Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Rozmowy przy kawce > Wirtualna Tawerna
Zarejestruj się Użytkownicy

Wirtualna Tawerna Wszystko o grach komputerowych


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-08-2008, 13:33   #1
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Mass Effect

Aż dziw, że nie pojawił się temat o tej dość szeroko komentowanej ostatnimi czasy grze cRPG ze stajni BioWare. Nowe dziecko firmy, aktualnie zapowiadane na trylogię, radzi sobie bowiem na rynku całkiem nieźle.
W Polsce gra została wydana przez CD Projekt i doczekała się fachowej wersji językowej.

Cytując za wikipedią, fabuła gry wygląda mniej więcej tak:
Cytat:
Akcja rozgrywa się w roku 2183, kiedy to ludzie, po odkryciu na Marsie szczątków dawnej potężnej cywilizacji, dokonali ogromnego skoku rozwojowego i mogli dołączyć do galaktycznej wspólnoty inteligentnych ras. Komandor Shepard za swoje zasługi otrzymuje możliwość wstąpienia do elitarnego oddziału Widm, strażników ładu i porządku. Dzięki tej nominacji ludzie mogą zacząć być postrzegani jako liczący się gracz na międzygwiezdnej scenie. W trakcie wykonywania misji testującej predyspozycje Sheparda załoga statku SSV Normandia odkrywa, że byłe Widmo, turianin imieniem Saren, rozpoczyna krwawą kampanię przeciw rasie ludzkiej i tylko młody komandor i jego doborowa załoga mogą przeszkodzić mu w realizacji planów.
Akcja jest wartka, wciągająca i zasadniczo całkiem niezła. Wielu graczy porównuje jej poziom z KotORem do którego z racji tematyki sf, Mass Effect jest trochę podobny.

Sęk w tym, że do mnie gra jakoś nie przemówiła. Fabuła, świat i wodotryski istnieją tylko po to, by dać graczowi kolejny pretekst do anihilacji ogromnej liczby kosmitów i robotów. Gracz teoretycznie ma wpływ na to, jak wygląda rozgrywka, ale ciągłego strzelania uniknąć nie sposób.
Bardzo złym rozwiązaniem w moim odczuciu, jest też w grze system dialogów, opierający się na czymś w rodzaju kółka z opcjami: po prawej z góry odpowiedź szlachetna, po prawej pośrodku neutralna, po prawej z dołu zła. Z kolei strona lewa odpowiada z góry za dyplomację, w środku za dopytywanie o szczegóły, a u dołu za zastraszanie. W efekcie gracz wcale nie musi myśleć nad tym co ma odpowiedzieć, tylko wybiera opcje które akurat pasuja mu do zdobycia kilku punktów paragona czy renegata (czyli odpowiednik Jasnej i Ciemnej strony w grze).

Czy to tylko ja się czepiam, czy inni też uważają, że grze sporo brakuje do miana prawdziwego cRPG?
 
Zapatashura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172