Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Horror > Zew Cthulhu
Zarejestruj się Użytkownicy

Zew Cthulhu Zew Cthulhu


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-09-2007, 20:32   #1
 
Stranger's Avatar
 
Reputacja: 1 Stranger nie jest za bardzo znany
Sposoby i metody prowadzenia sesji

Witam!

Co prawda dawno już nie prowadziłem sesji w ZC (niedługo mam zamiar zacząc ponownie,teraz cierpię na brak graczy). Zapraszam was do wymiany swoich doświadczeń i metod. Nowicjusze mogą się nauczyc czegoś nowego a starzy wyjadacze pochwalic swoimi własnymi sposobami. Chodzi mi o samą sesji jak i praktyczny aspekt prowadzenia i budowania klimatu.

Nim zacznę mówic o samych sposobach to trzeba rzecz o samym przygotowaniu i miejscu. My zawsze graliśmy po zmroku, lub jak już zachodziło słońce. Uważam, że granie w dzień mija się w ogóle z celem. Dla mnie musi byc to ciemny pokój i najlepiej jeszcze miec świece (ewentualnie małą lampkę). ja zawsze muzykę puszczam z komputera, więc pokój z kompem. Zawsze też graliśmy na małym stoliku (ja używałem turystycznego, bo moim zdaniem świetnie się nadaje). Tyle jeżeli chodzi o stronę praktyczną.

1. Stara wypróbowana metoda to trzymanie badaczy w niepewności. Podobnie jak z tym nagle tykającym zegarem. Niech badacze nie znają dnia ani godziny. Czasami właśnie opisuje im cienie lub pewne dziwne dźwięki, których nie potrafią zidentifikowac. Buduje to klimat grozy i niepewności.

2. Wielowarstwowa fabuła. W miare jak Badacze zbliżają się do celu, dochodzą nowe niepokojące fakty. Nie wiadomo czasami kto jest wrogiem a kto przyjacielem. Uwielbiam się wsłuchiwac w graczy jak sami myślą i dyskutują między sobą. Wyprowadzają bardzo pokręcone teorie. Nie raz sami zamiast iśc do przodu, wybierają trudniejszą drogę. Nie mów im odrazu, że podjęli zły trop. Niech się uczą na błędach.Nawet można im zapodawac fałszywe lub mylne wątki. Bardzo to uatrakcyjnia grę. Można dawac im różnego rodzaju podpowiedzi i wskazówki ale nigdy nie MOŻNA ich PROWADZIC ZA RĄCZKĘ.

3. Kiedy wchodzą do bardzo ciemnych miejsc, warto zgasic świeczkę (ja zawsze gram przy świecach) i nagle uderzyc w stół lub krzyknąc. Praktykowałem to w moich sesjach i uwierzcie, że naprawdę działa.

4. Miałem swojego czasu problem z syndromem ,,Rambo'' (obwieszanie się CKMami,granatami,strzelbami i inwestowanie punktów w broń) dopóty, dopóki nie pokazałem graczą, że nie tędy droga. Jestem zdania, że czasami walki są nieuniknione ale bardzo łatwo w nich zginąc. Po kilku śmierciach Badaczy gracze dwa razy zastanawiali się czy warto wyskakiwac z dwoma pistoletami .45. Tacy ludzie często nie czują na początku klimatu, jednak można ich wyuczyc, że to nie o rozwałkę tutaj chodzi. Uważam, że dobry Strażnik Tajemnic powinien sobie poradzic z tego typu problemami.

5. Jeżeli chodzi o bestie i różnego rodzaju istoty, to niech do samego końca badacze nie będą mieli pewności z kim mają do czynienia. Jeżeli ma dojśc do walki lub ujrzenia danej istoty to niech to będzie w końcowym epizodzie sesji.

Czekam na wasze posty! Nowe pomysły i sugestie miło widziane!
 
Stranger jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2007, 08:50   #2
 
Grey's Avatar
 
Reputacja: 1 Grey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodze
Badacze z CKMami Jeszcze sie nie spotkalem.
Przeciez to MG akceptuje lub nie postaci.
Wystarczy pierwsze dwie godziny kazac im biegac po wysublimowanych przyjeciach, bibliotekach, uniwersystetach, pogadac NPCami na poziomie i IMO kazdy lapie klimat.

Zew Cthulu - rzeczywiscie noc jest tu najodpowiedniejsza, bo tworzy klimat w umyslach graczy. Muzyka - spotkalem sie wiele razy, sam probowalem, ale mnie na przyklad rozprasza dobieranie muzyki i sam nie stosuje.

W ZC mi niemal nie zdarzalo sie prowadzic walki. Zupelnie inna koncepcja horroru. Za kazdym razem gdy walka sie zdarzala (z horrorem, nie z ludzmi), klimat sie gdzies gubil. Chyba ze cos naprawde malego, pojedynczego, a walka to raczej obrona i ucieczka.

W ZC czesto wplatalismy kryminaly lub zagadkowe zdarzenia, nie majace nic wspolnego z Cthulu. To jak w Alienie, nie mozna co sesja pokazywac Obcych, bo nie beda robic wrazenia.

U jednego z mstrzow uwielbialem jego zamilowanie do wymyslania zagadek logicznych. W kazdej sesji znalazl jakis sensowny pwood by ja wprowadzic. To bylo bardzo mile dla graczy, o ile ich nie namnozyl. Sam niestety nie posiadlem takiej umiejetnosci.
 
Grey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2007, 23:51   #3
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Syndrom "Rambo" to najwspanialszy przykład pokazania graczom, co się dzieje, gdy idzie się na żywioł. Wiadomo, że w psychice ludzi siedzi to, że będą się bronić tym, co mają i co uważają że ich obroni. Skoro Badacze nie znają jeszcze specyfiki mitów, to na 100% poczują się pewniej mając w łapie kij baseballowy lub kolbę tommyguna. Inna sprawa, że to może nie pomóc, ale to tym boleśniej odczują potem. Nie zapominać należy o poczytalności postaci, gdy dostrzeże że jej pociski nic nie robią celowi - naprawdę dobra sprawa. Podobnie strzelanie do ludzi. Niech poleci trochę PP - przekonają się że strzelanie to niekoniecznie dobra zabawa. Muszą przestawić się z myślenia komputerowego na myślenie postacią - bibliotekarz najprawdopodobniej nie strzeli do nikogo (chyba że spanikuje) i jeśli trafi to poczytalność może mu polecieć i zszokowany osunie się na kolana wypuszczając z łap pistolet.
Osobiście również wolę zagadki, niedomówienia oraz tajemnicę. Szczególnie zaś konspirację oraz spiski. Pokazywanie historii i tego co znamy przez pryzmat działania Mitów to jest prawdziwa perełka, którą bardzo chętnie pokazuję Badaczom. Często za tym wszystkim stoi człowiek i jego natura, ale czasami ktoś mu pomaga. Dlatego w przeważającej mierze u mnie stwory z mitów inspirują ludzi do działania i nie zawsze da się je spotkać. Ludzi za to zawsze. I nie ma odróżnienia czy to jest "tylko" szaleniec czy może ktoś za tym stoi.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172