lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Wirtualna Tawerna (http://lastinn.info/wirtualna-tawerna/)
-   -   Wiedźmin 2: Koncepcje, kontynuacja... (http://lastinn.info/wirtualna-tawerna/6401-wiedzmin-2-koncepcje-kontynuacja.html)

Alaron Elessedil 08-11-2008 22:17

Wiedźmin 2: Koncepcje, kontynuacja...
 
Jak zapewne wiecie, pierwsza część Wiedźmina jest świetna. Spekulacje na temat drugiej części zostały wysunięte już w listopadzie 2007 roku. Ponad to wspominano o tym, że pojawi się za półtora roku, czyli jak można łatwo obliczyć, w marcu 2009, jednakże nie sądzę, żeby były to oficjalne informacje.
Marzenia jednak są dobrą rzeczą, więc mam pytanie: co byście ulepszyli w Wiedźminie 2?
Jakie rozwiązanie mogliby zastosować twórcy, tłumacząc ponowne zdobywanie umiejętności przez bohatera (jeżeli byłby nim Geralt :D )?

Aha. Mam prośbę. Jak będziecie zdradzać coś z sagi o Wiedźminie lub coś z gry, zapowiedzcie spoiler, bo przykładowo ja jeszcze nie czytałem i nie dokończyłem gry, więc nie chcę znać niczego przed tym, jak do tego dojdę :D

Blacker 09-11-2008 09:52

Osobiście ulepszyłbym system walki. Niby wszystko jest piękne, dzięki motion capture wszystko wygląda realistycznie. Duża ilość sekwencji ataków, świetnie zrobione ich animacje... jednak w praktyce nie mamy na to żadnego wpływu. Według mnie większą przyjemność z grania mielibyśmy gdyby nasza rola nie ograniczała się do wyboru miecza, stylu i później już tylko klikania myszką raz na jakiś czas. Również ograniczenie liczby drobnych bugów, które irytowały w części pierwszej

Jednak na zapowiedzi rychłego pojawienia się gry nie liczyłbym - tak samo było z pierwszą częścią, której premiera była ciągle przekładana na późniejsze terminy

wojto16 10-11-2008 20:24

Cytat:

Napisał Blacker (Post 173115)
Osobiście ulepszyłbym system walki. Niby wszystko jest piękne, dzięki motion capture wszystko wygląda realistycznie. Duża ilość sekwencji ataków, świetnie zrobione ich animacje... jednak w praktyce nie mamy na to żadnego wpływu. Według mnie większą przyjemność z grania mielibyśmy gdyby nasza rola nie ograniczała się do wyboru miecza, stylu i później już tylko klikania myszką raz na jakiś czas. Również ograniczenie liczby drobnych bugów, które irytowały w części pierwszej

Jednak na zapowiedzi rychłego pojawienia się gry nie liczyłbym - tak samo było z pierwszą częścią, której premiera była ciągle przekładana na późniejsze terminy

Dla mnie to w systemie walki nie należy nic poprawiać (najwyżej dodać nowe animacje walk). Wiedźmin to mimo wszystko crpg, a nie żadna gra pokroju Assasin Creeda. W większości takich rpgów walka sprowadza się do klikania myszą. Wiedźmin pod tym względem jest nawet lepszy, bo ofiaruje więcej niż jedną animację machania mieczem i większe zróżnicowanie w klikaniu. Drobne bugi naprawione zostały już w Edycji Rozszerzonej.

Co do sequelu Wiedźmina:
CD-Action / Zasoby / Wiedźmin - podziękowanie od twórców

CD-Action / News / Nadchodzi nowy Wiedźmin?

Alaron Elessedil 13-11-2008 22:36

A co myślicie o wprowadzeniu osi y? Narazie poruszaliśmy się po osi x i z, czego skutkiem był brak możliwości wykonywania skoków. Przykładowo w Podgrodziu denerwowało mnie to, że muszę obejść cały teren, by przejść na drugą stronę płotka, trzeba było go okrążyć...
Przydałoby się też zrobić kilku dodatkowych wzorców ludzi, Elfów i Krasnoludów, bo prawie wszyscy tacy sami, nie sądzicie? Nie mówię, żeby każdy był inny, ale żeby zrobili kilka wzorców i losowe dopasowywanie losowych części ciała czy ubioru (np. jeden ma jeden krój, a drugi inny.. sądzę, że dałoby si to rozwiązać na podstawie losowego dopasowywania elementów) Co o tym sądzicie?

wojto16 14-11-2008 15:25

Cytat:

Napisał Alaron Elessedil (Post 173920)
A co myślicie o wprowadzeniu osi y? Narazie poruszaliśmy się po osi x i z, czego skutkiem był brak możliwości wykonywania skoków. Przykładowo w Podgrodziu denerwowało mnie to, że muszę obejść cały teren, by przejść na drugą stronę płotka, trzeba było go okrążyć...
Przydałoby się też zrobić kilku dodatkowych wzorców ludzi, Elfów i Krasnoludów, bo prawie wszyscy tacy sami, nie sądzicie? Nie mówię, żeby każdy był inny, ale żeby zrobili kilka wzorców i losowe dopasowywanie losowych części ciała czy ubioru (np. jeden ma jeden krój, a drugi inny.. sądzę, że dałoby si to rozwiązać na podstawie losowego dopasowywania elementów) Co o tym sądzicie?

Skoki można było wykonywać w trakcie walki. Poza tym bądźmy realistami. Czy Geralt kiedykolwiek w książce fikał przez płoty, by szybciej dotrzeć na miejsce?

Drugi element został poprawiony w edycji rozszerzonej.

Alaron Elessedil 14-11-2008 20:40

Wojto, nie skakał :D Podejrzewam jednak, że tylko dlatego, iż Sapkowski stawiał go na prostej drodze np. do karczmy, a nie za dłuuuugim płotkiem, który trzeba ominąć :D
Poza tym wydaje mi się, że fajnie by było poruszać się po całym państwie nawet, jeżeli oznaczałoby to poruszanie się między miastami tak jak pomiędzy Prologiem, a Aktem I, czyli pokazana mapa i trasa wędrówki Geralta :D
To wiązałoby się zapewne z wprowadzeniem większej ilości misji pobocznych i głównych, ale to by chyba wpłynęło pozytywnie, czyż nie? :D
Jeżlei tylko misja nie ograniczałaby się do "Przynieś 10 jagód" i dwadzieścia osób zleca ci zadanie takie samo :D To jest fajne ze 3 razy, a potem staje się nudne, gdyż skala wyzwania podobna i praktycznie wszystko to samo :D

Khrom 16-11-2008 15:54

O tak zdecydowanie świat wiedźmina powinien być zrealizowany w pełni tak jak np świat gothic a nie ograniczony jakimiś płotkami czy tez wodą w której jak sie okazuje nasz dzielny Gerald nie potrafi pływać XD

Ale oczywiście znając lenistwo programistów, wpłynęło by to drastycznie na jakość treści fabularnej i na klimat ;)

Alaron Elessedil 17-11-2008 22:12

Właśnie, nie można stawiać na ilość, kosztem jakości, bo to mija się z celem ;)
Według mnie przydałoby się poprawić mimikę przy dialogach, ale nie raziło mnie to nigdy jakoś szczególnie :D

Arcagnon 18-11-2008 18:20

Przydałoby się dodać znak Heliotropu... To mogłoby być ciekawe. Taki pojedynek z magiem, w którym odpierasz jego czary. Albo możliwość zagrania drugą stroną konfliktu. Ale to pozostanie pewnie w sferze marzeń...

wojto16 18-11-2008 20:23

Mimika twarzy też została poprawiona w Edycji Rozszerzonej.

Znak Heliotropu można by dodać choć walki są na tyle szybkie, że ciężko byłoby wstrzelić się we właściwy moment,by zablokować czar. Pod tym względem Quen jest bardziej efektywny.

A za otwarty świat to szczerze podziękuję. Takiego Morrowinda nie skończyłem nigdy z racji niesamowicie długich wędrówek w 4 strony świata w celu zabicia jednego potwora bądź zebrania jakiegoś zielska.

Nie rozumiem tylko o co chodzi z tą stroną konfliktu. W zależności od naszych wyborów stajemy po stronie Zakonu, Scoia'tael bądź zachowujemy neutralność.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:20.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172