11-06-2019, 22:33 | #11 |
Reputacja: 1 | Ostatnia gra od nich wcale nie miała fury deelceków, wiec teraz też jestem spokojny. No i raczej nie gram na premiery, więc opcja de luxe po przecenie jak najbardziej wchodzi w gre w moim przypadku. Chyba, że będzie miała super dobre recki. Wtedy pomyślimy.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
13-06-2019, 18:23 | #12 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home! | |
13-06-2019, 18:33 | #13 |
Reputacja: 1 | Nie wiem. Może. Jakoś mechana dedeka mnie nie kręci. Za dużo numerologii bez konkretnego celu? Albo jakoś tak. Pożyjemy, zobaczymy.
__________________ Our sugar is Yours, friend. Ostatnio edytowane przez Cattus : 13-06-2019 o 19:44. |
15-06-2019, 11:08 | #14 |
Reputacja: 1 | Ja się samą ideą istnienia tej gry jaram :>
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. |
28-02-2020, 07:15 | #15 |
Reputacja: 1 | [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=XJhawYZwvPI[/MEDIA] No Panowie z Larian wreszcie pokazali jakiś gameplay i to całkiem sporą dawkę. Co myślicie? Początkowo miałem mieszane uczucia, zapewne takie jakie towarzyszyły fanom Fallouta 2 gdy pokazywano gameplay z 3-ójki. Gra jest piękna, dialogi mają być w pełni udźwiękowione, zapewne fabuła będzie wspaniale rozpisana, towarzysze niezwykle ciekawi (możliwość gry Wampirem/sługą wampira? ) ale nie można oprzeć się wrażeniu, że wygląda to bardziej jak Divinity Orginal Sin 3! Decyzja to jednak zrozumiała, bo tak się oszczędza pieniądze zamiast projektować specjalnie nowy silnik na potrzeby gry. Walka jest turowa (podobnie jak w Divinity) co dzieli starych fanów, bo z jednej strony turowość gry zwiększa jej taktyczność i idzie z duchem D&D to jednak BG 1 i 2 miały wyłącznie aktywną pauzę i walkę w czasie rzeczywistym. Pojawiły się rzuty kośćmi przy okazji testów na sukces wielu rzeczy jak przekonanie wroga o swojej racji. Nie ma także rzutu izometrycznego (z góry), a towarzyszy zapewne będzie mniej niż w poprzednich częściach. Jednak jeśli wyprze się oczekiwania, żeby dostać coś jak stare Baldury, tylko z nową grafiką, to wydaje się być całkiem nieźle. No i w końcu trzeba pamiętać, że to jeszcze nawet nie early acces tylko bardzo wczesna wersja gry. Obiektywnie patrząc, w końcu Orginal Sin 2 był jednym z najlepszych cRPG-ów (jak dla mnie najlepszym) ostatnich lat. Pozostaje pytanie, ile z Baldurów będzie w tym nowym Baldurze Termin? Oczywiście: "when its ready", ale early acces powinien pojawić się w ciągu kilku miesięcy. Ja jak zawsze pewnie poczekam na definitywną edycję, która zwykle wychodzi z rok po premierze finalnej wersji rpg-ów od Larian.
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day Ostatnio edytowane przez traveller : 28-02-2020 o 07:38. |
28-02-2020, 15:58 | #16 |
Reputacja: 1 | Mnie się tam podobało. Czekam. Ląduje wysoko na liście życzeń. A ze wygląda jak D:OS2? Musi, skoro dzielą ten sam silnik. Raczej mało prawdopodobne żeby studio pisało/licencjonowało nowy tylko dlatego, żeby robić baldura skoro mają swój działający i przetestowany erpegowy napęd. Zresztą jak pisałeś. Ja tam lubie obrócić kamere i pooglądać świat z różnych stron. Lubie wertykalność i interaktywność poziomów którą pokazali. Rzut izometryczny zawsze pozostawiał u mnie niedosyt i tak po prawdzie nie wiem co ludzie w nim widzą. Jasne, tło i cała mapa może być płaską, ręcznie malowaną teksturą sprawiającą wrażenie 3D tylko pod odpowiednim kątem, tak jak zrobili w Pillarsach. I było całkiem ładnie, przyznaje. Jednak wcale mnie nie rusza ta zmiana. Z oryginalnych baldurów pamiętam w sumie tylko szaroburość i nijakość lokacji. bleh I ta nieszczęsna aktywna pauza. Na szczęście to nie wraca, żeby mnie znowu męczyć. Wszędzie, gdzie walka prowadzona jest w czasie rzeczywistym bardzo szybko w większych/trudniejszych potyczkach robi mi się straszny bałagan przez duże B i nie za bardzo wiadomo co się dzieje, kiedy i dlaczego. Aktywna pauza kojarzy mi się tylko i wyłącznie z pauzowaniem gry co trzy sekundy po użyciu czaru albo umiejki, żeby wydać dalsze rozkazy, puszczanie play, ponowne pauzowanie, ponowne puszczanie play, wlaką z łamiącym szyk AI rozłażącym się jak spanikowane mrówki po talerzu... Jak dla mnie zmiana jak najbardziej na plus. I patrząc na łatwość z jaką można tam zginąć to walka w czasie rzeczywistym kończyła by się chyba częstymi pogromami i wczytywaniem gry. Co do ilości towarzyszy to jeszcze nie wiemy ilu dadzą. Na bank będzie można zwerbować wszystkie przygotowane przez nich postacie jak ten sługa wampira czy mag, a na streamie gość powiedział, że będzie ich więcej na premiere. Zobaczymy ile, ale nie powinno być źle. Ja tam wole jakość ponad ilość. I teraz pytanie jakie pojawia się w wielu miejscach w sieci. Czasem pośród pokładów soli jak jakaś dojrzewająca szynka (z takiej szynki to przynajmniej coś potem jest). To jeszcze Baldur czy mod do Divinity OS2? Nie wiem jak dla was, ale dla mnie o tym czy to Baldur, czy inna marka zawsze świadczył świat gdzie gra była osadzona, a nie technikalia. Idealnym przykładem jest tu właśnie seria divinity. Divine Divinity z 2002r Divinity 2 z 2009 Czy najnowszy OS2 Skoro pierwsza część zaczęła jako izometryk, to znaczy, że druga już nie była Divinity tylko jakimś ripoffem Gotica? Albo trzecia część? Albo Dragon Commander? Wszystkie były Divinity dzieląc świat, tylko studio skakało po gatunkach z tych czy innych powodów. Nie będę tu gdybał jakich bo i tak nie ma to znaczenia dla dyskusji. Jak dla mnie nic to nie ujmuje serii. Tak i w tym wypadku największe znaczenie będzie mieć jakość scenariusza i właśnie zgodność ze światem 5ed, na której to się opiera. Na wszelki wypadek podrzucam odsalacz.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
28-02-2020, 18:38 | #17 |
Reputacja: 1 | Jakby chcieli zrobić nowego Baldura na modłę starych, to zadowoleni byliby raczej tylko starzy gracze, którzy od czasów silnika Infinity nie zaakceptowali żadnej innej gry, może poza PoE. Swoją drogą gdyby Obsidan zamiast wypuszczać DLC usprawniłoby to co stworzyli właśnie tak jak Larian... ahh pomarzyć. Dlatego PoE było rozległe, ale puste. OS 2 działo się na mniejszej przestrzeni, ale napakowanej zawartością. To własnie Larian udowodnił, że płatne DLC wcale nie są potrzebne, a są jedynie wymysłem współczesnej branży gier żeby dorobić się na fanach. No Larian i CD Projekt, który zamiast płatnych DLC wprowadził olbrzymie dodatki rzeczywiście warte swojej ceny. Co do ilości towarzyszy to chodziło mi o to, że drużyna maksymalnie będzie liczyć chyba 4 członków (tak było w OS 1 i 2 i tak jest na gameplau), ale czy to tak źle właśnie? W Baldurach była masa towarzyszy, ale poza świętnym udźwiękowaniem i portretami to nie było z nimi wielkiej interakcji. Zapamiętaliśmy to inaczej, bo na tamte czasy to i tak było coś, ale wolę jednak mniejszą ilość, a lepiej napisanych których wątki toczą się przez całą grę. Zgadzam się, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Aktywna pauza była w Dragon Age, KoTOR-ach, Jade Empire, Neverwinterze, czy Mass Effect, PoE i starszych tytułach i... no muszę się zgodzić, że walki jak już to dostarczały emocji raczej tylko na wyższych poziomach trudności, dopiero wtedy bywały bardziej taktyczne, ale bardzo ubogie jest to w porównaniu do tego co pokazuje Orginal Sin. Nostalgia robi swoje i walka w czasie rzeczywistym jednak powinna zostać wyłącznie przy hack&slashach Swoją drogą imo aktywna pauza, całkiem nieźle sprawdzała się w Mass Effect, tak to przynajmniej pamiętam. Reasumując jestem spokojny o jakość BG 3, ale odradzałbym granie na premierę bo bugów pewnie będzie zatrzęsienie.
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day Ostatnio edytowane przez traveller : 28-02-2020 o 21:42. |
28-02-2020, 21:33 | #18 |
Hungmung Reputacja: 1 | Nowy filmik od Larian Studios: [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=jNY7AEQ59-8[/MEDIA] Cudo... Jak wyjdzie, będę na Was czekał w Ostrzu i Gwiazdach. |
29-02-2020, 09:28 | #19 | ||
Reputacja: 1 | No nie taki nowy. Wczorajszy stream się od niego zaczął, ale tak czy inaczej animacja epicka. ED: No to pojawiły się jakieś wywiady, polecam całość. Cytat:
Ten następny wywiad jest dość długi i warto poczytać. Cytat:
__________________ Our sugar is Yours, friend. | ||
29-02-2020, 18:57 | #20 |
Reputacja: 1 | Im więcej czytam i oglądam tym bardziej jestem spokojny, że czeka nas wyjątkowa gra. Wrzucę jeszcze materiał z tvgry.pl, który wyjaśnia wiele niuansów. Polecam [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=v7vIjDpMoFU[/MEDIA]
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day Ostatnio edytowane przez traveller : 29-02-2020 o 19:03. |