Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-09-2011, 13:46   #91
 
Cohen's Avatar
 
Reputacja: 1 Cohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputacjęCohen ma wspaniałą reputację
Fakt, że dyskusja o czymś kompletnie abstrakcyjnym i trywialnym, trwa przez dziewięć stron z zaciekłością porównywalną co najmniej do sporów doktrynalnych, uważam jednocześnie za fascynujący jak i niepokojący.
Dysertacja aż sama się prosi, żeby ją napisać.
 
__________________
Now I'm hiding in Honduras
I'm a desperate man
Send lawyers, guns and money
The shit has hit the fan
- Warren Zevon, "Lawyers, Guns and Money"
Cohen jest offline  
Stary 02-05-2013, 09:20   #92
 
Mordius's Avatar
 
Reputacja: 1 Mordius nie jest za bardzo znany
Cool

NEMO Kurka wodna od początku miałeś rację (of course według mnie, w końcu nikomu nie narzucę jeśli postanowi inaczej lub się zaweźmie jak niektóre osoby i ich odpowiedzi) i też mnie denerwowało podejście ludzi do tematu od strony czy GM zabronił czy nie, czy zupa była za słona czy nie... Bałem się, że temat się tak beznadziejnie skończy nie tłumacząc mechanicznych aspektów związanych ze sprawą... A i od początku się za głowę łapałem czemu nikt nie widzi, że masz rację - wszystko wytłumaczyłeś już do jakiejś 5-6 strony, kolejne to tylko dodatek dla zawziętych...

Czytałem ten wątek przez jakieś 5h - tyle zajęło mi przemyślenie każdego waszego za i przeciw. (Olewałem odpy zbaczające na niedojrzały tor polskiej zawziętości i klapek na oczy (szczególnie rozpatrujące władzę GMów, która w systemach jest oczywista i wystarczy na to jedno napisane zdanie, a nie 100)). Potrzebowałem być pewnym co do mechaniki umieszczonych w owym temacie zasad D&D.

Może zacznę od początku. Próbuję stworzyć postać, którą jeden gość zaproponował na jakimś innym forum, przypadkiem na owy pomysł się natknąłem, a mianowicie Goliatha barba, który by miał pare cech związanych z tym tematem:

1. Variant Character Class: Wolf Totem Barbarian (wzięty z 2giego lvlu Uncanny Dodge z oryginalnej klasy o nazwie Barbarian i wyrzucony będąc zastąpionym przez Improved Trip -> w ten sposób powstaje nowa klasa o nazwie Wolf Totem Barbarian) <- tu wskazuję pierwszy problem co parę osób nie chciało przyjąć do wiadomości. Powstaje nowa klasa. Najlepiej aby to zrozumieć należy udać się na stronę 48 podręcznika UA i przeczytać na dole Multiclassing and Variant Classes - cytowane tu wcześniej, ale nie cytowane kompletnie ! (nie zacytuję ani nie wkleję bo nie umiem/nie wiem jak - jestem noob forumowy i specjalnie dla tej pogawędki się tu zarejestrowałem by następni po mnie szukający odp. na ten temat nie spędzili tyle czasu co ja).
Chodzi mi głównie o niezacytowany fragment z prawej kolumny i ogólnie o cały zapis. Możecie sobie łączyć różne warianty nawet tej samej klasy, ale będzie bolało. Najlepszy przykład to oryginalny Bard i wariant Bardic Sage.
Z tego jak to zrozumiałem mamy tu do czynienia z dwoma różnymi klasami, ich listy spelli się nie łączą jeśli chodzi o spelle na dzień czy spelle znane - podobnie moglibyśmy w jednej postaci umieścić sorka i np. kleryka czy warlocka. Tak samo Barb i Wolf Totem Barb to tak jakby łączyć Woja z Palkiem (nie będzie problemów ze spellami, ale w obu przypadkach dojdzie np. nam kara expa za kolejną klasę). Po jakiegoś groma nazwali to Variant Character Class. Połączylibyśmy sobie nawet Wolf Totem Barba z Horse Totam Barb - progress tych postaci z klasy by w obu przypadkach zaczynał się od 1szego ich klasowego lvlu(2gi progress nie byłby przedłużeniem, dokończeniem 1szego) - gdyby nie zapisek o wyborze na 1szym lvlu unikalnego totemu plemienia, reprezentującego to plemię jak pisał Nemo wcześniej. Więc się nie da, chodź Barb + Wolf Totem Barb sądzę, że by się dało, ale nie miałoby pewnie sensu. Co ciekawe każda wymiana podzespołu z oryginału na wariant tworzy nam de facto nową klasę więc jeden Wolf totem Barb, u którego wymienimy 2gi lvl to inna klasa niż Wolf Totem Barb z wymienionym 5tym lvlem. A i nie prawda, że Wolf Totem Barb traci Uncanny Dodge, Trap Sense i Imp Uncanny Dodge ! De facto Wolf NIGDY nie traci Trap Sense bo nie podmienia 3ciego lvlu ! Przeczytajcie koniecznie co jest na początku napisane zaraz pod BARBARIAN VARIANT:TOTEM BARBARIAN st.48- jest tam, że pozbywamy się nie wszystkich tych featów, ale tylko z wymienianych lvli i sami wybieramy jedną albo więcej... To lenistwo autorów książki mydli oczy bo przed każdym totemem wymieniają wszystkie możliwe wymienialne featy !

Przykład Nemo z dużymi literami alfabetu był the best, a argumentacja z Ex. i Su. była genialnie odnaleziona, chodź według mnie przeznaczona dla osób z klapkami na oczy chcącymi tylko wojować z Panem ImperatorK.
Muszę też dać punkt Panu Radagast za:

"Alternative class features replace class features of the original class description, changing its very nature."

Po tym miałem największą zagwostkę bo właśnie traktowanie nowo utworzonej klasy względem ACF - czy jest uznawany jako oryginał czy nie jeśli chodzi o wymogi - "spędzało mi sen z powiek". Już myślałem, że muszę ACF albo Variant wytrzeć z karty postaci Szlak mnie trafił prawie, ale znów Nemo błysnął:

"With your DM permission, you can use any of these variant classes in place of standard class of the same name."
+
Cytat:
Napisał Nemo Zobacz post
MG musi się zgodzić na dopuszczenie wariantów z Unearthed Arcana do gry. Tak samo jak musi się zgodzić na dopuszczenie barbarzyńcy do gry, zgodzić się na to że przyjdziesz do niego do domu, albo w ogóle zgodzić się na mistrzowanie. RAW, jeśli variant classes są dopuszczone do gry, mogą zastępować oryginalną klasę tam gdzie się o niej wspomina. Możemy już skończyć z wałkowaniem Buki-ImperatoraK?
= Headshot <- Btw w tym momencie przypomniałem sobie i znalazłem jak się Quotuje

2. Co do samego ACF... Do jasnej chol..y - sama nazwa wskazuje Alternate Class Feature - słowo Feature = Cecha. Tam były klasy, a tu są cechy - Sama Nazwa Wskazuje gigantyczną różnicę ! Szok, że ludzie nie biorą rzeczy na logikę samego nazewnictwa tylko wolą się kłócić... Też wymieniamy co chcemy z danych nam możliwości wyboru i na jakim lvlu chcemy pamiętając o txtcie:
"Alternative class features replace class features of the original class description, changing its very nature." Czyli z oryginału bierzemy bo wzięte z Wolfa nie możemy ponownie podmienić na (tym razem) ACFowe (czyli tworzymy taką odmianę klasy Wolf aby nam podpasowała pod ACFowe podmianki (samo w sobie trochę śmieszne to jest, że Wolf Wolfowi nie równy nie ? Mała różnica i klops według zasad.))

A i Qumi mówił, że nie mogą wierzyć w wiele zwierzaków bo:
Cytat:
Napisał Qumi Zobacz post
To co napisał Nemo jest interpretacją. I nie, nie możesz mieć Wolf Totem i ACF Lion Totem. Napisane jest dosłownie "forever bound to that animal spirit." Nie możesz wybierać innych zwierząt. Jedyne na co bym pozwolił jako MG to połączenie Wolf Totem i ACF Wolf Totem.
Nie widzę sformułowania "forever bound to ONLY that animal spirit."
Jak dla mnie to mogą wierzyć w krowę i w mrówkę itd. Ale w moim wypadku mój Wolf Totem Barb raczej wierzy tylko w Liona ze Spiritual Totem ACF bo to jego "spiritual path", a Wolf Totem to na mój gust nazwa plemienia Wilka, do którego należy. W ogóle po przeczytaniu postów powinienem od teraz zmienić nazwę Spiritual Totem na Spiritual Kwiatek - już nie będzie nieporozumień, że nazwa to tylko nazwa jak do niektórych nie docierało, a Nemo usilnie wałkował, że to tylko nazwa, a pod pierwszą nazwą jest sam obiekt javy, a za to pod drugą jego atrybut czy jakoś tak

3. Więc mieliśmy Klasy, mieliśmy Cechy Klas i jeszcze dochodzi podmiana lvli klasy od strony rasy czyli: Racial Substitution Levels. Do mojego Goliatha jest w sam raz Mountain Rage str. 150 RoS. Nie mam 100% pewności ale sądzę, że też zadziała w tym combie bo to podmiana rasowa = 3ci wariant.

I na koniec mamy Wolf Totem Barbariana (lvl 2: Uncanny Dodge -> Improved Trip) Goliatha (lvl 1: Rage -> Mountain Rage) z ACFką (lvl 1: Fast Movement Class Feature -> Lion Kwiatek)
A tu jest gdzie się po raz pierwszy na to cudo natknąłem:
[3.5] Goliath Barbarian - what build options do I have? [Archive] - Giant in the Playground Forums

Współczuję ImperatorK bo momentami całkiem logicznie się bronił, ale go spalili na stosie , chodź może i gdzieś tam było i za co - specjalnie nie zajmowałem się tamtą stroną barykady bo szkoda mi było czasu.

I gratuluję Nemo za wykazanie się odpowiednią dedukcją ! i zimną krwią !, chodź widziałem, że na koniec zaczynała się już bulgotać i się nie dziwię - z resztą też i tak bulgotneło we mnie, że stało się to jednym z powodów skrobnięcia tego "eseju". Bomba Nemo. Dzięki za pomoc !

SUMA SUMARUM WSZYSTKO JEST W POSTACH NEMO CO TRZA WIEDZIEĆ NA TEN TEMAT

Sry za to, że część tego txtu pewnie nie trzyma się składu ani ładu, ale było cholernie późno.

Dobra Cześć, Czołem i Kluski z Rosołem -> To pewnie był mój pierwszy i ostatni post na tym forum -> Wiecie... Esej... Pół roku przerwy...
 

Ostatnio edytowane przez Mordius : 02-05-2013 o 09:27.
Mordius jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:02.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172