Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-08-2011, 17:06   #11
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Gdyby wszyściutko było zgodne z zasadami, to nie byłoby tej długiej na 56 postów dyskusji zaraz obok. Nie wiem, czy twoja interpretacja była prawidłowa. Według mnie obie strony mają trochę racji i wszystko rozbija się o to, jak się patrzy na całą sprawę. Jeśli patrzy się tylko na zdolności czy atuty (czy coś tam), to zapewne ty masz rację. Jeśli patrzy się na definicję wariantów totemów, to rację mają twoi przeciwnicy.

(Ja osobiście, muszę przyznać, jestem raczej z nimi, bo uważam, że coś takiego jak "totem to zwierzęcy patron, z którym postać posiada szczególną więź" to jest coś, co jest sednem tego całego wariantu, a nie fabularnym fluffem, który można zignorować albo zmienić. A nie można mieć dwóch patronów tego typu. To tak, jakby wyznawać dwie osobne religie.)

Niezależnie jednak od słuszności twojej interpretacji jej "pomysłowość" i kontrowersyjność sprawiają, w mojej ocenie, że jest ona "śliska".

Co do drugiej linijki — to bynajmniej cię nie usprawiedliwia, a wręcz przeciwnie. Wygląda to tak: masz pomysł na charyzmatycznego barbarzyńcę; tworzysz charyzmatycznego barbarzyńcę; dajesz mu klasę, która korzysta z charyzmy; następnie decydujesz, że wysoka charyzma go osłabia, więc wymyślasz jakiś trik, który ma poprawić jego sprawność bojową.
Dla ciebie to jest uczciwe?

Co do "BTW" — nie, nie trzymałeś się. Gdybyś się trzymał, to zaakceptowałbyś fakt, że twoja postać jest wygadana, ale nie tak sprawna. Zgodnie z twoją logiką mógłbym sobie wymyślić postać półboga i ulepszać ją w nieskończoność, bo "trzymałbym się konceptu".


EDYCJA
Nie zgodziłbym się.
Według mnie lepiej jest zagrać nieco słabszą, ale ciekawszą postacią. Mnogość klas prestiżowych itd. sprawia, że build inny od standardowego wciąż może być efektywny. Tak więc według mnie powinieneś pozostać przy wysokiej charyzmie, odrzucić dziwne interpretacje totemów, ulepszyć tego bohatera w jakiś niekontrowersyjny sposób i nie spinać się o wszystko. Być może w ten sposób grałbyś w tamtej sesji w tej chwili, interesującą postacią.
 

Ostatnio edytowane przez Yzurmir : 29-08-2011 o 17:10.
Yzurmir jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:14   #12
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Cytat:
Jeśli patrzy się tylko na zdolności czy atuty (czy coś tam), to zapewne ty masz rację.
Tak, mam.

Cytat:
Jeśli patrzy się na definicję wariantów totemów, to rację mają twoi przeciwnicy.
Właśnie nie. Definicje są jasne. Posiadałem jeden wariant i jeden ACF. To dwie różne rzeczy.

Cytat:
Ja osobiście, muszę przyznać, jestem raczej z nimi, bo uważam, że coś takiego jak "totem to zwierzęcy patron, z którym postać posiada szczególną więź" to jest coś, co jest sednem tego całego wariantu, a nie fabularnym fluffem
Zero związku z dyskusją. Fluff mogłem zignorować.

Cytat:
Niezależnie jednak od słuszności twojej interpretacji jej "pomysłowość" i kontrowersyjność sprawiają, w mojej ocenie, że jest ona "śliska".
Również bez znaczenia, ponieważ nie z tego powodu doszło do dyskusji.

Cytat:
Dla ciebie to jest uczciwe?
A czemu nie? Znalazłem sposób, zgodny z zasadami i wcale nie przepakowany, by być wygadanym wojownnikiem i nie być kompletnie słabym. Win-Win.

Cytat:
Co do "BTW" — nie, nie trzymałeś się. Gdybyś się trzymał, to zaakceptowałbyś fakt, że twoja postać jest wygadana, ale nie tak sprawna.
Mogłem mieć to i to, zgodnie z zasadami. Czemu miałbym nie skorzystać? Jak twierdzi Anonim, D&D to nie gawędziarstwo.
 

Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 29-08-2011 o 17:17.
ImperatorK jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:31   #13
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Cytat:
Cytat:
Ja osobiście, muszę przyznać, jestem raczej z nimi, bo uważam, że coś takiego jak "totem to zwierzęcy patron, z którym postać posiada szczególną więź" to jest coś, co jest sednem tego całego wariantu, a nie fabularnym fluffem
Zero związku z dyskusją. Fluff mogłem zignorować.
Cytat:
A czemu nie? Znalazłem sposób, zgodny z zasadami i wcale nie przepakowany, by być wygadanym wojownnikiem i nie być kompletnie słabym. Win-Win.
Wiesz dlaczego wszyscy się tak strasznie irytują, pisząc w tych dwóch wątkach? Bo nie istnieje w nich realna dyskusja. Spójrz, chyba nawet nie przeczytałeś tego, co ci napisałem. Ja stwierdziłem "według mnie to nie jest tylko fluff", a ty odpisałeś "nieważne, bo fluff mogłem zignorować". Tak, wiemy. MG ci pozwoliła na ignorowanie tła bądź wymagań fabularnych. Pisałeś to już z pięć razy. Nawet nie starasz się zrozumieć argumentów innych, po prostu powtarzasz w kółko swoje kwestie, nie wiem, może mając nadzieję, że w końcu złamiesz umysły innych forumowiczów i ci przyznają ci rację.

Wątpię, aby to się stało.

Przeczytałem wszystkie posty tej nerwowej dyskusji i chciałem podejść do tego z innej strony. Problem nie tkwi jednak tak naprawdę w zasadach D&D, ani w odgrywaniu, tylko w twoim podejściu, bo zamiast stworzyć normalną postać, chciałeś zgarnąć wszystko. I nawet nie widzisz, gdzie popełniłeś błąd. Win-Win? Być może.

Nie dostałeś się do sesji i spędziłeś całe godziny, żaląc się na Shoutboksie i kłócąc na forum. Wygrana dla ciebie.

Ja osobiście kończę tę konwersację; nie ma ona sensu.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:34   #14
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Cytat:
"według mnie to nie jest tylko fluff"
Jeśli nie potrafisz oddzielić fluffu od zasad to rzeczywiście nie ma co dyskutować.

A moje motywy mają zerowe znaczenie w dyskusji o zasadach.
 
ImperatorK jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:37   #15
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Fluffem byłoby "więź barbarzyńcy z totemem jest taka a taka", "geneza totemów jest taka a taka".

"Totem to zwierzęcy patron" to nie jest w mojej opinii fluff, podobnie jak "czarodziej to osoba potrafiąca czarować" to nie jest fluff.

Chciałem tylko to dodać.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:50   #16
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Complete Champion str. 46, Spiritual Totem ACF
Level: 1st.
Replaces: This benefit replaces the fast movement class feature.
Benefit: You gain one of the abilities described below, depending on the chosen totem. Each of these effects is a supernatural ability.
Lion Totem: Regal and intimidating, the powerful lion is a symbol of nobility among the races of the wild. By selecting him as your spiritual totem, you gain the pounce ability (MM 313).
ogróbione to są jedyne zasady. Reszta to fluff.
 

Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 29-08-2011 o 17:55.
ImperatorK jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:53   #17
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Yzurmir Zobacz post
Niezoptymalizowana postać z pewnością boli tutaj dwa razy tak bardzo jak w innych systemach.
W All Flesh Must Be Eaten jest dokładnie odwrotnie. Tam drużyna może się składać z koksa komandosa, jego matki staruszki pielęgniarki, jego dziecka małego odważnego urwisa i księdza z mocami i raną postrzałową. W tamtej grze niepotrzebna jest równowaga między bohaterami, bo jeżeli nie współpracują to zginą. Dlatego jestem pod wrażeniem idei unisystemu AFMBE.

Cytat:
Napisał ImperatorK Zobacz post
Nie było żadnych śliskich interpretacji zasad. Wszyściutko było z nimi zgodne. To po pierwsze.
Po drugie - jeśli chciałbyś wiedzieć to miałem jeden poziom w klasie, która daje Cha do KP.
BTW. Nie wiem czy zauważyłeś, ale zarzucasz mi nie robienie czegoś co ja właśnie robiłem, trzymałem się mocno konceptu. Anonim sugeruje zmianę konceptu na taki mniej słaby. Zgodziłbyś się z nim?
Były śliskie, bo wiele osób, które się tym interesuje, uważa, że to zła interpretacja zasad.

No wiesz, jak chcesz grać postacią słabą to nie mów o "optymalizacji".

Cytat:
Napisał ImperatorK Zobacz post
Pozwól, że o coś zapytam, Anonimie. Do której grupy należysz: Powergamerów czy Roleplayowców?
http://lastinn.info/279448-post29.html (RPG player's quiz) Dobry "powergaming" to istota RPG. Jednak słowo "dobry" oznacza, że to nie jest munchkinizm. Nie psujemy innym zabawy. Nie robimy awantur MG gdy MG uzna, że zasada z dołu strony 173 dziewiątego dodatku do gry nie działa w jego sesji gry choć zapytać nie zaszkodzi. Nie zmuszamy siebie ani nikogo innego, żeby zachował realizm przy rozdzielaniu swoich PD, a tylko żeby nie przekraczał ewentualnych ograniczeń MG. I tak dalej. To proste. Chyba, że grasz w horror i chcesz się przekonać czy przeciętny 9latek przeżyje dobę w świecie opanowanym przez żywe trupy. Równocześnie jak zajrzysz do mojego profilu do gry (niestety przedwcześnie zmarłej) Ravenloft w której byłem graczem to zauważysz, że to nie przeszkadza w odgrywaniu. Czy do Horror Pacjenci, którzy właśnie się toczą - gawędziarstwo, ale naprawdę dobre. No i nie trzeba było rzucać na inteligencję, żeby domyślić się, że staruchy są śliscy jak podwójne totemy barbarzyńcy.

ps. Dzięki tobie chyba niektórzy teraz będą myśleć, że każdy barbarzyńca DnD ma coś wspólnego z jakimiś totemami i lepiej grać wojownikiem. Żarcik. Choć i tak bym wolał wojownika. Bez totemu.


ps.
Cytat:
Napisał ImperatorK Zobacz post
To są jedyne zasady. Reszta to fluff.
"lolz"
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 29-08-2011 o 17:56.
Anonim jest offline  
Stary 29-08-2011, 17:55   #18
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Optymalizacja to narzędzie pozwalające grać konceptami, na które mamy ochotę. I przy okazji uczynić je kompetentnymi. I tak, można grać zoptymalizowaną i ciekawą postacią, co przy okazji sprzyja jej "ciekawości", bo bohater ma większą szansę na przetrwanie i pokazanie wszystkich fabularnych i charakternych smaczków. Bo postać zarżniętą siekierą lub zaciągniętą ku wiecznemu poniżeniu i pognębieniu do lochów orków raczej nie rozwinie fabularnych skrzydeł, prawda?
Charyzmatyczna postać walcząca jest jak najbardziej możliwa. Umięśniony czarownik również (krasnoludy są w tym świetne, mogą dopakować swój spellcasting budową!). Optymalizacja po prostu to świadomość elementów, które umożliwią nam zagranie wybranym konceptem.
Chcę grać kotem. Kot? Pewnie większość z was puknie się w czoło i pomyśli, że przecież kot zginie na miejscu, mam nie wydziwiać, grać czymś sensownym. A ja słysząc "gra kotem" widzę przynajmniej kilka ciekawych konceptów do gry kotem, i sposobów by je mechanicznie umożliwić.
I w dodatku być skutecznym i kompetentnym kotem, który orków ugrilluje, a następnie dostojnym krokiem dotupta do tronu byłego wodza, rozwali się na nim dostojnie, machnie ogonem i miauknie władczo, zbierając wokół siebie zielonych niedobitków i zmuszając ich do oddania należnej kociej rasie czci i chwały, zbierając sobie grupkę fanatycznych podnóżków. Serio, da się.
anonim w temacie-matce pytał się o balans naszego nieszczęsnego barbarzyńcy z totemami. Wiesz, co ja na ten temat sądzę? Nie ma balansu gry.
Jest balans drużyny.
W drużynie mnicha, healera i paladyna, ten barbarzyńca prawdopodobnie będzie przepotężny, dużo silniejszy od reszty. W drużynie factotum, warblade i dread necromancera, balans będzie inny; będzie w stanie dotrzymać im kroku w walce, ale poza nią? Prawdopodobnie będzie znacznie mniej przydatny niż pozostali.
A w drużynie kompetentnego czarodzieja, kleryka i druida, balans będzie zachwiany. Na jego niekorzyść. Tutaj to jego towarzysze będą znacznie potężniejsi. Balans nie jest czymś uniwersalnym, ani nie jest świętością, której obecność lub brak jest wyznacznikiem tego czy gra jest dobra. Bo nawet jak nie ma balansu, ale wszyscy w drużynie dobrze się bawią, to co w tym złego? MG po prostu rzuci silniejszych przeciwników, trudniejsze wyzwania, i tyle.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline  
Stary 29-08-2011, 18:00   #19
 
ImperatorK's Avatar
 
Reputacja: 1 ImperatorK nie jest za bardzo znany
Cytat:
Były śliskie, bo wiele osób, które się tym interesuje, uważa, że to zła interpretacja zasad.
To nie demokracja. Nie wystarczy zebrać się w kupę żeby mieć rację.
A żadna z tych osób nie podała sensownego argumentu.

Cytat:
Napisał Nemo
Arcydzieło.
*Klap klap klap klap*!
 
ImperatorK jest offline  
Stary 29-08-2011, 18:39   #20
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
A ja mam takie dwa offtopowe (choć może nie do końca) pytania:
- dlaczego podobne zażarte dyskusje, czy wręcz kłótnie nie toczą się przy tworzeniu postaci i graniu w inne systemy tylko zawsze w D&D?
Znam wiele osób dla których takie właśnie podejście do systemu, zasad i sztuczek jakie można wykorzystać (zgodnie z zasadami, czy z ich lekkim nagięciem) przy tworzeniu postaci bardzo zniechęca do gry w D&D. A co by o tym systemie nie mówić ma on wielki potencjał i kilka naprawdę ciekawych światów, jednak wiele osób wręcz odrzuca takie mechaniczne i techniczne podejście.
- i drugie pytanie już raczej stricte do autora wątku:
Imperatorze co poza zniechęceniem wielu ludzi na forum do siebie osiągnąłeś? Nawet jeżeli racja jest po Twojej stronie i interpretacja zasad jest właśnie taka jak Ty twierdzisz, to jestem pewien, że mało który MG odważy się zaakceptować Twoją postać i przyjąć ją do sesji (a szczególnie w D&D).
Czy warto w ten sposób podchodzić do sprawy?
Może to kwestia mojego wieku i tego, że wychowałem się na artykułach z pisma "Magia i Miecz", ale jestem zdania, że MG ma zawsze rację (nawet jeżeli się myli) i nie ma co z nim dyskutować. Jeżeli podejście danego MG, mi nie odpowiada to zmieniam MG, lub sam nim zostaje. I koniec dyskusji.
 
Pinhead jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:22.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172