Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne > Zapomniane ruiny
Zarejestruj się Użytkownicy

Zapomniane ruiny Odważysz się tam wejść? Zastanów się czy masz odwagę i czy to ma... sens - czyli archiwum działu.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-11-2012, 00:34   #1
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 501 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
The Last of US

Witam,
jestem nowa na forum. Nigdy nie grałam na żywo w RPG. Od tygodnia czytam wasze tematy, posty itd.. . Ale do tematu. Strasznie czekam na tę grę.

Po pierwsze chciała bym znać waszą opinię o tej grze której tytuł jest w temacie.
Po drugie co byście chcieli w niej ujrzeć, lub co w takiej grze według was powinno być.

Dla tych którzy pierwsze słyszą o tej grze link:


The Last of Us

Pozdrawiam.
 
Nasty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-03-2013, 12:14   #2
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 12073 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Post apokaliptyczny survival horror..? Brzmi interesująco. Wszystko rozbija się o kwestię tego jakie założenia koncepcji ogólnej fabuły stworzyli deweloperzy. Jeżeli postawili na typowy linijkowiec, niech bogowie nas chronią, to niewiele zdziałamy.

Jako, że jest to historia dwóch postaci, ciekawym pomysłem byłaby możliwość zmieniania ciał przez gracza, gdzie każda z dwóch postać na inne przewagi. Rzecz którą widzimy już we wczesnych grach połowy lat 90. Wprowadzając to rozwiązanie do realiów 3D i posiłkowanie się rozwiniętą siecią dialogów, oraz fabuły mogłoby to przyciągnąć graczy skupiających się właśnie na tym.

Najlepiej byłoby się przyjrzeć badaniom empirycznym nad osobowościami i preferencjami graczy. Poniżej zamieszczam bardzo skrótowy ekstrakt historii tych badań:

http://gamification-research.org/wp-...4/11-Dixon.pdf

Musimy zdefiniować odbiorców produktu. Jako, że jest to survival horror w świecie postapo, co samo w sobie uznaję za genialną ideę, skupmy się na kluczowych elementach oferowanych przez setting:

Horror: spełnia elementy zaskoczenia, nieustannie buduje i trzyma w napięciu. Jeżeli umiejętnie połączyć to z odkrywaniem osobowości głównych postaci i poznaniem świata, wszak nic co było kiedyś nie jest takie same, ten element może przypaść do gustu tym którzy stawiają na odkrywanie świata, elementy fabularne i brutalne.

Survival: z założenia wymaga od graczy nieszablonowości, przenikliwości i przebiegłości. Wprowadzenie grona elementów zdatnych do interakcji, oraz synchronizacja czynności z AI NPC może przypodobać się tym którzy lubują się tworzeniu i czerpania przyjemności z tworzenia, nie dla samego zysku lecz funkcjonalności.

Po względem mechanicznym trzeba zadać sobie pytanie, jak bardzo survivalowe ma prowadzenie rozgrywki w grze. Jeżeli skupiamy się na hardcore survival horror. Wtedy mechaniczne elementy wyczerpania, głodu i pragnienia powinny być silnie naświetlone. Pojawia się rozbicie pomiędzy poszukiwaniem jedzenia poza miastami, polowanie oczyszczanie wody etc, a zostaniem w mieście i szabrowaniem tego co zostało. Istotna byłaby tu kwestia randomowości wydarzeń i spotkań zależna od statystyk postaci i lokacji. Potrzebowałbym więcej informacji na temat zarażonych, oraz innych potencjalnych przeciwników graczy.

Martwi mnie jedynie koncepcja postaci, nijako narzucająca zestawy umiejętności dostępne graczom, taki preset. Jest to dość ryzykowne posunięcie. Istnieje szerokie grono graczy którzy preferują tworzyć własną postać od zegarka. Jest to chociażby powodem popularności takich serii jak Fallout, Elder's Scrolls, czy chociażby Simsy... Żeby przebić się na rynek z presetem postaci, rozwój będzie musiał być całkowicie oddany we władanie graczom, a i tak nie zagwarantuje to sukcesu w tej grupie odbiorczej.

Co zrobić, jestem zwolennikiem otwartych żywych światów gry, pełnej customizacji postaci bez jakiegoś większego nadrzędnego i koniecznego do spełnienia warunku by przejść grę. Dobra gra nigdy się nie kończy, powstają tylko nowe wyzwania.



Niech ktoś mi powie, jakim cudem wcześniej nie znalazłem tego tematu i dlaczego gra będzie dostępna tylko na PS3?
 
__________________
"And I feel I'll live on forever!
With Satan himself by my side!"


///Słabo dostępny do odwołania... za utrudnienia przepraszamy... ///
Dhratlach jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-03-2013, 00:24   #3
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 501 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
No i mamy datę premiery.

Fajne filmiki. Ciekawa koncepcja mutanta. Dosyć orginalna.

The Last of Us (PS3) | GRY-Online.pl
 
Nasty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-05-2013, 18:43   #4
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 501 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
Już jutro premiera!

Zamówienie poszło więc będzie recenzja.

Można grać w sieci więc wielki +
 
Nasty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:19.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166