lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zew Cthulhu (http://lastinn.info/zew-cthulhu/)
-   -   Mechanika nowego Świata Mroku jako silnik dla sesji Zew Cthulhu (http://lastinn.info/zew-cthulhu/6972-mechanika-nowego-swiata-mroku-jako-silnik-dla-sesji-zew-cthulhu.html)

Ratkin 04-03-2009 00:39

Mechanika nowego Świata Mroku jako silnik dla sesji Zew Cthulhu
 
Po lekturze pierwszego przetłumaczonego na nasz język dodatku do nowej wersji Świata Mroku, mianowicie Oczyma Duszy, utrwaliło się we mnie przekonanie że system ten doskonale wręcz nadaje się jako mechanika do sesji osadzonych w uniwersum mitów Cthulhu. Oczywiście większość osób pomija w wypadku tego systemu jakąkolwiek mechanikę, najczęściej tłumacząc to faktem że główny przeciwnik i tak pozostaje poza zasięgiem ewentualnej siły rażenia graczy, o ile konflikt fizyczny w ogóle ma szanse zaistnieć. Nie zmienia to jednak sytuacji że czasami przydaje się spójna mechanika do interakcji pomiędzy śmiertelnymi NPC czy też graczami...

Podręcznik podstawowy

Biorąc do ręki podstawkę, otrzymujemy czyste zasady tworzenia KP oraz zaplecze do niej tzn. wykonywanie wszelkich testów i tym podobne.
Mechanika śmiertelników jest dosyć plastyczna, choć niewątpliwie do stworzenia karty postaci w miarę odzwierciedlającej dorosłego człowieka potrzeba by jednak dodać nieco PD.

Sama -wąska bo wąską ale w tym wypadku to lepiej- warstwa fabularna w tej książce operuje tylko na ulotnym kontakcie z światem nadnaturalnym. Powoduje to że nawet bez większych modyfikacji (ot pominiecie kilku fragmentów) można ją śmiało dać do ręki osobie która z sesjami Zew Cthulhu kontaktu nie miała, nie ryzykując że zostanie automatycznie skażona chęcią zostania wampirem czy innym bizonołakiem.

Oczyma Duszy

Wydany już w Polsce Oczyma Duszy (recenzja oczywiście w dziale Świat Mroku) wprowadza rozwinięcia mechaniki podstawowej, pozwalające na granie i prowadzenie postaci obdarzonych mocami nadprzyrodzonymi.
W zasadzie w całości materiały te są przydatne przy użyciu ich w wypadku uniwersum autorstwa Lovecrafta. Mamy tu nawet bezpośrednie odwołania z ostatniego rozdziału traktującego o osobnikach kontaktujących się z istotami z poza czasu i przestrzeni. Krótko mówiąc podręcznik ten sam z siebie sugeruje i prosi się wręcz o używanie go w takiej formie :D

Pozostałe dodatki



Asylum - w zasadzie można by chyba pozostawić to bez komentarza :D Podręcznik dotyczący osób które z tych czy innych powodów straciły zdrowie psychiczne, w tym największy nacisk kładziony jest tu na problem ten z punktu widzenia osób trzecich majacych sobie z takim osobnikiem poradzić ;) Zawiera nawet słowniczek dla ludzi którzy nie widzą różnicy między psychologią a psychiatrią :D




Reliquary
- artefakty, magiczne przedmioty, grymuary, ogólnie przedmioty których posiadanie w sesji Cthulhu daje postaci gracza nowe, bardziej ciekawe metody na nagła śmierć niż zwykłe liiiii tam na ten przykład powieszenie się. Co prawda zawartość nie jest tam mroczna, bluźniercza i omszała jakbym chciał ale od strony mechanicznej ponownie mamy zbiór jasnych i przejrzystych zasad które pozwolą dać naszym graczom poczucie tego że mają szansę przeżyć w kontakcie z Tym Czemu W Drogę Wchodzić Nie powinni...



Antagonists - kolejny, jeśli wierzyć polskiemu wydawcy podręcznik do nWoD jaki możemy się spodziewać w naszym języku. W środku znajdziemy min. rozdział o zombich oraz przede wszystkim o wszelkiej maści kultystach :D

Obecnie jestem na etapie czytania Mysterious Places i Book of Spirits. Po lekturze ocenię ich przydatność pod kątem sesji w klimatach Cthulhu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:01.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172