Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-01-2013, 02:08   #1
 
tariel36's Avatar
 
Reputacja: 1 tariel36 nie jest za bardzo znany
Kilka pytań początkującego

Witam ponownie!

Z uwagi, że przygotowujemy się ze znajomymi do pierwszej sesji (wszyscy jesteśmy żółtodziobami), natrafiliśmy na pewne niejasności dla nas, dlatego proszę was, jeśli chcecie i jesteście w stanie, odpowiedzcie na nie

1. W księdze potworów, potwór ma napisane przy PW, np. Ghoul - 2k12 (13 PW). Jak właściwie odnieść się do tego 2k12 (bo w opisie w księdze potworów jest powiedziane że wartość w nawiasie to wartość średnia). Jest też powiedziane że określa poziom potwora. Jak to zrozumieć powiedzmy w wypadku tego ghoula? (PW i poziom).

2. Każdy czarodziej musi sobie przygotować zaklęcia na zwojach. Dla 1 poziomowego czarodzieja cena przygotowania zwoju to: poziom zaklęcia * poziom czarującego * 25 sz. Czyli na 0 poziomowe zaklęcia będzie 12 sz (czary 0 poziomowe mają być traktowane jak 1/2) a dla 1 poziomowego 25 sz. Dodatkowo trzeba posiadać komponenty oraz wydać PD. Jak sobie ma z tym poradzić 1 poziomowy czarodziej który nie ma ani PD i kilka groszy? A bez zaklęć jest przecież bezużyteczny.

3. Czy jest dopuszczalny ateizm (tj nie wybranie żadnego Bóstwa)?

4. Kiedy tworzymy postać, niektóre rasy mają modyfikatory atrybutów. Powiedzmy elf. Ma -2 Bd i +2 Zr. Powinienem je uwzględnić jako modyfikator dodatkowy i po prostu w czasie rzutów odejmować, czy od razu odjąć na stałe przy kreowaniu postaci.
Tj przykładowo tak wylosowane statystyki:
Bd 15
Zr 17
[...]
Wybieram sobie rasę elfa, więc powinienem do karty wpisać:
Bd 15 -2
Zr 17 +2
Czy może:
Bd 13
Zr 19

5. Mamy broń: Drąg (przykładowy start dla czarodzieja z Podręcznika Gracza). W obrażeniach ma napis 1k6/1k6 - jak to traktować? Tak samo jakbyśmy walczyli dwoma jednoręcznymi mieczami o obrażeniach 1k6 i 1k6?


6. Powiedzmy że nie chcę wydawać od razu wszystkich pkt umiejętności w czasie tworzenia postaci / zdobycia kolejnego poziomu. Czy mogę je zatrzymać na potem?

7. Czy czarodziej ma z automatu dodany atut "chowaniec" czy muszę go wybrać jako ten jedyny punkt na 1 poziomie.

8. Czy jako MG, mogę nagiąć zasady i odpuścić koszty tworzenia chowańca i pozwolić graczowi od początku posiadanie go. (Mowa o 1 poziomowej postaci)

9. Co oznaczają dokładnie "premiowane języki" ? O to że przy tworzeniu postaci i wybieraniu języków które znam, mogę wybierać tylko z tej puli?

10. Jak dokładnie działa atut: Mistrzostwo w czarach (w przypadku czarodzieja)

Mam nadzieje że znajdzie się ktoś cierpliwy żeby odpowiedzieć na te pytania .

Pozdrawiam i życzę miłej nocki.
 
tariel36 jest offline  
Stary 20-01-2013, 03:30   #2
 
Wnerwik's Avatar
 
Reputacja: 1 Wnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetnyWnerwik jest po prostu świetny
2. Nie musisz posiadać zwojów, by rzucać zaklęcia. Po prostu posiadając zwoje możesz rzucać zaklęcia ze zwojów, zupełnie dodatkowo. Nie wliczają się one w twoją pulę zaklęć i tak dalej.
Co ty, nigdy w żadne cRPG nie grałeś?

3. Ateizm? Nie. Znaczy, nie musisz wyznawać konkretnego bóstwa, możesz być nawet temu przeciwny... Ale bogowie istnieją, nie ma na to rady

4. Odejmujesz to jak już rzucisz. Trudno odjąć wcześniej :P Zapisujesz normalnie, według twojego przykładu 13, a nie 15-2. Te kary i bonusy są niezdejmowalne, wynikają z rasy. Wiesz, ktoś jest krasnoludem to jest twardy, a jak jest elfem to jest chuchro. Takie życie.

5. O ile pamiętam drągu można używać jako broni dwuręcznej (bijesz jednym końcem) albo jako podwójnej (bijesz oboma końcami). W tym drugim przypadku należy go traktować jakby walczył orężem jednoręcznym i lekkim w drugiej dłoni. Oczywiście, jest to całkowicie nieopłacalne, bo kary są zbyt duże :P

7. Możesz wybrać normalnie atut, "chowańca" dostajesz za free, jak i każdą późniejsza zdolność w każdej klasie.
 
Wnerwik jest offline  
Stary 20-01-2013, 10:48   #3
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
1. KW określa, jak działają na potwora czary.
Jeśli potwór ma 2KW, to może na niego podziałać np. uśpienie (działa na 4 KW istot), a jeśli ma 8 KW to go nie uśpisz.
Oczywiście są potwory odporne na uśpienie bez względu na ilość kostek.
2k12 oznacza, że aby określić, ile życia ma taki ghoul, to powinieneś 2 razy rzucić kostką k12. Zakres wyników - od 2 do 24. Jeśli trafisz na bandę ghouli, to jeden może mieć podręcznikowe 13 PW, inny 3, a jeszcze inny 24.

Proponowałbym nie zaczynać od spotkań z potworem o skali wyzwania 1

2. Czarodziej nie musi, a może przygotowywać zwoje.
Tak jak napisał Wnerwik - zwoje to dodatkowa pula zaklęć.

3. Ateizm jest możliwy, ale się nie opłaca. Bogowie są, bez względu na to, czy postać w nich wierzy, czy nie.

6. Nie możesz.

8. Tak.

9. Tak. Na przykład dla niziołków premiowe języki to elfi, gnomi, goblini, krasnoludzki i orkowy i z tej puli musisz wybrać. Niziołek-czarodziej może wziąć język smoczy jako premiowy.

10. Czarodziej może przygotować czary tylko wtedy, gdy ma księgę. Gdy mu ją kto ukradnie, to nie ma z czego się uczyć.
Mistrzostwo w czarach - wybierasz czary, których się możesz uczyć bez księgi.
 
Kerm jest offline  
Stary 20-01-2013, 12:44   #4
 
tariel36's Avatar
 
Reputacja: 1 tariel36 nie jest za bardzo znany
No i wszystko jasne, dzięki za odpowiedzi
 
tariel36 jest offline  
Stary 20-01-2013, 13:45   #5
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 1 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
To jeszcze jednak ze dwa słowa ode mnie:

3. Ateiści są możliwi, choć rzadcy. Częściej zdarzają się tacy, którzy uważają wszelkie bóstwa za złe i aktywnie je zwalczają. Brak szacunku dla bóstw gdy kapłani mają rzeczywistą moc jest jednak niezdrowy, więc obydwa gatunki występują znikomo w populacji. Wybranie patrona oznacza silną wiarę w dane bóstwo, ale często-gęsto zdarzają się ludzie, którzy modlą się do wielu bóstw i dla wielu składają ofiary, w zależności od sytuacji. I tak zwykły drwal może być na co dzień niezbyt gorliwym wyznawcą Pelora, bo tak go uczyła mamusia. Idąc jednak do lasu, od czasu do czasu zmówi modlitwę do Obad-Haia, bóstwa natury, bo wie, że wkracza w jego domenę. Gdy wybierze się w podróż, zapali świecę w przydrożnej kapliczce Fharlanghna, i odda trwożny ukłon zakapturzonej, ponurej postaci, jeśli rozpozna w niej kapłana Nerulla, w nadziei, że oddali od siebie w ten sposób śmierć. Tak to działa, na przykładzie bóstw z PG.
No i są ludzie którzy po prostu nie interesują się bóstwami, ale jak napisał Kerm - to się nie opłaca.

5. Drąg - tu Wnerwiku skłamałeś - otóż drąg wykorzystywany jako broń podwójna pozostaje bronią dwuręczną. To jest właśnie przewaga broni podwójnej nad używaniem dwóch broni, i z tego zapewne powodu gros tego rodzaju broni jest bronią egzotyczną. Na potrzeby kar za walkę dwoma brońmi jest traktowany jako broń jednoręczna i lekka, ale stosujesz lepsze mnożniki siły. W swoim czasie, jak się tego domyśliłem, długo kopałem w podręczniku, ale tak to właśnie wychodzi.
 
__________________
Cogito ergo argh...!
Someirhle jest offline  
Stary 31-01-2013, 17:24   #6
 
tariel36's Avatar
 
Reputacja: 1 tariel36 nie jest za bardzo znany
Witam ponownie!

Stwierdziłem że bez sensu tworzyć nowy temat dla jednego pytania(?), a z uwagi że jestem autorem tematu to spytam tutaj.

Mam znajomego który postanowił grać druidem. Ma charakter chaotyczny zły. Wg. opisu klasy, druid nie może rzucać zaklęć przeciwnych do jego charakteru. W opisie zaklęcia jest to określnik chaos, zło, dobro, prawość(?). Jak przeglądałem listę zaklęć druida to bodajże tylko 3 miały jeden z tych określników. Tak ma być czy źle to interpretujemy ?
 
tariel36 jest offline  
Stary 31-01-2013, 17:43   #7
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 1 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Dobrze interpretujemy. Jeszcze bodaj przy "przyzwaniu sojusznika natury" różnych poziomów można przyzwać istoty o charakterze innym niż neutralny, wtedy zaklęcie zyskuje odpowiednie do charakteru określniki. Notabene, nie wiem czy znalazłeś rzeczywiście wszystkie takie zaklęcia, ale na liście druida rzeczywiście nie ma ich dużo - przy kapłanach dopiero zaczyna to mieć znaczenie.
ALE!
Nie ma chaotycznie złych druidów. Przynajmniej jeden składnik charakteru, moralny (oś Dobro-Zło) bądź etyczny (Prawo-Chaos) musi być neutralny. Odzwierciedla to starania druida by żyć w zgodzie z niezmienną obojętnością natury. Druid może więc mieć charakter prawdziwie Neutralny, Neutralny Dobry, Neutralny Zły, Praworządny Neutralny, lub Chaotyczny Neutralny.
 
__________________
Cogito ergo argh...!
Someirhle jest offline  
Stary 31-01-2013, 17:44   #8
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Czy druid w D&D w ogóle może być chaotyczny zły? Wydawało mi się, że musi być neutralny (czyli prawdziwy neutralny, neutralny zły itd.). Ale nie znam się na tym systemie na tyle dobrze, żeby odpowiedzieć na twoje właściwe pytanie, więc to tylko takie wtrącenie.

Edycja: Wyprzedzony.
 
Yzurmir jest offline  
Stary 31-01-2013, 18:15   #9
 
tariel36's Avatar
 
Reputacja: 1 tariel36 nie jest za bardzo znany
okej, dzięki bardzo za odpowiedź i wskazówki
 
tariel36 jest offline  
Stary 24-02-2013, 14:21   #10
 
Aramin's Avatar
 
Reputacja: 1 Aramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie coś
Jak działa cieniste przyzwanie? Pozwala rzucać czary do trzeciego poziomu Przyzwań z listy Cza/Zakl czy na rzucanie przyzwań tak jakby się było na 3 poziomie czarującego?
 
Aramin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:02.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172