Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-08-2011, 01:01   #11
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Mechanicznie, Spiritual Totem (z Complete Champion) i Totem Barbarian (z SRD) są kompatybilne, tak długo jak nie swapują tej samej cechy. Czyli Spiritual Lion i Totem Wolf są kompatybilne.
Większość problemów wynika tutaj z tego, że WotC skończyły się nazwy i obie ACF używają tych samych terminów, będąc czymś innym. Ale to i tak nie przebija Frightful Presence, pod którą to nazwą pojawiają się bodajże 3 różne zdolności o różnych działaniach. :P
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline  
Stary 28-08-2011, 01:18   #12
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Dokładnie. Jednak z jakiegoś powodu MG uznała, że zasady mówią, że nie można.
Gdy napisałem "Nigdzie nie jest napisane, że nie mogę użyć dwóch lub więcej", odpowiedzią było "Mówienie, że jak coś nie jest zabronione w zasad to znaczy, że jest dozwolone jest marnym argumentem".
 
ImperatorK jest offline  
Stary 28-08-2011, 01:21   #13
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
...a podkreśliłeś że używasz Totem Barbarian z srd i Spiritual Totem z CC, czy powiedziałeś po prostu "Wolf Totem i Lion Totem"? Większość osób wtedy zapomina o istnieniu Totem Barbarian, a za to kojarzy Spiritual Totem. A nie możesz wziąć Spiritual Totem: Lion i Spiritual Totem: Wolf, bo oba swapują Fast Movement.
A ignorowanie fabularnych wymagań to akurat inna rzecz, nie widzę zbytnich kłopotów z napisaniem barbarzyńcy który ma mistyczną więź z duchami lwów oraz czerpie inspirację ze stylu bycia wilków...ale to inna sprawa.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline  
Stary 28-08-2011, 01:32   #14
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Tak, wyraźnie podałem skąd pochodzą zdolności i wyjaśniłem krok po kroku co za co oddaję.
MG pozwoliła zignorować fabularia, a chwilę potem zabroniła brania Lion Totem i Wolf Totem jednocześnie gdyż "Nie mogę należeć do dwóch plemion naraz" oraz nie mogę mieć dwóch Totemów, RAW. O ile dwa Totemy z SRD nie mogę mieć, bo pewnie bym się nie kwalifikował, o tyle Lion totem i Wolf Totem są zgodne z zasadami.

Nic mi to nie pomoże, bo MG już i tak mnie wyrzuciła z rekrutacji i obrzuciła obelgami, ale przynajmniej upewniłem się, że byłem absolutnie w racji. Dobre i to.

A co do ignorowania fabularii: Co jesli mój Barbarzyńca nie pochodzi z żadnego plemienia tylko wychowywał się w mieście?
 

Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 28-08-2011 o 01:41.
ImperatorK jest offline  
Stary 28-08-2011, 02:01   #15
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Nawet jeśli Cię wyrzuciła z sesji obrzucając obelgami, konewkami, czy nawet jogurtami, średnio wypada wyciągać takie rzeczy na wierzch, to niekulturalne i nie stawia Cię w zbyt dobrym świetle. Właściwie to w dużo gorszym, niż rzeczoną MG.
Totem Barbarian wynika z plemienia, podczas gdy Spiritual Totem wynika ze specjalnej duchowej więzi, często powiązanej z miejscem urodzenia i tak dalej. Przy odpowiedniej gimnastyce piórem można to połączyć. Osobiście ogólnie jestem zdania, że fabularia można dopasowywać do mechaniki.
A miejscy barbarzyńcy mogą przecież kontynuować tradycje swojego plemienia, i tak dalej. Dalej praktykować swoje obrzędy, używać tego do podkreślenia swojej odrębności i wzmocnienia więzi między członkami klanu. Bo skoro jako wspólnotę nie definiuje już ich przede wszystkim miejsce zamieszkania i terytorium (bo w mieście żyją setki czy tysiące innych ludzi), to nagle od innych odróżnia ich przede wszystkim kultura i tradycja. Tym bardziej będą ją kultywować. Tyle.
EDIT:
Nie zauważyłem że nie jest z plemienia, mimo wychowania się w mieście. Zaraz to naprawię.
Barbarzyńca wychowany w mieście może poszukiwać wzoru. Czegoś, co będzie go inspirować, z czym będzie mógł się zidentyfikować. Spryt i biegłość wilków mogą go na tyle zafascynować, że poświęci swój styl bycia ich naśladowaniu. Efekt jest taki, jakby go wychowywano w plemieniu wkładając do głowy "wilk jest dobry bądź jak wilk a będziesz silny".
Spiritual Totem wynika z więzi bardziej duchowej. Może miasto powstało na miejscu, gdzie niegdyś żyło dane zwierzę, lub też stanowiło ważną placówkę dla ludzi oddających mu cześć? To historia. A w świecie duchów być może może znaleźć coś, z czego może zaczerpnąć swój totem.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!

Ostatnio edytowane przez Nemo : 28-08-2011 o 03:26.
Nemo jest offline  
Stary 28-08-2011, 13:25   #16
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał ImperatorK Zobacz post
Nie. Nie możesz brać dwa razy tej samej klasy.
Dokładnie tak, dalej piszesz - IMHO - bzdury:

Aby było jasne: z tego co rozumiem:
- na pierwszym poziomie wybrałeś zgodnie z zasadami totem wilka (na pierwszym poziomie)
- na poziomie szóstym wybrałeś totem lwa (na pierwszym poziomie)
Tak?

Cytat:
Wszystkie wymagania (poza fabularnymi, lecz przypominam, że te nie mają tu znaczenia, bo dostałem pozwolenie na zignorowanie ich) są spełnione. [...]
Wszystko jest zgodnie z zasadami.
Nie są.

Cytat:
Napisał srd
The choice of a totem must be taken at 1st level, and cannot be changed later
Nie może zostać zmieniony (poza bardzo szczególnymi przypadkami) - a co za tym idzie - tym bardziej - nie może zostać dodany!!!


Problem ten jest zresztą omówiony kilka linijek wyżej:

Cytat:
Napisał srd
Multiclassing between variants of the same class is a tricky subject. In cases where a single class offers a variety of paths (such as the totem barbarian or the monk fighting styles), the easiest solution is simply to bar multiclassing between different versions of the same class (just as a character can't multiclass between different versions of specialist wizards).
A właśnie taki multiclass wychodzi przy wybieraniu kilku totemów.
Wymagania mechaniczne są więc w jawny sposób przez ciebie złamane.


Cytat:
Napisał ImperatorK
Zdaje mi się, że gdzieś w którymś podręczniku było wyraźnie zaznaczone, że można mieć więcej niż jeden wariant na tej samej klasie. Postaram się go poszukać.
Nie sądzę. Jak znajdziesz to - z czystej ciekawości poproszę.

Jednak nie zmienia to faktu, ze nawet jeżeli taka kombinacja byłaby mechanicznie poprawna to ostateczną instancją jest MG.
 
Aschaar jest offline  
Stary 28-08-2011, 14:29   #17
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Cytat:
Aby było jasne: z tego co rozumiem:
- na pierwszym poziomie wybrałeś zgodnie z zasadami totem wilka (na pierwszym poziomie)
- na poziomie szóstym wybrałeś totem lwa (na pierwszym poziomie)
Tak?
Nie. Oba wybrałem na 1 poziomie.

Cytat:
Nie są.
Wyjaśnij mi. W jaki sposób nie spełniam wymagań, jeśli fabularne nie mają tutaj żadnego znaczenia?

Cytat:
and cannot be changed later except under extreme circumstances (such as the barbarian being adopted by another tribe)
A więc teoretycznie mogę zmienić. Nie ma to jednak znaczenia, gdyż nic nie zmieniam, wybieram dwa na 1 poziomie.
I proszę, wskaż mi które MECHANICZNE wymagania nie są spełnione (pamiętaj, że fabularne mogę zignorować za pozwoleniem MG).

Cytat:
Jednak nie zmienia to faktu, ze nawet jeżeli taka kombinacja byłaby mechanicznie poprawna to ostateczną instancją jest MG.
Oczywiście, że tak. Nie twierdzę inaczej. Tylko, że ta dyskusja nie dotyczy zasad domowych, lecz tych w podręcznikach (lub z oficjalnej strony w tym przypadku).

Nice strawmen, BTW.
 

Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 28-08-2011 o 15:21.
ImperatorK jest offline  
Stary 28-08-2011, 15:56   #18
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Nie wiem jak on to robił w sesji. Poprawna procedura wygląda tak.
1.) Gracz wybiera rasę i klasę. Decyduje się na tego barbarzyńce.
2.) Sięga do SRD i bierze Class Variant Totem Barbarian. Wybiera Wolf Totem. W zamian za wilcze bonusy, traci uncanny dodge, trap sense, improved uncanny dodge. Zwróćmy uwagę, że wciąż ma dostęp do Fast Movement.
3.) Osiąga pierwszy poziom. Na pierwszym poziomie, możliwe jest skorzystanie z Alternate Class Feature (a ACF nie równa się Variant Class!) Spiritual Totem. Wymaga to zrezygnowania z Fast Movement na rzecz wybranego bonusu.
Wszystko rozbija się o to, że ludzie słysząc "biorę Totem Wilka i Totem Lwa" myślą, że gracz próbuje wziąć dwa razy tę samą ACF\ten sam wariant, co nie jest możliwe. To po prostu kwestia tego, że WotC nazwało w obu wypadkach możliwe wybory totemami, a nie np duchowymi patronami w wypadku Spiritual Totem.
Kwestia ACF a Warianty. Wariant klasy można mieć jeden, bo to wariant klasy, jako całości. ACF można mieć tyle, ile uda nam się sprzedać class features za nie. Jakby to porównać...
Wariant klasy to wymiana całego komputera na podobny, ale inny. ACF to wymiana konkretnych podzespołów.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline  
Stary 28-08-2011, 16:15   #19
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Nemo, wyczyść trochę skrzynkę, bo nie mogę ci wysłać PMki.
EDIT: Dziękuję.
 

Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 28-08-2011 o 16:21.
ImperatorK jest offline  
Stary 28-08-2011, 18:16   #20
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał ImperatorK Zobacz post
Nie. Oba wybrałem na 1 poziomie.
Jak???

Nemo - piszesz bzdury. Gracz tworzy postać na PIERWSZYM poziomie. Wybiera rasę, klasę i ewentualne warianty/ACF'y. Bo wariant jest ACF!!!
Nie ma żadnego awansu na pierwszy poziom (o którym piszesz w punkcie 3)!!!

A o tym, że nie wolno wybierać ACF z tej samej klasy pisze w każdym miejscu. Nawet już przeze mnie cytowanym.

Cytat:
Napisał ImperatorK Zobacz post
Wyjaśnij mi. W jaki sposób nie spełniam wymagań, jeśli fabularne nie mają tutaj żadnego znaczenia?
Nie cytuje się siebie, ale:
Cytat:
Napisał SRD
The choice of a totem must be taken at 1st level, and cannot be changed later

Tu pisze nawet wyraźnie, że wybór TOTEMU, nie TOTEMÓW musi zostać dokonany na pierwszym poziomie. Sytuacja, jaką ja opisałem byłaby jeszcze jakoś "sprzedawalna" fabularnie, ale dwa totemy na pierwszym poziomie... to nawet nie jest powergaming - to jest mechaniczna bzdura.

Cytat:
Napisał Aschaar
Nie może zostać zmieniony (poza bardzo szczególnymi przypadkami) - a co za tym idzie - tym bardziej - nie może zostać dodany!!!
Tak, teoretycznie możesz ZMIENIĆ totem. Czy masz problem ze zrozumieniem słowa "ZMIENIĆ", bo tego wymagania mechanicznego nie spełniasz?
Mechanicznie możesz zmienić totem - zrezygnować z jednego totemu a wybrać inny. Co oczywiście wiąże się z utratą bonusów totemu (i odzyskaniem zdolności "sprzedanych") a następnie - po wybraniu drugiego totemu - zyskaniem nowych bonusów totemu i utratą innych.

"CHANGE" nie "ADD". Tu jest błąd mechaniczny.


Cytat:
Tylko, że ta dyskusja nie dotyczy zasad domowych, lecz tych w podręcznikach (lub z oficjalnej strony w tym przypadku).
A kto mówi o zasadach domowych???

Gdzie w zasadach widzisz zdanie mówiące o tym, że "You can ADD another totem if..." lub "barbarian can use two totems if..."??? Na samą logikę - totem jest swoistym wyznacznikiem / obecnością boga dla barbarzyńcy, a ty usiłujesz zrobić barbarzyńcę przyzywajacego dwa totemy. Tak jakby kapłan mógł być wyznawcą dwu bogów jednocześnie...
 
Aschaar jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:31.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172