Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Rozmowy przy kawce > Wirtualna Tawerna
Zarejestruj się Użytkownicy

Wirtualna Tawerna Wszystko o grach komputerowych


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-06-2009, 10:43   #1
Zu
 
Zu's Avatar
 
Reputacja: 44 Zu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodze
Planescape: Torment

Zapewne każdy z nas już zauważył, że mentalność ludzi w stosunku do gier nieco się zmieniła przez te ostatnie 10 lat. cRPG nie są już tworzone dla wąskiego grona odbiorców, frajdy wynikającej z ich tworzenia i samego faktu, że powstaje właśnie PORZĄDNA gra, która zapewnia mnóstwo godzin emocjonującej rozrywki i w pełni zasługuje na miano rzeczonego cRPG. Teraz liczy się głównie kasa, grafika i trafienie w gusta jak najliczniejszego grona odbiorców. Z nielicznymi, chlubnymi wyjątkami, jak Wiedźminem czy Maską Zdrajcy.

A w tym pędzie do tworzenia gier na kasę, nowe pokolenie zapomina już o klasykach, od których współczesne gry cRPG powinny się uczyć. W tym właśnie temacie jest miejsce do porozmawiania na temat prawdopodobnie najbardziej legendarnej z nich - Planescape: Torment. Filozoficznej, mrocznej, interaktywnej książki, opowiadającej o dziejach nieśmiertelnego, który chce zniszczyć swą klątwę i utracić nieśmiertelność. Dla tych, którzy nie wiedzą czym jest ta gra, odsyłam do recenzji na oficjalnej polskiej stronie o tej grze. Ja dodam od siebie tylko jedno. Tej gry nie da się opisać - tę grę trzeba poczuć.

Zaś dla spóźnialskich, którzy nadal gry nie mają, dobra nowina: ostatnio została wznowiona jej sprzedaż w Złotej Extra Klasyce, o czym możecie się dowiedzieć ze strony na gram.pl. Jest też doskonała pozycja dla tych, którzy i Baldur's Gate jeszcze nie poznali - łączne wydanie sławnych cRPG (choć tego Lionhearta trochę na odpał tam wsadzili [ja go nie znam], zaś IWD to h'n's...). Prawdziwa gratka dla tych, którzy chcą czegoś ambitniejszego od współczesnych cRPG robionych na kasę. I nie będą kręcić nosem tylko dlatego, że nie ma tam grafiki jak w Crysisie...
 

Ostatnio edytowane przez Zu : 21-06-2009 o 11:22.
Zu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2009, 11:16   #2
Administrator
 
fleischman's Avatar
 
Reputacja: 175 fleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie coś
Mmm Torment. Na mojej liście ulubionych cRPG jest tuż za Falloutem 2. Jest to gra jedyna w swoim rodzaju, bo ilość tekstu po prostu poraża i niektórych odpycha. Faktycznie gra jest rodzajem interaktywnej książki co mi się niesamowicie podobało. Poza tym uwielbiałem klikać na wszystko dookoła i czytać opisy - to niesamowicie buduje klimat i to jest coś czego nie jest w stanie zastąpić nawet najlepsza grafika.
Grę na pewno kupię i przejdę ją jeszcze nie raz bo jest po prostu cudna.
 
fleischman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2009, 14:50   #3
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 282 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Ja byłbym chciał zobaczyć przeniesienie historii z Planescape do 3 edycji... mogłoby być ciekawie
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2009, 18:49   #4
Zu
 
Zu's Avatar
 
Reputacja: 44 Zu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Ja byłbym chciał zobaczyć przeniesienie historii z Planescape do 3 edycji... mogłoby być ciekawie
Wiesz, a ja chciałbym zobaczyć jak mogłaby wyglądać fabuła tej gry, gdyby zdecydowano się wyeliminować rozbieżności między nią a podręcznikami i uczynić ją w pełni kanoniczną. Dla przykładu historia Dak'kona, ostatniego zertha, jest ponoć całkowicie wyssana z palca...
 
Zu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-06-2009, 13:22   #5
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 22 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze
<spoiler discussion>

A Dak'kon nie był przypadkiem jedynie ostatnim zerthem z tego miasta które przez jego wątpliwości zostało zniszczone (nie pamiętam w tym momencie nazwy)? Wtedy raczej wszystko by pasowało, a wspomnienie w Neverwinterze 2 chyba utwierdza go w kanonie...

</spoiler>

A to wydanie mnie nie interesuje. Powód? Mam zakupione wydanie z Extra Klasyki.

BTW: Planescape to chyba jedna z naprawdę niewielu gier z takim supportem graczy. Jakieś Fix-packi, restoration packi i inne wyroby patchopodobne są wciąż w produkcji. Ostatnio zainstalowałem sobie w grudniu chyba, razem z wyjściem jakiejś nowej wersji jednego z patchów... (btw - szkoda ze nie są przystosowane do polskiego gracza, były trzy wersje językowe - angielska która miała również poprawiać błędy gramatyczne angielskiego wydania itp, niemiecka i hiszpańska bodajże... Co prawda te dwie ostatnie nie miały zmieniać żadnych napisów, ale i tak opis miecza Dak'kona i kilku czarów okazał się być w języku Goethego)
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}
Michalius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-06-2009, 13:36   #6
Zu
 
Zu's Avatar
 
Reputacja: 44 Zu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodzeZu jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
A Dak'kon nie był przypadkiem jedynie ostatnim zerthem z tego miasta które przez jego wątpliwości zostało zniszczone (nie pamiętam w tym momencie nazwy)? Wtedy raczej wszystko by pasowało, a wspomnienie w Neverwinterze 2 chyba utwierdza go w kanonie...
(SPOILER WARNING)Właśnie w tym sęk, że (z tego, co czytałem) uznano, iż zniszczenie Shakt'lor (nie pamiętam jak to było dokładnie) nigdy nie miało miejsca, zaś Dak'kon ostatnim zerthem być nie może. W NWN2 po prostu jest ciągnięta alternatywna wersja podręcznikowej fabuły - twórcy wyszli z założenia, że skoro gra tak czy siak jest niekanoniczna, to mogą sobie pozwolić na tworzenie własnej wersji historii świata. A mnie interesuje jak by to wyglądało, gdyby się fabułę i jej zawiłości obgadało z twórcami podręczników oraz ukształtowało ją tak, by można ją było uznać za kanoniczną...(SPOILER WARNING)

A co do wydania - kupować nie musisz, ale posiadanie jednego DVD zamiast dwóch CD jest chyba wygodniejsze.
 
Zu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-06-2009, 10:33   #7
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 5009 Kelly ma wyłączoną reputację
Gry RPG komputerowe, a wśród nich Torment zajmujący poczesne miejsce. Dla mnie zdecydowanie jedna z lepszych gier, przede wszystkim dzięki wspaniałemu pokazaniu Planescape'a. Bardzo dobre dialogi, aczkolwiek bardziej nastawione na zaprezentowanie świata, a mniej na przeżycia postaci. W tym elemencie zdecydowanie bardziej podobała mi się dwójka Baldur's Gate'a, która pod względem dialogów jest, według mnie, niedoścignionym wzorem. Ponadto sama koncepcja bohatera, która praktycznie zostaje narzucona i w pewnym sensie odczłowieczona, to coś, co zapewne podoba się wielu osobom, ale nie mi. Niemniej, przebarwny świat pokazany rewelacyjnie. Jeżeli istnieje miłośnik role playing, który go nie smakował, warto naprawdę spróbować.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-06-2009, 16:50   #8
 
Szarlej's Avatar
 
Reputacja: 785 Szarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwu
A mi jakoś Torment nie przypadł do gustu. Mała liczba NPC, którzy stanowią ważny atut cRPG. Następną sprawą, która mnie odepchnęła jest klimat, bardzo ciężki, cmentarny. Dla niektórych to plus dla mnie to minus, taki klimat mnie męczy i zmniejsza frajdę z grania. Dialogi są porządnie napisane ale... nie bawią mnie. Tutaj Torment zostaje u mnie daleko w tyle za Arcanum, tam to dialogi były prawdziwie rozbudowane i zależne od postaci. Na duży plus natomiast zasługuje fabuła co prawda gry całej nie przeszedłem ale już na początku widać, że twórcy się do niej przyłożyli.
Jak dla mnie jest to najlepszy cRPG podpięty pod D&D jednocześnie stojąca daleko w tyle za Falloutami (1 i 2) i Arcanum.
 
__________________
[...]póki pokrętna nowomowa
zakalcem w ustach nie wyrośnie,
dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi,
w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...]
Szarlej jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-06-2009, 17:04   #9
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 282 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Szarlej, mam pytanie... do którego momentu grałeś w Planescape? Dialogi są bardzo rozbudowane, przez parę lat była to gra z chyba największym objętościowo plikiem tekstowym dla dialogów. NPC jest mnóstwo, wiele questów poboczny... to co piszesz brzmi jakbyś nie wydzedł, lub dopiero co wyszedł, z Kostnicy...
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-06-2009, 17:22   #10
 
Szarlej's Avatar
 
Reputacja: 785 Szarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwuSzarlej jest godny podziwu
Dotarłem do Zakopanej Wioski. Nie przeczę, że dialogów jest dużo tylko mnie zwyczajnie nie bawią. Czegoś mi w nich brakuje. Może właśnie zmiany klimatu? Chyba o to chodzi.
 
__________________
[...]póki pokrętna nowomowa
zakalcem w ustach nie wyrośnie,
dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi,
w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...]
Szarlej jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:02.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166