Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Horror > Zew Cthulhu
Zarejestruj się Użytkownicy

Zew Cthulhu Zew Cthulhu


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15-11-2004, 17:25   #11
 
diabolique's Avatar
 
Reputacja: 113 diabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znany
Nie chce się wtrancać bo pomysł jest fajny z tym "bestiariuszem" ale w/g podziału co prawda alfabetycznego w podręczniku następuje, Wielcy Przedwieczni, Inni Bogowie, Awatarzy, Rasy Służebne, Rasy Niezależne.(Azathoth jest Innym bogiem zewnętrznym)
sam się już w tym gubię help!!! tak zamotać to tylko Lovecraft potrafił [glow=darkblue:b1f3798634] Strażniku Tajemnic [/glow:b1f3798634]czyń swoją powinność.
 
__________________
eMIEJoteSCe eNA PeODePyIeS
old desingn(tm)'s man
diabolique jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-11-2004, 21:36   #12
 
Qbista's Avatar
 
Reputacja: 445 Qbista ma wyłączoną reputację
Jak następuje: Wielcy bogowie, bogowie yewntryni, wielcy przedwieczni, rasy niezależne, rasy służebne. A jednak gdyby trzymać się tego podział, miast istot ciekawych, jak Cthulhu, Azathoth, czy Nyarlahotep, którzy w życie ludzi ingerują lub mają na nie wpływ (zapraszam do Kampanii "Maski Nyarlahotepa", czy "Przerażające podróże", oraz do polskiej "Twierdzy wron". Staram się wybierać Przedwiecznych/Bogów, z którymi zetknąć się mogą gracze. Bo i po charakterystyka Bast, Wielkiej Boginii, która jednak gdzieś ma ludzkość i ziemię?
 
__________________
MG, P+, G++, SG++, SS, SD++, K, p, Z, S---, H, D+, K, f-, h, w-, cp--, sf+, L+, NS+++, SC -, Kon+, D++, Gaz+, T+, SU?; ZC, WoD, SW, GS
Qbista jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2004, 20:56   #13
Administrator
 
Solinarius's Avatar
 
Reputacja: 411 Solinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetny
Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy bestii
Jak będziesz chciał ( i ludzie zajmujący się innymi też się wezmą za coś w podobie)
To umieścimy topic w portalu ,jako osobną stronę
 
Solinarius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2004, 22:18   #14
 
Qbista's Avatar
 
Reputacja: 445 Qbista ma wyłączoną reputację
Wybaczcie zwłokę, ale miałem ostatnio dużo roboty, i nie bardzo było kiedy. Przepraszam. Postaram się to nadrobić. Kolejne Monstrum jest moim ulubionym Wielkim Przedwiecznym...



Y'GOLONAC, Wielki Przedwieczny. „Zrozumiał, dlaczego wczoraj cień na oszronionej szybie nie miał głowy.
Krzyknął z przerażenia. Stół został przewrócony przez potężną
nagą postać, ubraną w strzępy tweedowej marynarki. Ostatnią
myślą Strutta było pełne niedowierzania przekonanie, iż wszy
stko stało się dlatego, że czytał „Objawienia", lecz zanim zdą
żył wydać z siebie okrzyk protestu, zabrakło mu tchu, jako że rę
ce opadły na jego twarz i czerwone wilgotne usta otworzyły się
w dłoniach". (Ramsey Campbell, "Y'golonac")

Obrzmiały, świecący stwór mieszka w wielkich podziemnych ruinach za ścianą z cegieł. Przychodzi, gdy jego imię jest wypowiadane lub czytane, a zło unosi się w powietrzu. Jest pomniejszym, ale za to szczególnie niebezpiecznym bóstwem.
Y'golonac został opisany w księdze wiedzy tajemnej zatytułowanej „Objawienia Glaaki". Nie ma wielu wyznawców, ale bardzo chciałby zwiększyć ich liczbę, chwytając w swoje sidła ludzi, w których jest odrobina zła, aby służyli mu jako kapłani. Y'go-lonac pojmuje zło w mało wyrafinowany sposób.
Y'golonac może wyglądać jak normalny człowiek, raczej bez mocnej osobowości i neurotyczny. Jeśli uda mu się spotkać osobę złą i podłą, może ją posiąść i wchłonąć. Od tej chwili potrafi przyjmować wygląd ofiary. W swej prawdziwej postaci, to ogromny, świecący, bezgłowy i nagi stwór, w którego dłoniach znajdują się koszmarne usta.

Co do umieszczenia tematu na portalu. Jak najbardziej jestem za.
 
__________________
MG, P+, G++, SG++, SS, SD++, K, p, Z, S---, H, D+, K, f-, h, w-, cp--, sf+, L+, NS+++, SC -, Kon+, D++, Gaz+, T+, SU?; ZC, WoD, SW, GS
Qbista jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-11-2004, 21:02   #15
Administrator
 
Solinarius's Avatar
 
Reputacja: 411 Solinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetny
jeżeli chodzi o bestiariusz -
niestety musi być pełny -wtedy zamieszczę całość jako odrębny podział ZC
 
Solinarius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-11-2004, 13:42   #16
 
Qbista's Avatar
 
Reputacja: 445 Qbista ma wyłączoną reputację
Trochę to potrwa. Natłok zajęć nie pozwala mi wrzucić więcej niż jednej bestii na jakiś czas... Dzisiaj za to wędrują na forum aż dwa "monstra"



HYPNOS, Starszy Bóg. „(...) boska glowa z prastarego, greckiego marmuru, mloda, ponadczasowa, o pięknym, brodatym obliczu i pelnych, zastygłych w uśmiechu wargach, olimpijskim czole i gęstych falujących włosach ozdobionych makami". (H. P. Lovecraft „Hypnos")

Wiadomo również, że jego prawdziwa postać jest tak zniekształcona i przerażająca, jak najgorszy z koszmarów. Jako, że jest bogiem snu najściślej związany jest z pograniczem pomiedzy krainą snów i światem prawdziwym. Śniący ludzie wędrują przez jego królestwo. Jeśli ktoś zajdzie w swych snach za daleko lub w jakiś sposób zwróci na siebie uwagę Hypnosa , bóg może przemienić jego postać, by lepiej mogła posłużyć jego zamiarom.
Przemieniony śpiący zostaje przekształcony wedle woli Strażnika, jednak żadna z jego cech nie może przekroczyć 50. Biegłości nie ulegają zmianie, poza tymi przypadkami, gdy nowa forma uniemożliwia, bądź ułatwia używanie konkretnych umiejętności. Nowa postać może otrzymać nowe zdolności lub też zostać pozbawiona starych. Z reguły ofiara musi pozostać z Hypnosem na zawsze i nigdy nie może powrócić na Ziemie.



ITHAQUA, Wielki Przedwieczny.Gwiazdy zniknęły...wielka chmura, która zaslonila niebo zadziwiająco przypominała kształtem sylwetkę ogromnego człowieka. W miejscu, gdzie powinien był się znajdować szczyt chmury, gdzie powinna była się znajdować głowa były dwie świecące gwiazdy, jaśniejące mimo otaczającego je cienia, świecące jasno -jak oczy!" (August Derlecht „The Thing That Walked on the Wind")Ithaąua pojawia się w strefie arktycznej i subarktycznej, gdzie widzieli go amerykańscy Indianie. Znany jest z tego, że nawiedza pustkowia, odszukuje nieszczęsnych podróżnych i porywa ze sobą. Tacy niefortunni podróżnicy odnajdywani są tygodnie lub miesiące później, na wpół wkopani w ziemię, jakby spadli z dużej wysokości, sztywno zamrożeni w przerażającej agonii i pozbawieni różnych części ciała. Ithaąua ma bardzo niewielki kult, jednak wielu mieszkańców północy czuje przed nim lęk. Ludy, zamieszkujące Syberię i Alaskę czasami pozostawiają ofiar, aby zostawił ich obozowiska w spokoju. Zorganizowany kult jest jednak rzadkością.

ATAKI: jeśli Ithaąua jest o kilkadziesiąt metrów od swoich ofiar, może uderzyć w nie potężnym podmuchem wiatru, zbić z nóg i wznieść wysoko do góry. Gracze zaatakowani w ten sposób muszą porównać swoją S z S Ithaąuy w Tabeli Porównawczej, aby utrzymać się na nogach. Jeśli Ithaąua atakuje wielu Badaczy, należy podzielić jego Siłę pomiędzy nich. Jeśli ktoś znajdzie się w zasięgu szponów Ithaąuy, może zostać pochwycony jego łapami. Ithaąua może wykonać jeden atak łapą na rundę. Każdy złapany może zostać automatycznie chwycony.

[ Dodano: 2004-12-21, 20:43 ]
Przepraszam, że od tak dawna nie bło niczego - kompletny brak czasu...

Oto Nyogtha...



NYOGTHA, Wielki Przedwieczny. „(...) w pomieszczeniu zaczai się unosić zdradziecki odór. Byt jakby odrobinę gadzi, czuć w nim bylo piżmo i wywoływał mdłości. (...)Pokrywa sfrunę-la na bok, a wielka fala lśniącej czerni, nie będącej ani w pełni cieczą, ani też ciałem stałym, lecz straszliwą galaretowatą masą, runęła na okultystę".. (Henry Kuttner „Potwór z Salem")
Nyogtha jest pomniejszym bóstwem, które zamieszkuje podziemne jaskinie na Ziemi. Może być powiązana z Cthulhu. Nyogtha przypomina czarną, śluzowatą plamę, z której może wyciągać macki lub wypustki wedle swojej woli.
Nyogtha ma wyznawców wśród ludzi, z reguły czarownice i im podobnych. Czasem naucza ich czarów w zamian za ofiary i MOC. O ile nie zostanie przegnana przy użyciu odpowiednich zaklęć, Nyogtha chwyta ofiarę i zabiera ją ze sobą do podziemnych jam. Gdy Nyogtha atakuje, starając się zranić przeciwników, każdy cel w promieniu 10 metrów odnosi IklO punktów obrażeń od licznych małych ran.

[ Dodano: 2005-02-22, 14:13 ]
Wątek się zakurzył, czas go... zreanimować.



SHUB-NIGGURATH, Wielki Przedwieczny. „Ia, ia! Shub-Niggurath! Czarna Koza z Lasów z Tysiącem Młodych!. ( H. P. Lovecraft „Szepczący w ciemności")

Shub-Niggurath nigdy nie pojawia się osobiście w opowiadaniach Lovecrafta, ale często jest wspominana w rytuałach magicznych i zaklęciach. Przypuszcza się, że jest bóstwem perwersyjnej płodności.
SHUB-NIGGURATH

W jednym z niewielu opisów, Shub-Niggurath przedstawiona jest jako ogromna, chmurzasta masa, która kotłuje się i ropieje. Części jej mglistego ciała mogą zagęszczać się i tworzyć przerażające, czarne, oślizłe macki, ociekające śluzem paszcze lub krótkie, wijące się, zakończone kopytami nogi, od czego mogło wziąć się jej porównanie do kozy. Gdy się zjawia, może wypączkować z siebie mroczne młode.

Mówi się ostatnio, iż jej mleko może mieć zadziwiające własności, jednak pozostaje to zależne od decyzji Strażnika Tajemnic.

KULT: ma całkiem spore grono wyznawców, może być powiązana z druidami lub innymi podobnymi grupami. Wyznawcy Shub-Niggurath z reguły tworzą gangi lub stowarzyszenia, tak jak czynią to kultyści Cthulhu. Jej posłańcy, mroczne młode, mogą stanowić pomoc, jakiej udziela swym wyznawcom.

ATAKI: Shub-Niggurath ma dziesiątki macek, ale tylko jedna z nich może zaatakować daną ofiarę w każdej rundzie. Jeśli macka sięgnie celu, poszukiwacz zostaje szarpnięty do góry i podniesiony do jednej z paszcz, która, gryząc, wysysa siły życiowe i Ik6 punktów S na rundę.
Podczas wysysania ofiara jest absolutnie bezbronna i nie może walczyć, rzucać zaklęć, używać Punktów Magii ani podejmować żadnych innych działań, oprócz wicia się z bólu i wydawania opętańczych wrzasków.
Walcząc z potężniejszymi istotami, Shub-Niggurath również atakuje jedną macką każdego przeciwnika, lecz gdy uchwyci już cel, zaatakuje następną macką, potem jeszcze jedną i tak dalej. Każdy udany atak pozwala kolejnej paszczy wgryźć się w ofiarę.
Shub-Niggurath może tratować istoty o BC mniejszym od 60. Taki atak obejmuje wszystkie istoty w zasięgu szarży, na odległość 4-8 metrów.
 
__________________
MG, P+, G++, SG++, SS, SD++, K, p, Z, S---, H, D+, K, f-, h, w-, cp--, sf+, L+, NS+++, SC -, Kon+, D++, Gaz+, T+, SU?; ZC, WoD, SW, GS
Qbista jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-03-2005, 21:06   #17
 
Darnok's Avatar
 
Reputacja: 0 Darnok ma wyłączoną reputację
Bestie bestiami, a nawet Shub-Niggurath (YEAH!! Kocham ją) nie będzie straszna bez odpowiedniego wprowadzenia. Jak na mój gust Lovecraft najstraszniejszym potworem uczynił narastający strach, samotność i kruchość człowieka. Zgodzicie się, Panowie?
 
Darnok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-05-2005, 00:05   #18
 
reiziger's Avatar
 
Reputacja: 0 reiziger ma wyłączoną reputację
Ja się zgadzam ponieważ każde nawet najstraszniejsze monstrum zilustrowane opisane cyferkami jest tylko śmieszne. Tylko to co nienazwane budzi strach i groze , ja jeśli coś opisuje Badaczom opisuje to fragmentarycznie, szczątkowo dając im raczej złudzenia niż pewność ponieważ mroczne istoty jeśli nawet się ukazują to na pewno nie w blasku halogenów prężąc swe cielska niczym kulturyści.
A w pierwszych edycjach Zewu rzadnych charakterystyk liczbowych nie było przy mitycznych stworach...
 
__________________
Aut Vincere Aut Mori
reiziger jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-09-2007, 23:37   #19
 
Stranger's Avatar
 
Reputacja: 0 Stranger nie jest za bardzo znany
Witam serdecznie!

Jeżeli chodzi o monstra i wogóle o różnego rodzaju istoty to trzeba moim zdaniem z tym uwarza. Dobry Strażnik Tajemnic nie powinien stawiac ich w centrum sesji. U mnie na sesjach na początku miałem tendecję do dośc często rzucania różnych istot przeciwko graczom. Jednak co się często okazywało? Otuż to, że wielu z tych spotkań moi badacze po prostu nie przeżywali. TO jest jedna sprawa, szczególnie jeżeli chodzi o potężne istoty.
Druga sprawa jest, że jak gracze będą przyzwyczajeni, że w każdej sesji MUSZĄ coś spotkac to moim zdaniem może popsuc całkowicie klimat i urok Zew Cthuhlu. Moje zdanie i porada dla Strażników Tajemnic (szczególnie początkujących) jest taka, że jeżeli muszą byc istoty to niech będą one w kuluminującym punkcie sesji. Jeżeli mają wcześniej wyskoczyc to niech badacze będą wiedziec ich tylko jako jakieś ,,tajmnicze cienie''. Niech gracze do ostatniego momentu nie wiedzą z czym mają do czynienia.
Trzecia sprawa to z bogami zewnętrznymi i wielkimi przedwiecznymi. Bardzo uważajce z nimi. Ja w mojej niedługiej 3 letniej historii prowadzenia (obecnie nie mam z kim grac a szkoda) tylko kilkia razy rzuciłem kogoś bardzo potężnego. Raczej niech Badacze będą o nich widziec z ksiąg i lepiej, żeby działali aby wogóle się nie pojawili.
Jeżeli chodzi o moje ublubione istoty to będzie to Nyarlathotep (świetnie można wykorzystac jego Awatarów), Mi-Go, Glaakiego, Ogara, tego śnieżnego tygrysa 6 nogiego (nazwy nie pamiętam) nio i oczywiście uwielbiam samego Cthulhu ale moi Badacze nigdy się z nim nie spotkali.
To tyle na teraz. Chętnie podejme z kimś dalszą dyskusję na ten temat.
 
Stranger jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:59.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169