|
Wirtualna Tawerna Wszystko o grach komputerowych |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
20-08-2015, 21:54 | #1 |
Reputacja: 0 | Polski IndieGameDev i Skullstone Powstaje nowa giera tworzona przez niezależny zespół. Będzie to RPG podziemiowy, tzw dungeon crawler, niedawno został ogłoszony tytuł - Skullstone. Postępy można śledzić na twitterze: https://twitter.com/SkullstoneGame Jest też trochę stare video, ale dobrze pokazuje, co to takiego będzie: https://www.youtube.com/watch?v=WqWpnF3wZGY Trzymajmy kciuki za Polaków! |
21-08-2015, 08:54 | #2 | |
Reputacja: 1 | HAHAHHAHAHAH Cytat:
| |
21-08-2015, 12:21 | #3 |
Reputacja: 0 | A teraz uspokój się, włącz zakładkę z Google, wygooglaj: Dungeon Master, poczytaj o tej grze. A najlepiej, jeśli chcesz zabierać głos to zagraj w DM i Grima. Zobacz na ile Grim ściągnął ze starej gry, o której nikt już prawie nie pamięta (rok wydania to 1987), poczekaj na Skullstone, zagraj. I dopiero potem się odzywaj. Ale nie, polaczek hejter na oczy nie widział a jest ekspertem |
21-08-2015, 16:08 | #4 |
Reputacja: 1 | Jestem zupełnie spokojny :) A ty grałeś w Grimrock? Zrobili kawał dobrej roboty odnawiając DM i dodając multum swojego pomysłu, a niestety to co widzę na trailerze do Skullstone to wierna kopia Grimrock. Nawet ustawienie kamieni na ścianach jest takie samo, wiem, bo spędziłem wiele godzin gapiąc się w nie (niestety). Nie twierdzę, że LoG to dobra gra, bo nią nie jest, ale jeżeli ktoś chce zrobić coś "nowego" to niech przynajmniej się postara o lepszego grafika. |
21-08-2015, 16:38 | #5 |
Reputacja: 0 | Grałem. Ok podsumujemy: - autorzy Grimrocka zrzynający z DM wszystko jak leci "zrobili kawał dobrej roboty". Niestety, tego "multum swojego pomysłu" tam nie widziałem, mimo, że przeszedłem całego G1 a DM przeszedłem chyba ze 20 razy. - Polacy robiący grę w klimacie starych produkcji kopiują bezczelnie z Grimrocka, to złodzieje, cebularze i jeszcze tekstury (lol?) ukradli. Marny troll. |
21-08-2015, 20:57 | #6 |
Reputacja: 1 | - Rzeczywiście, masz rację. Autorzy Grimrocka zrobili kopiuj wklej z DM. Przecież to ta sama gra, która została wydana w 1987. Ah dobrze, że wtedy mieliśmy takie dobre komputery, że całkiem przyzwoitą grafikę. - Czyli przyznajesz, że bezczelnie kopiują z Grimrocka? Dziękuję :) |
21-08-2015, 21:04 | #7 |
Reputacja: 0 | Marny troll, w dodatku czytać ze zrozumieniem nie umie. EDIT: najlepiej swoje wszystkie żale wypłacz twórcom Skullstona na twitterze. Ostatnio edytowane przez FrozenShade : 21-08-2015 o 21:07. |
23-08-2015, 04:10 | #8 |
Reputacja: 1 | Ok... Grafika lochu wygląda na razie jak Grimrock, nie podobają mi się koncepty, jest za mało informacji, żeby coś sensownego z tego wyciągnąć (jednak poza linki nie wychodziłem). Tak w zasadzie to wszystko rozbija się o to, że na razie pokazali loch i UI kopiuj-wklej z Grimrocka i kilka średnich/słabych koncept artów. Nie jestem w stanie na tym oprzeć opinii o grze, a na hype się nie podpuszczę, ponieważ jestem na to niewrażliwy jeżeli chodzi o gry komputerowe. Na razie nie mam żadnego powodu, żeby temat śledzić, niczym nie zostałem zachęcony, a wręcz przeciwnie - koncepty mi nie przypadły do gustu. Na razie jednak podtrzymuję, że to za mało, bo wiele może się jeszcze zmienić. Nie należy się wystrzegać tego określenia - kopia Grimrocka - to jest gra na czasie, do której można porównać dzisiejsze adaptacje gatunku. Jeżeli jakaś gra wygląda jak Grimrock, nie ma sensu zagłębiać się w szczegóły i doszukiwać korzeni Grimrocka w poprzednich grach, bo to w żaden sposób nie niweluje faktu, że gra jest widocznie inspirowana Grimrockiem i autor filmiku zwyczajnie wciska kit, pisząc, że "nie powielają schematu z Legend of Grimrock, które jest niczym więcej jak kopią Dungeon Mastera". To w sumie drugi punkt do złego wizerunku gry (przy czym jeden to rzecz gustu), więc wychodzi jednak, że chylę się ku negatywnej opinii. Czy to źle, że gra wygląda jak kalka Grimrocka? Nie wiem, nie widziałem na razie niczego więcej, ale jestem jak najbardziej ZA powielaniem udanych mechanik. Pewnie nie zrobią kopii systemu rozwoju postaci czy walki, ale jeżeli wezmą UI, to w czym problem, skoro Grimrock miał je dobrze zrobione? To samo tyczy się poruszania w świecie gry, wygląda niemal identycznie na filmiku z YouTube i mi to pasuje. Nie trzeba silić się na oryginalność tam, gdzie jest ona zbędna i odkrywać koło na nowo. Ostatecznie, chociaż nie trzymam kciuków, życzę twórcom powodzenia na drodze do skończenia i wydania gry. Wiem jaka to frajda skończyć i pokazać światu swoje dzieło, szczególnie, jeżeli ciepło zostanie przyjęte i doceni się włożony weń trud. To prawdopodobnie nie jest firma dysponująca milionowym zapleczem finansowym, muszą toczyć dodatkową walkę, która niestety potrafi odbić się na finalnym produkcie (nie ukrywajmy, prawie na pewno się odbije). |
23-08-2015, 10:34 | #9 |
Reputacja: 1 | Powielanie udanej mechaniki, a dokładne kopiowanie każdej tekturki to co innego. Obejrzałem filmik, i każdy przycisk, dźwignia, ekraniki postaci... Wszystko z Grima! Bez unikalnej grafiki nie ma co mówić o nowej grze, to nie jest "wzorowanie się na czymś". Mogli to równie dobrze zrobić w kreatorze do Grimrocka.
__________________ It's only after we've lost everything that we're free to do anything. On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero. Ostatnio edytowane przez Spaiker : 23-08-2015 o 10:36. |
23-08-2015, 19:51 | #10 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Robienie kalek - jak najbardziej w porządku. Przykładowo czekam na Restoration Project (Fallout 1.5) z utęsknieniem, ale czescy koderzy nie ukrywają faktu, że to mod Fallouta. Jednak ci od Skullstone idą w zaparte, że z Grimrockiem to nie mają nic wspólnego. Napisali by "ej, Grimstone był fajny, ale to to i to było głupie, możemy poprawić, korzystamy z tego samego kodu, który ukradliśmy" i byłby luz. A tak to mnie tylko wpieniają :) Cytat:
| ||