
Ekhem... 2+2 x4 = 16? o0 Najpierw mnożymy, a później dodajemy przecież...

4X2= 8
8+2 = 10

10 punktów...
Co do zasady masz rację, warto jednak przytoczyć zdanie poprzedzające to które cytujesz.

"(2 + modyfikator z Int) × 4. W przypadku Calega jest to 2+2 x 4 = 16, czyli Caleg ma 16 punktów umiejętności. "

Innymi słowy Caleg ma 2 z klasy + 2 z modyfikatora inteligencji, które mnożymy razy 4. Co daje, o ile mnie pamięć nie myli, 16, a nie 8. Gizzz.
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2011, 14:56   #14
 
one_worm's Avatar
 
Reputacja: 1 one_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputację
jestem zielony w te klocki ale jeśli widzę 2+2x4 to dla mnie to jest 10. Jeżeli widzę (2+2)x4 to wtedy dopiero jest 16. Geeez.
 
__________________
Do szczęścia potrzebuję tylko dwóch rzeczy. Władzy nad światem i jakiejś przekąski.
one_worm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-01-2011, 07:06   #15
 
Tohma's Avatar
 
Reputacja: 1 Tohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie cośTohma ma w sobie coś
Panie Woltron jest Pan oficjalnie moim guru! x) Tyle spraw, które dotychczas pozostawały niejasne wyklarowały się przeczytaniu Twojego jednego posta! Także dziękuję przeogromnie i jak będę miał jakieś pytania to pewnie do skrzynki uderzę.
 
__________________
There is no room for '2' in the world of 1's and 0's, no place for 'mayhap' in a house of trues and falses, and no 'green with envy' in a black and white world.
Tohma jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-12-2011, 21:25   #16
 
janosiksix's Avatar
 
Reputacja: 1 janosiksix nie jest za bardzo znany
Planuję z kolegami... hmm... sesję na początek i mam tylko jeden zestaw podręczników źródłowych, więc najpierw ja muszę to wszystko ( znaczy podstawy) zrozumieć. Zwłaszcza że mam być MP więc ten poradnik bardzo mi pomoże.
 

Ostatnio edytowane przez daamian87 : 16-12-2011 o 08:21. Powód: Błąd ortograficzny
janosiksix jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-03-2014, 02:34   #17
 
BeF1990's Avatar
 
Reputacja: 1 BeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie cośBeF1990 ma w sobie coś
Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.

Widzę, że ostatni post w tym temacie został napisany jakieś 3 lata temu, jednak to właśnie od tego tematu rozpocząłem swoją przygodę z tym forum i dla tego postanowiłem coś tu napisać.

Bardzo dziękuję autorowi tego tematu za bardzo fajne i zrozumiałe wytłumaczenie całego procesu tworzenia bohatera w D&D 3.5. Właśnie rozpoczynam swoją przygodę z grami RPG dokładnie w tym systemie więc wszelkie porady są dla mnie ogromnie cenne. Teraz bez trudu pomogę moim graczom w wypełnieniu ich kart postaci.

Zabieram się za dalsze przeglądanie forum.
 
BeF1990 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:41.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172