Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Horror > Zew Cthulhu
Zarejestruj się Użytkownicy

Zew Cthulhu Zew Cthulhu


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-04-2005, 21:36   #21
 
Meechaw's Avatar
 
Reputacja: 1595 Meechaw ma wyłączoną reputację
(Wszystko co teraz napiszę to jest moja opinia, bazowana na doświadczeniach oraz na artykułach, książkach itp. Oczywiście jest to jedna z kilku teorii, gdyż nie mam pewności co do żadnej z nich.)

Cóż, jak myśl wpływa na materię? Zacznę od tego, że, zgodnie z teorią 3 wymiarów (materialny, psioniczny czy jakkolwiek byś tego nie zwał oraz myślowy) + osi czasu, nasze fizyczne formy, czyli ciała, są skutkiem stworzenia ich poprzez nasze właściwe 'ja' czyli duszę/awatar/ducha (nazywaj to jak chcesz), które znajduje się w tym wymiarze myśli. Czemuż tak? Ano właśnie dlatego, że zakłada się, że nasza świadomość/duch może 'przebić' ideę/myśl do 2-giego wymiaru, a potem do 1-szego, czyli materialnego (na odwrót też chyba można). Tak więc myśląc, tworzymy tzw. myślokształty (napewno spotkałeś się z tym, choćby w buddyźmie itp), które swobodnie sobie przebywają w wymiarze myślowym. Jednakże wyszkoleni lub naturalnie obdarzeni umiejętnościami ludzie mogą sprowadzać te myśokształty na nasz materialny wymiar. I jak tym wytłumaczyć np. telekinezę? Proste. Psionik tworzy myślokształt, ideę siły, która ma coś przesunąć, i próbuje ją przebić do materialnego wymiaru. Jeśli mu wyjdzie, no cóz, gratulacje . Eksperymenty naukowe wyraźnie mówią, że im efekt jest jakby 'mniejszy' czyli im słabsza siła, mniejszy obiekt, tym łatwiej jest go wprowadzić do naszego wymiaru. Dlatego też łatwiej jest psionikowi wywoływać szczęśliwe rzuty kośćmi niż podnosić samochody na odległość. Mam nadzieję, że ta odpowiedź jest satysfakcjonująca :P
 
Meechaw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2005, 13:40   #22
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 617 Hood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemuHood to imię znane każdemu
Ech... Nie do końca. Ale dobra, zostawmy to. Nadajemy na różnych płaszczyznach pojęciowych... Po prostu mamy zupełnie odmienne pojęcie naukowości.

Zasadniczo nie powiedziałeś tu zbyt dużo nowego, znów same ogólniki (no bo np.: skąd wzieły się te nasze "ja" włąściwe?, czym one są (lub z czego, jakiej substancji, stworzone??, jak przebiega przebijanie się?? (bo to znów ciekawa metafora, ale bez żadnej implikacji praktycznej) poza tym wymiary nakładają się na siebie, jaka jest teroia 3 wymiarów ?? (bo ta, którą ja znam, jest zgoła niezgodna z tym, co mówisz, i nie, nie spotkałem się z żadnym myślokształtem nigdy w życiu).

Myślę, że zrozumiałbyś naturę moich pytań znacznie lepiej gdybyś zapoznał (choćby bardzo ogólnie) się z przemyśleniami takich ludzi jak Platon, Arysoteles, Kartezjusz, Kant, Berkley, Hume czy uchowaj Panie Leibnitz...

Pozdrooffka, h.
 
__________________
My blade's made of hate
My armor's from pride
The storm fires of anger
Rage within my heart
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2005, 18:11   #23
 
reiziger's Avatar
 
Reputacja: 0 reiziger ma wyłączoną reputację
Witam!
Odpowiem na ten temat dwojako bo tak też go zrozumiałem
1. Nie sądze by klimatowi grozy i tajemniczości służyło zbytnie wprowadzanie graczy w formuły mitycznych inkantacji aczkolwiek jeden z moich bohaterów obsesyjnie pragnął poznać prawdę tak mocno iz nagrodziłem go mozliwością odprawienia rytuału zgodnie z oryginalnym manuskryptem.Bardzo dobrze się wczuł w role połączył sie na zawsze ze swym Panem....
2.Znam osobiście krąg ludzi oddanych okultyzmowi iż przyjeli część lub wszystkie inwokacje ceniąc sobie ekspresje i patetyczność ich wymiaru.Podając za Azarewiczem "Magia wykorzystuje potencjał płynacy ze zdziwienia, zaskoczenia ego które w zetknięciu z nieznanym zdaje się być wyrzucone poza kontekst potoczności, a to oznacza swobodne poddanie się przepływowi informacji, która w zwykłym stanie świadomości jest niedostępna.().Wystarczy zatem wypowiedzieć je z mocą, by zamanifestowało sie ti i teraz"
A pozatym myślokształty istnieją i niejaki Kenneth Grant przywódca Tyfonicznego O.T.O z jakże odpowiadajacego Zewowi okresu historycznego dowiódł ich istnienia

Stare bóstwa były,są i znów nastaną.....
 
__________________
Aut Vincere Aut Mori
reiziger jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-07-2007, 14:16   #24
 
Ninetongues's Avatar
 
Reputacja: 856 Ninetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwuNinetongues jest godny podziwu
Jak otworzycie podręcznik do gry RPG, to tam zaraz na początku jest taka ramka, w której piszą, że to tylko gra, i że nie należy wierzyć w to, co jest w środku napisane, bo to fikcja. Przykro mi, ale to prawda.

A zamiast Świętego Mikołaja prezenty dają Wam rodzice.

Nigdy nie sądziłem, że znajdę RPGowców, którzy owej ramki nie przeczytali...

A tak serio - rytuały i inkantacje na sesji? Po jaką cholerę? Po co burzyć rytm sesji nudnym, monotonnym powtarzaniem jakiegoś bełkotu? To naprawdę nic ciekawszego się na sesji nie dzieje? Nudy.
 
Ninetongues jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-10-2007, 20:22   #25
 
Nauczyciel's Avatar
 
Reputacja: 1210 Nauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumnyNauczyciel ma z czego być dumny
Posługuję się rytuałami, sigilami, OOBE itd. itp. by zyskać energię. O nie, nie taką o jakiej 1/2 z was myśli. Wystarczy poczytać odpowiednie instrukcje. :P Niektórzy uważają, że to co robię to bzdury, ale ja nie, ja w to najzwyczajniej wierzę.

real:
A co do rytuałów Cthulhu... Ciekawe... Czytałem wszystkie opowiadania Lovecraft'a, lecz w niewielu napotkałem się na jakieś poważniejsze czary. Będę musiał kiedyś Yog-Sothoth'a na Ziemię sprowadzić.

Hastur! Hastur! Hastur!

gra:
Do gry w ZC takie rytuałki są wg. mnie niezbędne. :P
 
__________________
Czyń swą Wolę, niechaj ci będzie całym Prawem.
Nauczyciel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2007, 12:47   #26
 
Geisha's Avatar
 
Reputacja: 1223 Geisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumnyGeisha ma z czego być dumny
Na pewno dodają klimatu. :]
osobiście sama wolę wymyślać zaklęcia, rytuały, czasami sama wymyślam fragmenty rękopisów czy pamiętników. Wg mnie to bardziej klimatyczne niż opisanie książki w taki sposób: Na jednej ze stron jest czar przyzwania Wielkiego Strasznego Potwora. Wolę taki czar sama stworzyć, dodać "instrukcję" opisaną przez jakiegoś szalonego kapłana, a gracze niech sami wymyślają, co z tym dalej zrobić. Poza tym, błędna interpretacja takiego "manuskryptu" może wnieść wiele zabawnych sytuacji.

P.S. Nikt z nas nie traktuje tego poważnie. (tak, na wszelki wypadek piszę)
 
__________________
Oto tańczę na Twoim grobie;
Ty, który wyzwałeś mnie od Aniołów...
Geisha jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2007, 23:31   #27
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 500 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Rytuały i psalmy na sesji wcale nie muszą być nudne. By nie niszczyć klimatu muszą być przeprowadzone tak, by tak się nie stało. I nie mówię tu o tym czy dany psalm bierze się na poważnie czy nie, zostało to wyjaśnione wyżej. Chodzi tu o podejście erpegowe do tematu i by dobrze się grało dla Badaczy. Dlatego podam tutaj przykład rytuału, który przeprowadzałem na sesji parę lat temu. Oczywiście była to finalna część przygody. Badacze znaleźli właściwy fragment inkantacji, miejsce, gdzie to można przeprowadzić oraz czas, kiedy to można zrobić. Wszystko zmierzało do oczekiwanego finału, Badacze już ćwiczyli rękę by rzucić dobrze kostkami, gdy postanowiłem zrobić im niespodziankę. Pierwsze co zobaczyli to kartkę z inkantacją. Wyjaśniłem, że to właśnie to, co zdobyli parę godzin temu w bibliotece. Spojrzeli, przebiegli wzrokiem. Niektórzy nawet zaczęli czytać, ale łamańce językowe nie szły najlepiej. Wreszcie postanowili udać się na miejsce i zacząć rytuał.
Tutaj drugi cios. Kazałem im wstać i ustawić się tak, jak przewidywał rytuał. Widziałem już rozbawienie i strach w ich oczach. Ale ustawili się, w koło, łapiąc się za barki, jak gracze rugby. Cała piątka była gotowa. Im dłużej to trwało, tym większy zapał wzbudzał i rzeczywiście zaczęli grać jak ich postacie.
Wreszcie rozpoczęli. Położyli w środku kartkę i zaczęli czytać. Zerwał się wiatr. Wrzuciłem wentylator na maksymalne dmuchanie i kartka zaczęła przesuwać się. Przydeptali nogą, padły śmiechy. Rytuał trzeba było na nowo zaczynać. Znów inkantacja i wiatr - tym razem wziąłem odkurzacz. Dmuchało silniej. Trzeba było kilku nóg by utrzymać papier w miejscu. Pokazałem im klepsydrę. Czas upływał. Mylili się, zaczynali od nowa. Śmiali się, zaczynali od nowa. Wreszcie zrozumieli, że muszą to zrobić jak trzeba. I przyłożyli się. Byli w połowie, gdy zgasło światło. Czasu coraz mniej. Ktoś wyjął zapalniczkę. Światło było, płomyk drżał, a piasek się sypał. Wiatr dmuchał to na kartkę to na światło. Było ciężko, ale ... się udało. Rytuał został odprawiony zaś gracze opadli zmęczeni jak nigdy dotąd. Docenili wysiłki, co bardzo mnie ucieszyło.
Jak widać rytuał można przeprowadzić i może być to prawdziwe wyzwanie dla graczy. A bawić się przy tym będą z całą pewnością.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2008, 19:07   #28
 
salvus's Avatar
 
Reputacja: 0 salvus nie jest za bardzo znany
hmm no ciekawe ciekawe...
takie pytanko mi się nasuwa : Czy inkantacje wymyślone czy Necromiconowe ?
W ogóle czy ktoś czytał to dzieło?
BTW odnośnie magyji i wszystkich para- :
primo- skoro nikt nie znalazł dowodów przeciw to znaczy, że jest możliwość istnienia czegoś takiego
secundo- w badaniach zarówno brytyjczyków, francuzów i (polituj sie Ktulu)amerykan potwierdził się wpływ umysłu ludzkiego na urządzenia elektroniczne. Więc dlaczego nie miałby wpływu na całe środowisko ??
to tyle
 
salvus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-03-2008, 00:34   #29
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 2426 nonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputację
Ja tylko krótko napiszę. Jak PRAWDZIWA Magia Cthulhu to polecam pozycje Phila Hine'a. Szczególnie "Pseudonomicon". A Magia Mitów i Świadome Śnienie to piękna mieszanka.
 
__________________
B > avg
nonickname jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169