|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
05-12-2006, 15:20 | #11 |
Reputacja: 0 | jak dzieci... A co do tego to właśnie niewiem jakie podr. wybrać... |
05-12-2006, 16:57 | #12 |
Reputacja: 1 | Moje zdanie Do zwykłego D&D wystarczy ci Podręcznik Gracza. Jeżeli go masz to po prostu sobie możesz potworzyć BNów na takich samych zasadach jak gracze, z tym że możesz je trochę ponaginać. Np. niedźwiedzi to Berserker(nie używam nazwy Barbarzyńca), wilk wojownik. Jak chcesz żeby walczyli z zwierzakami. Reszta przeciwników można robić na czuja. Kłopot możesz mieć z doświadczeniem. Tu radzę użyć Exela i porobić sobie tabelek. Najlepiej przydzielać Pdki tak by Awans był prawdziwą nagrodą. Niczego więcej w gruncie rzeczy nie potrzebujesz. Podręcznik Mistrza Gry jest, a raczej dla mnie był, średnio przydatny. Najbardziej z niego przydatne są magiczne przedmioty i alternatywne tworzenie postaci. Tabelka z doświadczeniem początkującym tez się może przydać. Księga potworów, każda, z niej praktycznie dla mnie były przydatne tylko dodatek szablony. A no i rysunki dla graczy by wiedzieli co ich zjadło. Książki Klasowe, jak np. Miecz i pieści poradnik dla wojowników i mnichów, te są bardziej przydatne dla Graczy i to ich namów by je kupili. Nie są zbyt drogie, przynajmniej w porównaniu z „Głównymi” podręcznikami. Zawierają rozszerzone zasady dla ich ulubionych klas. Ty pożycz je dzień dwa przed sesją by się zapoznać z tym co chciałby użyć gracz. Książki takie jak Bóstwa i półbogowie czy Księga planów, Zabawki. Kupuj jeżeli chcesz. Księga ekwipunku . Wielki badziew na żadnej inne tak się nie zawiodłem jak na niej. Podręcznik przygód Epickich. Coś dla lubiących grac totalnymi przepakami którzy mogą ruchem brwi zabić smoka. Książki opisu światów jak opis Feurunu mogą się przydać jak chcesz zapiąć na ostatni guzik Kampanie. Od razu uprzedzam ja prowadzę nie planując wiec tu tylko przypuszczam. Tak samo jak Bóstwa i półbogowie można kupić. W sumie: Jeżeli chcesz grać w D&D potrzebujesz tylko podręcznika gracza. Poradnik MG jest przydatny. Reszta to dodatki można kupić ale czy trzeba? Według mnie nie.
__________________ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho |
05-12-2006, 17:31 | #13 |
Reputacja: 1 | d20 Modern jeszcze, Bortaszu. Jeżeli ktoś chce pograć w DnD w naszych czasach- jak najbardziej polecam. Diablo drogie, ale cudnie wydane... Sam system dość fajny- zarówno dla sesji a'la filmy akcji jak i dla przygód z "mocą ukrytą w naszym świecie". Zresztą niedługo zaproszę was na własnego CJ dotyczącego kampanii w modernie, a na forum pojawi się mała recka... Pozdr, Kutak
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. |
05-12-2006, 17:41 | #14 |
Reputacja: 1 | Nie zgadzam się, może jest to przydatne ale żeby zagrac w każdą epoke wystarczy Podręcznik Gracza i MG. W P.M.G. są opisane bronie do niemalże każdej Epoki. Z kolei pancerz można odpowiednio przerobić. Wystarczy zamiast Pełnej płyty wziąc Strój ochronny ATków. Nalezy pamiętac także że ŻADNA zbroja średniowieczna nie chroni przed współczesna bronią palna. Co najwyżej tak zwane "Damskie" pistoleciki zostaną zatrzymane a i to tylko przez gruby pancerz z BLACHY. Kolczuga w wypadku broni palnej nie chronią w cale wręcz zadają dodatkowe obrażenia z powodu fragmencików kółek żelaznych które trzeba wyjąc inaczej w daje się zakazenie. Także odpadnie sporo profesji praktycznie zostaje sam wojownik i łotrzyk. Mozna się bawić w tedy włsnie w ATków, komandosów tudzierz złodziei. Więc jak juz mówiłem d20 modem mozna kupic lecz podstawa to nie zmiennie Podręcznik gracza i Podręcznik MG. Zresztą osobiście polecam mechanike WoD która jest wspaniała.
__________________ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho |
06-12-2006, 23:38 | #15 |
Reputacja: 1 | Do moderna nie potrzeba żadnych innych podręczników to raz. Dwa- pewnie, można wszystko zrobić. Ale taki zestaw, jaki dostajemy w d20 modern to naprawdę sporo roboty. Sam próbowałem przerobić d20 na nasze czasy, zanim jeszcze modern pojawił się w planach ISY. I co? I kiepsko. Na DeDekach się znam, tworzyć też lubię, ale daleko to nie zaszło. Co do broni palnej z PMP- tu chyba kpisz. To jest najbardziej niedorzeczna rzecz, jaką możemy sobie wyobrazić. Dwa przykłady na krzyż mają wystarczyć do całej kampanii w naszych czasach? Nie, nie, nie. A do tego wywrócić na drugą stronę cały system walki... Same zbroje to też pomysł kiepski- ich się po pierwsze w modernie raczej nie stosuje. Znaczy są, ale na okazje raczej specjalne... Mówiąc krótko- oczywiście, że się da grać w naszych czasach bez wydawania tej kasy na d20 modern. Nie wiem jak wy, ale ja jednak wolę wydać parędziesiąt złotych i mieć naprawdę dobrą i profesjonalną robotę...
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. |
06-12-2006, 23:58 | #16 |
Reputacja: 1 | A ja uwielbiam się bawić :P . Moderna nie posiadam wiec co w nim jest nie wiem. Jak się bawiłem D&Dem to jedną z jego zalet było to że po paru poprawkach grac można w każdej epoce. Dwie bronie na krzyż dają minimalne rozeznanie jak to można zrobić pozostałe wystarczy troszeczkę popracować. System walki w współczesności to według mnie niemalże sama walka dystansowa plus ukradkowy atak. Co do stosowania zbroi to każdy oddział ATków czy policji jadący na akcje wdziewa na siebie pancerz. Wiec nie rozumiem czemu jest stosowany tylko od specjalnych okazji. Jak sam stwierdziłeś da się grać bez Moderna. Ja stwierdziłem to samo. Więc nie rozumiem problemu. gdyż przyznajesz mi racje że podstawa na której można grać To dwa podręczniki główne Gracza i mistrza. Aegon pytał co warto kupić wiec mówię jak masz Podręcznik gracza i Mistrza po paru przeróbkach możesz grać w każdą Epokę. Pozostałe książki to dodatek. Można je kupić, na pewno zaoszczędzą nam kupy roboty a może i frajdy, ale czy trzeba?
__________________ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho |
07-12-2006, 00:07 | #17 |
Reputacja: 1 | A ja się kłócę dla zasady Pewnie, że można! Ale po co? Jeżeli MG chce poprowadzić DnD w naszych czasach to niech nie tyka trzech podręczników podstawowych- kupi moderna za te 80 złotych na rebelu i po problemie A co do zbroi- od kiedy w modernie gra się jeno policją? To jest system stworzony wręcz komiksowo- dla tajnych agentów pokroju 007 czy Hitmana, dla akcji bardziej jak w Matrixie niż w Rainbow Six... Świetny, efektowny film akcji, a nie taktyka i opancerzenie niczym rycerz w XIII wieku
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. |
07-12-2006, 09:41 | #18 |
Reputacja: 1 | Skoro ty się kłócisz dla zasady to ja też. Znowu mi przyznałeś rację "Pewnie, że można! Ale po co?" Jak już mówiłem kupienie dwóch podręczników do D&D czyli Podręcznika Gracza i mistrza ma takie zalety: - Możesz grać w Każdej niemalże epoce. Masz podaną broń z Renesansu, Nowożytna i Futurystyczna. Po za tym opis jak można zrobić broni w np. epoce brązu, kto chce walczyć pod troją?. - Masz opis jak zaprojektować niemalże każdy świat i każdą Epoką. Wystarczy przysiąść i po główkować. - Możesz grać zarówno wersje Fantazy jak i Science Fiction. Wystarczy pozmieniać nawy magicznych przedmiotów. Wadą tego zestawu jest to że trzeba przysiąść i po główkować. Zatem Aegon jak chcesz się nie ograniczać i prowadzić wszędzie polecam mój zestaw. Jak chcesz prowadzić współczesności, tylko, to możesz kup moderna, choć ja polecam mechanikę D10(WoD). Co do zbroi. Jak dla tajnych agentów(Łotrzyków) chyba że. Jednak i oni noszą Kamizelki kuloodporne choćby najsłabsze. Ja w dużej mierze stawiam na realizm i wiem że wywalenie dwóch wiader amunicji w głównego bohatera powoduje cos więcej niż lekką ranę która jest bardziej dla efektu postrzału niż jest rzeczywistym zagrożeniem dla bohatera. Dalej można grać nie tylko policją ale też mafią. Co do opancerzenia i taktyki to stwierdzam że rycerstwo miało i tego i tego więcej w XIII Wieku niż obecna policja. Wnioski Dwa Podręczniki dają ci większe możliwości niż jeden. Sam zdecyduj co chcesz kupić. Na początek bo Aegon zdaje się o to pytałeś polecam Podręcznik gracza i Mistrza, jeżeli chcesz prowadzić bondów to modern. A te dywagacje mi przypomniały. Miąłeś KUTAK przedstawić swoją wizję Heroic i Darc Fatazy jak i odpowiedzieć w Artykule o Paladynie :P
__________________ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho |
07-12-2006, 15:04 | #19 |
Reputacja: 1 | Bortasz- czas, czas, czas... Co do wartości- modern taniej wychodzi i ogólnie ma przystępniejszą i mniej-heroiczną mechanikę, jak najbardziej nadaje się też do "dawnych" czasów- dla osób, które lubią pogłówkować radzę raczej kupić moderna i przerobić go na fantasy, sam na czymś takim za niedługo zacznę grać Co do opancerzenia- mówię po raz kolejny- konwencja komiksowa. Widziałeś Jamesa Bonda w pancerzu? Czy Vin Diesel paradował w kamizelkach w więcej niż jednej scenie? Punisher w kevelarze? Nie, nie, nie Nie ta konwencja, ot co No to chyba nie ma już sensu dalej ciągnąć tematu, bo zaraz dojdziemy do sprzeczania się co jest tańsze, a to już upadek obyczajów A co do naszych czasów, żaden WoD. FUSION i tyle
__________________ Kutak - to brzmi dumnie. |
07-12-2006, 19:07 | #20 |
Reputacja: 1 | Zgadzam się co do końcówki. Tej o oupadku obyczajów. Po co do jakiegoś fusiona się nie zgadzam WoD RULZ!!! [mod] A czy to miejsce nagadanie o tym, co lepsze? Chyba nie. PS, WoDziarska nie nadaje się do walki bardziej pokomplikowanej niż dwóch wampirów którzy chcą wybić paru śmiertelnych Kutak[/mod]
__________________ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho |